Recenze

m.z. (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Multivan T5

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Multivan, foto 1 Volkswagen Multivan, foto 2 Volkswagen Multivan, foto 3 Volkswagen Multivan, foto 4 Volkswagen Multivan, foto 5 Volkswagen Multivan, foto 6 Volkswagen Multivan, foto 7 Volkswagen Multivan, foto 8
Volkswagen Multivan, foto 9 Volkswagen Multivan, foto 10 Volkswagen Multivan, foto 11 Volkswagen Multivan, foto 12 Volkswagen Multivan, foto 13 Volkswagen Multivan, foto 14 Volkswagen Multivan, foto 15 Volkswagen Multivan, foto 16 Volkswagen Multivan, foto 17 Volkswagen Multivan, foto 18 Volkswagen Multivan, foto 19 Volkswagen Multivan, foto 20 Volkswagen Multivan, foto 21 Volkswagen Multivan, foto 22 Volkswagen Multivan, foto 23 Volkswagen Multivan, foto 24 Volkswagen Multivan, foto 25 Volkswagen Multivan, foto 26 Volkswagen Multivan, foto 27 Volkswagen Multivan, foto 28 Volkswagen Multivan, foto 29 Volkswagen Multivan, foto 30 Volkswagen Multivan, foto 31 Volkswagen Multivan, foto 32 Volkswagen Multivan, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Mulťas Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2461 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 664 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Multivan nastoupil do služby po Hyundai Trajet,se kterým jsem byl spokojen,ale prodat ho,to byl nadlidský úkol.Nakonec se mi ho podařilo vnutit na protiúčet při koupi dodávek :-)
Vybral jsem ho na základě švagrových zkušeností s Transportérem 2,5tdi 4motion.Bylo jasné,že to bude 128kw(silnější bohužel nedělají,ale tehdy to stačilo),jen se řešilo,jestli to bude 4kolka.Nakonec to i tak dopadlo a v srpnu 2005 se objednal,navíc jsem zvolil jen nezávislé teplovodní topení,horkovzdušné bylo přemontováno z minulého auta,takže se zimy nebojím.Ovšem šok mi způsobila příplatková cena za bixenony,nějakých 80tkč bez daně,to bych musel být blázen,zajímalo by mě,kolik zákazníků si je koupilo?Drtivá většina je má dodělané.Dodací lhůtu dodrželi,dokonce auto bylo o 3 týdny dříve,to bylo radosti.Byl jsem na vrcholu blaha a vymýšlel různé cesty,jen ať se svezu.Dnes už mě to přešlo :-)
Autíčko splnilo vesměs to,co se od něj čekalo,pohodlná jízda v poměrně dobře odhlučněném interiéru(proti Transportéru ve verzi kombi,je to velký rozdíl).Moc mi ale,k němu nepasují rázy po přejetí příčných spár,údajně to lze řešit jinými silentbloky na podvozku,to zatím nebudu řešit.
Interiér je z kvalitních materiálů(vesměs,např.nechápu,jak můžou vyrobit vnitřní madla předních dveří z materiálů sice příjemných,ale po 100tkm začnou vrzat při dotyku,asi špatně řešené slícování)no ale,co by člověk chtěl za ty prachy,že?:-)
Sedačky mám tmavé z praktických důvodů,celkem dobře se čistí a jsou pohodlné.Z trojlavice v mžiku uděláte postel,kde bez problémů přespíte.Sedačký se dají posouvat po celém autě.Momentálně používám jen 2 zadní křesla,takže je z toho malý autobus.Po autě je dostatek praktických šuplíků a přihrádek,až někdy hledám,kde jsem co dal.Super jsou roletky na oknech od druhé řady,ve spojení s tmavými skly,nejde dovnitř prakticky vidět,takže intimita je zaručena.Kufr má dostatečnou kapacitu,při častém využívání 7míst,bych volil longovou verzi.Sice jsme se tam vešli i s cestovními taškami nabalenými na týdenní školení,ale bylo to taktak.V longu nemusíte přemýšlet,jak co uložíte.Dobře je udělaný rozvod vzduchu v interiéru(jako letadlo)a efektní je jeho kompletní osvětlení,včetně schůdků.
K vnitřku nemám další výhrady.
Motor 128kw,400nm je na toto auto akorát,ta almara totiž ve čtyřkolce váží 2,5t,takže se rozhodně pod kapotou nenudí.Je to starý známy 5válec PD,takže tomu odpovídá i jeho projev,i když ve srovnání se 4válci,je to rajská hudba,ale na 3,0cdi ve Vianu nemá.Uvnitř se povedl dobře utišit a mimo akceleraci o něm nevíte.Spotřeba závisí hrozně na pravé noze,na prázdné cestě s lehoučkou nohou a rychlostech do 100km/h může být kolem neuvěřitelných 7l,ale můj průměr je okolo 11l při svižné jízdě.Plná kalba,zaručí odběr okolo 13-15l,je to dáno hmotností,pohonem 4x4 a taky aerodynamikou konkurující otevřené šatní skříni.Ono to ani jinak u dodávky nejde a konstruktérum se povedlo potlačit aerodynamický hluk na 1(v rámci dodávek).Spotřeba oleje je asi 1l na 30tkm,takže žádná hrůza,používám předepsaný Castrol long-life.V zimě se velmi osvědčilo nezávislé topení,jak z hlediska komfortu,tak kvůli motoru.Malé srovnání,při cca -16st. švárův Transporter žhavil cca 20s a předehřátý Mulťas jen 5s,už si ho taky nechal namontovat.Převodovka je 6stupňová,páka hezky po ruce a kvalty tam padají,jako po másle.Je dělaná dost do rychla,takže 6ku řadím až ve 110km/h,při 160ce točí cca 3t otáček.
Podvozek odpovídá zaměření auta,takže na žádné velké dostihy v zatáčkách to není,ale je velmi čitelný.Výrobce nabízí i sportovní podvozek(prodejce mi ho nedoporučil) a širší kola udělají taky malý zázrak.Já s ním nezávodím,takže mám sériové obutí na 16kách a ani s tím nebudu nic dělat,je to především pracant.
Brzdy jsou tak akorát a při snaze o sportovní jízdu je bez problému uděláte(osobní zkušenost při 60tkm),po pohledu na fakturu,jsem se uklidnil a přizpůsobil jízdní styl,abych to nemusel opakovat znovu.
Jinak s autíčkem spokojenost a zatím jezdíme.

Silné stránky

všudypřítomný prostor
výborná trakce,pohon 4motion je k nezaplacení s vlekem při rozjezdech do prudkého kopce v terénu nebo v zimě
při slušné jízdě dobrá spotřeba
tažné zařízení na 2,5t,skvělý tahač do vleku
variabilita interiéru
dobře se řídí,výhled jak z autobusu
přesná převodovka
líbí se v něm pejskům

Slabé stránky

rány od podvozku
vysoká spotřeba při pokusu o svižnou jízdu(mám trochu pokřivené požadavky na dynamiku,většině normálních uživatelů,bude stačit)
pohon 4motion je skvělý,ale musíte počítat s nárustem spotřeby až o 2l,proti předokolce
loupající se lak okolo klik posuvných dveří
zamilovali si ho naši pejsci,stihli okousat zadní nárazník a podřít pravé posuvné dveře drápy,asi chtěli někam jet :-)
proti T4 vyšší počet chronických závad

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisoval jsem jen v autorizáku,až na pár rozporů jsem neměl větší problémy
prasklé výfukové svody
kompresor klimatizace(pružné uložení)
o tom,co měnili při garančkách,nevím,protože výrobce měl mnoho akcí,aby auta fungovaly,vývoj asi trošku odflákli a použili levné materiály,naštěstí jsem nezůstal nikdy nepojízdný
preventivní výměna vodní pumpy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen pozitivní

 

Novinky v recenzi

23.7.2009 20:51

prodáno

Tak jsem se dnes se svým Mulťáskem rozloučil,sloužil dobře,ale nastal čas na změnu.


Další vozy Volkswagen Multivan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro skládačky budoucnosti

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro…

Samsung podepsal exkluzivní dohodu se společností Dowoo Insis na dodávku ultratenkých skel (anglicky UTG, tj.…

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další Češky. Znamená bulka hned nádor?

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další…

Rakovinou prsu v Česku ročně onemocní sedm tisíc žen. Na prevenci chodí pouhých 61 procent z nich. Odborníci se…

 

iSport.cz

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči pro LM speciálně trénoval

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči…

Šestý zápas, pátá výhra. A jestliže se on v minulých duelech střelecky hledal, tohle byl jeho večer. „Jsem za to…

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u Krause. Mluvil i o facce

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u…

Herec a dobrodruh. Tak by se mohlo mluvit o Jakubu Štáfkovi (29), který má za sebou už skok padákem nebo zápasy…

 

Reflex.cz

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

Scénické čtení o těch, kteří zůstali věrní straně a lidu, i těch, kteří utekli od praporů. Odehrává se…

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů ohrožuje přírodu na dalších kontinentech

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů…

Politika Evropské unie v oblasti průmyslu dlouhodobě napomáhá ještě většímu vypouštění skleníkových plynů,…