Recenze

1 Majitel

Volkswagen Multivan T5 R5 TDI 128kW Comfortline

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Multivan, foto 1 Volkswagen Multivan, foto 2 Volkswagen Multivan, foto 3 Volkswagen Multivan, foto 3 Volkswagen Multivan, foto 4 Volkswagen Multivan, foto 4 Volkswagen Multivan, foto 4 Volkswagen Multivan, foto 4
Volkswagen Multivan, foto 6 Volkswagen Multivan, foto 8 Volkswagen Multivan, foto 8 Volkswagen Multivan, foto 8 Volkswagen Multivan, foto 9 Volkswagen Multivan, foto 9 Volkswagen Multivan, foto 10 Volkswagen Multivan, foto 11 Volkswagen Multivan, foto 12 Volkswagen Multivan, foto 13 Volkswagen Multivan, foto 14 Volkswagen Multivan, foto 15 Volkswagen Multivan, foto 16 Volkswagen Multivan, foto 17 Volkswagen Multivan, foto 18 Volkswagen Multivan, foto 19 Volkswagen Multivan, foto 20 Volkswagen Multivan, foto 21 Volkswagen Multivan, foto 22 Volkswagen Multivan, foto 23 Volkswagen Multivan, foto 24 Volkswagen Multivan, foto 25 Volkswagen Multivan, foto 26 Volkswagen Multivan, foto 27 Volkswagen Multivan, foto 28 Volkswagen Multivan, foto 29 Volkswagen Multivan, foto 30 Volkswagen Multivan, foto 31 Volkswagen Multivan, foto 32 Volkswagen Multivan, foto 33 Volkswagen Multivan, foto 34 Volkswagen Multivan, foto 35 Volkswagen Multivan, foto 36 Volkswagen Multivan, foto 37 Volkswagen Multivan, foto 38 Volkswagen Multivan, foto 39 Volkswagen Multivan, foto 40 Volkswagen Multivan, foto 41 Volkswagen Multivan, foto 42 Volkswagen Multivan, foto 43 Volkswagen Multivan, foto 44 Volkswagen Multivan, foto 45 Volkswagen Multivan, foto 46 Volkswagen Multivan, foto 47 Volkswagen Multivan, foto 48 Volkswagen Multivan, foto 49 Volkswagen Multivan, foto 50 Volkswagen Multivan, foto 51 Volkswagen Multivan, foto 52 Volkswagen Multivan, foto 53 Volkswagen Multivan, foto 54 Volkswagen Multivan, foto 55 Volkswagen Multivan, foto 56 Volkswagen Multivan, foto 57 Volkswagen Multivan, foto 58 Volkswagen Multivan, foto 59 Volkswagen Multivan, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Multivan T5 R5 TDI 128kW Comfortline Rok výroby 2003 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2461 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mealan".
Vítám Všechny při čtení této minirecenze.

Jsou však zde na tomto servru v tuto chvíli jen čtyři předchozí recenze Multivanu,ale některé jsou vynikající,obsáhlé a po všech stránkách výborné.Jistě potěší nejednoho potencionálního zájemce.
Já to vezmu více technicky jako mechanik a více do hloubky.
Nebude to vůbec čtivé,záživné ani atraktivní.Bude to nuda ale bude to přesně to,co se nikde jinde běžně asi nedočtete,prostě zkušenosti ze života.Recenze bude hodně subjektivní ale zároveň hodně technická,nedočtete se zde ani to,jak se sedí za volantem,ani to,jak se s autem jezdí,tohle všechno psali již v předchozích recenzích všichni majitelé a popravdě to každý druhý zná,takže to nemá smysl psát.Myslím,že ani recenzi napsat neumím,takže to bude průser,ale pár informací pro budoucí majitelé Multivanů se zde možná naskytne.Navíc zde bude tisíce chyb,tak zdravím všechny,co jsou na to alergičtí.
Do budoucna snad nafotím ještě nějaké fotky,ale pár jsem jich našel,tak do začátku aspoň něco.

Nebudu opakovaně vypisovat to,co v tamnějších recenzích už zaznělo.

Takže volba auta:
Asi každý,kdo si chce takovéto auto pořídit,už měl v minulosti Kombi,nebo MPV a nestačilo mu,tak hledal větší.No a najednou stojíte před volbou,co vybrat,zda trio Primastar/Traffic/Vivaro nebo Viano nebo Multivan. Vpodstatě nic jiného na trhu není. Jsou ještě další mraky podobných aut,ale ta už multivanu nekonkurují.Proč tedy padl výběr na Multivan? Přejděme k věci přímo.

Motorizace,kvalita,zpracování:
Bylo to z důvodu motoru. Pětiválec bez rozvodového řemene/řetězu je vynález,který nemá konkurenci.Pokud Vám tedy vyhovuje malý úzký výkonný motor s nízkou spotřebou a dlouhou životností. Téma výfukových svodů,turba,vaček a dalších vynechám záměrně,kdo neumí zajistit kvalitní servis (značkový nemusí vždy znamenat synonymum kvality) a nejezdí po českém tankodromu "opatrně" tomu se rozsype auto pod rukama,ať má Bentley,Jaguar,Škodu nebo RangeRover.To je holý fakt daný podstatou věci.A jestli faktor rozvitých cest doplní necitlivý řidič (důchodce jezdí pomalu ale pálí spojku,protože nemá cit,takže ani pomalá jízda nemusí být vyhovující pro potřebu "jezdit citlivě po tankodromu") a ještě se k tomu přidá fakt,že motorista vlastní nějaký nepovedený kus,tak se auta sypou a sypat se budou. Proč o tom píšu? Protože Vám každý druhý-třetí mechanik řekně,tohle se kazí,to si nekupuj. A přitom se kazí všechna auta,že,z vyjmenovaných důvodů.
takže za mě, Pětiválec je špička. Bohužel-většina mejitelů nečte ani manuály,kde je jasně uvedeno,že tento typ vozu musí jezdit na jediný typ oleje,a to takový,který splňuje normu 506.01 Tuto normu splňuje hrbým odhadem jen 3% nabídky na trhu,a tento olej je nesehnatelný jak ve VW Seat Audi Škoda servisech,tak i v prodejnách specializovaných na oleje! Ale není tomu tak doslova,oni ho třeba nemají skladem,objednají Vám ho,nebo když máte štěstí,tak ho mají 6litrů. Škoda,že potřebujete dvojnásobné množství. Ano,náplň je okolo 8mi litrů, a ty 4 litry? Řekněme,že občas něco dolejete,tak aby jste měli CO dolívat,než ten olej budete měnit,protože na pumpě sehnat 506.01 je téměř nemožné.Tento olej dokáže vydržet 50.000km,a stále je dle laboratoří OK,ale testy dělali na Norskou ropu prodávanou na západě.U nás v Cz Vám olej znehodnotí síra z Ruské ropy z které je CZ Nafta vyrobena.Takže jezdit víc než 20.000km interval je nerozumné i když jezdíte jen po dálnicích na šestku v longlife režimu.A dolít 4litry za 20.000km je dvě deci oleje na 1000km,to lze hovořit o odpařování a nikoliv o spotřebě oleje. A toho dosáhnete,pokud auto honíte,když jezdíte normálně,tak olej téměř nedoléváte.Olej 506.01 ale běžně nakoupíte na každém druhém ešopu s oleji. Toto je jeden z mýtů o olejích a motorech u VW. Pro jiné motory v T5 platí jiná pravidla,tady píšu jen konkrétní případ R5 motorů,zde se bavíme o AXE který má 128kW. Ještě jsou 96 a 120kW verze.Navíc varianty s DPF filtry musí jezdit na 507.00 ale žádný jiný olej nelze do pětiválce v T5 použít. Jelikož Multivan má 2500kg,má tažné na 2500kg a nasedne si 7osob s váhou dejme tomu 85kg,tak si snadno spočítáte,že ten motor je vlastně slabý. Není,má 400nM a turbo. Takže papírově to vypadá jnak,než v reálu. V reálu je to tak,že předjedete 90% aut na silnici do kopce kdykoliv chcete,a těch 10% to jsou závodnící,které nepředjede ani šumachr ve formuli,protože oni ujedou každému. Celé to píšu proto,že pro mě motor 120kW 96kW nebo dokonce čtyřválce s ještě menším výkonem nejsou rozumnou variantou,byť motor 128kW vlastní málokdo pro jeho šílenou cenovku.Ale ten motor se vyplatí. Mému subjektivnímu názoru nahrává fakt,že 128kW verze je nejúspornější. Vztahujeme to k 2500Kg těžkému Multivanu. Ono jestli je prázdý Transportér s 62kW schopen jezdit za 5 litrů,tak to berme jako fakt,týkající se lehoučké neodhlučněné,nevybavené 2-3místné dodávky za třetinovou cenu,který je neporovnatelný pro Luxusně vybavené MPV v hodnotě okolo 1,5milionu dle výbavy,které umí překročit hranici 200kmh. Ačkoliv běžně bývá omezovač na 190kmh,leckdo ho má deaktivován. Zrychlení z 0-100 je u této nejsilnější verze asi 12sekund,přesně nevím,je to jedno,takže věřte tomu,že slabější motor by mě nebavil.Podotýkám,že rychle nejezdím,výkon mám na plynulé zrychlování třeba v připojovacích pruzích,nikdy jsem v připojovacím pruhu nestál,pokud tam nebyla stopka.Šlápnu na plyn a vjedu i mezi rychle jedoucí kolonu velmi snadno.Auto je tak svižné a s přehledem zvládá více,než je standartní.
Odbočím ještě ke kvalitě a zpracování:
-Kvalita je taková,že základní komponenty kvalitní jsou,ale musí se jezdit s citem,jinak auto zničíte.O tom zachvíli,ale nastínil jsem to už jasně,silný motor,špatné cesty,necitlivý řidič,špatné oleje,nedůsledný servis,divíte se,že je tolik nespokojených majitelů? musí tomu tak být,to je matematicky jisté.Zpracování: Asi nejkvalitněji zpracované auto v kategorii MaxiMPV. Lépe zpracované než Mercedes Viano,a v Trafficu si připadáte jako by měli jiný metr,všechno má 2x-3x větší tolerance,spáry...
Ještě k motoru,psal jsem,že jsem pomalý řidič.Skutečně,dávno jsem zjistil,že když jedu dálnice(s tímto autem jezdím jen po dálnicích,pokud tam jsou,protože jezdím jen do zahraničí) a jedu řekněme jen 120 tempomat,tak je spotřeba okolo 7-8litrů dle zatížení.Když vezmeme v potaz,že je to 7mi místné auto,tak je to fajn,ne?Mě jezdit 160 nebaví,člověk musí stále zpomalovat u každého kamionu,aby případně zabrzdil v levém pruhu na těch 90,když se kamion rozhodne,že bez použité blikače a zrcátka levý pruh na 5minut obsadí,aby potom zjistil,že vlastně druhý kamion nepředjede a vrátí se zpět. A přitom těch 7pasažérů má plnohodnotných 7míst,né jako u MPV,kde poslední dvě místa jsou jen pro děti.Takže spotřeba skvělá,ale méně než 120-110 se jezdit nedá,pokud chcete jet na šestku,aby se motor nepodtáčel,to znamená setrvačník by dostával pěkně zabrat a snižovala by se jeho životnost.
Hodně diskutované bývají svody výfuku.Přátelé,je to stále dokola,jestli auto někdo honí,tak mu prasknou.Ano.Kdo má rozum,tak mu vydrží věčně.Jak prosté.takto to funguje u všech automobilek,vždyť ty svody vyrábí jen pár výrobců pro ony automobilky,stejně jako truba váhy vzduchu atd.O turbech se bavit nebudeme.Jen tolik,kolegové mají najeto přes 600.000 na původní turba,a jiní kolegové je mění již po několikáté na garanci snad co rok.No co k tomu dodat,pokud to není faktor smůly na zmetek díl,tak je to rukama.To máme další mýtus o turbech,svodech výfuku a přejďeme k podvozku.

Podvozek:
Ono je to prosté.
Multivan má brzdy takové,které dovolují použít nejméně 16" disky,a maximálně jsem viděl použity 22" disky.
Ano,novější verze GP má větší brzdy a musí mít nejméně 17". Řekněte mi,proč mám jezdit na větších discích,když se průměr kola nemění?
Aby to bylo kůl? Píše se to prý Cool? (Jestli si ze mě tady nedělají srandu) Takže já kůl auto nechci,to přenechám dětem,neboli týnejdžrům na tunningsrazy. Já když jezdím po evropě,vyžaduji KOMFORT a POHODLÍ a jelikož se vzduchový podvozek nedá objednat,tak prostě jezdím na vysokých gumách.Říkáte že to nesedí do zatáček? No to je ale omyl,protože ty 17 a 18ti palcové homologované disky mají ET okolo 50ti a tyto hodnoty dělají z podvozku užovku. Není problém si zapsat do TP kola s ET co Vá m auto rozšíří a do zatáček se nenakláníte. Jak na to Vám řekne gůgl,ano. Jezdím ET15 a auto je asi o 4cm širší,žádné podložky,kola s ET15. Pasují z BMW,je to rozteč 5x120. Takže máme komfort+stabilitu.jak prosté.A nepotřebujeme žádné nízkoprofilové kostitřasy.A ta stabilita je výtečná.Tolik ke kolům.
Přejďeme k převodovce:
Převodovka má šest stupňů a pokud se v ní mění olej,tak je fajn,jinak se v zimě trošku hůře řadí,to ale platí pro všechna auta.Olej se mění proto,protože výrobce oleje udává na obalu životnost do 5ti let,ale když leží 3roky na skladě,dočtete se na obalu,že za dva roky končí jeho trvanlivost. Většina 10ti letých ojetin má olej v převodovce od výroby,převodovka nemá olejový filtr,divíte se,že občas převodovka někomu odejde?Řazení je přesné,plynulé,s krátkými drahami,jde sametově krásně,jen Audi převodovky a některé japonské jsou lepší ale nejlepší je umístění řadičky,je u volantu po ruce a procházení dozadu do zadní části vozu "na kafe" je snažší,protože tam řadička na podlaze není.

Přejďeme k interiéru:
Je to takový VW strohý funkční ergonomický interiér,ale do dveří dáte vlevo 4x1.5litrů minerálek,totéž do dveří spolujezdce.pozor,další kapsy jsou ve dveříh nahoře,tam vleze do každých dveří pár drobností,v palubovce jsou ČTYŘI další schránky z nichž jedna je klimatizovaná,takže chladnička a redbuly,Cola nebo ledové Nescafé je v létě k nezaplacení.
Některé verze mají v A sloupcích navíjecí roletky a jinak všechny Multivany,pokud mají lepší výbavu,obsahují roletky v zadních oknech integrované do tapeců.Nikdy jsem je neměl srolované,je přes ně vidět ven a dovnitř slunce nemůže,klima nemusí jet naplno a to jsou okna vzadu ještě tmavá-výbava VW.
Z výbavy takové běžné věci,jako třízonová automatická klima,automatické stmívání zrcátka,automatické přepínání vnitřní a venkovní cirkulace na základě čidla kvality vzduchu-lze jeho funkci vypnout,dešťový senzor,tempomat,automatické stěrače,automatické řízení hodin (V londýně šup hodinu zpět,ani si toho nevšimnete,totéž zimní letní čas) ESP-stabilizační systém,teoreticky nedostanete smyk,a když ho dostanete,tak ho elektronika srovná za Vás,nemusíte brzdit,auto si brzdí samo,každým kolem jinak,dle potřeby.ještě tam je flotila elektronických pomocníků,třeba elektronická uzávěrka diferenciálu,takže můžete šplhat po sjezdovce atd... Dále palubní počítač s dojezdem přes 1000km,nádrž je 85L a ještě k výbavě,roletky,stoleček,bar,postel skládací,chladnička,lednička (někdo má i s mražákem) nezávislé topení (horkovzduch nebo vodní dle verze i obojí) navíc časovatelné a na dálku ovládané,dále už jen takové bežné věci.
Třeba výhodný je Multiflexboard,to je prodloužení postele,je sklápěcí,aby jste převezli plazmu nastojato a nemuseli ho vytahovat z vozu.
Zastavím se nachvíli u postele.Není nic příjemnějšího,když se spolujezdec po 6ti hodinách na Rozvadově uvelebí v posteli,pustí si DVD a s kafem v ruce se ptá,jak se Ti jede?To,že se dá při cestě k moři přespat po 1000km do rána pohodlně ve dvou a jakž takž i ve třech a dojet tech zbývajících 1000km k apartmánu čerstvě vyspinkaný je hodně příjemné,ráno vás nebolí zakrkem,jste s úsměvem připraven fungovat.
Přejďeme k závěru:
Auto je takové běžné,žádný zázrak,ale všichni jeho konkurenti jsou subjektivně horší.Multivan je zajímavý výbavou a silným úsporným motorem.Viano rezne po přibližně 6ti letech,nebo řekněme diplomaticky,že Multivan má lepší pozink.A ostatní výrobci jsou někde jinde,stojí polovinu a dle toho to vypadá.

Osobně si myslím,že toto auto bych nedoporučil nikomu,do má třeba Octavii.A chce Multivan jen proto,že chce jiné auto. Octavia je 3x spolehlivější auto.Není kvalitnější.Kvalita je asi stejná.Ale Octavia je 3x jednodušší,má 3x méně výbavy,tak se 3x méně kazí.napsal jsem to zjednodušeně,ale demonstruje to fakt,že 3x levnější auto je 3x spolehlivější.Ono Multivan dojede vždy do cíle jako Octavia,ale u Octavie se Vám nespálí svíčka v bufíku,nezatéká Vám posuvným oknem v posuvných dveřích elektricky ovládaných například,protože tohle prostě v Octavii není.Tudíž majitel Octavie sedí na chatě a nudí se,ale majitel multivanu musí objednat kousek gumy (těsnění do posuvného okna) a tak podobně.
Ale když potřebujete komfort na cesty,velké auto,tak jste v jiné dimenzi.Nic lepšího není a jestliže půjdete do Viana,má stejné nebo podobné závady.Ty závady se dají většinou opravit do jednoho dne,takže není co řešit.Nelituji volby,auto je skvělé.Doufám,že to časem doplním,jestli bude čas,ale pro začátek alespoň takto.Snad se to dalo přečíst nějakým způsobem a získat tak alespoň nějakou minimální představu,o čem tyto krabičky jsou.
A jestli jste prodali třeba Sharana nebo podobné MPV a zvažujete Multivan,ale váháte díky informacím o poruchách,tak neváhejte. Nic lepšího v evropě není,pokud chcete nízkou spotřebu.Pokud chcete bezpodmínečně auto,které po koupi bude 5let jezdit bez investic,tak si tohle nekupujte a kupte si nějaké jednodušší auto,třeba Octávii.Fotek mám málo,tak je zde i pár ilustračních,docela zajímavých.
A jestliže chcete získat více informací,tak je právě Majitelé Multivanů a T5 modelů publikují a rozebírají,namítají a řeší na stránkách transporterclub.cz

Silné stránky

Motor Motor Motor
Prostor
Komfort
Výbava
POSTEL nebo spíš LETIŠTĚ
Utáhne 2500kg.To neutáhne nikdo z konkurentů z EU produkce s tak malou spotřebou.
SPOTŘEBA,rekord je 6.9 bez vleku a 7.9 s vlekem,průměr měřený na stovkách km.
Bežně se jezdí okolo 8mi,ale dá se jet i za 11,když se stojí v městě a občas se popojede z červené na další červenou.12 a víc jsem průmer nikdy neměl...
Stačí dobržďovat motorem,foukat gumy,prostě jezdit na spotřebu v rámci vyhlášky 50/90/130
Zrcátka: Obrovská. Konečně auto,kde vidíte dozadu lépe než dopředu!

Slabé stránky

Poloosy,nejhorší součástka na autě.
Brzdové desky vydrží běžně přes 100.000km,někomu co jezdí dálnice i dvojnásobek,kotouče vydrží běžně 250.000km,ale poloosy jsou katastrofa.Vydrží asi 5let,ale uteče to tak rychle a měníte je zase.
Ceny dílů: Díly jsou hodně drahé z Pohledu majitele Octavie.Asi dvojnásobě/trojnásobně dražší.
Ale zase déle vydrží,i když zrovna o poloosách se to nedá tvrdit.
Ale poloosy jsou slabinou všech těžkých aut,to je vlastnost,né chyba. Chyba je konstrukce prodloužení pravé poloosy,která se na tisícihranu protočí. No protočí,okolo těch 5ti let to vydrží.Někomu víc,někdo to zničí dřív,tipicky Ti,co hrabou,že...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisy jsou tragické.
Najít Šikovného mechoše s vybavenou dílnou,diagnostikou a máte vyhráno.
Rozvody se nemění,a zbytek jsou prkotiny,nějaké regulátory na altíku nebo jeho pohon,stejně tak pohon klimy,běžné servisní úkony dle servisních příruček sem tam se něco přehodí po pár desítkách tisíc km.Normální stav.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vybráno,vyzkoušeno,zjištěna nějaká amortizace,poskytnuta sleva,dohodnuto,zakoupeno,jezdí se. Závady se opravují,je to amortizace,běžný stav,nic zvláštního.

 


Další vozy Volkswagen Multivan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Hodně výbavy,sem tam se něco vysype,o je dneska normální.

praktičnost
9

Nic není ideální

prostornost
10

Prostornost je důvod ke koupi

jízdní vlastnosti
10

Vzhledem k povaze vozu na jedničku díky použitým speciálním kolům viz text recenze

jízdní komfort
8

Příčné rázy na D1 se filtrovat nedají,pokud nemáte vzduchový podvozek,ale v rámci možností je komfort hodně dobrý,zadní náprava má nezávislé zavěšení trojúhelníkových ramen se stabilizátorem a vinuté pružiny,takže komfort jako v osobním voze.

provozní náklady
9

Hodně vysoké z pohledu řidiče oktávky. Výměna oleje a filtrů okolo 5.000kč,zimní a letní sada gum 25-30.000kč (céčkové gumy) Atd... Ale na svou kategorii vlastně nejúspornější auto. Které auto jezdí s menší spotřebou?

náhradní díly
8

Velmi drahé,až na poloosy velmi kvalitní. (Vyjma zmetků,občas koupíte zmetek i u VW)

výkon motoru
10

Super výkon,do kopců zrychlujete vždy,žádný kopec vás nenutí podřazovat.Spíš brzdíte,protože jedete rychle... Nejhorší je,že díky síle motoru občas zapomenete,že táhnete vlek,a jste v zatáčce moc rychlí.

spotřeba
10

Spotřeba na kategorii auta úžasná

hlučnost motoru
9

Motor není v Multivanu téměř slyšet,kola také téměř ne,slyšíte jen zvuk větru jak fičíte krajinou...

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou supr,ale chybí mi vysoouvací podpěra stehen,jako má Audi.

brzdy
8

Brzdy jsou dostatečné,ale nejsou jako u BMW nejsilnější stránkou auta.Kdo jezdí normálně,tak je vše OK,ale kdo jezdí brzda plyn,zjistí,že BMW brzdí 2x lépe.Ale Multivan zase nebrzdí tak zle,má i vzadu vzduchem chlazené kotouče.

zavazadlový prostor
10

Kufr je takový,jaký si ho uděláte,může být jako v krátké fabii a může být jako v dodávce.Záleží,akm posunete posuvné sedačky nebo je vyjmete zcela ven z auta.






Blesk.cz

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou dcerou. Kalouska líbali a posílali na Hrad

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou…

„Mirek na Hrad! Ať žije Míra!“ Miroslav Kalousek (TOP 09) rozdával úsměvy, ochotně s každým zájemcem pózoval…

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

 

iSport.cz

Euforie v Líšni! Slavil se povedený podzim ve FNL. O opory je zájem v lize

Euforie v Líšni! Slavil se povedený podzim ve FNL. O…

Pohádkový závěr podzimu: pohodová výhra 2:0 nad Chrudimí, dlouhý potlesk tisícovky fanoušků za útočný fotbal,…

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize. Proč je v Česku NEJ?

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize.…

Podruhé v řadě Český hokej ocenil liberecké Bílé Tygry nejlepší akademií v zemi. Na severu řeší celý proces…

 

Reflex.cz

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…

Až řeknu teď, zrušíte Sovětský svaz, vzpomíná na sametovou revoluci výtvarník Jaroslav Róna

Až řeknu teď, zrušíte Sovětský svaz, vzpomíná na…

Jaroslavu Rónovi bylo v roce 1989 dvaatřicet let. V září se po mnoha letech dostal na Západ, s přáteli,…