Recenze
Hyundai i30 Style 1.6 GDI 99 kW
Technické info
Přezdívka auta Myšák Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:33000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Můj Hyundai i30 combi je malý rodinný kombík s atmosféricky plněným motorem 1.6 GDI, který dává maximální výkon 99 kW. Kompaktnost celého vozu dotváří druhá nejvyšší výbava s paketem Style.
Silné stránky
Prostornost interiéru a neskutečné pohodlí na předních sedačkách. Dostatečně silný a uživatelsky velmi příjemný motor. Výbava vozu a bezpečnostní systémy včetně prvků pasivní ochrany. Velmi přesné řazení, velmi dobré jízdní vlastnosti a tlumení nerovností.
Slabé stránky
Řízení a tím pádem horší odezva od kol. Nemožnost výškově nastavit loketní opěrku mezi předními sedadly. Chybějící tunel za opěrkou na zadních sedadlech. Horší výkon základních žárovek v potkávacích světlometech.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím neproběhly žádné opravy či poruchy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi dobré zkušenosti s jedním konkrétním pánem u prodejce.
Recenze Hyundai i30 kombi - 1.6 GDI
Tak jsem si konečně našel čas na to, abych napsal pár řádek o mém novém autě Hyundai i30 combi. Někteří z vás již četli moje přecházející recenze, kde jsem se věnoval nové Fabii III – 1.2 TSI 81 kW a nové i20 od Hyundai s motorem 1.25 CVVT a výkonem 55 kW. Předpokládám, že tušíte, co vás při čtení tohoto článku čeká, tak směle do toho. ;) Nový Hyundai i30 ve verzi kombi jsme si s přítelkyní vybrali na konci roku 2014. Upřednostňoval jsem prostornost interiéru, jednoduchý motor a záruku. Samozřejmě, že velkou roli hrála i cena, ale tak je tomu ve většině případů při nákupu nového vozu. Nakonec tedy zvítězil malý rodinný kombík od Hyundai s motorem 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzínu o maximálním výkonu 99 kW při 6.300 ot. a maximálním krouticím momentu 164 Nm při 4.850 ot. Srdce tohoto auta jsme si teď v krátkosti představili, ale nejprve se pojďme podívat na exteriér, na kterém se také projevila výbava vozu Style.
Exteriér
Nová i30 se mi opravdu líbí a to zejména s maskou s dvojitým pruhem v chromovaném provedení. Auto na mě celkově působí vyváženým dojmem. Ano, mnozí budou namítat, že zejména při bočním pohledu má takovou bachratou zadní část, ano, možná má, ale tak nějak mi to do toho celku opravdu pasuje. Při bočním pohledu je dobře vidět, jak přední světlomety zasahují hodně do boční linie vozu a dotváří tak dojem krátkého předku. Podobně jsou vytaženy do boku zadní skupinové svítilny.
V kombinaci s dlouhým rozvorem 265 cm a krátkým zadním převisem tak vůz působí hodně kompaktně. Boční, zužující se linie oken se zadním zatmavením a velký sklon předního okna působí velmi dynamicky a opticky snižuje vůz. Přední části vozu dominuje velká maska chladiče s výraznými chromovanými žebry, mlhová světla s denním svícením a rozměrné hlavní prorektorové světlomety se statickým posvěcováním do zatáček. Na zadní části vozu rozhodně upoutají led diodové zadní světlomety, které jsou ještě příznačně zatmaveny a dvě odrazky se zadními mlhovkami umístěné v nárazníku.
Celkový dojem prémiové výbavy Style dotváří stříbrné střešní lyžiny integrované do střechy auta, zadní zatmavená skla, chromované lišty na jejich spodní hraně a chromované kliky s osvětlením. Moje i30 je osazená 16“ koly Dezent s jednoduchým designem v kombinaci se zimními pneumatikami Nokian. Na léto budou na autě standardní 16“ kola z výbavy Style s pneumatikami z výroby Hankook.
Co se týče exteriéru, tak je to myslím vše, za zmínku snad stojí už je led diodové boční blikače integrované do zpětných zrcátek a zároveň s integrovaným světlem pro osvětlení nástupního prostoru. Jako již tradičně musím konstatovat, že na vzhled vozu si musí každý udělat názor sám. Hodně lidí tvrdí, že není nad jednoduchý design, který se bude líbit i za x let, ale na to tak nějak nemyslím, pro mě je důležité, že se to líbí mě a že se mi to líbí teď.
No, však z fotek můžete posoudit sami. ;) Jdeme na interiér.
Interiér a vnitřní prostor
Jak to vypadá z venku, už víme, ale jak to vypadá uvnitř, na to se teď spolu podíváme. A začneme hned tím, proč si lidé vozy kombi kupují. Ano, je to zavazadlový prostor. Hyundai i30 disponuje (dle výrobce) 528 l zavazadlového prostoru. Přátelé, nevím, jestli tam počítají každou mezeru nebo místo pod podlahou apod., ale, každopádně, tenhle zavazadlový prostor je dostatečně velký a hlavně funkční. Pod mezipodlahou je dojezdová rezerva a v mezipodlaze několik praktických přihrádek na různé věci. V zásadě výhody tohoto zavazadlového prostoru jsou tři.
Žádná zbytečná zákoutí, rovná nakládací hrana a perfektní fixační systém, který jsem si opravdu doslova zamiloval a používám ho takřka při každé jízdě. Posuneme se pomalu dopředu a zastavíme se na zadních sedadlech. Ve výbavě Style nám Hyundai i30 nabízí kombinaci látky s kůží a tady musím konstatovat, že to vypadá perfektně. Nejen použité materiály, ale i zpracování. Kůže je například použita i na vnitřním polstrování všech dveří. V zadním opěradle je integrovaná loketní opěrka s držáky nápojů.
Na rozdíl o Oktávie zde však chybí možnost otevřít tunel do zavazadlového prostoru a možnost převážet dlouhé předměty bez složení sedaček prostě chybí. Opěradla předních sedadel jsou pro i30 tradičně opatřena plastovou ochranou, která chrání sedačky od poškození a ušpinění. Velmi praktické. Samozřejmostí pak je síťka na uchycení časopisů a drobných věcí. Prostoru je na zadních sedadlech dostatek, když se za sebe posadím, tak mám na kolena hodně místa a i délka sedáku a sklon opěradla je příznačný. Velkou pochvalu si ale zaslouží konstruktéři za to, že ani prostřední cestující nemám problém s tím, kam složit nohy, protože středový tunel na podlaze je vysoký jen pár centimetrů a nepřekáží tak. Co chybí v předfaceliftové výbavě Style jsou zadní výdechy ventilace mezi předními sedadly. Posuneme se opět o kousek dopředu, tedy do prostoru, kde trávíme nejvíce času.
Místo řidiče a spolujezdce nabízí skutečně dostatek prostoru. Já osobně měřím 182 cm a vážím jako dvě etiopské atletky na dlouhé tratě. I tak mám všude dost místa, nic mě netlačí do kolena ani do zad. Tady dávám opravdu velkou pochvalu. Celkově jsou sedačky na velmi dobré úrovni, jsou pohodlné, dostatečně široké a sedák je dlouhý tak akorát. Co mi chybí, je bederní opěrka. Bohužel. Mezi předními sedadly je umístěna loketní opěrka s velkou schránkou, která je podélně posuvná, ale nikoli výškově, to je trošku škoda. Poslední věc k sedačkám, hlavové opěrky jsou nastavitelné nejen výškově, ale i podélně. Použité materiály nedokážu porovnat s konkurencí, protože jsem nejezdil ani v O III ani v novém Golfu. Na mě působí příjemně, nejen vzhledově, ale i na dotek. Všechna tlačítka mají jasně vymezený rozsah a ovládají se velmi dobře. Celkově je ergonomie na velmi dobré úrovni.
Co se týče samotného designu přístrojové desky, tak to je věc, která mě na nové i30 doslova uchvátila. Vím, tady mě ukamenujete, ale berte to tak, že je to můj subjektivní názor. Kombinace šedého plastu se stříbrným lemováním svislých výdechů automatické klimatizace doplněné o plastové provedení v klavírovém černém laku ve mně zkrátka dotváří dojem určitého luxusu a prémiovosti. Modré regulovatelné podsvícení přístrojů k nové i30 tak nějak patří a mně se líbí.
Nemám rád například zelnou, oranžovou či červenou. Velmi zajímavě by to myslím vypadlo i v bílém provedení.
Do přístrojové desky velmi dobře zapadá přístrojový štít s TFT displejem a dvěma výraznými tubusy, které jasně ohraničují otáčkoměr a rychloměr. Jak už jsme u dnešních aut zvyklí, na přístrojovém štítě se zobrazují informace z palubního počítače. Tady bych se rád zastavil a něco napsal, ale ono vlastně není co. Palubní počítač v i30 je prostě ořezaný a nenabízí moc funkcí. Tady je konkurence rozhodně napřed. Palubní počítač nabízí jenom celkové hodnoty, chybí úplně denní počítání, které se automaticky nuluje. V nabídce je tak pouze ujetá vzdálenost A a B, průměrná rychlost, celkový čas, průměrná a aktuální spotřeba. Počítač se spolu s rádiem, tempomatem a omezovačem rychlosti ovládá tlačítky na volantu, ten je obšitý kůží stejně, jako řadicí páka a rukojeť ruční brzdy. Málem bych zapomněl na ovládání telefonu přes BlueTooth, které je rovněž na volantu.
To nabízí rovněž možnost hlasové ovládání telefonu a rádia. O jeho praktickém využití by se minimálně při ovládání audia dalo polemizovat. Audi systém jako takový nabízí celkem 6 reproduktorů a poměrně kvalitní výstup. Písničky ze smartphonu je možno streamovat přímo do rádia přes BlueTooth, tedy bez nutnosti připojovat kabel. Samořejmostí je AUX a USB vstup. Navíc je
možno překopírovat do interní paměti hudbu o celkové velikosti cca 1,2 GB. Co se týče samotné výbavy vozidla, tak je opravdu „nabušená“.
Dnes již standardním prvkům jako je AUTO klima, ESP a další podobné systémy sekunduje zadní couvací kamera, elektricky sklopná zrcátka, nastavitelný posilovač řízení, multifunkční volant, dešťový senzor, automatická světla, samozatmavovací zpětné zrcátko, všechna okna elektricky stahovatelná, vyhřívané sedačky a hlavně perfektní vyhřívaný volant. No, hodně jsem se rozepsal o interiéru, ale pojďme se tím autem projet.
Motor a jízda
Už tak nějak víme, jak auto vypadá zvenku i zevnitř, ale co motor a jak se s ním jezdí? Pojďme na to. Motor je tedy o obsahu 1.600 ccm s přímým vstřikováním paliva a proměnlivým časováním sacích a snad i výfukových ventilů. Hele na rovinu, nejsem odborník, já vám prostě řeknu, jak to jede. Startování obstarává tlačítko, což je prostě super a nikdy by mě nenapadlo, že mě to tak chytne.
Po nastartování je auto tiché a prakticky nevíte o tom, že máte nastartováno. Žádný hluk, žádné chvění ani vibrace, o nastartování víte doslova jenom díky tomu, že se vám pohne ručička otáčkoměru a máte rozsvícené budíky. Auto jde pěkně za plynem a už od 2.000 otáček je cítit zátah, který nepolevuje až do omezovače. Největší zátah je samozřejmě znát kolem maxima točivého momentu, tedy kolem 4.800 ot. Někdo by mohl namítnout, že to musí být pěkně hlučný v těchto otáčkách, no řeknu vám, motor už samozřejmě slyšet je, ale jak jsem byl zvyklý už u koncernové přimovstřikové atmosféry FSI, tak je ten zvuk prostě sexy. Výbornému dojmu z motoru sekunduje doslova fantastická převodovka, řadí se tak hladce, tak přesně. Dráhy šestistupňové převodovky jsou jasně vymezené a rychlostí zapadají jedna radost. Po zkušenostech z O II milé překvapení. Samotné řízení vozidla je tak velmi příjemné v kombinaci s nastavením režimu Sport na posilovači řízení, když je řízení příjemně tuhé. Odezva od kol není špatná, ale není to supersport, to fakt ne. Velmi dobrý dojem z auta dotváří perfektní podvozek, který výborně tlumí příčně nerovnosti a na 16“ kolem 205/55 k autu zkrátka velmi dobře pasuje. Naladění podvozku je zkrátka hodně do pohodlí, ale ani
přes tuto prioritu není podvozek příliš měkký a náklony karoserie jsou v normě. I díky lehčímu motoru se auto vrhá do zatáček s velkou vervou. Celkové naladění vozu, jízdní vlastnosti a podvozek jsou pro mě rovněž velkým překvapením. Asi nemá cenu tady dále rozepisovat, jak je to skvělý apod. Jen chci požádat všechny, aby si novou i30 projeli a pak udělali závěr. A na závěr, na ten se teď právě chystám ja.
Závěrem
Recenze na mojí i30 byla samozřejmě delší jak na F III nebo i20, ale to se dalo čekat, ne? ;) Asi vás nepřekvapí, že auto hodnotím velmi pozitivně, asi také proto jsem si ho nakonec vybral. Ale zase musím konstatovat, že se jedná jenom o můj osobní pohled, o můj subjektivní názor. Budu rád, když se o této recenzi můžeme pobavit a budu rád za vaše názory a určitě i zkušenosti těch, kteří s tímto autem jezdí, či jezdili. Tuto diskuzi bych pak určitě otevřel v mém vlákně. A ještě v krátkosti k autu takové to malé resumé. Auto mě mile překvapilo, komfortem, jízdními vlastnostmi i výkonem motoru je zase o kus dál, než jeho předchůdce, se kterým jsem měl možnost jezdit dva roky a najet cca 35 tis. Km. Vím, že v dnešní době downsizingu a přeplňovaných motorů hodně z vás atmosférické plnění neosloví, ale já si to užívám. Najeto mám zatím pouze 3.500 km a spotřeba se pohybuje kolem 7,5 l na sto. Jestli je to hodně nebo málo, o tom nemá cenu polemizovat. Věčné diskuze o spotřebě jsou stejně liché jako to, že právě vaše partnerka je ta nejkrásnější. Co mě ale úplně dostalo, byl interiér, který se mi prostě tak moc líbí, je funkční a v sedačkách se báječně sedí. A zavazadlový prostor 528 litrů je také postačující, no však, aby taky ne. Takže za mě má Hyundai i30 za jedna a věřím, že ti co odsunou předsudky a toto auto vyzkouší, budou mile překvapeni.
Díky za pozornost. ;) Vorlajz
Novinky v recenzi
Tlumení
V únoru s březnu jsem vytlumil přední kapotu, podběhy a kufr.
Clarion NX706E
V únoru proběhla montáž multimediální jednotka Clarion NX706E.
Podsvícení klik u předních dveří
https://www.youtube.com/watch?v=9JD4FpyfJhY
Zrychlení z 80 - 130 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=EeqPf5wGWSI
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Style 1.6 GDI 99 kW
- Re: Re: Re: Díky za pěknou recenzi! 28.12.2015 08:21 vorlajz
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 28.12.2015 08:20 vorlajz
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 01.12.2015 09:34 dal
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 01.12.2015 09:27 dal
- Re: Re: Díky za pěknou recenzi! 30.11.2015 20:20 Rosi
- Re: Re: Re: to je tedy povoz 12.11.2015 14:43 Stephen
- Re: Re: to je tedy povoz 12.11.2015 12:48 vorlajz
- Re: Díky za pěknou recenzi! 12.11.2015 12:48 vorlajz
- Díky za pěknou recenzi! 12.11.2015 09:55 Bobanus
- Re: to je tedy povoz 11.11.2015 09:50 Stephen
- to je tedy povoz 11.11.2015 08:38 ikarus
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 09.11.2015 18:34 zetr007
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 09.11.2015 17:02 vorlajz
- Re: Re: Re: Recenze 09.11.2015 12:18 vorlajz
- Re: Re: Recenze 09.11.2015 12:01 bady1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 22:47 zetr007
- Re: Recenze 08.11.2015 22:43 vorlajz
- Recenze 08.11.2015 22:10 bady1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 21:55 vorlajz
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 21:55 bady1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 21:44 vorlajz
- Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 21:30 bady1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 21:20 vorlajz
- Tucson 08.11.2015 21:20 vorlajz
- Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 20:01 zetr007
- Re: Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 19:23 vorlajz
- Re: Re: Re: Recenze 08.11.2015 19:08 Đawson
- Re: Re: Recenze 08.11.2015 18:34 zetr007
- Re: Recenze 08.11.2015 17:20 Đawson
- Recenze 08.11.2015 11:09 zetr007
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: mikkian
Přidáno: 20.10.2012 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 15.9.2012 4610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2013) Majitel: chetoos
Přidáno: 13.6.2016 39 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2016) Majitel: Stephen
Přidáno: 27.10.2016 89 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2012) Majitel: Dlouhodobý test Auto.CZ
Přidáno: 26.3.2012 1410 Majitel 9.57 Uživatelé