Recenze

8 Majitel

Fiat 125

8.70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 125, foto 1 Fiat 125, foto 2 Fiat 125, foto 3 Fiat 125, foto 4 Fiat 125, foto 5 Fiat 125, foto 6 Fiat 125, foto 7 Fiat 125, foto 8
Fiat 125, foto 11 Fiat 125, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta můj první čtyřkolový miláček Rok výroby 1970 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1608 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 133 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.7

Popis vozu

Na první lásky se nikdy nezapomíná. A to platí nejenom o první ženě-lásce ale i o prvním autě-lásce.

Moje první auto, můj první čtyřkolový miláček byl FIAT 125 originál italský s čtverečnímy světly s motorem 1600cc-100koní, s benzínovou nádrží napravo, s dvouváčkovým motorem, s kotoučovými brzdy na všech kol.


Pro některé z Vás mladých čtenářů je to neznámé auto jelikož jste se v době jeho výroby ještě nenarodili :-).

Fiat 125 se vyráběl od roku 1967 až do roku 1972, potom byl vynahraděn výrobou Fiata 132. Fiat 125 byl průkopcem úspěšného dvouváčkového motoru který i po ukončení výroby Fiata 125, se používal ve Fiatu 132.

Můj FIAT 125 byl ročník 1970 a byl ohnivě červenej stejně krasně červenej jako tento Fiat125 na fotce z katalogovky kterou přikládám. Když najdu příležitost tak se kouknu do svych hard disku kde mám uložené fotky této mé prvni čtyřkolové lásky a hned je zde přiložím.

Koupil jsem Fiata ojetého s 75.000km. Miloval jsem toto mé první auto, mělo sportovní charakter, motor byl jako žihadlo, první jsem vyrážel na křizovatkách ze semafory , můj FIAT125 na to měl, měl vynikajici na tu dobu zrychlení. Jeho konečná rychlost v té době byla velmi dobrá, s mým Fiatem jsem dokázal jet přes 180km/h. Vnitřek Fiata byl velice prostorný a pohledný. Můj FIAT 125 měl krásný kožený interiér a sedačky.



Toto moje prvni auto FIAT 125 bylo rychlé a prostorné ale i poruchové auto. Změna motoru ve 100.000km a přesto novej motor zase žral olej jako otesánek. Brzdy byli nespolehlivé přestože měl kotoučové disky na všech kol, dvakrát selhali v klíčových momentech, jedenkrát jsem se málem zabil. Od té doby přes moji lásku k tomuto mému prvnímu autu, jsem se zařekl, UŽ NIKDY ŽÁDNÉHO ITALA.

Přes všechny trapasy s timto autem ale nebudu nevděčný a na tuto moji první čtyřkolovou lásku nikdy nezapomenu, přidala mi do mého života hodně krásných a nezapomenutelných chvil. A jak bych mohl když na moji svatební cestě jsem jel s Fiatem 125, to jest s mými dvěmi lásky, s moji manželkou a s tímto mým prvním nezapomenutelným vozítkem

 

Novinky v recenzi

5.2.2013 22:46

Nezapomenutelný zážitek s FIATEM 125

Na kolik zážitků se dá vzpomenout s našemi prvními čtyřkolovými miláčky i po hodně letech. Jeden z krásných zážitků byla i moje svatební cesta s mými dvěmi miláčky, s manželkou a s mým milovaným FIATEM stopětadvacítkou.

Byla to exotická cesta do jižních krajin Evropy k moři, do Řecka na ostrov Korfu. Byla to krásná cesta i když málem otřesná , no kvůli čemu, samozřejmě kvůli mému milovanému FIATU 125 který mi na zpáteční cestě "vyhrožoval"že mě i z manželkou zanechá v Řecku!!!

Byl to jeden z mnoha malérů do kterých mě tehdy zatáhlo toto moje milované první auto.A jak se to stalo? Na jedné cestě ve vnitrozemí Korfu když jsme s manželkou jeli na pozorování západu slunce které dle turistického průvodce na místě Pelekas se považuje za nejkrasnější západ slunce v Evropě tak mi praskla spojka na řazení rychlosti na převodovce a nemohl jsem řadit rychlosti.

Po několika hodinném pátraní jsem našel místního automechanika. Bylo to obdivuhodné jak tento řecký automechanik nasedl do FIATA a měnil rychlosti jako by spojka nebyla prasklá.Zanechal jsem mu auto v autoservisu a přiští den jsem si FIATA vyzvedl opraveného. Stálo mi celý balík řeckých peněz v tehdejších drachmách. No a když jsem na zpáteční cestě naložil FIATA do lodi aby nás vylodila v přístavu Igoumenitsa tak mi právě tehdy zase praskla spojka a nemohl jsem řadit rychlosti.

Když loď připlula do přístavu Igoumenitsa a jeden lodní mechanik zpozoroval jak s manželkou tlačíme našeho "neposlušneho" FIATA tak se mě zeptal jakou závadu má moje auto? Tak jsem mu odpověděl příčinu vady a tento mechanik jak se potvrdilo byl opravdový mistr, mi odpověděl a proč jsi mi to neřekl dříve aby jsem ti opravil Tvé auto na te dvouhodinové cestě z Korfu do Igoumenitsa. Jelikož ale věděl do jakého maléru mě FIAT zatáhl tak ani chvíli neváhal přitáhl lodní svářečku vrhl se pod auto něco tam svářel a vůbec nedbal na to že v přístavu čekají auta na na další nalodění na směr Korfu.

No a když skončil tak předvedl jednu zkušební běsnou jízdu s ostrými zatáčky s FIATEM na palubě lodi a řekl mi ať nemám obavy že ta oprava je dostatečně dobrá aby mi vydržela na celou zpáteční cestu a potom ať jdu do servisu pro řádnou opravu.

Byl to skvělý chlapec ten řecký mechanik, nechtěl žádné prachy, s násílim jsem mu nacpal pár drachem do kapsy ať má na několik krabiček cigaret. A opravdu tato oprava mi vydržela celé 2 měsíce než spojka zase praskla. Potvrdila se tímto pohostinnost Řeků a je mi líto těch současných trapasů které tato hezká země a jeji pohostinní obyvatelé zažívají.

31.10.2012 06:15

Huraaaá...... našel jsem další fotky mého ohnivě červeného FIATA125

Koukal jsem se na své rodiné albumy a ejhle padl jsem na další čtyři fotky mého ohnivě červeného FIATA125 které s radostí přikládám.

FIAT stopětadvacítka to bylo teda pořádné auto, veliké, prostorné, těžké a zároveň velice hbité auto.

Odůvodněně se FIAT125 považoval v tehdejší době sportovní sedan když skrýval pod kapotou pro tu dobu neuvěřitelných a hrdých 100 koníků


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

UŽ NIKDY ŽÁDNÉHO ITALA

praktičnost
10

Fiat jak všem svým vyrábějeným autem i tomutu autu dopřál skvělou praktičnost

prostornost
10

Jako všechny FIATY i toto auto mělo velikou prostornost jak pro cestujicí tak i pro zavazadla

jízdní vlastnosti
10

V té době to byla moje raketa

jízdní komfort
10

Skvělý

provozní náklady
8

Na mé stopětadvacítce i když náhradní díly byli laciné provozní náklady se vyšplhali dosti vysoko kvůli výměně motoru a častým opravám.

náhradní díly
10

Laciné a velmi snadno dostupné náhradní díly

výkon motoru
10

Vynikající silný a rychlý motor pro tehdejší dobu. Právem FIAT125 se považoval tehdy za sportovní sedan

spotřeba
9

V té době benzín byl levnej, spotřeba nepatřila mezi významnými detaily

hlučnost motoru
10

Motor nebyl příliš hlučnej, pomáhala k tomu hluční izolace pod kapotou

kvalita sedadel
10

Vynikájící kvalita, pohodlné a krásné kožené sedaďla

brzdy
8

Brzdy velice účinné, v té době jen málo aut mělo jako toto auto brzdy s kotoučovými disky na všechny kola. Bohužel na mém Fiatu byli poruchové a selhali v klíčových momentech

zavazadlový prostor
10

Zavazadlový prostor 400 litrů na tu dobu byl docela slušný prostor






Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým Krumlovem projde historický průvod

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým…

Po dvouměsíční odstávce se mnohá muzea, vědecká centra, hrady a zámky  a další turistické cíle otevírají…

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu? Advokát jasně o právech zaměstnavatele

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu?…

Mimořádná situace, jako je nouzový stav, sice vyžaduje mimořádná opatření, ale zákoník práce platí i v době…

 

iSport.cz

Leverkusen po pauze válí. Vyhrál ve Freiburgu a posunul se na třetí místo

Leverkusen po pauze válí. Vyhrál ve Freiburgu a…

Fotbalisté Leverkusenu porazili v předehrávce 29. kola německé ligy Freiburg 1:0 a před víkendovým programem se…

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal Arsenal i v USA

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal…

Velká žilinská loupež za bílého dne pokračuje. Poté, co dva bývalé hráče klubu zadarmo získala plzeňská…

 

Reflex.cz

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za vyzrazení děje mi hrozí děsivá pokuta, říká překladatel

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za…

Vojtěch Kostiha bývá častován titulem „dvorní překladatel společnosti Disney“. Překládá a tvoří české verze…

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…