Recenze

7 Majitel

BMW řada 5

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 27 BMW řada 5, foto 28 BMW řada 5, foto 29 BMW řada 5, foto 30 BMW řada 5, foto 31 BMW řada 5, foto 32 BMW řada 5, foto 33 BMW řada 5, foto 34 BMW řada 5, foto 35 BMW řada 5, foto 36 BMW řada 5, foto 37 BMW řada 5, foto 38 BMW řada 5, foto 39 BMW řada 5, foto 40 BMW řada 5, foto 41 BMW řada 5, foto 42 BMW řada 5, foto 43 BMW řada 5, foto 45 BMW řada 5, foto 46 BMW řada 5, foto 47 BMW řada 5, foto 48 BMW řada 5, foto 49 BMW řada 5, foto 50 BMW řada 5, foto 51 BMW řada 5, foto 52 BMW řada 5, foto 53 BMW řada 5, foto 54 BMW řada 5, foto 55 BMW řada 5, foto 56 BMW řada 5, foto 57 BMW řada 5, foto 58 BMW řada 5, foto 59 BMW řada 5, foto 60 BMW řada 5, foto 61 BMW řada 5, foto 62 BMW řada 5, foto 63 BMW řada 5, foto 64 BMW řada 5, foto 65 BMW řada 5, foto 66 BMW řada 5, foto 67 BMW řada 5, foto 68 BMW řada 5, foto 69 BMW řada 5, foto 70 BMW řada 5, foto 71 BMW řada 5, foto 72 BMW řada 5, foto 73 BMW řada 5, foto 74 BMW řada 5, foto 75 BMW řada 5, foto 76 BMW řada 5, foto 77 BMW řada 5, foto 78
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 520d Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:22000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Pokoušet se o objektivní recenzi auta po prvních tisícovkách kilometrů strávených za jeho volantem se rovná pokusu o sebevraždu, případně i pokusu o kulku v čele od nějakého rozčíleného petrolheada. Jenže v mém případě to je nutné, protože se znám a vím přesně, že bych se pak k tomu nedokopal. A to by byla dost velká škoda, zvláště pro ty, kteří zrovna teď hledají svůj vysněný vůz vyšší střední. Tak jako oni, i já jsem vybíral dlouho a důkladně, noční směny na internetu a ranní bolesti hlavy nevyjímaje. Když člověk zná rozpočet a zhruba ví, co vyšší střední znamená, pak má o bezesné noci postaráno. V podstatě ho může ulovit dost značek na poutavé internetové prezentace. Já jsem pokoušel servery Audi a BMW, aby mi ve finále z jejich konfigurátorů vypadl ten správný mix vlastností mého nového miláčka na čtyřech kolech (žena promine).

Audi a BMW jsou hlavně v dnešní době velkými rivaly a já osobně vidím dost velký odklon Audi směrem ke sportovnu a filozofii BMW a naopak u BMW vidím jasný cíl najít i na sportovním naturelu krapet té komfortní a plavné jízdy. Oběma soupeřům se to daří a já tady s plným vědomím prohlašuju, že je fakt těžké vybrat. Audi mě dostalo svou jízdou, uměním být jaksi samozřejmé a suverénní v každé situaci. Audi u modelu A6 má nádherně zpracovaný interiér, bez nejmenší chybičky. Z každého detailu a to i u vyložených drobností čiší honosnost a já považuju v případě interiéru za konkurenta třeba Porsche Panameru (i když to auto je zase úplně jiná kategorie) a musím říct, že z hlediska zpracování (teď myslím celkového dojmu kvality a luxusu), Audi vysoce převyšuje BMW. To se krčí se svým interiérem ve stínu a snaží se alespoň za příplatek nabídnout něco z řady sedm, aby vnitřek vypadal honosněji. Jízda v BMW je pro mě taky zážitkem, ale nemohl jsem si zvyknout na divný pocit z řízení. Takže co rozhodlo o mém soukromém vítězství BMW 5 nad Audi A6? Tři věci. Cena za příplatky a záruku, výborný automat a větší nenápadnost. Už vás slyším, jak promlouváte do svých monitorů o nutnosti brát vyšší střední třídu i jako symbol společenského postavení, prestiže a podobně, jenže na to já kašlu. Pro mě je důležitý pocit z jízdy a ne, jestli se za mnou někdo ohlédne. Už jen to, že nejsem absolutně žádným příznivcem Audi a BMW, (myslím fanatickým příznivcem) říká, že jsem k výběru nepotřeboval značky a znaky na kapotách, ale hlavně solidnost, bezpečí a německou preciznost.

Co jsem vlastně vybíral?

Požadavky byly už od začátku jasné a skutečného milovníka silných motorů žádám, aby dále nečetl. Proč? Protože v mém seznamu přání byl motor a jeho výkon až někde na posledním místě. První věc bylo bezpečí pro mou ženu a děti, komfort, vnitřní hluk, zvuk audia a prostornost. Jistě, můžete mi dát hned výchovnou facku a zakřičet pěkně od plic, že přece výkon auta tvoří aktivní bezpečnost a já to beru. Jenže ta pětsetdvacítka, která je naprosto nejslabší motůrek v BMW řady pět, zrychluje stejně jako Octavia RS s dieslem pod kapotou a řekněte některému z majitelů těchto oktávek, že má slabý motor. Abych to zkrátil, věnoval jsem pozornost komfortu sezení, masáži a profesionálnímu hifi a výkon motoru neřešil, protože ono se v případě BMW jaksi špatně strefuje vedle. Jinými slovy, základ skutečně stačí a jak jsem zjistil, stačí až moc.

Co je BMW 5 vlastně zač?

Pětkové BMW má dost dlouhou historii a já se jí ani neodvážím jako laik rozebírat. Mně stačí jedno. V poslední výrobní řadě, která se nazývá F10 (pro sedan) a F11 (pro kombi) se spojuje z mého pohledu nádherný design a nadčasová technologie, kterou v BMW neprezentují tak okatě, jako u Audi. Za zmínku stojí množství použitého hliníku na celém voze a to hlavně ve dveřích, kapotě, na nápravách apod. Tam, kde Audi prezentuje náskok díky hliníku, BMW mlčí. Skvělé jsou asistenční systémy, airbagy se nafukují přesně podle toho, kde sedíte a kolik vážíte, pak taky technologie motorů (o M550d se třemi turby už slyšel asi každý) a vyváženost hmotnosti mezi nápravami, čímž je BMW taky dost pověstné. To vše je ukryto v sedmi kilometrech kabelů, obvodů, ojnic, šroubů a matic a to vše tvoří dokonale sehraný a funkční celek. Radost z jízdy je tak zabalena v téměř pěti metrech karoserie kombi. BMW 5 má přes tisíc různých čidel, třeba v oblasti přední části před motorem jich má několik desítek a vše musí léta pracovat. Technologicky je to opravdu špička a jakékoliv srovnání této třídy vozů například se Superbem (viz některé úsměvné testy na Auto.cz) je bezpředmětné.
Když jsem zmínil bezpečnost, tak pětka je na tom skutečně dobře. Nemá sice kolenní airbagy, zato se může pochlubit pyrotechnickými rozbuškami v zadní části kapoty, které ji vystřelí a posunou o šest centimetrů výš v případě kolize s chodcem, adaptivní tempomat se systémem varování před nehodou, natlakováním brzd a přisunutím brzdových destiček, když sundáte rychle nohu z plynu, monitorováním mrtvých úhlů, asistentem proti vyjetí z pruhů nebo nočním viděním. Aktivní bezpečnost zajišťují silné motory, integrální řízení náprav, nastavení tuhosti tlumičů a podobně. Audi je v tomto směru na tom skoro stejně, jenže neúprosná porota EURO NCAP přisoudila v této třídě prvenství BMW 5 a označila ho, za nejbezpečnější vůz vyšší střední.

Podvozek, motor a spotřeba

Jízda v pětce je příjemná, ne příliš tvrdá a ne příliš houpavá. Správný kompromis se hledá těžko a je vidět, že v Mnichově ví, jak na to. Co mi velmi vadí, je táhnutí volantu na jednu nebo druhou stranu, pokud jedete po sebemenší podélné nerovnosti. Někdy je to až nebezpečné. Volantu by slušel jiný typ posilovače, ale všechno je dnes podřízeno ekonomice provozu a to zvláště u této motorizace. Co mě zarazilo, byla jízda v pravém pruhu po D1, kde jsem od podvozku očekával jemnější a kulturnější projev hlavně při přejezdu příčných nerovností. Ale dost remcání a vrhněme se na pohonnou jednotku. Motor (naftový dvoulitr s turbem a 184 koňmi) je kultivovaný a dává o sobě vědět jen občas. Jestli jste někdy viděli ideální manželský pár ve světě lidí, tak v tom technickém je to spojení právě tohoto malého dieselu s osmistupňovým automatem. Vlastně nejlepší na tom je, že o práci převodovky vůbec nevíte. Nevíte, jakou rychlost máte zařazenu, ale ujišťuju vás, že je to vždy ta správná. Kickdown jsem s ohledem na ujeté kilometry zatím nezkoušel, ale už jsem se lehce dotkl síly motoru a rychlosti převodovky. Stručně řečeno, je to bez chyby a za jedna. Pokud někdy budete chtít kupovat nejslabší pětku, pak rozbijte ještě jedno prasátko, seberte dětem kapesné, vysvětlete, že letos žádné moře nebude a klikněte v konfigurátoru na volbu „sportovní automatická převodovka“. Ta mimo jiné přidá i pádla pod volantem. Ne že by to bylo v případě čtyřválce extra důležité, ale je to hodně praktické. Kdykoliv můžete ťuknout do páčky a máte hned podřazeno. S motorem souvisí i spotřeba. Výsledek po tisíci a třech stech kilometrech je 6.5 litru podle počítače a vyprázdnit sedmdesáti litrovou nádrž je opravdu na dlouho. Kolem dvou stovek kilometrů bylo najeto po městě a zbytek dálnice a rychlostní silnice. Na jednu jedinou nádrž jsem jel úsek z Ostravy do Hradce Králové (spotřeba 5.8l), z Hradce Králové do Prahy (spotřeba 6.2l) a z Prahy do Ostravy (spotřeba 6.4l v pátek odpoledne za plného provozu a s pětikilometrovou kolonou za Brnem). Naftu jsem dotankoval, když jsem byl na rezervě na Rohlence. Téměř tisíc sto kilometrů na jednu nádrž s dvoutunovým autem a nezajetým motorem? Vyjadřuji upřímnou poklonu směrem k motorářům z Mnichova. Zkuste to samé s plně naloženou oktávkou a přívěsným vozíkem (ať se dostanete na podobnou hmotnost). Možná budete nemile překvapeni výsledkem.

Jízda ECO PRO

Vše, co začíná v motoristickém světě na „eco“, zavání nudou a slabými zážitky. Mně se ale tento režim docela zalíbil, protože Vás neustále odměňuje informací, o kolik kilometrů navíc se prodlouží váš dojezd. To je pak taky graficky znázorněno pod rychloměrem slabým modrým proužkem v pásmu dojezdu. Já jsem takhle „ušetřil“ dalších 24 kilometrů. Pokud zrychlujete prudčeji, dá vám to najevo akustický signál a doporučení, že máte akcelerovat plynuleji. V případě brzdění motorem dochází k rekuperaci kinetické energie na elektrickou a ta se uchovává v akumulátoru. I to je možné graficky zobrazit na velkém displeji. Kromě toho má pětka dobrý součinitel odporu vzduchu a dokonce elektricky stavitelné lamely, které buď brání přívodu vzduchu do motoru (čímž se rychleji zahřeje) nebo ho dodatečně chladí.

Interiér

Interiér je moderní a prostorný. U mého vozu byly použity prvky leštěného hliníku (páčky pod volantem, okrasné rámečky výdechů klimatizace a dekorační lišty), pravého dřeva s leštěným povrchem fineline anthracit, které opravdu vřele doporučuju (dekorační lišty), kůže (vše na sedadlech, výplních dveří, spodní části řadicí páky a věnci volantu), semiše (ochranná část za volantem a přihrádky) a leštěné keramiky Moser (plocha řadicí páky, ovladače klimatizace a ovládání rádia). Vzadu je to s prostorností na poměry třídy špatné (podélný prostor) a myslím, že při takovém rozvoru by měli zodpovědné konstruktéry vyhodit. Zachraňují to alespoň dlouhé sedáky na zadních sedadlech, místo nad hlavou a šířka celého interiéru. Když jsem mluvil o sedadlech, tak ta si zaslouží skoro nejvyšší hodnocení. Píšu skoro, protože mám problém si nastavit hlavovou opěrku, která má malý rozsah. Jinak je pohodlí nad očekávání dobré. Protože měřím lehce přes dva metry je u mě dost těžké najít pozici za volantem. Rozsah volantu podélně by mohl být větší a příliš široký středový panel mě už začíná lehce vadit. V Audi A6 jsem si našel pozici v řádu desítek sekund, u BMW ji hledám doteď.

Tvorba profilů a vnitřní systémy

Co dělá prémiovost BMW 5 je tvorba profilů. V podstatě jde o to, že každý řidič si může nahrát do paměti svého klíčku veškeré nastavení cca 19 různých systémů v autě (včetně nastavení akustických signálů a jejich intenzity). Když pak přijdete k vozu a odemknete, začne podivné divadlo. Sedačky se začnou přenastavovat spolu s volantem a zrcátky (to vše za jemného ševelení elektromotorů a práce kompresoru, který pneumaticky nafoukne bočnice opěradla), nastaví se ideální teplota, zapne se oblíbená rozhlasová stanice, přenastaví se převodovka do režimu, který vám vyhovuje, upraví se výška a jas head up displeje a vše se připraví pro jízdu. Je to skvělé a funkční. Ještě lepší je fakt, že si svůj profil uložíte do USB klíčenky, takže vám ho už nikdo nepřenastaví a zároveň ho můžete použít i v jiném BMW 5 (pokud máte třeba firemní flotilu). Opusťme ale profily a věnujme se dalším inteligentním systémům. Navigace funguje přesně a spolehlivě, umí hlásit dopravní komplikace a dynamicky navigovat mimo ně, ve spojení s hands free umožní přidat k telefonním kontaktům obchodních partnerů i adresu a okamžitě na ni navigovat, umí perspektivní a 3D mapy, umí vzdalovat a zoomovat mapy od 1 metrů až po náhled celé Evropy a uložit až třicet oblíbených tras. Pokyny navigace jsou pak hlasové s možností vypnutí zvuku a grafické na head up displeji nebo mezi otáčkoměrem a tachometrem. K navigaci a DVD přehrávači přidejte perfektně zpracovaný systém hands free (čtení SMS je ale otřesné) a hifi systém s šestnácti reproduktory, dolby surround módem. Hifi Professional má výkon 600W, dva samostatné subwoofery a separátní zesilovač. Techniky jistě nadchne i fakt, že celý systém má takový výkon, že je veden úplně samostatně od jiné elektroniky v autě, aby nedošlo k nežádoucím jevům při výkonových špičkách. K tomu přidejte ještě možnost poslouchat hudbu z ipodu (včetně ovládání a načtení seznamů skladeb) nebo přes mobilní telefon bezdrátově a dostanete kompletní zábavní a pracovní centrum na jednom místě.

Výbava a cena

Ať už máte nebo nemáte rádi BMW, Audi či Mercedes, jedno jim nemůžete upřít. Dokážou vás pěkně vyždímat a ještě se tváří, že je to v naprostém pořádku. Trochu ceníkové skromnosti by jim rozhodně neškodilo a hlavně díky luxusním divizím Toyoty nebo Nissanu musely i německé značky šáhnout alespoň po nějakých paketech, aby ospravedlnily přemrštěnou cenu. V základu dostanete u BMW volant a sedadla + elektrické otvírání oken. Je vaší povinností si zakoupit „advantage paket“, ve kterém vaše světla už nikdy nebudou svítit žlutě, ale hezky modrobíle a klimatizace bude fungovat zatraceně dobře. Připočítejte ještě parkovací senzory a pár drobností a možná si logicky zdůvodníte šedesátitisícový příplatek. Pořád vás ale bude tlačit levá bota, protože jí bude zavazet spojka manuální šestistupňové převodovky. To máme dalších skoro šedesát tisíc. Pokud budete chtít kůži, dalších šedesát a pokud komfortní sedadla, dalších šedesát. Pak snad už jen dvacet za masážní funkci a máte částečně klid. Pokud budete řešit obložení a keramiku, pak si připravte dalších třicet tisíc. K tomu kompletní zábava, navigace a hands free za roztomilých 110 tisíc. Co určitě využijete je head up display za dalších 35 tisíc. Každý, kdo ho snad jen chvíli používal, už bez něj nejezdí. Vřele doporučuju. Pro ně byla naprostá povinnost adaptivní radarový tempomat, který automaticky hlídá odstup od vpředu jedoucího vozu. Tak a teď si myslíte, že máte vyhráno. Omyl. Myslím, že jste zapomněli na zevnějšek. Metalíza za 24, kola v rozmezí 13 – 70 tisíc, a pokud chcete hezké lišty z programu BMW individual, pak si připravte dalších dvacet pět. Suma sumárum, úplně základní pětka se čtyřválcem pak může atakovat klidně hranici dvou miliónů korun. Rozumný kompromis po dvaceti až třiceti nocích a stovkách gramů kofeinu najde ale každý.

Život s dětmi a zavazadlový prostor.

Pokud máte děti nebo psa (dosaďte si sami, obojí je pohroma), pak vás bude asi zajímat, co pětka nabízí. První dobrá zpráva je, že pětka je pro ratolesti opravdu bezpečná, má isofix nástavce na obou zadních sedadlech a dokáže vepředu vypnout airbag. Nožičky dětí, zasekávající se s pravidelnou přesností a vytrvalostí do zadní části sedadel a drtící čalounění je tady pohodově a chytře řešeno plastem. Pokud snad vaše děti hned po pěti minutách jízdy na třetím semaforu ve městě pokládají dopředu k rodičům zoufalé dotazy „kdy už tam budeme“, je možné si připlatit za zadní zábavní systém s dvěma obrazovkami a DVD přehrávačem. Finančně jednodušší řešení je koupit si za tisícovku další 12V zásuvky a třeba časem pořídit dětem DVD přehrávače s obrazovkami (dělá to i BMW za sympatických jedenáct tisíc). Zavazadlový prostor je dostatečný, ale mělký, takže téměř vždy pojedete na dovolenou se staženou roletkou. Skvělá je možnost vysunout z roletky vertikálně pevnou síť a zabránit tak pádu věcí z kufru do prostoru pro posádku. Víko kufru je otevíráno elektricky (dle výbavy) a můžete dokonce otevřít jen zadní sklo. Roletka se pak elektricky odsune sama. Máte k dispozici i háčky pro připevnění sítě. Pokud chcete převážet něco většího, není snadnější sklápění sedadel. Stačí dvakrát zatáhnout za lanko a sedadla se odporoučí k zemi, přičemž vytvoří zcela rovnou plochu. Prémiový segment doplňuje mezipodlaha s plynovou vzpěrou. Chytré, elegantní, ale moc toho tam nepřevezete.

Tím jsem popsal přesný účel, proč jsme si auto pořídili. Ne kvůli modrobílé vrtuli (nemám moc rád lidi, kteří si díky tomu myslí, že pak můžou na silnici všechno a že jsou něco víc, než lidi v priusu), ne kvůli zátahu a zvuku motoru, ale kvůli kráse, eleganci, pohodlí, tichu a bezpečí mých dětí. To je má nová pětka, na nic si nehrající a svou roli naprosto skvěle plnící.

Silné stránky

Elegance exteriéru a designové řešení interiéru

Skvělá příplatková komfortní sedadla a do ruky
padnoucí volant

Ticho a klid při jízdě

Spotřeba paliva na úrovni malých vozů

Pohodový motor s dostatečnou silou a fantastická převodovka

Tvorba profilů

Pocit bezpečí

Plně barevný head up displej

Příjemný podvozek (i když s výhradami níže) a naprosto předimenzované brzdy

Slabé stránky

Auto subjektivně zkresluje skutečnou rychlost, což může překvapit

Řízení není tak samozřejmé jako u konkurence a vyžaduje vaši koncentraci (navíc táhne do strany v případě přejezdu podélných nerovností).

HiFi Professional nezaslouží i přes podpis Harman Kardon (pod jejich křídly se vyrábí i špička v zesilovačích Mark Levinson) absolutorium. Čekal jsem prokreslenější zvuk s větším prostorem a lepší přesností v basech.

Omezený prostor pro posádku vzadu

Zvuk motoru je poplatný počtu válců

Mělký zavazadlový prostor

Veškerá menu, hlášení i hlas navigace by měly být v češtině, ale nejsou (tady by se měl importér prostě stydět a je to i ostuda pro celé BMW). Audi to zvládá perfektně včetně gramatiky a naviguje příjemným českým hlasem. Pokud jsme pro BMW malý trh, svědčí to o špatné péči o české zákazníky.

Návod je v češtině, ale veškeré hlášky na obrazovkách a popisky jsou v němčině. Když chci něco nastavit v anglicky mluvícím menu, musím si to nadvakrát přeložit. Opět ostuda pro importéra.

Když si budete chtít instalovat třeba Sherlog, tak vám řeknou, že ztratíte záruku. U Audi to berou úplně jinak.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis jsem musel využít už první týden s novým autem a hned vám povím proč. Má žena nakládala děti, nákup a další věci do auta a spadly jí klíče do kanálu. Než přijel příslušný technický pracovník (s kyslíkovým přístrojem  a dětskými hrabičkami) a vytáhl je, ležely více než hodinu plně ponořené do vody a bahna. Jenže ty klíče po vytažení bez problému fungovaly. Nechal jsem je ale pro jistotu prověřit v servisu. Přístup považuju za optimální, docela příjemný. Vedoucí servisu klíček rozebral a informoval mě, že elektronika je zalita v neprodyšném pouzdře. Vymění mi tam ale raději baterku a vystříkají jakýmsi sprejem.

Další návštěva v servisu. Začaly mi praskat krycí skla světlometů. V BMW prý o závadě ví a vymění mi kompletní světla.

Další návštěva servisu. Nefunkční mechanika odkládací přihrádky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Cartec Ostrava. Perfektní a profesionální přístup pana Michaluse (ostatní dva prodejci mi přijdou takoví „zvláštní“).

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

bez závad

praktičnost
9

výhrady mám k prostoru na zadních sedadlech a k mělkému zav. prostoru

prostornost
8

viz. praktičnost

jízdní vlastnosti
8

mohlo by to být lepší

jízdní komfort
9

téměř bez výhrad, pominu-li krátké příčné nerovnosti

provozní náklady
8

5 let servis zdarma a nízká spotřeba je dobrý mix. Servisní náklady jsou ale jinak dost vysoké.

náhradní díly
3

Cena za servis a díly je opravdu příliš vysoká

výkon motoru
7

Mně dostačuje. Ve vyšší střední třídě je to ale podprůměr.

spotřeba
10

bez jakékoliv konkurence

hlučnost motoru
8

Mohlo to být o trochu lepší, ale v běžném jízdním režimu není motor slyšet.

kvalita sedadel
10

bez konkurence

brzdy
10

špičkové

zavazadlový prostor
9

praktický, ale mělký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…