Recenze

pettr75 (muž 49 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 530d xDrive Sedan M paket

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Bavorák Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 190 kroutící moment [Nm]: 560 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Tak jsem se po více jak roce dal pryč svou vychvalovanou Audinu a rozhodl jsem se zkusit "něco" jiného. Auto jsem poslal dál do světa (nevyskytl se žádný problém, pouze si odjezdila dohodnutý 1 rok)
V podstatě nebylo co řešit - vybral jsem druhého vítěze z minulého srovnání v pořadí (viz. moje předchozí recenze) BMW 530d xDrive v M paketu v bílé barvě.
Vím, že minule jsem rozumově vybral Audinu, která byla lepší a vyhrála, ale teď když se naskytla nová příležitost jsem si řekl, že je načase si "udělat radost" a vykašlat se na všechny rozumové pro a proti a dát šanci tomu dříve zkritizovanému bavoráku :-)

Chvíli jsem váhal nad motorizací - líbila se mi samozřejmě 550 xd s třemi turby, stejně tak jako dvouturbová 535 xd kvůli vyšším výkonům a hlavně kvůli dvěma výfukům, na které jsem byl x let zvyklý od Audi. Nakonec ale zvítězila pragmatičnost - stejně jezdím " na spotřebu" a pak - v zůstatkové ceně nebyl bohužel příplatek v řádů statisíců stejně vůbec zohledněn. Takže jsem se rozhodl pro základní šestiválec 190kW a 560 Nm.

Specifikace :

BMW 530d xDrive Sedan
Nemetalický lak Alpine White
Látka Grey Shadow/Alcantara/Black
Sportovní automatická převodovka
Alarm
Automatické otvírání kufru
M sportovní paket (full)
M kola 19" Double spoke 351
M zadní spojler
Zrcátka s tlumením odrazivosti
Elektrické sedačky s pamětí
Ambientní osvětlení
Přídavné 12V zásuvky
Head Up Display
BMW Internet
HiFi systém
BMW Aplikace pro iPhone
Zatmavená zadní skla
Speed Limit Info
Advantage Paket
Business Paket
Multifunkční palubní ukazatele
Paket Sight
Černé ledvinky
Gumové koberce na zimu

Objednáno bylo koncem ledna 2013 a již 3.4. 2013 jsem ho přebíral u dealera.

Opět jsem ho vzal na operativní leasing u Hertz Leasu a opět to nemělo chybu :-) Jenom financování a pojištění jako u předchozí Audiny. Můžu vřele doporučit!

Co se mi velmi líbilo byla nabídka BMW na 5 let servisu zdarma nebo do ujetí 100 tis. km. Samozřejmě jsem se velmi zajímal co to obnáší a jaký další marketingový trik BMW zkouší. Byl jsem celkem mile překvapen, že v servisu je zahrnuta jak práce tak i značkový materiál. Jedná se o běžnu údržbu takže prý BMW zaplatí olej, filtry a podobně. Nejsou v tom brzdové destičky, kotouče a podobně. Na to existuje dodatečný příplatek a můžete mít servis "all inclusive".
Mně bude stačit ten základní a akorát mě čeká koupě zimních kol. Tak uvidíme, zda servisní náklady budou opravdu nula :-)

Test jsem tentokrát pojal jako detailní srovnání A6ky a pětky v různých oblastech založené na vlastních zkušenostech s těmito auty. Nemám ani ambice stanovit vítěze (to už jsem ostatně minule udělal), ale chtěl bych fandům nebo případným zájemcům, kteří se budou rozhodovat v budoucnu mezi těmito auty ulehčit rozhodování:-)
Nemám to nějak tématicky řazeno. Jakmile mě budou napadat další rozdíly, které stojí o komentář nebo na které jsem zapoměl, přídám je dál.

Pár postřehů a srovnání

Kůže vs. Látka s alacantarou
- jsem maximálně spokojen, alcantarou obšité části přístrojovky a dveřní panely vypadají velmi efektně a jsou příjemné na dotek
- často jezdím jen v šortkách a už si nemusím dávat pod zadek ručník ☺
- nehrozí, že by se něco krabatilo nebo bylo „vyleštěné“. I když pokud se o kůži dobře staráte a občas dopřejete sedačkám profi konzervaci bude i po 3 letech vypadat stále dobře (vlastní zkušenost se starou A6)
- nevím co se stane až mi to někdo z dětí „znečistí“ (asi budu muset vyměnit celý vnitřek), kůži stačilo jen setřít a bylo to

Komfortní sedačky vs. Sportovní
- do A6 jsem zvolil tu nejdražší variantu sedaček – komfortní s dofukováním všeho možného – bočnic, sedáku i stehenní opěrky – zde jsem byl docela zklamán, že ani při sebevětším snažení jsem nebyl schopen najít takovou polohu, kdy by mě ta stehenní opěrka funkčně podržela – buď jsem byl zhoupnutý moc vzadu (kde se mi blbě vystupovalo kvůli málu místa mezi volantem a kolenama) nebo jsem zase seděl pěkně nízko, ale díky pokrčeným nohám jsem se stehnama ničeho nedotýkal
- u předchozí A6 jsem měl sportovní S-line sedadla a problém byl podobný – prostě jsem tu stehenní opěrku využíval jen u spolujezdce jako držák mobilu ☺
- jedna funkce se mi ale v Audi líbila – mohl jsem přes MMI ovládat nastavení sedačky spolujezdce – když si manželka nevěděla rady jak se pohodlně usadit, stačilo přes MMI aktivovat funkci a pak přes ovládání řidičovy sedačky pěkně nastavit u spolujezdce co bylo třeba

Ovádání na volantu
- tady musím říct, že se mi více líbilo řešení v A6. Možnost vyvolat menu a ovládat v podstatě úplně všechny systémy co přes MMI
- v BMW je možnost jen místo otáčkoměru vyvolat aktuální nabídku – buď telefonní seznam nebo zdroj audia (rádio, seznam skladeb na USB nebo DVD/CD)

Přístrojovka – panel
- za příplatek jsem si dopřál multifunkční palubní ukazatele. Někomu se to líbí někdo tvrdí, že to k BMW nepatří. Já patřím k té první skupině. Źádné analogové ukazatele, jen jeden velký display, kde může být promítáno několik módů (Eco Pro, Comfort a Sport). Každý má jiné zobrazení, jiné podbarvení a je to docela zábava.

iDrive vs MMI
- je to sice asi jen měsíc co si hraju s iDrivem, ale musím říct, že MMI byl více intuitivnější a lépe jsem se v něm orientoval. Taktéž se mi zdá, že MMI měl více různějších nastavení a více podmenu. Každopádně jsem si to v MMI jednou nastavil a pak jsem se k tomu za celý rok ani jednou nevrátil ☺
- třeba v MMI bylo nastavení klimatizace ve třech úrovních a tady se klimatizace v podstatě nijak přes iDrive nenastavuje.

Převodovka
- ve všech testech se chválí 8stupňová převodovka ZF v BMW a kritizuje se škubající dvoustupňový S-tronic v nízkých rychlostech. Já musím říct, že jsem rozdíl vůbec nezaznamenal. Obě dvě převodovky řadí jedna báseň. Subjektivně mám jen pocit, že na 8 stupeň BMW točí při stejné rychlosti méně otáček
- bylo mi řečeno, že prvních tisíc km nemám točit více jak 3 tisíce otáček a druhých tisíc víc jak 3,5 tisíce. Na osmičku jsem jel při 3 tis.otáček něco málo přes 200 km/h, takže to zase taková řehole nebyla ☺

Spotřeba
- už jsem to zmiňoval v původní recenci, Audi je schopno jezdit za méně jak 6 litrů. Já se s BMW nejsem zatím schopen dostat pod 7. Dlouhodobý průměr za prvních 2.000 km je kolem 7,5 litru na 100 km. Uvidíme jak se spotřeba ustálí po více ujetých km.
- co mi vyhovovalo na Audi byla velká nádrž na 75 litrů. BMW má tuším jen 65 litrů a tak akční rádius 1000 km je hůře dosažitelný ☹

USB a SD karta
- tady musím vychválit Audi – dvě SD karty, každá o kapacitě 32 Giga – tam se mi vešla celá hudební knihovna z iPODu, ale i spousta filmů
- v BMW je možnost jen připojení USB disku – nezkoušel jsem maximální kapacitu, ale vadí mi, že mám písničkama zablokovaný jediný USB vstup, přes který pak nemůžu zároveň připojovat i iPhone

Klima
- u Audi si člověk musel připlatit více jak 18 tis. Kč, aby dostal digitání klimatizaci. Sice v tom byla 4 zónová klimatizace (ovládání pro sedadla vzadu plus výdechy v B sloupcích), ale z praktického hlediska to byly vyhozené peníze.
- u BMW za digitální klimatizaci nic nechtějí. Sice chybí ovládání vzadu (za příplatek se to dá dohnat), ale děti stejně ze svých sedaček na čudlíky nedsáhnou a o efektu 4 zónových klimatizací v téhle třídě hodně pochybuji

Místo vzadu
- subjektivně se mi zdá, že v Audi bylo na zadních sedačkách více místa – poměřuji to podle dětských sedaček a toho jak moc mě děti okopávají mojí sedačku. Samozřejmě jim sundávám botičky, ale v Audi mi kopaly do zad méně ☺

Kufr
- konečně jsem si udělal radost a mám ho v elektrice. Už žádne posměšky od mých kolegů ☺ Velikostně to odpovídá tomu v Audi. Oba dva mají velmi slabé polstrování dna, takže je lepší pokud se tahají těžší předměty si tam dát gumovou rohož.
- do kufru se vejdou dva golfové bagy a dva vozíky. Drivery se musí samozřejmě vyndat☹
- u Audi se muselo připlatit jak za dělené zadní sedadlo tak i za díru na lyže s vakem. U BMW to dostanete v rámci paketu Advantage v ceně
- v BMW je jen jeden háček na nákup a to ještě blbě na pravé straně z boku. Audi mělo dva velké háčky na horní hraně kufru a bylo to daleko lepší


Zadní a boční roletky
- u Audi další nesmyslný doplněk – pokud chcete boční manuální roletky, musíte si k tomu dokoupit i elektrickou zadní roletku – nikdy jsem nepochopil smysl těch zadních rolet – ani u sedanu natož u kombi
- v BMW jsem se poučil a na roletky se vykašlal – místo nich jsem si tam dal originál z výroby zatmavená skla a výsledek je stejný – děti si nestěžují na sluníčko a nehrají si s nima☺

Vzhled
- první rok co jsem měl novou A6ku tak mi to tak nepřipadalo, byl jsem jeden mezi prvními co v ní začal jezdit a moc jich na silnicích nejezdilo. Teď mám pocit, že jich je všude spousta, každý druhý taxikář ji má (a dokonce i s LED světlama) a potkávám je na každém rohu.
- asi jsem se už "nakazil" BMW virem a nejsem úplně objektivní, ale pětek jezdí po silnicích o dost míň než A6tek a tudíž působí vyjímečnějším dojmem (nemůžu si pomoct)

M paket vs S-line
- tady BMW vyhrává na celé čáře – když vedle sebe postavíte BMW s a bez Mpaketu . jsou to dvě odlišná auta. U Audi i velký znalec má co dělat, aby poznal, že si někdo připlatil 100 tis Kč za odlišný vzhled. Tohle bohužel byl problém i starších generací porovnávaných aut (RS je samozřejmě jiná káva a podle mne tak by mělo vypadat každé audi v S-linu)
- u Audi se za S-line prostě nevyplatí připlácet (snad pouze za vnitřek), z venku to prostě není vidět

Ambientní osvětlení
- příplatek 7 tis. Kč je snad efektní pouze zvenku, kde na klikách dvěří je chromovaný pásek a kliky jsou nasvíceny. Ve vnitř je to o hodně slabší a s osvětlením u Audi se to nedá vůbec srovnávat. Možnosti regulace osvětlení jsou v interiéru BMW velmi omezené. Na druhou stranu Audi za to chce více než 2 x tolik.

Telefon a bluetooth
- připojování telefonů je velmi snadné a intuitivní v obou vozech
- co mi ale pije ze všeho nejvíc krev je nemožnost automatického přepnutí aktivního hovoru po vystoupení z auta do sluchátka iPhonu. Pokud si ten hovor ručně nepřepnete na telefonu před vystoupením z auta, bude vám protistrana stále mluvit do auta, i když Vy už tam nebudete a bude i zamknuto.
- nechápu co je na tom tak těžkého automaticky signál z HF přesměrovat při vystoupení z auta do telefonu – tak jak to umí každé auto od VW nebo Audi

Hliníkové obložení
- stejně jako v Audi je obložení nazýváno hexagon nebo tak nějak. Dříve se mi stýskalo po broušením hliníku více. Dnes jsem si na to zvyknul a je příjemné i na omak.

Jízda a podvozek
- už jsem to zmiňoval v minulé recenci – podvozek Audi na vzduchu je mnohem lepší a komfortnější než standardní podvozek (nebo adaptivní podvozek) u BMW
- nekvalitní silnice a hrboly BMW filtruje daleko hůře než Audi. Svoji vinu na tom nesou i 19ky obuté do runflatů
- jízda po dálnici vyžaduje více pozornosti a drobné korekce řízení – možná to je i naladěním elektrického posilovače řízení, kdy máte pocit, že víte co se děje pod předními koly – je otázka zda je to výhoda nebo nevýhoda

Motor
- i když se to možná nezdá, řadový šestiválec od BMW je prostě jiný než šestiválec do V od Audi. Minimálně ve zvukovém projevu je to znát. BMW zní radostněji a působí na mě , že se mu jízda líbí a čím vyšší rychlost a otáčky tím líp. Ne že by motor od Audi byl pomalejší, to ne, ale Véčko je prostě "pracant" co si odvede svou práci ve stejné kvalitě jako BMW, ale tím to hasne:-)

Kola
- na Audině jsem měl kované 20ky - neměly chybu - asi nejhezčí a největší kola co jsem kdy na autě měl
- BMW má obuté 19ky a to 245/40 ve předu a 275/35 vzadu. Jsme zvědav jak budu prohazovat pneumatiky :-( a co mě dost vytáčí je to, že kdykoliv se dotknete gumou obrubníku (pomalu z kteréholiv úhlu), ze 100% to odnese i ráfek (už jsem si odřel pravý přední - musím nechat někde opravit)
- runflaty zbytečně tvrdé, časem se ukáže jestli jsou k něčemu až dojde k defektu :-(

Stop start systém
- v Audi jsem si ho nemohl vynachválit. Zvláště pak jeho citlivost a možnost ovládání podle síly jakou je mačkán brzdový pedál. Když nechcete , aby se aktivoval na semaforu, stačí držet pedál lehčeji než obvykle a auto nezhasne.
- v BMW to takhle nefunguje,ovládání systému je pouze na elektronice a je jedno jestli drtíte pedál brzdy nebo ho jen šimráte - vypne se vždy. Samozřejmě se to může deaktivovat tlačítkem, ale to mi přijde moc komplikované. Stejně tak rozjezdy – Audi reagovalo rychleji a i letmé starty z křižovatek byly rychlejší. Pokud chcete závodit na světlech je lepší systém vypnout ☺

HUD
- jedna z mála vychytávek co jsem si do auta dopřál. Noční vidění mi přišlo zbytečné (nejezdím moc ve tmě) a adaptivní tempomat moc nepoužívám. Head Up Display mi přišel jako nejvíc používané zařízení na palubě auta. Nejdůležitější údaje se promítají do zorného pole řidiče a jsou stále na očích.
- nejnovější HUD už umí zobrazovat barevně a kromě rychlosti, navigačních pokynů zobrazuje i další varovaní. Dokonce jde i výškově nastavit což v předchzí pětce nešlo.

Zamykání
- nechápu a těžko se mi zvyká na to ovládání centrálního zamykání ve prostřed přístrojovky. Kolikrát vylezu z auta a pak si uvědomím, že nemůžu otevřit zadní dveře nebo kufr a buď musím klíčem otevřít celé auto nebo musím vlézt do auta a zmáčknout knoflík na přístrojovce. U Audi stačilo zmáčknout knoflík v předních dveřích a nemuselo se lézt zniva do auta
- tak mě to otrávilo, až jsem si vypnul bezpečnostní funkci zamykání, takže kdykoliv otevřu dveře u řidiče, dojde k otevření všech dveří a kufru automaticky

Zrcátka
- tady mi trošku vadí, že zrcátka u BMW jsou vyhřívána permanentně a nejde to vypnout (nebo jsem nikde neobjevil jak na to). U Audi máte možnost si vyhřívání zapnout a vypnout když je potřeba
- další věc co mi vadí je nemožnost seřízení zrcátka při zařazené zpátečce. U Audi normálně nastavíte polohu zrcátka (sledování obrubníku) a ta se Vá uloží pro příště do paměti. U BMW to prostě nejde a máte tam předdefinovanou polohu a s ní nic neuděláte (nebo zase nevím jak)
- sklápění zrcátek – jde to manuelně nebo přes klíček od vozu. Po pár dnech mi to přijde praktičtější než u Audi, kde si můžete nadefinovat v MMI zda chcete zrcátka přiklápět automaticky s každým zamknutím nebo ne. Nejde toto ovládat přes klíček
Předání auta

Elektrický volant
- suprová věc – dostal jsem to zdarma v příplatku za elektrické sedačky. Normálně bych si to do auta nikdy nedal, ale je úžasné jak volant sám po vypnutí zapalování vyjede do nejvyšší polohy a usnadňuje vystupování a nastupování do auta

Display
- víceméně bez výhrad – u Audi je to obrazovka schovaná v přístrojovce a sama vyjíždí. U BMW je ta obrazovka podobně velká, spíše širokoůhlá a jediný rozdíl je v tom, že si lze obrazovku rozdělit na dvě okna a v nich sledovat různé údaje zároveň

Čtení značek
- další vychytávka, kterou jsem chtěl zkusit. Kamera u zrcátka čte všechny značky a zobrazuje aktuální povolenou rychlost včetně zákazu předjíždění. Velice praktické, zvláště v situacích, kdy jedete a najednou zjistíte, že nevíte jaká značka nebo omezení byla na začátku úseku a jakou rychlost dodržovat
- funguje to bez problémů i v obcích a po vyjetí z obce. Opravdu paráda a za 8 tis. Kč příplatek je to užitečnější pomocník než asistent vyjetí z pruhu ☺

Internet a propojení s iPhonem
- dal jsem na doporučení dealera a za minimální příplatek jsem si dal BMW internet a Aplikace pro iPhone - znamená to, že můžete přes osobní hotspot v iPhonu automaticky spojit auto s internetem a surfovat na velkém display navigace - trošku pomalejší ovládání, ale jinak to funguje. Telefon je vždycky spojen s HF přes bluetooth a i když telefon připojíte kabelem do USB portu, vždy půjde HF přes bluetooth. Výhodou přípojení kabelem je možnost využívat ty Aplikace od BMW (webová rádia, zprávy, Twitter, Facebook, Wiki, Kalendář, Last Mile a ECO PRO analyzér). Asi nejvtipnější je ta poslední míle, kde se Vám po vystoupení z auta zobrazí na mapě, kde jste auto ponechali, kolik km máte celkem ujeto, kolik litrů paliva v nádrži zbývá a kolik na něj ujedete ještě km..
V USA a taky snad v UK funguje další aplikace BMW Remote, kdy si můžete přes telefon komunikovat s autem na dálku. Prý by to mohlo začít fungovat v ČR na podzim 2013. Tak uvidíme...

Silné stránky

Motor, R6
Vzhled s M paketem
Sprotovní sedačky v látce/alcantaře
Čtení dopravních značek (rychlost)
Elektrický volant

Slabé stránky

Místo vzadu (při mé posunuté sedačce)
Spotřeba (doufám, že se to ještě zlepší)
Runflaty
(ne)odpojování telefonu od HF při vystupování

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tady se musím přiznat, že jsem se nezachoval úplně spravedlivě. Díky tomu, že jsme si s kolegou (bral si to v kombíku) kupovali dvě auta najednou tak jsme spadli do fleetového programu a dealeři se předháněli v nabídkách. Oba dva jsme se snažili po své línii dostat nejlepší nabídku. Já si auto nakonfiguroval u Inveltu a kolega v Cartecu (dříve Auto Base, s kterým mají naštestí společnou jen adresu), který nakonec vyhrál a tudíž se tam objednala obě dvě auta.
Přístup obou dealerství byl na jedničku.

Co mi pak vyrazilo dech byl fakt, že jsem po prvé v životě dostal auto s plnou nádrží !!!! Nevím jestli to takhle mají nařízeno dělat všichni BMW dealeři, ale u Cartecu to tak dělají běžně.

Taktéž jsem dostal u Cartecu přislíbeno zapůjčení auta po dobu servisu zdarma. Takže spolu s 5 lety servsu zdarma mám fakt silnou motivaci auto servisovat tam, kde jsem si ho koupil. Klobouk dolů.


 


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…