Diskuse

Hyundai i30 (2012)

20.10.2012

Začátkem roku 2012 jsem začal přemýšlet o koupi nového auta. Můj předchozí vůz (Škoda Fabia I. generace) mi už přestávala prostorově stačit. Vzhledem k…

 

Hyundai i30 (mikkian)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto BaracudaJ

    BaracudaJ 21.10.2012  12:22

    Čidla tlaku pneu

    To není podmínkou mít ventilky s čidly tlaku, když dáš klasické, pak je jen odhlásíš přes diagnostiku. Aspoň peugeot to tak má. Dokonce mám pocit, že pokud je to nenajde třeba po 5 nastartování, automatiky je přestane detekovat.
    • 00 Reagovat !

      foto mikkian

      mikkian 21.10.2012  12:39

      « Re: Čidla tlaku pneu

      zatím s tím osobní zkušenost nemám, ale co mám infromace od prodejce, tak jsou takové, jako jsem psal - tzn. pokud je tam nedám, bude mi svítit kontrolka. Ale to asi přežiju :-)
  • 00 Reagovat !

    foto tr2700automat

    tr2700automat 21.10.2012  16:31

    100KW

    Krásné auto, pěkná recenze :yes: . Mám taky rád silné auta, ale toto auto není slabé, těch skoro 100KW , pro upřesnění 99KW, není vůbec málo, takže nelituj že nemáš výkonější motor. I s tímto motorem si dokážeš pěkně užít sportovní jízdy ;-) . Přeji ať Ti pěkně slouží :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto mikkian

      mikkian 22.10.2012  08:29

      « Re: 100KW

      díky, snad sloužit bude :-)
      Teď je asi předčasné hodnotit motor, uvidíme, jaký výkon bude, až bude zajetý. Teď stejně jeho maximální výkon využít nemohu.
  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 21.10.2012  16:52

    1.6GDI

    Pěkná recenze, gratuluju k autu! Plně s tebou souhlasim že asi největší slabinou jsou motory, měl jsem možnost jezdit jak z 1.4 benzínem tak ted dvakrát s 1.6GDI a to i v Ceedu a prostě ty auta nejedou, třeba oproti 1.2 TSI 77kw. A pokud člověk jezdí na pohodu dosáhne u toho TSíčka i nižší spotřebu oproti GDíčku který musíš pořádně vytočit když chceš třeba předejet. Jinak je i30 v combi moc pěkný auto s pěknou výbavou za slušný peníze. At dobře slouží!!!!
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 21.10.2012  21:22

      « Re: 1.6GDI

      Neviem presne kolko si najazdil s GDI ,ale tvrdiť,že proti 1,2TSI 77kw "nejedou" je celkom mimo.Jazdím tento motor vo väčšom aute a viem,že keď ho podržím tak dokáže dósť prekvapiť.A pokial ho neženiem,tak môžem radiť pod 2.000 a je vcelku dosť úsporný.
      Určite,že v turbo motoroch je budúcnosť,ale zrovna tebou spomínaný motor nie je najlepší reprezentant pokroku !
      • 00 Reagovat !

        foto zetr007

        zetr007 22.10.2012  15:29

        « Re: Re: 1.6GDI

        Předem děkuji že si zareagoval na můj názor. No v tomhle se asi neschodnem, já si prostě myslim že tsíčko 77kw jede lépe než gdíčko, hlavně jeho využitelnost od nízkých otáček je z mého opakuji z mého pohledu lepší. Měl jsem možnost s tim ceedem 1.6 GDI najezdit cca 600km, na jeho obhajobu musim dodat že měl najeto jen 1500km takže nezajetý motor. Sjetí v I30 combi nepočítam to bylo jen pár km. Jinak s tebou můžu souhlasit že motory tsí této řady byli poruchové i když ted na jejich konci výroby se zdá že koncern jejich chyby vychytal. Ted se v M.Boleslavi rozjíždí výroba nové řady tsí motorů, tak uvidíme jak na tom budou. Každopádně tě můžu ujistit že v dohledné době přejde i Hjondé a Kia na turbobenzíny a sranda je že prodejci o tom mají zakázáno mluvit, říkala mi to paní prodejkyně z Kie, no nevim jestli nekecala >:D .
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 27.10.2012  21:04

          « Re: Re: Re: 1.6GDI

          Trochu neskôr,ale predsa len reagujem. :-) Asi bol problém v tom ,že motor s ktorým si jazdil mal najazdených 1.600km.Môžem zodpovedne povedať,že motor po 20.000km výrazne ožil.určite v pružnosti (bez radenia) by bol problém zrovnávať sa s turbo motorom.No pri plnom plyne pri rozbiehaní človek ledva stíha radi ,ako stúpajú otáčky.A nad cca.4.500 to ozaj celkom ide.Jasne,že takto sa nejazdí každý deň.No práve GDI má tu výhodu,že akceptuje pri plynulej jazde aj 1.500 otáčok.
          No nepopieram,že turbobenzín je do budúcnosti môj ciel.Zatial to vidím na Ford 1,6 EcoBoost.
          • 00 Reagovat !

            foto zetr007

            zetr007 28.10.2012  09:01

            « Re: Re: Re: Re: 1.6GDI

            V poho jsem rád že si odpověděl :-) . Tak pokud je to jak píšeš že to 1.6 GDI po najetí 20tisíc km ožije to nemůžu posoudit, ale je to jen a jen dobře, protože mě se ten motor fak zdál hodně línej na to že je to 1.6 s přímím vstřikem. No ale asi to bylo jak píšeš tim že byl nezajetý. Ostatně máš mnohem větší zkušenosti s tímto motorem než já!
            Co se týká 1.6 ecoboost od fordu, tak to je myslim v současnosti jeden z nejlepších motorů ve své kategorii. Bohužel jsem neměl možnost s ním jet, takže jen vim jen co se o něm píše a co mi říkal kamarád. No škoda jen že třeba focus ve vnitř se z mého pohledu moc nepoved (měl jsem možnost v něm několikrát sedět a já bych asi nezvyknul a spolujezdec to má ještě horší), z venku je to ale pěkný auto. No něco podobného mam třeba s Meganem, exteriér supr interiér z mého pohledu špatný. Pěkný auto je ted třeba novej Cruze v kombi v tom jsem ted jel zkušební jízdu a je to jak z venku tak ze vnitř moc povedený auto, horší jsou ty motory. Ale to co se každému líbí je velice individuální věc, každej má jiný měřítka.
            Každopádně ti přeju at ti I40 dobře a bez závad slouží!!
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 13.11.2012  22:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.6GDI

              Co je na Meganu uvnitř špatného, materiály jsou výborné, zpracování také...? Vemluvím o verzi Generation, ale o regulérním Meganu, třeba ve výbavě Dynamique, což je střed výbavy. Cruze s jeho látkou na palubce naprostý otřes, ta látka se musí prodřít po jednom přejetí něčím ostřeším, třea takové prkno nalaožené přes celé auto a jeho vytaování ven zdevastuje natrvalo interiér Cruze 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Martin640

            Martin640 26.12.2012  12:52

            « Re: Re: Re: Re: 1.6GDI

            Slovenský kolega má pravdu dle automobilky Hyundai je zajetý motor po 20 000km proto nemá cenu dřív soudit motor dokud nemá najeto aspoň těch 20 000km.Mám i30 v 1.6 CRDi 94kW a při najetých 6000km byl motor ještě takový línější... momentálně už má najeto 12 000km a jede už o hodně lépe,uvidím jak pojede po 20 000km :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Deegr

          Deegr 11.11.2012  20:50

          « Re: Re: 1.6GDI

          Ty GDI jedou na 1.6 až nečekaně dobře. Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne, Možná tak do 3000 se udrží, ale po překročení 4000 u GDI nemá prostě šanci. Na dálnici jsem se honil s Octavii 2.0 TDI a nedokázal mi ujet a to jsme se 2x dostali na 200 km/h.
          Sám jsem natočil video, jak to auto zrychluje, bohužel to bylo na mokré silnici s mírným protivětrem. A kdo i po shlédnutí videa bude tvrdit, že 1.2 TSI jede lépe, tak je buď blázen, nebo VW maniak.
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Jetty

            Jetty 12.11.2012  18:49

            « Re: 1.6GDI

            1)
            1.2TSI jede zhruba stejně jako 1.6GDI, v nízkých otáčkách je díky turbu lepší TSI. Tady máš podobné video z Golfu 1.2TSI [odkaz] a když ho porovnáš s tím tvým [odkaz] tak zjištíš, že obě auta jsou zhruba shodně po 50sec na tachometrových 190km/h. Takže blázen je taky ten, kdo tvrdí: "Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne" :-! O tom dalším plazení se na 200km/h nemá cenu se už bavit...
            2)
            2.0TDI (140k) ti na dálnici neujede, neboť záleží na provozu. Pokud se ti pořád někdo plete v levým pruhu, tak už je docela problém dostat se s takovými motory i na těch 200km/h - jak sám píšeš pouze 2x. Pokud by byla volná cesta, není pro tohle TDI zas takový problém opřít ručičku rychloměru o 220km/h [odkaz] a pak už by ti ujel ;-) Navíc na 190km/h je TDI již po 34sec, narozdíl od 50sec GDI... (z videa je nutno odečíst prvních 18sec kdy tam chodí okolo auta).
            Nechci tady zakládat nějaký flame, 2.0TDI není žádná vysokootáčková raketa na honění maximálek na dálnici, spíš potěší pružností, ale zase je potřeba se na to dívat štřízlivým pohledem, ať už preferuješ cokoli ;-)
            Ahoj :-) P.S. Neměl jsi tu náhodou recenzi na pěkné žluté Stilo? Kam se poděla? :-|
            • 00 Reagovat !

              foto Deegr

              Deegr 13.11.2012  09:55

              « Re: Re: 1.6GDI

              To TSI na to GDI nemá. Já to natáčel na mokré silnici a k tomu v protivětru a ty auta zrychlují skoro stejně, navíc nevíš, jestli on nebyl z mírného kopce. Na jiném videu třeba octavia 1.2 TSI zrychluje zase hůře, než ten golf. Mám ještě jedno video, ale to je jen ze 60-185 km/h a tam to leze rychleji, Golfu chybí 30 koní a to je už dost. i30 má omezovač, kdy se přes těch 195 km/h nedostanu ani z kopce, to jsem už zkoušel.
              [odkaz]

              S tou octávkou jsme zrychlovali ze 100 km/h (kamion) a neujela mi. Možná to video přetočím, až bude lepší počasí, asi to bylo dost nešťastné rozhodnutí to natáčet v takovém počasí.
              Recenzi na Stilo jsem už smazal, dost lidem se nelíbilo, že Fiat je v top na moje auto a závist je bohužel hnusná. Stilo už jsem ale prodal, abych si mohl koupit právě tu i30 GDI.
              • 00 Reagovat !

                foto Jetty

                Jetty 13.11.2012  19:35

                « Re: 1.6GDI

                Já jsem jel i v 1.6GDI (Kia Ceed) i v 1.2TSI (Golf) a větší dojem na mě udělalo TSIčko. U GDI ten výkon je, ale až za 4500 otáčkama. Nevim no, točit video, které chci dát jako ukázku zrychlení na youtube, proti větru... těžko říct. Každopádně jsi viděl, že TSI to za ten čas zvládne taky.
                K tomu TDI na videu - má z 0-190 za 34sec, to druhé video co jsi sem dal GDI- start z 50km/h a 190 tam není ani po těch 34sec... To že jsi potrápil nějakého neuměla ještě neznamená, že ti jiný neujede ;-)
                Já mám takhle na kontě Superba 3.6FSI a věř, že jsme se naháněli dobrých 100km, ale taky nikde nepíšu, že 3.6FSI neujede 2,0TDI se 170k a to se mi ho podařilo i předjet ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 13.11.2012  22:18

                  « Re: Re: 1.6GDI

                  Tak nějak, tedy říkáš to přesně.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jetty

                    Jetty 14.11.2012  19:01

                    « Re: Re: Re: 1.6GDI

                    Čau Rone, jsem rád, že se přidal ještě někdo se zkušenostma ;-) Nechci tady nějak snižovat kvality motoru GDI, dnes v té emisemi seškrcené době patří ke špičce atmosférických 1.6 (nejlepší 1.6 dnes je podle mě Valvematic od Toyoty). Je ale pravda, že stále je to atmosféra s relativně nízkým objemem a pokud nemáš podřazeno tak... proto jsem i níže psal, že se mi lépe jezdilo s CRDI, ve městě ale není tak tiché jako GDI, na dálnici se díky nižším otáčkám karta obrací. Každý má na výběr ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto zetr007

            zetr007 13.11.2012  20:34

            « Re: Re: Re: 1.6GDI

            Joo asi máš pravdu jsem VW maniak :-) jak píšeš, protože včera jsem si sjel s Golfem VII a už nechci jiný auto! Zkus si do něj taky sednout a možná se staneš VW maniak taky >:-[] . Jinak přeji hodně úspěchů v závodění mistře >:-[] .
    • 00 Reagovat !

      foto Deegr

      Deegr 25.11.2012  20:28

      « Re: 1.6GDI

      Tak po vlně kritiky, že to nejede jsem tedy natočil nové video, kde už neprší a je bezvětří. Snad už zde uvidí i ten slepý, že to jede prostě lépe, než 1.2 TSI >:D
      [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 21.10.2012  16:53

    I30

  • 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 22.10.2012  19:14

    Osvětlení z radia/navigace

    Ahoj, já jsem po koupi auta taky řešil vysokou míru osvětlení z radia. Cca měsíc jsem s tím tak jezdil, protože jsem si myslel, že když to má automatické snižování úrovně jasu, tak s tím nic neudělám. Nakonec jsem zjistil, že se dá v nastavení zvolit výchozí míra podsvícení a je po problému... ;-) Vím, že je to jiná značka, ale třeba to jde nastavit taky ;-)
    Ohledně motoru, já si myslím, že pokud najedeš dost km, tak jsi měl jít do toho CRDi. Určitě je živější a má menší spotřebu ;-) Filtry DPF dnes již také nejsou zas tak nespolehlivým strašákem, navíc ty moderní lze repasovat. Většinou do 10tis Kč se zárukou 100tis km/3roky... To uspořím po 10tis km (ani ne půlrok), když vezmu, že u benzínové 1.8T jsem měl průměrnou spotřebu 8,4l/100km a u TDI ji mám 5,4l/100km :-) Servis je po 70tis km zatím naprosto stejný, krom jednoho naftového filtru navíc...
    Ale je to můj názor, nebudu se tu pouštět do žádné hádky ;-) Ať ti auto slouží ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto mikkian

      mikkian 23.10.2012  09:04

      « Re: Osvětlení z radia/navigace

      ahoj, co se NAVI týče, tak i tuto možnost tam mám, ale bohužel to nedokáže zesvětlit natolik :-(
      Jiank jestli je živější, nedokážu posoudit. Jsem překvapen, jak to GDI zatáhne kolem těch 1500-2000otáček - tam je to skoro jak nafta. GDI jede až hodně ve vysokých otáčkách a zruchlení z 0 na 100 má rychlejší, než nafta. Ale je to asi o úhlu pohledu. DOteď jsem jezdil na TDIčkách a v porovnání s CRDI jsou výkonově jinde - možná je to teď přiškrceno DPF fitlrem. Jinak o tom filtru by to bylo na dlouho a nebudeme se o tom přít :-) ale záruku na filtr nedostaneš, ptal jsem se na to a prodejce mi narovinu řekl,že když se po* ještě v záruce,tak to stejně výrobce neuzná,že jsem nekvalitně vypaloval :-(
      • 00 Reagovat !

        foto Jetty

        Jetty 23.10.2012  18:43

        « Re: Osvětlení z radia/navigace

        Já jsem jel pouze v 1.6GDI (kolega z práce si koupil nového Ceeda) v 1.6CRDI ne... Zato jsem jel v 1.6TDI v Golfu, tak to srovnávám s tím. Navíc to CRDI se dělá i ve verzi 94kW, tak myslím že pojede ještě líp než 77kW TDI. GDI s ním určitě udrží krok, ale musíš ho točit a pak je spotřeba úplně jinde :-( Bavím se o normální jízdě, ne o sprintu z 0-100, kdy nafta má dost krátkou jedničku a musí řadit 1x víc, proto benzín ukrojí nějakou tu desetinu pro sebe ;-)
        Jinak nové systémy DPF nemůžeš nekvalitně vypalovat, mají vlastní řízení, které se spustí klidně i ve městě... ale zkušenosti s reklamacemi těchto nových filtrů zatím moc nejsou, takže ukáže čas - třeba se mýlím. :-|
        Každopádně GDI také není krok vedle, záleží na prioritách ;-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto mikkian

          mikkian 24.10.2012  08:59

          « Re: Re: Osvětlení z radia/navigace

          ano, filtry se vypalují sami - špatně jsem to napsal, bylo to myšleno tka ,že se právě zapně sám a je mu jedno kde... tzn. v pondělí pojedu dlouhou trasu - např. 300km, on se nezapne, ale protože pak už budu mít do konce týdne pocuky a on si řekne, že se bude chtít vypalovat v úterý, pak se při krátkých vzdálenostech do konce týdne pořádně nevypálí...
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 13.11.2012  22:22

          « Re: Re: Osvětlení z radia/navigace

          Já tedy jel jak GDI, tak CRDI a musím uznat, že CRDi na mě udělalo větší dojem. GDI mě osobně přišlo hlavně v i30 takové trochu nemastné neslané, gradace tam sice je, ale hodně vysoko, CRDi si s autem moc hezky radilo, zkuk sice logicky syrovější, ale zase mi přišlo, že si H/K lépe pohráli svyladěním plyn pedálu, kdy u GDI mi přišel hrozně utlumený s pomalými reakcemi, které pohřbívaly celkový výkon motoru.
          • 00 Reagovat !

            foto dal

            dal 15.11.2012  14:13

            « Re: Re: Re: Osvětlení z radia/navigace

            Souhlasím s Ronem, mám zkušenosti s GDi v CEEDU, který má můj kolega a CRDi, které mám já. Podstatný rozdíl je na dálnici, kde při rychlostech nad 140 se u GDi nedostaneš pod 8 litrů, kdežto u CRDi se vezeš v pohodě do 6. Vyzkoušeno při jízdě s kolegou do Brna, kdy jsme oba vynulovali u Humpolce a na Zvonařce kontrola. Průměrná rychlost 144,3km/hod., spotřeba CRDi 5,8l, GDi 8,4l. Pro upřesnění CRdi má najeto 18500km a GDi 26300km.
  • 00 Reagovat !

    foto 3-diamanty

    3_diamanty 22.10.2012  22:23

    nadhera

    :yes:

    gratulujem k paradnemu autu .... motor tiez paradny :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 27.12.2012  18:34

    Jaké jsou novinky?

    Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak si spokojený s autem i teď přes zimu? Jezdí dobře? topí včas? :-) co starty v mrazech? Jsou nějaké nové poruchy? nebo drobné závady?
    • 00 Reagovat !

      foto mikkian

      mikkian 03.01.2013  07:22

      « Re: Jaké jsou novinky?

      Ahoj, co se topení a startů týče, tak je vše v pořádku. Topení začíná topit cca během 2-3 minut. Poruchy jsem zatím žádné neměl (klepu na dřevo) a neozývají se ani žádné začínající problémy. Mám najeto cca 6.000km, s autem jako takovým jsem spokojený, pořád vše perfektně lícuje, nic nevrže, nic se neopotřebovalo. Jediný, co mě rozčiluje je svícení navigace ve tmě, chybějící přední park. senzory (snímají pouze rohy, ne předek) a spotřeba. Držím se dlouhodobě cca na 7,25l/100km a to jsem čekal, že budu jezdit tak za 6,5l... takže z tohoto pohledu bych teď možná šel přeci jen i do nafty, i když jsem z ní původně přesedlal na benzín kvůli filtru DPF :-)
      a pokud by to šlo, nechtěl bych el. ruční brzdu - neužiješ si s autem tolik zábavy :-)

      jinak je vše OK a jsem spokojený - za ty peníze :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Nerez

        Nerez 03.01.2013  07:43

        « Re: Re: Jaké jsou novinky?

        Nejsem obdivovatel korejských aut a Hyundaie zvlášť, ale spotřeba lehce nad 7 litrů při výkonu 130 benzínových koní mi nepříjde vůbec zlá. Vím, že s tím jde jezdit i za míň, ale rozhodně bych si na to nestěžoval ;-) Dokonce mi příjde celkem slušná :yes:

        Ta el. parkovací brzda je opruz, ale u obyčejného hatchbacku jde pochopit, nechápu ji však třeba u připravovaného Golfu VII GTI 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…