BMW řada 5 (2013)
6.5.2013Tak jsem se po více jak roce dal pryč svou vychvalovanou Audinu a rozhodl jsem se zkusit "něco" jiného. Auto jsem poslal dál do světa (nevyskytl se…
BMW řada 5 (pettr75)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- zkušenosti s prodejcem 07.05.2013 12:03 zelizd
- Start/stop 07.05.2013 19:01 poterienko
- Po 2 letech nové auto? 08.05.2013 18:20 peitr
- První volba 09.05.2013 07:28 webpaja
- RUNFLAT aka S*H*1*T 09.05.2013 10:50 tedwine
- Start stop 10.05.2013 08:49 stealth01
- Paráda 27.06.2013 09:25 Kubyyyk
- start-stop 10.09.2013 21:12 nanni2
- Operativní leasing 04.10.2014 21:33 nights
- Na runflaty som tiez nadaval 04.02.2016 09:48 Stanley0999
-
zelizd 07.05.2013 12:03
zkušenosti s prodejcem
Cartec je jediné dealerství BMW v ČR, které se umí chovat ke svým zákazníkům a díky kterému nemusí člověk uvažovat nad servisem auta v zahraničí. Určitě správná volba. Jinak skvělý úhel pohledu při psaní recenze. Jsem zvědavý co bude příště .o)-
Vampix(Diesel Power) 07.05.2013 22:48
« Re: zkušenosti s prodejcem
No když byl Cartec jenom v Ostravě a v začátcích, moc slavnou pověst ze startu neměl a spoustu známých zamířilo raději do Olomouce. Ty doby jsou ale naštěstí ta tam již několik let, prakticky jsme vždy od roku 2005 měli jen dobré zkušenosti, takže věřím že to tradují celou společností a bál jsem se, když jsem se dozvěděl, že převzali Auto Base co se bude v Praze dít. Jsem rád, že padají dobré ovace :-)
Jinak krásná 530, skvělé stručné pohledy, sic by mně u aut zajímalo víc jízdních dojmů ale i tak pro rozhodování je to více než dobré srovnání, i když jsem možná více krát přečetl slovo Audi potažmo A6, ale to je asi neobjektivní pohled BMW fanatika :-)
Tak ať slouží a přináší jenom radost z jízdy :-)
P.S: já si třeba našel startovací rituál kdy na trojce již automaticky Auto start stop vypínám a zapnu si ho jen velmi zřídka, přece jen jsem nepozoroval žádný větší přínos této fce :-)
-
-
poterienko 07.05.2013 19:01
Start/stop
530xd bylo první auto, ve kterém jsem měl možnost si tuto fci vyzkoušet. Jel jsem s ním asi 240km (PHA a zpět) a dost jsem z toho kvetl. Motor to vypínalo, jak se tomu chtělo, někdy stačilo jen přibrzdit a už se vypínal, někdy jsem stál na semaforu 5 minut a písty stále běhali nahoru dolu (klima vypnutá).
Každopádně se mi samotné auto velice zalíbilo, podvozek (žádný Mkový apod.) byl opravdu super, asi nej, co jsem zatím mohl vyzkoušet (porovnávám s premiovějšími vozy, které jsem řídil nebo vlastnil/vlastním - BMW X5 40d s M podvozkem, Audi A4 Avant, Land Cruiser 120 na vzduchu) a motor také velice příjemný. Pokud ho porovnám se svým 3.0TDI, tak se mi na mém líbí ta jeho tichost, kdy se do nějakých 3000 vůbec neprojevuje a jen si tak hučí. Zatímco BMW R6 při rozjezdu tak jako zvoní. Ale je pravda, že zvuk R6 je rozhodně dravější. -
peitr 08.05.2013 18:20
Po 2 letech nové auto?
Docela by mě zajímalo co tě přimělo k tomu, že po tak krátké době měníš nová auta? Docela plýtvání peněz ne?(Muj názor) -
webpaja 09.05.2013 07:28
První volba
Gratuluju, nebejt opravdu pěkný nabídky od výrobce, kde jsem musel nejdřív sebrat trochu odvahy, skončil bych u 530d (pravděpodobně s xdrive taky). Mě naopak sedlo do ruky z německý trojky nejlíp a to asi i kvůli tomu, že A6 jsem drandil na 18" (subjektivně malý, ale na standartním podvozku už stejně nic moc komfortní) a jako u každý novinky nevycházela v porovnání s pětkou finančně nijak oslnivě. Ečko jsem projížděl mnohokrát, společník je hvězdář, ale zalíbení prostě nepřišlo.
A bílá? Super ;-) :yes: -
tedwine 09.05.2013 10:50
RUNFLAT aka S*H*1*T
Zdravim, gratulujem k novemu autu. Trochu pichnem do temy podvozku vo vtahu k pneumatikam. Vlastnim limo 530d (10/2012) s adaptive drive- cize ten najlepsi podvozok co sa da nakonfigurovat. Pred objednanim auta som mal moznost poriadne si preskusat kamaratovu 530i so standardnym podvozkom na zmiesanych 19" typu runflat. Bol som velmi prekvapeny (ne)komfortom tlmenia, ktory bol velmi vzdialeny predstave o premiovom aute. Okamzite som vedel ze tudy ceste nevede. Nasledovalo pozicanie predvadzacky na vikend, ktora bola vybavena 18" runflat v kombinacii s adaptive drive, co sa ukazalo (v zmysle komfortu) ako vyrazne lepsie riesenie. Napriek tomu, ze 19" maju o kategoriu lepsi look, som sa rozhodol pre 18" - nie som ochotny koli designu obetovat pohodlie. Objednal som teda 18" + adaptive drive. Bohuzial pre slovensky trh nie je mozna konfiguracia bez pneu runflat, tak ako to ma napriklad nemecko, cize s tym som nic nemohol robit. Pocas nasledujucich mesiacoch som najazdil na tomto aute cca. 10.000 km a pocity boli v celku ok, no stale tomu nieco chybalo (stale hovorim iba o podvozku) . Prejazd cez akukolvek najmensiu nerovnost bolo v kabine citit aj pocut v takej miere, ktora je pri aute takehoto charakteru podla mna neprijatelna. A to som maval defaultne nastaven mod Comfort+. Nakoniec som sa rozhodol vymenit runflat za klasicke( konkretne Michelin Pilot Supersport). Vysledok presne podla ocakavani-neporovnatelne. Lutujem, ze som sa nerozhodol skor, nemusel som trpnut pri prejazde hociaj zdochnutej muchy co v interiery buchne a zavrzga. Kto neskusil, nepochopi..-
stealth01 10.05.2013 08:44
« Re: RUNFLAT aka S*H*1*T
Nejsem si jistý, jestli je to jen runflaty. Já jsem na zimu přezouval na Goodyear non-rf a rány při přejezdu příčných nerovností tam zůstaly, i když o něco mírnější. Myslím, že jsem si měl připlatit za adaptivní podvozek.
Mně je třeba celkem jedno, jak auto vypadá zvenku, protože když řídím, tak sedím kupodivu v interiéru. Takže já jsem se snažil cpát co nejvíce peněz do luxusních materiálů uvnitř a tudíž peníze na osmnáct a více palců nezbyly. I tak na sedmnáctkách mně auto přijde stále nekomfortní a zbytečně nervózní na nerovnostech.-
tedwine 11.05.2013 02:10
« Re: Re: RUNFLAT aka S*H*1*T
Pri adaptivnom podvozku je rozdiel medzi runflat a non-runflat priepastny. Adaptiv drive, aktivne riadenie, automat. prevodovka a 6 valcove motory su veci, ktore robia 5ku vynimocnou a kazda jazda (po odstraneni fuckflatovych pneu) je zazitkom. Pokial mozno, nic z toho nevynechat...
-
-
-
stealth01 10.05.2013 08:49
Start stop
Ahoj, gratuluji k nádhernému autu. Bílá s M paketem byla moje první volba, pak jsem šel do usedlejších tónů (i vzhledem k touze mít světlý interiér). Strašně se mi líbí ta alcantara uvnitř, je to hodně sportovní. Jen snad poznámka k systému start stop. Právě v Cartecu mi to při jednom servisním zásahu kompletně vypli. Bohužel, když přepnu na ECO Pro režim (pak se dá jezdit lehce pod šest litrů), tak se systém zase aktivuje a já ho musím vypínat tlačítkem.
Přeji hodně šťastných kilometrů a málo blbců, kteří se s Tebou budou chtít honit.
BMW řady 5 je pro mě nejkrásnějším autem planety ať už v sedanu nebo ještě lépe ve verzi Touring.-
Xiuing 11.05.2013 00:00
« Re: Start stop
Mám pocit, že mi někdy stealth01 mluví z duše. BMW 5 je v Mpaketu překrásné. Tedy sedan :-) Vybral jsi krásné auto a přeji spoustu šťastných km.
Jinak mě je taky v zásadě jedno, jak moje pracovní auto vypadá (samozřejmě aby mi zase nedělalo ostudu) a chci se hlavně pohodlně, bezpečně a levně vozit. Nakonec jsem od pětky sedanu ucuknul a koupil GTčko :-) 520D pouze na 18". Taky proto, že jich jezdí málo. Ale hlavně ta jízda po dálnici.... Ten prostor a odhlučnění. Jsem krásně odříznutý od dění venku. Je to taková zakuklená sedmička - moc to neprovokuje.
V Tvé povedené recenzi úplně nesouhlasím se zatemněním oken - Sunset je o ničem. Je dovnitř stále hodně vidět. Já si objednal i boční roletky i sunset a je to lepší. Paradoxně jsou v GTčku jen elektrické boční roletky a zadní chybí - nebo je manuální clona co se tam nacvakne na stálo. Mám rád elektrickou zadní roletku - když člověk couvá, tak si jí stáhne.
Sportovní sedačky - nevím jak jsi vysoký Ty. Já mám 2 metry a přijdou mi super. Právě i na stehna. Oproti mercedesům neporovnatelné. Mám v Rku ty ergonomické co se dají dofukovat a teda pokaždé si při delší cestě do paměti ukládám novou polohu. Je ale pravda, že v GTčku jsou vysoko montované a člověk sedí i v nejnižší poloze dost vysoko oproti normální pětce...
A ještě jednu věc si neodpustím - display navigace. To se přece snad nedá ani porovnávat... Já nechci mít v autě GPS, tak si neužívám komfortu 10,2" obrazovky, ale je parádní... Tu Vám kluci závidím. Trošku mě ale zarazilo, že na takto velké obrazovce filmy běží jen uprostřed v malém okně.-
stealth01 11.05.2013 06:24
« Re: Re: Start stop
K těm filmům. V menu je položka ZOOM a pak se to roztáhne na celou obrazovku. Bohužel někdy to nešťastně ořízne titulky.
Jinak 5GT je hodně odlišná od pětky, spíš bych ji nazval 6,8GT, protože je hodně blízká sedmičce. Tam, kde si Ty užíváš odhlučnění, tak majitelé pětek už slyší svistot větru a odvalující se pneu :-)-
Xiuing 11.05.2013 10:39
« Re: Re: Re: Start stop
Hm, tak tu jsem nenašel - bych si býval objednal TV funkci k té je taky 10,2" displej. Mě šlo výhradně o filmy, takže když jsem poměřil to okýnko v kterém film běžel a standartní 7" displej, vyšlo to úplně stejně... No jo. Příště.
Tedwine : Jakou zábavu si chceš na dálnici užívat ? Já tam chci hlavně komfort :-)-
-
Xiuing 11.05.2013 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Start stop
Jasně, souhlasím. Já dřív zkoušel kombinovat u pracovního auta jak sportovnost, tak pohodlí, protože přiznávám, občas když byla pěkná silnice a byl jsem někde v horách, tak mě to popadlo a trošku si zablbnul, ale byl to pořád kompromis... Proto si raději dopřávám ultimátní pohodlí pracovního auta a ultimátní sportovnost druhého auta pro radost. Nehledě na to, že odmítám platit velkou pojistku u objemnějších motorů, provozní náklady, spotřebu, drahé nízkoprofilové gumy,...-
tedwine 11.05.2013 12:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Start stop
Presne tak, je to kompromis, tym padom ze nie som az tak vyrazne sportovo zalozeny, je pre mna 5 series idealnym kompromisom -dokonca az tak dobrym,ze myslienka na cisto sportove auto ma netlaci.. Ja musim mat vo vozom parku este aj SUV a to uz by bolo hocake dalsie auto na hranici vyuzitelnosti.
-
-
-
-
Xiuing 13.05.2013 09:07
« Re: Re: Re: Start stop
Stealth01: Četl jsem někde na autorevue tvůj příspěvek ohledně těch repro Professional. Také mě nenadchly, ale zase tak hrozný vzhledem k ceně mi to nepřijde. Vždyť za to chtějí nějakých 25t. Slyšel si hrát jen ten Hifi systém? To je hrůza. Tohle se ale dá. Jasně, žádná slast to není, ale od toho je tam BaO. V příštím BMW si za to už připlatím. Mrzí mě, že jsem šetřil :-(
Ohledně těch souřadnic - zadávání do navigace - vždyť si přece lze stáhnout adresu z googlu na Flashku a nahrát do navigace.
-
-
-
nanni2 10.09.2013 21:12
start-stop
Také gratuluji k autu... A mě ten stop strat nepřijde tak špatný. Sice nevím, jak je to v A6.. ale zde také velmi rychle reaguje a regulovat jeho sepnutí(resp. vypnutí motoru) tlakem na pedál brzdy lze... jen je pravda, že někdy je systém zmatený a třeba po té, co se 3 x a sebou zbytečně vypne na pár sec, tak po čtvrté,když člověk stojí 3 min, tak vesele běží motor..
A také nesouhlasím, že jich jezdí relat. málo, a že je tam větší pocit výjimečnosti... Opak je pravdou...přesně jak psal Stealth... "třeba v Pze, jich jezdí jak na....áno....Až se člověk diví,kde na to ti lidé berou..Někdy mi to přijde skoro stejně četné jako Octavia. Alespoň já těch A6 vidím méně,i když také jezdí.. Jestli to máš firemní(respektive auto platí firma) tak tu výměnu za 1 ro k a něco chápu,jinak ne.. Když teda jezdíš na spotřebu a zajímáš se o zbytkovou hodnotu..
Každopádně,ať Ti dobře slouží, i když.. teď už budeš pomalu v polovině cyklu,ne?Co přijde teď ? Zdravím..-
michaeljedna 22.04.2014 16:16
« jízda s 530xd
Ahoj,
také jsem si udělal tuto radost a jsem moc spokojený. No vlastně ne úplně.
Když mluvíš o rozhodování mezi 530xd nebo 535 xd nebo 550 xd, neváhal bych a šel do 550. Mě trošku limitovaly finance. Mám 530xd 2012, najeto 54000 km a musím se smát papírové spotřebě 5,7l/100 km. Je to holý nesmysl. Jezdím denně a řekl bych dost na šetřílka, skoro nezávodím a mám průměrnou spotřebu historicky 8,4l/100 km. To je o 2,7 l víc. Vlastně je to o 32 % víc než udává výrobce. To je asi jediná věc na kráse tohoto vozu. Kdyby napsali, reálnou spotřebu, vnitřně bych to neřešil. Ta 550 bude jezdit za cca 11 a to již není zas takový rozdíl. Prostě bych to shrnul, že nejde jezdit za málo s 258 koňmi.
-
-
nights 04.10.2014 21:33
Operativní leasing
Ahoj, rozhoduji se, že si pořídím taky nové auto a nedavno jsem se dozvěděl o operativním leasingu. Prosimtě můžeš mi dát pár informací o tomto leasingu? Kolik se tak platí měsíčně, zrovna u pětky je pořizovací cena 1 200 000 Kč. Co je třeba lepší jestli si vzít auto na delší dobu nebo jen na 24 měsíců? Platí se nějaký % naráz?
Děkuji za info-
TomasPT 13.10.2014 14:54
« Re: Operativní leasing
Náhodou jsem tady na to narazil.
U operáku neplatíš na začátku nic. Dohodneš si dobu - rok, 2, 3.... a jestli si budeš chtít potom auto koupit nebo ne.
Taky se dohodneš na ročním nájezdu, který když přetáhneš, tak budeš lehce něco doplácet.
Pětka za 1.2mega buď je předváděcí nebo holátko, ne?
Cena - pokud pro soukromou osobu, tak to bude slušná pálka. Za 508 nebo Alhambru chtějí kolem 10 a to jsou auta lehce nad půlkou ceny. U 5er bych se nedivil, kdyby to šu*alo dvacítku. Nejlepší bude, napsat přímo dealerovi BMW.
-
-
Stanley0999 04.02.2016 09:48
Na runflaty som tiez nadaval
Az do doby ked som pri 180tke vlavotocivdj zakrute v lavom pruhu na dialnici pri obiehani na urovni druheho auta nedostal defekt na prave predne koleso a jedine co sa stalo bol oznam skontrolujte tlak v pneu. Este som 160 dosiel 30 km do servisu.
Uz som dostal defekt na nerunflet pri 110 a bolo to len tak tak. Proste vykonne auta bez rufletu ani tuk