Diskuse

BMW řada 5 (2012)

14.4.2012

Pokoušet se o objektivní recenzi auta po prvních tisícovkách kilometrů strávených za jeho volantem se rovná pokusu o sebevraždu, případně i pokusu o…

 

BMW 520d (stealth01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Delfin2

    Delfin2 14.04.2012  15:10

    auto

    Veľmi pekné auto, Prajem veľa šťastných km.. nech slúži ako ma :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto GregorZV

    GregorZV 14.04.2012  15:34

    fíha

    fúúú krásne!!! závidím :-) prajem veľa beznehodových km a RADOSŤ Z JAZDY >:D
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 14.04.2012  22:38

      « Re: fíha

      Díky, radost z jízdy je hodně dobrý a hlavně výstižný slogan ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto korrado

    korrado 14.04.2012  20:15

    gratulácie

    v dobrom závidím a prajem veeeľa šťastných kilometrov :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Gardy

    Gardy 14.04.2012  20:18

    F11

    konečně parádní recenze na tohle auto s tímto motorem :yes: gratuluji atˇslouží ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Okys

    Okys 14.04.2012  20:45

    BMW

    Parádní auto a snad ještě parádnější recenze :yes: Gratuluji a ať slouží.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 14.04.2012  22:40

      « Re: BMW

      Děkuji, uvidíme jestli bude auto sloužit rodince nebo my autu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto HonzaBa

    HonzaBa 14.04.2012  21:42

    Recenze

    Pěkně napsáno, o skvělém autě. Přečteno jedním dechem :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 14.04.2012  22:41

      « Re: Recenze

      Díky moc :-)
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 14.04.2012  23:33

      « Recenze

      Pekné auto a pekná recenzia.Plne súhlasim,že naháňať 300 koňov nemá význam,teda pokial nemá človek svoje komplexi ;-) Je vidieť,že si už čosi najazdil,a máš úplne jasno čo je v živote dôležité.(zvľášť v kontexte,keď sa pozriem na tvoje predchádzajúce auto )Prajem veľa spokojných kilometrov.
  • 00 Reagovat !

    foto Mimas

    Mimas 14.04.2012  23:00

    Farba

    Táto farba autu pristane, ja som chcel v tejto farbe Golfa. Pekný kombík, tak nech robí radosť... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto most

    most 15.04.2012  01:17

    Svetla kůže

    Ahoj kdyz jsi rikal ze mas deti tak proc sis dal svetlou kuzi vypada pekne to jo ale nespini se popripade jde vycistit ?
    • 00 Reagovat !

      foto Xiuing

      Xiuing 15.04.2012  13:36

      « Re: Svetla kůže

      Jasně. Dobrá kůže v autě musí něco vydržet, aniž by se nějak ošetřovala. Správným ošetřováním jen odstraňuješ mastnotu (kůže musí dýchat), špínu a chráníš jí před sluncem. Dnes mají auta UV filtry ve sklech (poznáš to tak, že se nezabarvují samozatmavovací brýle) a kůže tak netrpí.. Hlavně nepoužívat včelí vosk a podobně. Kůži zalepí póry a ta pak jak jsem už psal nedýchá. Kůže v autě a na botě je velký rozdíl... :-) Kůži si dávám do každého auta, nebo v kombinaci s alcantarou a používám výhradně KERALUX. Takové ty levné přípravky na kůži co se dostanou koupit u benzínky od Armoralu, apodobně, kůži nepřirozeně naleští, že se pak hrozně leskne - to když použijete třeba na koženou palubní desku, tak se Vám na sluníčku parádně leskne v čelním skle, že není skoro vidět ven. Také tělo pak po kůži víc klouže. Já kůži vůbec neudržuji, jen jí čístím tím Keraluxem (součástí balení je pěnový čistič a pak udržovací emulze) a v každém autě (kromě superbu) vypadala i po 100-150t km parádně. Kdyby jste někdo chtěl kvalitní přípravky na plasty, gumu, chrom, apod. dejte vědět. Znám kluky v Praze, co se tím zabývají a vozí ty přípravky od někud ze států a Německa. Používají je třeba v servisech Bentley, dokonce snad i RR je používá.. Žádné nepřirozeně lekslé materiály - jako plasty, kůže, guma. Vše vypadá jako nové... A není to tak drahé - cca dvojnásobek těch * od benzínky. Hlavně je to jak u Amwyae koncentrát, takže to dlouho vydží.. A nemají potřebu žádné křiklavé reklamy >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Honziiik1

        Honziiik1 18.04.2012  10:20

        « Re: Re: Svetla kůže

        Musím tě trochu poopravit, používám na kůži originál přípravek od BMW s UV filtry, mám i tu samou barvu kůže jako stealth01, a přípravek který je na ni určen obsahuje včelí vosk a ne v malém množství :-), navíc po aplikaci auto voní jak kdyby vyjelo z fabriky, a je příjemně matná A lépe se ta kůže uklízí od nečistot, ale každopádně světlá kůže na úklid podstatně lepší jak tmavá látka.
  • 00 Reagovat !

    foto Johny-Rico

    Johny.Rico 15.04.2012  11:59

    Bombastická recenze!

    Četlo se to jako pohádka. Souhlas i s hodnocením motoru - na základ je to teda až moc dobrá nabídka. Jen se lidi musí projet.

    :yes: :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 15.04.2012  18:48

      « Re: Bombastická recenze!

      Díky moc. Snažil jsem se být objektivní, protože zarytý fanoušek hodně chyb odpustí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Xiuing

    Xiuing 15.04.2012  13:15

    Dobrá volba

    Ahoj.

    Pro BMW5 už jsem se rozhodl, že do ní jdu.. Mám úplně stejné preference jako Ty. Na blbnutí mám jiné auto, takže 135kW bohatě stačí - potřebuji auto s nízkou spotřebou - a hybridy mě nijak neoslovují.. Vyzkoušel jsem kde co - od A5, A6, přes CLS, E, (k mercedesu mám obvzlášť blízko, jako druhé auto mám Rko) až jsem se uchýlil ke zvěrstvům jako C6, DS5, Latitude, Superb (Jezdil jsem s ním pár let nazpátek, najezdil jsem přes 150t km a nebudu to víc komentovat),...... a nic mi nevyhovovalo tak jako pětka. Je to všude o kompromisech, stejně jako v pětce, ale tenhle kompromis je mi nejbližší.. Prostě pro mě vítězí BMW5 a ještě mám teda v záloze Phaetona.. To auto zbožňuji.. Byl by to takový mezi krok k Flying Spuru, kterýho bych rád jako druhý auto po Rku....

    Konfiguraci chci stejnou jako Ty, jen jsem si navíc přidal Mpaket - mě se auto musí líbit a v Mpaketu dostává ten správný říz.. Také chci řízený podvozek, ambientní osvětlení.. Naopak z Tvé výbavy nechci provedení Kombi, Headupdisplay, adaptivní tempomat, line assist, komfortní sedadla, chci černou kůži, černý strop (součást Mpaketu). Sportovní převodovka je jasná, už kvůli krásnému voliči :-) Ale chtěl jsem se Tě zeptat, pořád mi vrtají v hlavě ty keramické doplňky - koukal jsem na fotky a spousta věcí, co je normálně chromovaných jsou teď tak jakoby do kávova - to je ono? Rád bych Xdrive, ale ten je až od 525D.. Pár dní jsem s ní jezdil, ale ta spotřeba byla hrozná.... Takže v tom mám taky jasno... Ještě jsem se nerozhodl pro barvu - nejspíš bílá, a nebo mě láká taková ta červená z M3.. Ta je ale za krutej příplatek v rámci programu Individual.. Jinak zadní DVD systém budu řešit také dodatečně tím setem od BMW. Kabely se dají krásně schovat za ta plastová záda sedaček - tedy plastová, ten plast je potažený kůží...

    Také bych se Tě zeptal, jestli jsi zkoušel konektivitu s Iphonem? Jak chodí ty apliakce, a hlavně internetové rádio?

    Další otázka, máš DVD changer? Umí navigace přehrávat DVD filmy i bez changeru? Pětky, co jsem s nimi zatím jezdil, měli vždy changery a v BMW mi řekli, že bez changeru DVD mechanika v navigaci film nepřehraje. Moc se mi ale tomu nechce věřit...

    Sound systém je kapitola sama pro sebe - pro mě jediné zklamání na tomhle autě. Hraje to tak nějak divně, je to nakreslený už od nízké hlasitosti, natož, když to vyhulím.. Pravda je, že je za příplatek jen 26.000Kč, ale lepší zvuk má kdejakej passat s DynAudiem. Musím říct, že tohle je věc, které mě hoooodně odklání k Phaetonu s DynAudiem - byl jsem si auto vyzkoušet do Drážďan a teda jediná konkurence tomuhle Audio systému v běžných autech je BaO v A8 a ještě v A7. Jinak jsem zatím nepoznal sound systém lépe ladící mému uchu... Takové ty Denony, Bose, atd... tomu se musím jen smát.. Zvuk v autě je pro mě jedna z priorit.. Bezpečnost, atd. v takovém autě beru už tak nějak jako samozřejmost...

    Krásný auto, moc gratuluji a ještě víc se těším, až také vystřídá mého aktuálního mazlíka u mě v garáži.. Odpověz mi prosím na ty otázky. Dík, Xiu
    • 00 Reagovat !

      foto Johny-Rico

      Johny.Rico 15.04.2012  15:24

      « Re: Dobrá volba

      K barvě: Nechceš si koupit tu, co se dává na X6 - vínová? Anebo pak M modrá? Neskutečně tomu sluší.
      K motoru: Dle mě se R4 hodí více do 5er jak V4 do A6 (víš jak to myslím, pocitově).
      K autu: Phaeton je prehistorie, ale na druhou stranu za ty prachy... a taky po FL dost dobře vypadá.
      • 00 Reagovat !

        foto Xiuing

        Xiuing 15.04.2012  16:53

        « Re: Re: Dobrá volba

        Ta vínová mě nebere, ale ta modrá mě taky napadla... Ale pořád je to cca 50t jenom za barvu... Bílá je taky mooc pěkná a nestojí nic. I když bych si raději připlatil za matně bílou, slonovou kost, nebo tak něco.. Jako dělá MB na CLS..

        V4 v A6? V A6 je přeci taky řadovej motor. Klasický CRko co je v passatech. S tím už jsem najel v CCčku taky 2x kolem světa a není to tak zlý.. Jen to hrozně zazdívá 4motion a DSGčko. Když si vezmu, jak jsem měl pocit jak Oktavie RS s tím motorem lítala.... >:D No a oproti tomu je motor v pětce ještě o cca 50% dál. Nevím jestli to dělá absence čtyřkolky, nebo ten 8štupňový automat. Člověk by řekl, rozdíl je jen cca 10% výkon i krouťák, ale pocitově je ten rozdíl fakt velkej - jestli jsi měl tohle namysli...

        Phaeton - na něj mi nešahej... Jen kdyby nebyl tak těžkej a ta V6 v něm tak nežrala.. Absolutně nenápadný autíčko, pomalu nikdo si toho většího passata nevšimne. Ale zasvěcení vědí. Hlavně to ticho uvnitř - to je rozdíl oproti pětce, audio - taky rozdíl, prostor - obvzlášť vzadu a kolik jich faceliftovanejch potkáš denně na silnici? Spoustu dobrých důvodů pro mě.. Plus ta cena - záruka 5let bez omezení nájezdu KM.. Ale ta spotřeba je pro mě největší argument. Známej ho má a párkrát jsme s ním někam jeli. Opravdu lehká noha okresky byla kolem 6L.. Dálnice 130 - kolem 8L. Město a svižnější jízda a byli jsme kolem 10L. Ale pokud se člověk opravdu snaží, dá se dlouhodobý průměr držet pod 8L.. Jenže při stejným snažením jsem u 520D hodně pod šesti.. A při mém ročním nájezdu ten rozdíl je dost znát..
        • 00 Reagovat !

          foto Johny-Rico

          Johny.Rico 15.04.2012  18:11

          « Re: Re: Re: Dobrá volba

          Ty jo, už jsem se majdnul aji s motorem u koncernu - dneska vypínám net.
          PS: Máš Soukromou zprávu.
          • 00 Reagovat !

            foto Xiuing

            Xiuing 15.04.2012  18:18

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá volba

            Nevím, komu jsi jí posílal, mě ale nic nepřišlo >:D
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 15.04.2012  18:47

      « Re: Dobrá volba

      Ahoj, předně M paket. Ten jsem původně chtěl taky, vypadá to opravdu dobře, ale nakonec jsem do toho nešel, kvůli výbavy, na kterou jsem tam stoprocentně chtěl, ale už bych byl přes rozpočet. Doporučuju pětku s M paketem v bílé barvě a s leskle černými lištami. Vypadá nádherně. M5 modrá si myslím bude jenom dráždit, zvláště ve spojení se čtyřválcem. Aktivní (řízený) podvozek tam nemám, ale co jsem si tam dal je ambientní osvětlení. Nedá se sice konfigurovat jako u A6, ale vypadá to dost pěkně a nenápadně. Díky tomu máš osvětlené i kliky dveří a 535d taky nápis BMW v prahových lištách.
      Konektivitu s iphonem jsem nezkoušel, protože používám blackberry. Ipod jede perfektně, názvy skladeb jsou i s českou diakritikou. DVD changer nemám, DVD přehrávám v klasické šachtě mechaniky. Pokud objednáváš navigaci, automaticky dostáváš možnost přehrávat DVD. S tím zvukem máš pravdu, bylo to lehčí zklamání. Nedá se to ani moc dobře nastavit.
      • 00 Reagovat !

        foto Xiuing

        Xiuing 15.04.2012  19:06

        « Re: Re: Dobrá volba

        Bezva. Díky za odpovědi...

        Ještě k tomu Mpaketu, je pravda, že taky zvažuju jestli se na celý paket nevykašlat a raději neobjednat adaptivní tempomat. Ten v pětce funguje parádně.. Ambientní osvětlení chci taky do každého auta - dobrá hudba, akustická pohoda a pěkně nasvícený interiér je pro mě základ. Asi mě budete požadovat za blázna, ale mě jde o to, když si do auta (na každodení, pracovní ježdění) sednu, chci za sebou zabouchnout dveře a relaxovat a odpočívat a ne aby mě jízda ještě víc unavovala... Chci se cítit zakuklený jak v pokojíčku a to mi přesně pětka i přes mé skoro dva metry dopřává. Nastavit na tempomatu rychlost a plout - to je taky další věc. Stačili by mi bohatě 17" kola. Už mě nebaví živit ty velký ráfky. Vypadá to krásně, lépe to sedí, ale na dálnici spíš ocením, že to na 17" kolech méně drncá a užší pneumatika lépe odolává vodě na vozovce. V Mpaketu jsou nejmíň 18"....

        BTW, co ty keramický doplňky?

        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 15.04.2012  20:16

          « Re: Re: Re: Dobrá volba

          K té keramice. Já jsem normální úchyl na interiéry, takže keramika je pro mě v interiréru třeba daleko daleko důležitější, než krásná kola zvnějšku. No a protože jsem s hrůzou zjistil, že pětka má v základní výbavě na voliči převodovky, na ovladačích klimatizace a rádia a na kolečku iDrive jen plast, který vypadá jako kov (proto jsem taky v recenzi psal o tom, že se pětka před interiérem A6 jen krčí v koutě), tak jsem musel okamžitě jednat a dokoupil jsem si keramiku. Je to jednak nádherné a jednak mám pocit opravdu luxusního materiálu z říše úplně jiného segmentu. Při představě, že se budu muset dotýkat v pětce plastu, který se tváří jako kov se mi dělalo nevolno. Ale jak už jsem říkal, každý je z jiného těsta a každému vyhovuje něco jiného. Já třeba taky nechápu, jak někdo může vyhodit 60 tisíc za 19" kola, když je při jízdě stejně nevidí :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Xiuing

            Xiuing 15.04.2012  21:22

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá volba

            19" je moc.. 18" jsou akorát... Ale asi skončím u 17"... Uvidíme... Mě se interiér A6 líbí, ale teda líp se cítím v pětce. Mě se celkově A6 moc líbí, ale neseděla mi.. Taky pětka mi připadá uvnitř dost tišší. Hlavně hluk od kol, ale zkoušel jsem jí v zimě a možná tam nebyla nicmoc kola... Taky zpracování je takové.. Nevím jak to popsat. Prostě mi to auto nesedí. Stejně jako třeba Ečko. Taky mi nesedí - hlavně interiérem..

            Na tu keramiku mohu říct jen, že do ní půjdu taky :-)

            Ještě se zeptám, proč jsi nešel do kožené palubky? Ta taky tomu interiéru hodně pomůže...

  • 00 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 15.04.2012  21:33

    Dobra volba

    Gratuluji ke skvele volbe.
    Recenze je na muj vkus prilis rozevlata, preferuji uspornejsi formy.
    Preji mnoho kilometru a zazitku.
  • 00 Reagovat !

    foto Honziiik1

    Honziiik1 18.04.2012  10:36

    Recenze a motor

    Ahoj, rezence super, podle fotek je vidět, že na příplatcích jsi nešetřil hlavně interiéru, pro mě tohle auto je jasná volba (jsem BMW fanda, audi neuznávám, i když před tou novou A6 je třeba smeknout posunula se hodně daleko), jinak co se týče motoru mám taky 520d sice ještě E60, ale vypadá to asi takto: cože ty máš dvoulitra dyť to je slabý, pak je svezu a už pár lidí řeklo, že 30d je zbytečnej, a jeden se místo 30d rozhodl pro 20d :-D.
    • 00 Reagovat !

      foto vondry87

      vondry87 18.04.2012  18:14

      « Re: Recenze a motor

      Ale jo, na normální jízdu ten dvoulitr v pohodě stačí. Ale kdyby se těch pár lidí svezlo napřed v 30d a pak v 20d, tak budou určitě mluvit jinak ;-) Ale 20d taky super, volil bych asi stejně :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 18.04.2012  18:40

        « Re: Recenze a motor

        Aktuální 520d určitě stačí, ale 530d je dieselové optimum (jakýsi pomyslný zlatý střed) pro 5er a nejde jen o výkonové parametry..., ne náhodou je právě R6/30d pro 5er dlouhodobě tolik oblíbenou motorizací v Evropě. Připlatit za 530d proti 520d má větší smysl, než doplatek za 535d proti 530d, přičemž absolutní rozdíl těchto doplatků není nijak dramaticky rozdílný.

        Mimochodem tohle je na místní poměry mimořádně povedená recenze, konečně někdo, kdo si neplete recenzi s vlastní obhajobou (za každou cenu) svého finálního rozhodnutí, ať už jsou důvody pro něj jakékoli, např. až slepé značkové fandovství (často právě zdejší majitelé BMW, ale zdaleka nejen ti), nebo výrazně omezený finanční rozpočet na nákup vozu.
        • 00 Reagovat !

          foto Ondrej-Samal

          Ondřej Šámal 18.04.2012  19:52

          « Re: Re: Recenze a motor

          Přesně tak! Mně prostě dieselový čtyřválec do takového auta nešmakuje. Ano, parametry má více než dostačující, jenže pokud bychom brali všechno podle toho, že to "bohatě stačí", mohl by si člověk koupit Superba, protože ve výsledku dokáže 95% toho, co 520d, ale za nějakých 60% ceny.
          Mimochodem je velká škoda, že BMW už nenabízí šestiválcový 525d, který byl opravdový kompromis mezi cenou a výkonem.
          Ale volbu ve výsledku samozřejmě chápu, 5er je parádní auto prakticky s jakýmkoliv motorem ;-) :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto vondry87

            vondry87 18.04.2012  20:10

            « Re: Re: Re: Recenze a motor

            Což šestiválec by mi taky šmakoval víc.. ale po nahlednutí do ceníku 5er zjišťuju, že příplatek za něj je přes dvěstě papírů. Což je v mých očích za "pár" koní a špetku kultivovanosti navíc poměrně dost. Bohužel spousta lidí v Evropě je ochotná tolik zaplatit, tak se snížení cen asi nedočkáme. Já osobně bych ty peníze vrazil radši do bydlení, přijde mi to jako lepší a hlavně trvalejší investice. Vzhledem k tomu, že většina 5er jsou ale služebáky, tak je tenhle argument asi trochu mimo..
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 18.04.2012  20:43

              « Re: Recenze a motor

              Absolutní rozdíl bude o něco menší, protože 530d bude mít o něco bohatší základní výbavu, než 520d.
              Kdo chce opravdu šetřit a prachy raději vrážet např. do bydlení (jak píšeš), nebude si logicky vybírat nové auto ve vyšší střední prémii a koupí si třeba Superba v kombíku apod., viz předchozí reakce xgangy, který to s tím "bohatě stačí" docela vystihl. Já jsem taky spíš pro "buď-anebo". Pokud mám na novou vyšší střední prémii, mám i na 6 hrnků k ní a pokud na ni nemám, beru bez větších problémů slušně našláplý meinstream. Samozřejmě, že je to můj subjektivní pohled a nikomu jej nevnucuju... Tohle auto pod kterým píšeme je nakonfigurováno poměrně atypicky, šetřilo se sice na motorizaci (která opravdu stačí), ale naopak se moc nešetřilo na výbavě, která by taky určitě stačila i mnohem méně bohatší..., ale slovo "stačí" mi spíš hraje s tím meinstreamem, než s prémií.
              • 00 Reagovat !

                foto vondry87

                vondry87 18.04.2012  21:45

                « Re: Re: Recenze a motor

                Ale jo, v podstatě nelze nic namítat, máš pravdu. Já bych to auto stejně za relativně krátkou dobu vyměnil, takže by mi těch peněz bylo líto. Kdybych uvažoval o tom, že ho budu mít alespoň pět let, tak bych to asi viděl jinak.. a máš recht, kdo má na prémiovku, má i na šestihrnek. A když už má někdo zařízené bydlení a zainvestováno, tak proč si neudělat radost. Do tohoto stavu mi ještě pár let chybí, tak možná proto trochu víc koukám na tu value, kterou za svý prašule dostanu.
              • 00 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 14.05.2012  19:35

                « Re: Re: Recenze a motor

                no vidíš, a u mně je diesel jako diesel, a větší smysl mi dává šetřit na palivu se čtyřválcovým dieselem, který má větší dojezd. I když osobně bych si klidně koupil základní benzín... je to R6 a bude mít příjemný zvuk, příjemnější než kterýkoliv chrochtal...
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 14.05.2012  21:16

                  « Re: Recenze a motor

                  Ty jsi tak zaslepený odpůrce dieselů, že sis ani nevšiml, že píšu o připlacení si za šest hrnků (pro vyšší střední prémii) obecně, tedy bez ohledu na to co spalují, takže to platí jak pro dieselové motorizace, tak pro benzínové (samozřejmě v případě, že bude nabídce i benzínová R4)...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 15.05.2012  19:47

                    « Re: Re: Recenze a motor

                    Prosím tě, přečti si tohle vlákno znovu, třeba dvakrát nebo třikrát a uvidíš, že ve všech příspěvcích krom toho posledního, kde jsi poznámku o dieselu vynechal, jsi všude napsal, že 530d bys radši než 520d. Tak nevím kdo je zaslepený:-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 15.05.2012  20:36

                      « Re: Recenze a motor

                      To je snad logické, vzhledem k tomu, že píšeme pod 520d a ne třeba pod "520i"... ;-)
                      Každopádně jsem u připlácení za šest hrnků nepsal nic o tom, že by to platilo jen pro diesel, prostě pro mě si vyšší střední prémie žádá minimálně šestiválec (i u benzínu), a to zdaleka nejen k vůli výkonu, ale zejména k vůli celkové kultivovanosti...
                      • 00 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 15.05.2012  20:44

                        « Re: Re: Recenze a motor

                        tak já ti zopakuju co jsi napsal - Aktuální 520d určitě stačí, ale 530d je dieselové optimum (jakýsi pomyslný zlatý střed) pro 5er a nejde jen o výkonové parametry..., ne náhodou je právě R6/30d pro 5er dlouhodobě tolik oblíbenou motorizací v Evropě. Připlatit za 530d proti 520d má větší smysl, než doplatek za 535d proti 530d, přičemž absolutní rozdíl těchto doplatků není nijak dramaticky rozdílný. - a co jsi napsal teď - Každopádně jsem u připlácení za šest hrnků nepsal nic o tom, že by to platilo jen pro diesel, prostě pro mě si vyšší střední prémie žádá minimálně šestiválec (i u benzínu), a to zdaleka nejen k vůli výkonu, ale zejména k vůli celkové kultivovanosti... - já u těch dvou příspěvků vidím přímý rozpor, ale už to nebudu řešit, nemá to smysl.
          • 00 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 19.04.2012  07:33

            « Re: Re: Re: Recenze a motor

            A právě proto existuje prémiový segment s těmi všemi možnými variacemi na téma nové auto. Můžeš si dát prioritu motor, pak si koupíš 535d nebo čistokrevný benzín 535i (550i) a nezbyde Ti v rámci rozpočtu na dostatečnou výbavu anebo je pro Tebe motor to poslední a preferuješ komfortní svezení a pocit luxusu. Pro mě je motor úplně to poslední, co jsem řešil. Mám rád auta, ale pálit gumy a každou chvilku tankovat za 3000 už mě přešlo s odchodem mého GTI do jiných rukou. Možná ze strachu z podobných nákladů nebo z prostého faktu, že z 90% bude auto používat má žena a děti jsem zvolil nakonec 520d. Pokud bych cestoval po Evropě, tak si koupím 530d. Ostatně cena celého auta byla ve finále hodně zajímavá a BMW dotovalo nějakými bonusy právě prodeje 520d.
            • 00 Reagovat !

              foto Honziiik1

              Honziiik1 19.04.2012  09:48

              « Re: Re: Re: Re: Recenze a motor

              No každý to s tou premiovkou vidíme jinak, mohl jsem si dokonce za stejnou cenu koupit 530d ve stejné výbavě, dokonce i jedna 525ix tam byla o ca 50 dražší a zvolil jsem 520d a nebylo to kvůli nákladům na provoz jestli to auto jezdí za 6 nebo za 8 je při ceně pojištění, pořizovací ceně, a servisu naprosto zanedbatelné protože jestli mě km stojí 12 nebo 13kč je jedno, mě třeba šlo o to abych zbytečně neničil přírodu :-), navíc v německu je 520d velmi oblíbená právě mezi firmami s "eko politikou" :-)
              Jako bonus vidím to že se otočím do itálie a zpět na jednu nádrž:-) takže přelety evropou zvládá 520 d dobře, jediné kde trochu pokulhává jsou de dalnice a cestovní rychlosti nad 190
            • 00 Reagovat !

              foto escorpion

              escorpion 21.04.2012  18:55

              « Re: Re: Re: Re: Recenze a motor

              Zaujímavé a gratulujem. Ja som riešil hlavne motor a potom auto. U Teba naopak.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.04.2012  09:08

      « Re: Recenze a motor

      Nejdříve díky za pochvalu. Síla motoru je dostatečná, i když jsem doteď jezdil ve 200 koňovém GTI, které bylo na stovce skoro o dvě sekundy rychleji. Opravdu mě překvapilo, jak je ten motor pružný a silný. Na předváděčkách jsem jezdil pouze s 530d a najel jsem na šestiválci cca stejnou porci kilometrů, jako u mého nového auta. Nevnímám tam subjektivně nějaký obrovský odstup v akceleraci a zvuku, který by ospravedlnil navýšení ceny ve stovkách tisíc. Kromě toho auto bude používat manželka, protože jsem ho koupil hlavně kvůli bezpečí svých dětí.
      • 00 Reagovat !

        foto Blendy

        Blendy 23.04.2012  22:13

        « Re: Re: Recenze a motor

        V minulom roku sme kúpili biele 520d v balíku M - Sport... Predtým sme vlastnili 520i (E60), 6 - valec, krásny zvuk motora... Váhali sme so zmenou motora, predsa zo 6-valca na 4-valec... Ale teraz to neľutujeme, ten motor je fakt postačujúci a v našom prípade by bola kúpa silnejšieho motora nezmyslom. Zvuk motora je perfektne utlmený, vo vyšších otáčkach na diesel príjemne bruní. A spotreba... Manželka už dokázala spoterbu 3,8l... Reálne sa dá jazdiť za 5,5l... V takomto veľkom aute... A pružnosťou sa predošlé BMW s týmto nedá porovnať, fakt sme nečakali takýto charakter motora. Neviem posúdiť automatickú prevodovku ZF, ostali sme verní totiž manuálnej prevodovke, ale určite bude skvelá. Auto sme doplnili o balík M - Sport, auto vyzerá pekne, avšak na 18" diskoch s pneumatikami Runflat ide o dosť tvrdšie a menej podajné auto... To je asi jediná chybička... A ešte sedačky pri M - Sport, sú fantastické... F11 v recenzii vyzerá byť pekne vybavené, takže cestovanie v ňom musí byť o to príjemnejšie... Veľa šťastných kilometrov...
  • 00 Reagovat !

    foto bobot78

    bobot78 16.12.2012  10:35

    Krása

    Nádherný vůz a příjemná konfigurace vnitřních barev.
    Přeju tisíce sťastných kilometrů!
  • 00 Reagovat !

    foto Not-Guilty

    Not Guilty 04.01.2013  21:42

    Super recenze!

    Díky za super recenzi, škoda, že se tu neobjevila o měsíc dříve, než jsem si domů přivezl novou pětku 530D xdrive v automatu F10.Svůj komentář tedy adresuji těm, kteří pětku teprve vybírají a zvažují, zda zvolit novou, skladovou či roční, a to zejména s ohledem na možnost vůz si nakonfigurovat dle svých potřeb. Některé položky člověk v autě buď nechce, nebo nepotřebuje, finanční hledisko také není zcela od věci, protože BMW ví, jak si nechat za příplatkové položky řádně zaplatit, ostatně na nich nejvíce vydělává. Příplatky v mém případě činily nějakých 550 tis. (před slevou), a to jsem zdaleka nezvolil tzv. plnou palbu:-) Nad konfigurátorem jsem strávil mnoho desítek hodin a stále spekuloval, co v autě chci určitě, čím si můžu zpříjemnit život a co můžu oželet. V konfigurátoru mi výrazně chyběly podrobnější jednotlivých položek a jejich funkcí, použité popisy jsou skutečně minimalistické. U některých položek jsem se tedy rozhodl stylem "pokus - omyl" a dnes výběru či opomenutí trochu lituji. Nejvíce jsem váhal nad položkou Night Vision (50 tis.), nakonec jsem se pro ni rozhodl a dnes po zkušenostech musí přiznat, že bez této vymoženosti bych mohl žít. Systém je kalibrován na rozpoznání pouze lidské postavy (nikoliv zvířete, byť si ve vtipné reklamě na BMW Night Vision hrají lesní zvířátka), což je velká škoda. Systém bohužel funguje trochu chaoticky, v mnoha případech, kdy by reagovat mohl, vůbec osobu na vozovce nehlásí, příště zase zběsile pípá, když zaměří osobu na protějším chodníku v zatáčce. Takže zklamání - vyberte si za ty peníze radší něco užitečnějšího. Naopak dnes lituji, že jsem oželel adaptivní tempomat a adaptivní podvozek. Od prémiovky člověk podvědomě čeká dokonalost, bohužel vždy se najde pár drobností, které trochu znepříjemní užívání vozu. Nicméně pětka ve zvolené motorizaci je naprosto skvělé auto a mohu všem pouze doporučit!!! Nepříjemné drobnosti: režim ostřikovačů světlometů nelze změnit, ostřikuje světlomety příliš často a zadělá Vám poměrně rychle při delší trase celou karoserii... Systém stop-start je smutný příběh, byť je nastaven velmi dobře, otravuje mne a nelze ho trvale vypnout. Velmi nepříjemná věc - přepnete-li do režimu SPORT(+) na předjetí a pak se vrátíte do režimu ECO, vždy se zpětně znovu aktivuje (původně dočasně deaktivovaný) stop-start. Souhlasím s uživatelem Stealth01, že s ohledem na třímetrový rozvor by na zadních sedadlech mohlo být více místa pro nohy, u superbu je ho dvakrát více. Kufr u sedanu není zrovna praktického tvaru, kočárek jsme kupovali tak, že jsme ho nejdříve vyzkoušeli naskládat do kufru a teprve potom ho koupili. Kombi je tedy volba rozumu... sedan je ale prostě hezčí:-)) Shora uvedené věci jsou jen drobnosti, se kterými je dobré počítat. Naopak doporučuji zvolit příplatkové audio Professional, odvětrávané komfortní sedačky, elektrické odvládání kufru, head-up display a navigaci. Letní kola jsou optimální v 18 palcích, na zimu bohatě stačí 17 palců, nejsou sice tak jisté v zatáčkách, ale v zimě se stejně jezdí pomaleji. Všem stávajícím i budoucím majitelům pětky přeji mnoho kilometrů bez nehody a blahopřeji k volbě:-))
    • 00 Reagovat !

      foto showstar

      showstar 30.03.2013  12:19

      « Re: Super recenze!

      Dakujem za recenziu a tento prispevok a prajem vsetkym vela spokojnych km :-)

      Tiez rozmyslam o 5er(520d, M Paket, Manual, Adaptivny tempomat, soft close, ...), A5(skoda, ze nie je uplne nova, tak ako Polo), Golf 7(lebo je brand new, chabaju mi diody v zadnych svetlach), ale zatial nic.

      Do teraz som mam nove Polo '09, s ktorym som velmi spokojny (cervena, 1.2 51KW, tempomat, automaticka klima, ...), kupoval som ho kvoli budikom, krajsie su uz len v Audi a v BMW neviem rozkusit cervene podsvietenie.

      Inak ked som si bol pozriet nejake skladovky v Audi A4/A5, stale cudujem sa ako si moze niekto kupit nove auto, bez adaptivneho tempomatu, ktore sa predavaju. Ja chodim aj tu najmensie vzdielenost na tempomante(pohodlie, spotreba, rychlost, setri pokuty), zial sa nedal zaskrtnut, ked som objednaval, auto, tak som ho dal dodatoce namontovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Vampix-Diesel-Power-

    Vampix(Diesel Power) 13.05.2013  10:46

    Prozřel jsem...

    Aneb díky za skvělou recenzi!!!

    Když jsem narazil na tohle auto tady nejdřív jsem šel do galerie a věděl jsem, že je to 520d... A jen sem se nestačil divit, Sportovní převodovka, head up, kůže, obložení, viděl jsem to přesně v těch BMW cenách a pořád si říkám 520d?

    Už jsem pospíchal do recenze, co na mně kdo vytáhne za argumenty a nemůžu říct ani popel. Ukázal jsi mi, že BMW je o jízdních vlastnostech po všech stránkách! Né jen (pseudo)sportovních

    Sic sám jezdím 20d v trojce E90 a vím jak je to dobrý motor, tak jsem vždycky nějak ve vyšších třídách považoval 3litr za "nutnost" ale právě jsi mně dokázal přesvědčit. :yes:

    Já tedy doufám, že s autem najezdíš co nejvíc bezpečných, pohodlných a usměvavých kilometrů a třeba někdy v servise naviděnou ;)

    ještě jednou díky a smekám před tou recenzí ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Xiuing

    Xiuing 30.05.2013  16:54

    Pdvozek a audio

    Ahoj. Prosímtě, někde jsme se bavili ohledně audia. Říkal si, že zvuk nejde moc nastavovat, ale v GTčku je normálně ekvalizér, kde si můžeš zvuk docela přesně nastavit, nejen výšky a bassy. To je stejný určitě i v pětce. Neříkám, že to hraje kdoví jak, ale dá se najít rozumný kompromis.

    Podvozek - ty máš nastavitelný podvozek? Máš i aktivní stabilizátory?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…