Škoda Octavia (2009)
10.2.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "blažin". Po 4,5 letech jsem se rozloucil C-Maxem 1.6TDCI a koupil tuhle Skodovku.Auto jsme opet kupovali…
Škoda Octavia II Combi (blažin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 02.03.09 14:15
« Nove poznatky...
Ahoj, tak jsem prijel z CR zpatky sem z dovolene a mam nove postrehy.Cesta domu z boxem a plne nalozenej(fakt narvanej, uz se pomalu stehujem, tak chci kazdou cestu vyuzit a nacpal jsem to postrechu)mi ukazala prumer spotrebu 8,8l pri prumerne rychlosti 108km/h.Upozornuji, ze jsem stavel jen 1x na 10minut a cesta je dlouha od baraku k baraku 804km a ujel jsem to za 7hodin.Detem jsem pustil DVD a po poledni mi navic oba usnuli, takze jsem stavet nemusel.Z Bruselu do Chemnitzu jedu porad po dalnici 720km a pak mi zbyva jen 85km po normalni silnici pres krusne hory k nam do Litvinova(aby jste meli predstavu o slozeni trasy).Cetou domu jsem to nechtel moc honit a nejel jsem vic jak 140km/h tachometrovych.Rika se ze box prida 1-1,5l a tak mi spotreba prisla hodne dobra na ten fofr.V CR jsem sundal box a jel jednou do Prahy pro manzelku na letiste, pri mirnem prekracovani limitu(mimo obec 100km/h a dalnice 140km/h)mi spotreba ukazala 7,1l/100km a auto v te dobe melo najeto cca 1600km, takze porad syrovej motor.No a cesta zpatky vcera, opet z boxem + manzelka(ktera taky neco vazi :-) )jel jsem okolo 150km/h prumernou rychlost mi to ukazalo 118m/h a spotrebu 8,3l/100km cas jsem mel horsi 7,5h, ale to jen proto, ze jsem stavel 2x.Jinak je ale jasne videt, jak si motor seda a spotreba leze dolu.Motor je fakt skvelej a nejvic se mi libi tah mezi 3000-4000ot. to ma fakt super zvuk a jede to jak cert.Jedna cesta by me mela cekat v breznu bez boxu a tak budu mit prime srovnani, kolik ta rakev udela, ale myslim ze 1l urcite.Jinak jeste pri 150km/h to toci na sestku 3000ot a v aute je prijemne ticho(kdyz odmyslim ten svist od boxu).To je asi vse, zatim ahoj pri dalsich info ;-) -
"-- skrytý --" 11.02.09 20:30
« Re: Nazdar
Ahoj, vzpominal som, ze prave kozu nemam, lebo som ju nechcel.Vybavu mam Ambiente, ale je to uplne jina Ambiente jak v ceskem konfiguratoru tam bych to spis priropvnal k lepsi vybave Elegance.Srovnavat to mohu jen z C-maxem 1.6TDCI 80KW a myslim, ze to jede minimalne stejne neli lepe.Zkratka jde to zaplynem hodne dobre a mezi 3000-4000ot. to naozaj zatlaci do sedacek.Je mi ale jasne, ze spotreba bude urcite vyssi nez u sporiveho TDCI.Auto kupovala manzelka normalne na sebe, protoze tu uz vic jak 5 let pracuje v institucich(i toho C-maxe jsme tu kupovali).
to kolecko.yahoo:Ten motor v tom Tiquane ma ale vetsi vykon, protoze ma navic kompresor(118kW) a tento motor zde nebyl pro Octavii v nabidce(jen 1.4TSI 90KW a nebo 1.8TSI).Podle me benzinovi dvoulitr strci do kapsy a TDI 77KW taky, ty silnejsi TDI asi ne.Jak jsem psal, manzelka vybrala Skodovku a ja jsem obstarozni TDI nechtel(to tdci byl super motor a oproti hlucnemu TDI to byl sepot kvetin), tak jsem musel volit benzina a vzal jsem TSI.Volby zatim vubec nelituji jevi se to velice dobre a uz se nemuzu dockat az ho zajedu a poradne vyzkousim. -
"-- skrytý --" 11.02.09 18:50
« Nazdar
Najprv musim uznať pochvalu tej Octavie:d No ja by som sa ťa chcel spýtať že či si to priamo v belgicku kupoval ty alebo cez neakú firmu? lebo mám aj ja zájem o ňu a ten cenový rozdiel ma veľmi zaujal: a ty tam maš akú výbavu lebo v tom článku si spominal kožu, a na obrázku je výbava advantage.? a aký je ten motor je dosť živý? či sa to da porovnávať s 96kW TDI DI-červene 4X4. Dik -
"-- skrytý --" 11.02.09 18:15
« Technicka
1,4 TSI ma hrozne zaujima.
Kamos ma TSI v Tiguane, takze som ho trochu skusal.
Ale skor ma zaujima v aute velkosti/hmotnosti Octavie.
Da sa ten motor pocitovo porovnavat s povedzme benzinovym dvojlitrom, alebo skor s TDi/TDCi ?
Totiz taka Jetta TSI by mohla byt celkom fajn ... . -
"-- skrytý --" 11.02.09 12:43
« Re: Nazdar
Bacha na to, oni vsude udavaji 1350kg, ale pak se doctes, ze je to vcetne ridice o vaze 75kg.Takze ciste auto ma opravdu 1275kg..Nekde jsem cetl, hodne usetrili na vaze motoru a udajne s tim TSI se jizdni vlatnosti hodne zlepsili(proti tezkemu dieselu)to ale nemohu porovnat.Kdo chce, tak tady je pekne cteni o tom motoru. [odkaz] -
"-- skrytý --" 11.02.09 12:33
« Re: Re: Re: Nazdar
Ma to 1275kg pohotovostni hmotnost a napriklad mu predchozi C-Max mel 1420kg a 80KW/240nM.Octava je tedy lehci, ale ma nizsi kroutak 200nM a vetsi vykon 90KW.Jak jsem psal, nechci to zatim moc honit, ale jednou jsem to zkusil do 4000ot.a jede to jak z praku!!Je mi jasne, ze to nebude takovej sporinek jak byl muj 1.6TDCI ve Fordu(prumer za 4,5roku/97500km byl 6,1l), ale do 7,5l se s tim podle me dat jezdit, aniz by se clovek vylozene coural..
ač nerad musím tě opravit. Ohledně cen a výbav.
V ČR seženeš novou Octavii Combi s motorem 1,4 TSI 90kW už za 349.900,- (s automatickou klimatizací, centrálním zamykáním, třešním nosičem, elektrická okna a zrcátka s vyhříváním, síťový program v kufru, tónovaná skla a plnohodnotnou rezervu)
Jde o Model Octavia Prima Champion
Když si připlatíš 20.000,- máš 2,0TDI 81kW Nebo za stejnou cenu jako 1,4TSI máš k dispozici 1,6MPI LPG 75kW.
Za 404.900,- máš defakto stejnou výbavu jako máš ty, kromě stříbrných nosičů a místo 16" kol budeš mít 15". Stačí se občas pokouknout po akčním ceníku ;-) Díky Edition CZ jsem ušetřil 35.000,- a dalších 15.000,- mi slevil samotný prodejce :-)
Přeji ti s tvou Octavií spoustu šťastných kilometrů, bez nehod, dopravních komplikacích a bez poruch!