Recenze

9 Majitel

Ford Ranger Ranger II DoubleCab

9.37 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Ranger, foto 1 Ford Ranger, foto 2 Ford Ranger, foto 3 Ford Ranger, foto 4 Ford Ranger, foto 5 Ford Ranger, foto 6 Ford Ranger, foto 7 Ford Ranger, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Vobluda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2499 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "holy".

Automobil vzbuzuje respekt zejména svojí délkou a výškou, podvozek vysoko nad silnicí spolu s velkými koly dává tušit dobrou průchodnost terénem.
Double Cab přináší velkorysý prostor pro cestující na předních sedadlech a uspokojivý komfort pro ty vzadu.
Na klasickém rámu ze dvou podélníků a několika příčníků spočívá pětimístná čtyřdveřová karosérie, na níž navazuje otevřená valníková nástavba. Přední kola jsou uložena nezávisle, při poslední modernizaci dostaly jejich závěsy delší horní ramena a pouzdra pružin. Zadní náprava zůstala tuhá, ale pro optimalizaci jízdních vlastností byla prodloužena její podélná půleliptická listová péra a upraven stabilizátor. Tlumiče mají progresivní charakteristiku tlumení.
Jízda po běžných silnicích je vlivem delšího rozvoru a měkkého pérování plavná.
Ranger II drží velmi dobře směrovou stabilitu a umožňuje svižnou jízdu nejen na dálnici, ale také v zatáčkovitých úsecích s dobrým povrchem. Na nerovnostech záď vozu při zatáčení citelně odskakuje, zvláště pokud zároveň necitlivě sešlápnete plynový pedál.

Silné stránky

Motor: je dostatečně výkonný a klidný. Také odhlučnění interiéru od vibrací motoru a vnějších vlivů je na úrovni moderního vozu střední třídy. Ačkoli motor lze vytočit až na 4 500 ot./min., není třeba ani při požadavku dynamické jízdy překračovat 2 500 ot./min.
Interiér: je čalouněn odolnými a vkusně skloubenými materiály.
Palubní deska má elegantní oválné tvary a rozměrné ovládací a kontrolní prvky smysluplně rozmístěné ve snadném dosahu.
Autorádio umí MP3 formát.

Slabé stránky

Auto nemá uzávěru zadního diferenciálu, což je při provozu v těžším terénu velké mínus.
Pokud je třeba za jízdy "přihodit" náhon na přední kola, je třeba poprvé zastavit a přiřadit. Poté se rozvítí kontrolka RFW a logo všech poháněných náprav. Pak už lze náhon za jízdy připojovat a odpojovat bez zastavení, ale jen do doby než tlačítkem vypneme RFW, nebo překročíme rychlost 100km/h - po té začne kontrolka blikat a RFW je potřeba vypnout.
Páka ruční brzdy - je ve stylu Avie a nachází se vpravo pod volantem pod spínací skříňkou. Aktivuje se zatažením směrem k řidiči, deaktivuje se pootočením rukojeti a spuštěním zpět.
Trochu nepochopitelné je umístění páky redukční převodovky blíže k řidiči.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy zatím žádné, pouze při jízdě náhodně cosi začne pískat, velmi vyskoým kmitočtem. Samo začne, samo přestane, nedá se lokalizovat odkud zvuk jde.
Asi po 15.000km praskla plastová spona spojujícího potrubí motoru ventilátoru s topením - následkem toho do kabiny proudil studený vzduch nasávaný ventilátorem. Sponu jsem nahradil šroubem a matkou a je klid.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ford Charouz K. Vary - vše v pohodě, vzhledem k tomu že servisní interval je 20.000km, zatím nemohu posoudit.
Opravení nabourané zadní části proběhlo bez problémů a kvalitně.

 


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vzhledem k najetým kilometrům zatím bez problémů

praktičnost
10

Korba je korba

prostornost
10

I na zadní sedadla se vejde vyšší člověk

jízdní vlastnosti
9

Na silnici pozor na přetáčivost v zatáčkách - lehkej zadek a trvalý pohon na zadní nápravu. Při zatížení korby cca 70kg, se jízdní vlastnosti podstatně zlepší.

jízdní komfort
10

Nemá chybu, příjemné pracoviště řidiče i celkové prostředí kabiny, výborný výhled dopředu a do stran. S nástavbou na korbě se dá couvat pouze na zrcátka. Airbag řidiče a spolujezdce.

provozní náklady
8

Závisí na ceně nafty a provozních podmínkách. Vzhledem k užitné hodnotě auta je hodnotím příznivě.

náhradní díly
9

Zatím jsem potřeboval jen čelní sklo...cena skla, včetně práce a materiálu potřebného na vyýměnu - necelých 12.000 Kč.

výkon motoru
10

Nemá chybu, dostatečný výkon, jen krouťák by mohl nastoupit trochu dřív.

spotřeba
10

Podle typu terénu a zařazení převodů 9 - 12L nafty.

hlučnost motoru
10

Perfektně odhlučněný.

kvalita sedadel
9

Nevadí ani cesta K. Vary - Brno. Jsou pohodlná a dostatečně tuhá, dobré boční vedení, člověk z nich nepadá ani při větším bočním náklonu v terénu.

brzdy
10

Naprosto vyhovující s rychlým nástupem, při razantnějším brždění nevadnou. Samozřejmostí je ABS

zavazadlový prostor
10

Na korbu se vejde opravdu hodně. Délka 1530mm a šířka 1456mm hovoří za vše. Nosnost 1100kg.






Blesk.cz

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Dejvický tunel uzavřel ve čtvrtek krátce po poledni obousměrně požár auta. Na místo vyrazili hasiči a začali ho…

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka popsala jeho poslední chvíle

Zemřel saxofonista Rosťa Fraš (†44): Manželka…

Včera ráno odešel do muzikantského nebe skvělý saxofonista a také skladatel Rostislav Fraš. Bylo mu teprve 44…

 

iSport.cz

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal Slovák Jarábek

Nový trenér pro Karvinou. Po Strakovi tým převzal…

Fotbalisté Karviné si po konci motivátora Františka Straky na lavičce budou zvykat na nový trenérský styl. Během…

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se maká ve Varech

Málo peněz, výborný hokej. Kouč Pešout líčí, jak se…

Porazit v posledním kole před repre pauzou Olomouc, mávaly Karlovy Vary dolů dvanácti klubům. Ale i bez toho si…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v koncentračním táboře Sachsenhausen

Uloupené mládí: Čeští studenti vzpomínají na peklo v…

Na letošní státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii připadají hned dvě kulatá výročí. Po demonstracích…