Recenze

Ozzman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo MK5

9.97 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 51 Ford Mondeo, foto 52 Ford Mondeo, foto 53 Ford Mondeo, foto 54 Ford Mondeo, foto 55 Ford Mondeo, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:81000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 488 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.3

Popis vozu

Dlouho jsem přemýšlel, jak tuto recenzi začít. O Mondeu MK5 se napsalo hodně věcí a co člověk, to názor a to hlavně v porovnání s předchozí generací MK4. Já, jakožto už nyní bývalý dlouholetý majitel MK4 jsem zůstal nakonec věrný značce a proto si myslím, že mám co říct k oběma vozům a hlavně se pokusím vyvrátit některé mýty, které kolují diskuzemi.

A jak jsem se k MK5 dostal ?

To bude trochu na delší povídání, osobně rád čtu i u ostatních recenzí, proč se lidé rozhodují právě pro jejich auta a jelikož to byla cesta dlouhá a do hry vstupovalo hodně faktorů, je tato část podrobná, koho to nebaví, nechť přeskočí na popis auta :).

Jelikož jsem zde na serveru aktivní již řadu let a mnozí mne tu znají a znají mé automobilové favority, tak většinu z vás nepřekvapí výběr mého dalšího auta, protože je zcela logický pro fanouška značky, jenže... zdání klame a dost dlouho to vypadalo, že další generace Fordu Mondeo u mne v garáži parkovat nebude.

Byl jsem šťastným majitelem předchozí generace a to MK 4 kombi 2.0 TDCi 85kw ve verzi Titanium, podrobnou recenzi na něj jsem sepsal již před dlouhou dobou, včetně toho, jak auto najíždělo další a další desítky tisíc kilometrů a taky desítky tisíc investic, které si časem žádalo.

V roce 2015 jsem jakožto zvědavý automobilový nadšenec navštívil autosalon Ford, abych se v novince MK 5 projel, už tehdy na něj recenzenti z řad novinářů a také internetoví kovbojové, kteří ho viděli sotva z obrazovky, měli rozporuplné reakce, které kolují mezi lidmi dodnes. Projížděl jsem 110 kw verzi s manuálem ve verzi titanium. Věděl jsem, že mít v tu chvíli u sebe 800 tisíc, okamžitě bych měnil za svou MK 4 a tím se Mondeo MK 5 pro mne stalo číslem 1. střední třídy, autem, které "BYCH" si jednou koupil.. potřeba měnit auto nebyla, nehledě na to, že jsem měl jiné životní priority a výdaje do majetku ne-movitého, takže by na MK 5 nebylo ani ve snu.

Zlom nastal před rokem, v zimě 2018, kdy při nájezdu 270 tisíc km si MK 4 řekla o novou spojku a jelikož jsem toto trochu zanedbal, byla nutná i repase převodovky. Do toho všeho se seběhla řada dalších provozních investic (rozvody,oleje,gumy) a celkové náklady na uvedení do spolehlivého stavu se rovnaly 50 % zůstatkové hodnoty auta.

Tehdy se mne začala honit hlavou myšlenka, že auto, které jsem měl ze všech nejdéle, odjezdil s ním půlku Evropy, bude asi dobré poslat dál, ale co teď? Prodat ho za pár šlupek, protože ? A co místo něj? Rozpočet byl omezený.

Jako ideální náhrada byla MK4 po fl, popřípadě Fokus III (před fl.), či Mégane 3, vše kombi. Nakonec jsem Mondeo opravil, odjel jsem s ním přes Balkán až do Řecka a zpět. Auto bylo v super stavu, tak proč ho nezkusit prodat a vyměnit za něco novějšího, dokud má nějakou cenu ? Rozpočet se zvýšil a já začal mít tyto požadavky:

Kombi, nafta, cena 300-350 tisíc kč. Preferoval jsem silnější motor před výbavou a co nejnižší nájezd, maximálně 150 tisíc km.

MK 4 po fl. jsem již vypustil, nebudu si kupovat stejné auto i když ceny, za které se prodávalo byly velmi zajímavé. Dále jsem si hodně pohrával s myšlenkou, že tak obrovské kombi nepotřebuji, hlavně protože parkování se v Praze zhoršilo a MK4ka měla za ta léta tolik šrámů a tolikrát jsem objížděl blok, protože jsem se někam o pár cm nevešel......

Auta, mezi kterými jsem se rozhodoval:

Ford Fokus III - Hledal jsem ideálně 2.0 TDCi (a ještě lépe ST TDCi), popřípadě pofaceliftovanou 1.5 TDCi. Dvoulitrů bylo v ČR minimum a když už, tak si auta dost držela cenu. Projel jsem jeden kus s 1.5TDCi 88kw s AT a dost o něm uvažoval, ale čas mne netlačil, takže jsem pořád hledal dál.

BMW 3er F31 - Dovoz z Německa, ideálně obyčejná výbava 318d, po diskuzí s pár diskutéry a kamarádem, který dělal pro BMW jsem od toho upustil. Auta z mého požadovaného roku výroby měla ještě problematickou verzi motoru a navíc.. každý už dnes ví, že ho spráší kdejaká dvojková Oktávka :D

Opel Insignia 1. generace. V létě 2018 jsem napočítal desítky pofaceliftovaných Insignií z operáků za skvělé peníze, většinou šlo o 1-2 roky stará auta s minimálním nájezdem. Auta v základnějších výbavách a s motorizacemi kolem 80-100kw. Má zkušenost s tímto autem nebyla moc kladná, uvnitř bylo docela malé a veškerá videa naznačovala, že takto slabé motorizace jsou pro těžkou Insignii nedostatečné. K vyzkoušení jsem se ani nedostal.

Chvílemi jsem samozřejmě i mimo výše zmíněná auta prohlížel i něco trochu mimo mé klasické požadavky. Mégane GT220, Jetta Hybrid, Golf kombi a i jsem jednou do vyhledávače zadal Oktávku kombi... za to se ale trochu stydím :D

Po pár týdnech občasného hledání a zkoušení aut jsem začal objevovat nejlevnější kusy Mondea MK5, které se pohybovaly lehce nad finanční limit. Auta s podivnou historií, z Německa a podobně.

Můj ideál by bylo přesně to auto o kterém jsem mluvil v úvodu, 110kw 2.0 Tdci, manuál a výbava mi byla fuk, i základnější verze mají vše, co potřebuji. Jediné, co mi vadilo, bylo základní rádio, které vypadá otřesně a k autu střední třídy naprosto nepatřičně.

Jednoho dne, byl to pátek, jsem objevil inzerát bazaru ALD automotive, kde nabízeli svá auta z operáků, vše najeto kolem 50-60 tisíc km, sice značně nad můj limit, ale měl jsem cestu kolem, tak jsem se stavil. Mnou vyhlídlou MK5 ve výše uvedené žádané konfiguraci měli zamluvenou a nesmělo se tedy projíždět, ale pán mne půjčil na projížďku 132kw Titanium, 4x4 s AT a s odřeným blatníkem. Jízda byla jako z jiného filmu oproti MK4, až na motor, který mi subjektivně nepřišel o tolik silnější, než 85kw TDCi v MK4. Jen tak bez zálohy jsem si ho zamluvil a odjel i když jsem věděl, že je to auto o 1/3 dražší, než byl můj limit.

Celý víkend jsem o tom přemýšlel, doma se diskutovalo a hledání auta začalo nabírat obrátky. Finanční limit jsme tedy navýšili a ještě ten víkend v neděli ráno, jsem ukecal tátu, abych nejel sám a jeli jsme se podívat do neslavně proslulého bazaru AAA s tím, že se na ta auta podíváme reálně vedle sebe.

Do hry se díky zvýšenému limitu teoreticky dostal ještě VW Passat B8...

Malá odbočka : Passat je auto které jsem vždy v každé generaci zkoušel a nikdy jsem ho nekoupil.... Zkoušel jsem ho ve verzi BiTDi jako novinku a i když táhne jak lokomotiva, je prostornější, tak se mi lépe jezdilo s MK5, ale o tom až v popisu auta.

V AAA jsem po krátké pochůzce prolétl 2x Fokus, 1x A4 B8 a pak našel 3x Mondeo v zánovním stavu ve stejné konfiguraci, jaké jsem projížděl v ALD. Konfigurace aut se lišila v detailech výbav a pár tisících km a +/- 10 tisících Kč. Dvě šedé magnetic metalízy a jedena černá panther perleť, mne dobře známá z MK4 a Kugy II, kterou mají rodiče. Tu jsem zamítl hned, černé auto už znovu ne.

Ač jsem velmi skeptický k bazaru AAA a mám s nimi hodně zvláštní zkušenosti, tak jsem s prodejcem prodiskutoval původ aut a vybral jedno, které bylo údajně lakováno jen na zadním nárazníku.

Všechna auta byla z operačního leasingu, původ v ČR (a tento můj kus taktéž od ALD).

Po testovací jízdě, kdy auto jelo příkladně, jako nové, jsem byl rozhodnutý, že ho beru.
Sice to místo střízlivé verze, kterou jsem sháněl, bylo slušně vybavené auto s automatem, tak jsem si chvíli jsem říkal, jestli nejsem lehce po třicítce na automat mladý, ale hned jsem tuto kacířskou myšlenku zapudil :D.


Složil jsem zálohu a v servisní knížce jsem si opsal, kde bylo auto prodáno a servisováno, dokonce jsem našel v autě i účtenky za servis (což bych u AAA rozhodně nečekal).

V pondělí ráno jsem si zavolal do Ford Kačmáček s tím, že jejich auto je na prodej a jestli mi o něm něco řeknou. Vše sedělo, včetně oprav uvedených na fakturách. Lakování proběhlo pouze na nárazníku v jejich autoservisu a nejednalo se prý o bouračku, ale jen o odřený nárazník.

Toto mou nedůvěru k prodejci trochu zažehnalo a já se vydal doplatit a vyzvednout si své nové auto. Zkušenost s prodejcem napíši do příslušné části testu, protože to jednoduché nebylo a kdo měl někdy tu čest s AAA a podobnými bazary, tak asi tuší.

A co jsem to tedy vlastně koupil ?

Ford Mondeo 2015, kombi, 2.0 TDCi 132 kw AWD s převodovkou Powershift ve výbavě Titanium. Auto mělo najeto krásných 59 tisíc km, původem z ČR a hlavně po velkém servise dle intervalu (náplně v motoru i převodovce - potvrzeno servisem).

A jaké je ? Pokusím se být co nejvíce objektivní jak ve srovnání s MK4 (nakonec jsem provozoval ještě 3 měsíce obě Mondea naráz), tak i s jinými konkurenty ve třídě, které jsem zkoušel.


Exteriér:

Velryba, Sumec, tyto přirovnání jsem si už párkrát vyslechl, většinou z některých promofotek na menších kolech nepůsobí nejlépe, jenže jako u každého auta, záleží na konfiguraci. Na mne Mondeo v trochu lepší výbavě působí majestátně, je to v rámci strategie ONE FORD vlastně už opravdu americké auto. Na rozdíl od MK4 se mi MK5 líbila již od začátku, takže já bych nic neměnil, leda bych si dopřál opticky větší kola, nebo nějaké doplňky z ST paketu.

Interiér:

Vyhnu-li se otřepané frázi ohledně nevzhledného rámečku kolem obrazovky infotainmentu, tak si co do zpracování nemám skoro na co stěžovat. Doba měkčených interiéru už trochu pominula, takže tam, kde MK4 měla měkčené plasty (i ve spodní části palubní desky a u kolen), je zde trochu tvrdší plast (ale neplést s korejským bakelitem). Na druhou stranu, Passat ani Superb na tom nejsou lépe, jen mají hezčí rámeček...

Za co musím Ford pochválit jsou bytelné výplně dveří, které jsou i z části čalouněné. Tady je to prostě poctivěji dělané, než koncern.

Ale abych jen nechválil. Auto je znatelně menší v interiéru, než MK4, sedačky jsou opravdu také menší (srovnávám výbavu Titanium vs Titanium), kufr se také zmenšil, respektive výška od podlahy k roletce. To jsou věci, které jsem při výběru auta zanedbal, protože žážitek z jízdy to zastínil. Já kufr využívám, takže už vím, že do MK4 jsem naložil více. Zde zase koncernoví rivalové v posledních generací konečně Mondeo zválcují. Taktéž by se dalo vytknout pár detailů u zpracování, třeba plast s ovladačem stahování oken na zadních sedadlech... Pro mne nepodstatný detail, ale Emela to hned praštilo do očí! :D

Infotainment a ovládání :

Mé auto je vybaveno velkou Navi a digitálním přístrojovým štítem. Na rovinu říkám, že kdo si chce MK5 koupit, berte verzi se SYNC 3, protože SYNC 2, který mám v autě, je pomalý. Naopak přístrojový štít je výborný, čitelný a mimo běžných funkcí, co zvládá i konkurence je zde třeba funkce Inteligent AWD, kdy auto v reálném čase zobrazuje, kolik a na jakou nápravu posílá výkon, což se mi velmi líbí :).

Srovnání infotainmentu a digitálního přístroje pak vypadá jak když vedle sebe dáte první vyrobený smartphone (SYNC2) a nějaký nový, aktuálně prodávaný. Nechápu, jak tohle mohl někdo vypustit. Jediné plus je navigace, která funguje dost spolehlivě a třeba od našich hranic na západ docela čile hlásí kolony a překážky na cestě i když není nastavena navigovaná trasa a auto se tak domnívá, že budu třeba po dálnici pokračovat dále až k problému či koloně. Už mne párkrát navedla v místech, kde třeba smartphony s Googlemaps ztratily signál.

Ovládání je také ošemetné. První věc, za kterou bych inženýrům z Fordu lámal ruce je, proč proboha v každé generaci překopou tlačítka na volantu? MK4 to má nějak, Fokus/Kuga to má jinak, MK5 to má jinak. Hlasitost rádia a rychlost tempomatu přeházena, to stejné jako ovládání radia a PP... Proč?

Na středovém tunelu je také dost tlačítek a i když je některým automobilkám v testech vyčítáno, že je vše řešeno přes obrazovku infotainmentu, já se většinou za jízdy radši proklikám k požadované funkci, než abych hledal, které to tlačítko chci a to včetně ventilace, protože.... ano, správně, je to zase odlišné od MK4 !.

Mýtus č.1: MK5 je menší, než MK4 a má menší sedačky než konkurence - ANO, potvrzuji.


Motor:

Pod kapotou je starý známý motor PSA, byl to jeden z hlavních důvodů, proč jsem auto chtěl, protože léta prověřila, že je to co do spolehlivosti velmi dobrá volba. V úvodu jsem psal, že mne auto nepřišlo o tolik živější, než MK4, jenže to byl pouze pocit, který upřesním u jízdních vlastností.

Auto má síly dostatek, díky pohonu 4x4 umí vystřelit z místa neskutečně rychle. Na dálnici mu v určitých rychlostech může konkurovat i slabší koncernové TDI (110kw), ale je to i dáno váhou auta, není to závoďák. V běžném provozu na našich silnicích rozhodně umí patřit k tomu rychlejšímu na silnici, bezpečně se s ním předjíždí a i na dálnici v Německu se nebojí levého pruhu. Ideální cestovní rychlost je 160 km/h, kdy auto točí pod 3 tisíce otáček, což je spolu s perfektním odhlučněním a podvozkem opravdu dobrý recept na rychlé a pohodlné cestování

Papírové zrychlení se udává v intervalu 9-9,5s na stovku. Když jsme pořádali jeden sraz ACZ s měřením na letišti, tak se Mondeo opakovaně dostalo na stovku za 7,9s (tento údaj berte s rezervou, nebylo to certifikované měření).

V Max je v TP 216 km/h, jel jsem 230 km/h tachometrových, více zatím nebylo kdy a kde.

Pokud bych zde mohl srovnat, jezdím podobně výkonným starším 2.0TDI 125kw MT a FWD. Pocitově táhne více, ale když jsem měřil 0-100, tak Mondeo na stejném měřícím přístroji bylo o 2s rychlejší (neumím řadit, vím!:D), ale koncernový dieselgate jinak jede svižně a určitě bych mu na dálnici neujel.

Spotřeba:

Další věc, kterou jsem při koupi auta moc neřešil a prvních pár měsíců mne děsila, zvláště, když jsem se ještě natěšený z nového auta rád povozil. Dnes mohu říct, že je to naprosto v normě. Kombinovaná dlouhodobá spotřeba je 7,3 litru. Pokud jedu svižněji, leze to nad 8 na sto. Po Praze jsem se dostal i na 9,5. Na dlouhé trase, včetně dálnic, lze spotřebu srazit až k hodnotám 6,5 litru na sto. Rekord mám v rovinatém Holandsku a Belgii, kdy jsem s autem jel díky jejich rychlostním limitům za rovných 6 na sto. V ČR nereálné :D

Mýtus č.2 Mondeo je pomalé a těžké: Je těžší, ale pomalé není.

Jízda a jízdní vlastnosti:

Téma nejvíce propírané, "Mondeo už není sportovní, jako byla MK4", "jezdí špatně", atd....

Mondeo MK4 nebylo sportovní ! Není tak sportovní ani MK5 ! Jízda a celkové ovládání auta je to, proč jsem se vykašlal na některé tabulkové nedostatky a proč je pro mne Mondeo pořád králem střední třídy.

Zde bych odcitoval jeden výrok Webpaji, že Mondeo je nejlepší mainstreamový cesťák ve své třídě. Přesně do posledního písmenka to vystihuje povahu auta.

Auto je jisté, tuhé, přitom komfortní, výborně odhlučněné a nerovnosti filtruje s jistotou. Jediné auto, které jsem zkoušel a které se mu podvozkem může rovnat, je nový Opel Insignia. Zkoušel jsem i Passat B8 s DCC, i na komfort to v autě bouchalo trochu více, na sport už bych to v ČR využil na pár úsecích s hladkou silnicí.

A jak je to s tím řezáním zatáček? MK4ka byla v zatáčkách na poměry kombi velmi komunikativní a živá, dost často uslyšíte, že MK5 toto nenabízí... což prostě není pravda. MK5 je minimálně stejně rychlá a jistá v zatáčkách jako MK4, jen to vůbec nevnímáte. Mockrát jsem se přistihl v naprosto nepatřičných rychlostech v zatáčce.

Tento stejný problém je i u té rychlosti auta a pocitu zrychlení. Auto hodně zkresluje a i když neslyšíte vytočený motor a aerodynamický hluk, pohled na tachometr vás vyvede z omylu.

K jízdním vlastnostem dost pomáhá i systém AWD, který je sice řešen pomocí Haldexu, ale funguje prediktivně, takže pod plynem auto v drtivé většině případů posílá 50% výkonu na zadek a znatelně se tím zlepšuje průjezd zatáčkami ve velké rychlosti.

Auto nečeká, až přijde prokluz přední nápravy, takže při každém sešlápnutí plynu připojuje i zadek, pokud to není jen lechtání plynu a to i na dálnici.

Bohužel je to už dlouhá doba, co jsem jezdil s FWD MK5, ale podle zkušenějších kolegů je v jízdních vlastnostech díky takto nastavenému AWD znatelný rozdíl.

Mám srovnání pouze s Haldexem v Superbu a mimo výjezdy do mokrého kopce se zadek do jízdy nezapojuje, tady vidím velké plus Fordu a není to jen o tom, že 4x4 využiji 2x do roka, když u Muzea napadne sníh :D

Mýtus č.3. Mondeo MK5 jezdú hůře, než MK4: Omyl ! Jen to v něm není tak poznat

Převodovka:

I když jsem při výběru koukal po manuálu, dospěl jsem k názoru, že do takového auta už manuál nepatří. Jelikož je v tom u Fordu trochu bordel a všechny automaty se nazývají Powershift i když se jedná o HDM či dvouspojku, tak bych rád uvedl na pravou míru, že zde je to ještě 6tistupňová dvouspojka a k naftovému Mondeu se 8 stupńové HDM začalo dávat až od jeho faceliftu z jara 2019. Dvoulitrový Ecoboost má však HDM již od začátku výroby modelu MK5.

Převodovka není nejrychlejší (ale pořád rychlejší než většina řidičů), ale řadí bravurně hladce, takže největší nešvar dvouspojek zde není. V režimu S se zlepší odezva od plynu a auto ještě častěji připojuje zadní nápravu, nicméně motor někdy až zbytečně točí. Vše lze regulovat pádly pod volantem. Reakci jako u prémiových aut nečekejte, ale i tak platí - pořád je to rychlejší, než manuál :D Já pádla nepoužívám.


Výbava:

Rozhodně zde nechci popisovat vše, co auto má, sám to zjištuji postupně, ale pár věcí, které mne pozitivně i negativně zaujaly:

Ford Dynamic LED světla - perfektní věc, dnes jsou na trhu již inteligentnější provedení, ale funkčnost je příkladná, stejně jako automatické dálkové a přizpůsobení kuželu světla jízdě a provozu - zjistil jsem až po půl roce, že to auto umí :D

Čtení značek - další věc, která mi hodně pomáhá, zvláště dnes, kdy jsou cesty rozkopané a je na jednom kilometru dálnice 5x změněna rychlost.

Asistent jízdy v pruhu, naštěstí pasivní - vypínám

Parkovací senzory - bez nich bych v tak velkém autě už nechtěl jezdit, díky horšímu výhledu při parkování jsou nutností.

Jinak je auto vybaveno tak nějak průměrně vzhledem k své třídě a ceně. Osobně bych ještě uvítal parkovací kameru a adaptivní tempomat.



Za necelý rok jsem s autem ujel cca 20 tisíc km a nyní bych si v mainstreamové střední třídě nevybral jiné auto a to jsem opravdu projel většinu konkurence (Leda Mondeo v modré, nebo vínové barvě, ale těch je jak šafránu). I přes některé objektivní nedostatky je to velmi dobré auto, které skvěle a hlavně jistě jezdí a když do něj přesednu z některých aut konkurence, tak mi přijde i jako bytelnější auto. Při projetí prvního retardéru je rozdíl propastný v neprospěch některých tabulkových premiantů střední třídy.

Určitě mi tu někdo bude namítat, že by si radši vzal Passat, Superb, nebo cokoliv jiného a proč já vzal právě Mondeo ?... Ano, Jsou to všechno skvělá auta, ale je to asi jako když někomu budete obhajovat, proč jste si vybral za manželku právě vaši krásnou a šikovnou ženu a né tu krásnou a šikovnou ženu vedle....

Mondeo MK5 není obgeneračně horší, jen konkurence dost srovnala krok, v něčem ho předčila (prostornost, některé detaily interiéru, infotainment), ale v některých si Mondeo drží své pozice (podvozek, jízdní komfort). Kdo tedy o tomto autě uvažujete, určitě si ho běžte zkusit ! Není tak špatné, jak se o něm mluví !

A jak jsem vyřešil to parkování při jízdách Prahou? V lednu 2019 jsme koupili dvojkové Clio a už mne netrápí oděrky od dvěří a malá parkovací místa :D ... ale o tom až někdy příště.

Silné stránky

+ Jízdní vlastnosti
+ Utlumení a jízdní komfort
+ Hladce řadící automat
+ Inteligent AWD
+ Vzhled
+ Kombinovaná spotřeba

Slabé stránky

- Menší kufr
- Prostornost
- Menší sedačky
- SYNC2

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ihned po koupi jsem zpozoroval dvě závady, možná trochu hnidopišské, ale u zánovního auta jsem to řešil.

Nejdříve jsem zjistil, že nefunguje signalizace nezapnutého pásu u spolujezdce a také nefunkčního StartStop sytému.

Obrátil jsem se nejdříve na AAA, kde jsem sice vymohl nějaké nabízené řešení a musel bych tam auto měsíc nechat, a nebo to vyřešit sám, času bylo dost na reklamaci, tak jsem to nejdříve zkusil sám.

Navštívil jsem 2 dealerství Ford a kamaráda mechanika, a všichni shodně konstatovali, že u sedačky spolujezdce jsou tenoučké drátky a jedná se o špatný kontakt.

Start Stop je zase závislý na kapacitě akumulátoru, který odborníci z AAA přeměřili s výsledkem asi 90 % a konstatovali, že tím to nebude....

Auto jsem odvezl na diagnostiku, kde jsem se díky tomu ujistil, že je v naprostém pořádku, takže veškeré mé pochybnosti o původu ustaly.

Po konzultaci s techniky z Fordu jsem dal auto přes noc na nabíječku (půl roku před koupí stálo).... štěstí v neštěstí... Start Stop od té doby funguje... hurá... :/

Jelikož auto bylo odstaveno z operačního leasingu v zimě, bylo obuto na 17" zimních pneu, takže jsem ještě zakoupil sadu letních pneu.

Listopad 2018:

Při výměně kol jsem koupil druhou sadu 17" disků Dezent pro zimní pneu. Trochu škoda, že Ford nevyrábí takto velké plechové kola... tedy na Mondeo a ani nejdou sehnat z druhovýroby. Otec takto velké má na Kuze 2. generace.

Únor 2019:

Při 70 tisících km si auto řeklo o dolití oleje (ubylo asi 0,5litru).

Duben 2019:

při 71 tisících km jsem se rozhodl vyměnit olej a filtr i přesto, že interval od Fordu je 30 tisíc.
Při výměně na letní kola jsem zjistil, že brzdové destičky už také nejsou ideální, takže jsem je vyměnil na celém autě. Jelikož ještě z druhovýroby není moc na výběr, auto má nyní destičky od Bremba... brzdí fakt dobře :D

Srpen 2019: Absolvován okruh 4300 km do Španělska přes Alpy, Francii a zpět Francie Itálie. Během cesty se ustálila dlouhodobá spotřeba na 6.8 litru na sto, perfektní výsledek po prvotním zklamání při koupi auta. V autě jsem 2x spal a MK4 byla trochu štědřejší.... znovu budu opakovat jen v nouzi :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl největší všivák ve vesmíru s lidskou tváří: AAA Auto.

Nikdy by mne nenapadlo, že si tam něco koupím, ale jak jsem popsal v recenzi, auto bylo opravdu takové, jaké nabízeli.

Prvně musím říct, že samotný prodejce, který mne auto ukázal, svezl a nechal mne se podívat i do útrob tak, jak jsem ani nečekal. Byl upřímný a vše mi sdělil po pravdě. Nakonec při převzetí mi ještě sám od sebe auto odvezl a přivezl alespoň s půlkou nádrže. Takového prodejce je u nich škoda.

Horší eskapádu jsem zažil při jednání s Managerem (ano to byl Manager s velkym eM !), klukem mého věku, arogantním až za roh. Nakonec mi kývl na slevu asi 4 tisíce Kč s tím, že chci od něj potvrdit konečnou cenu auta a o jejich balíčky nemám zájem. (Kdo zná AAA jistě ví o čem mluvím).

K mému údivu byla opravdu na smlouvě na první dobrou cena na které jsme se domluvili. Problém nastal při podpisu jejich standardizovaného protokolu o stavu vozidla, ušitému na míru té největší plečce na prodejní ploše.

Vše je silně opotřebované, nutná výměna poloviny auta.... slečnu, která toto vyřizovala (tímto jí zdravím, myslím, že ze mne tu noc nespala), jsem poslal k okamžité změně protokolu, který jsem si sám nadiktoval (ano, opravdu mi na to přistoupili), takže mám od nich papír o zánovním stavu auta popsaném v protokolu. Dále mi nechala nakonec i nahlédnout před podpisem smlouvy do velkého TP o původním majitel i datu, kdy ho AAA vykoupila.

Nakonec tedy vše proběhlo k mé spokojenosti.

Při návštěvě ohledně mé "reklamace" jsem taktéž reklamačního managera donutil sepsat zprávu a podepsat, že jsem u nich s tímto problémem byl... taky se na to netvářil a myslím, že to není jejich běžný postup vyjebávání se zákazníkem. Naštěstí jsem ho nemusel použít.


Suma sumárum? Byly to nervy, pověst tohoto bazaru je příšerná, ale občas mají produkt, který za to martyrium stojí. Důležité je být obeznámen s jejich praktikami (prodávali jsme jim několikrát auto a jednou i úspěšně, takže jsem věděl, do čeho jdu) a stát si za svým a dávat pozor co podepisujete.

Naopak jsem byl pak mile překvapen vším normálním, co bych u nich nečekal, jakožto sympatický, ochotný a pravdomluvný prodejce.

 

Novinky v recenzi

12.9.2021 19:56

Diesel lives matter !

Právě jsem se vrátil z hradu... tedy, z dovolené jsem chtěl napsat a dovolil bych si malé zhodnocení auta v nové disciplíně - jízda na dálku poprvé s rodinou a poprvé s náloží.

Jelikož jsme už přes rok tři a jelikož žena je jako montážní pěna - vyplní veškerý volný prostor bezezbytku, rozhodlo se, že kombik střední třídy dovolenou u moře prostě nestačí a koupili jsme střešní box. Nejezdíme takto často, tak jsem vzal od tuzemského výrobce Neumann (který sídlí ve městě v okolí mnou strávených krásných středoškolských let) a jelikož mám už léta příčníky thule (aktuálně použitelné akorát na Megana), nechtěl jsem investovat zase dvojnásobnou cenu a vzal nějaké noname s T dražkou.

První věc je montáž - tady jsem přemýšlel, jestli jsem neměl radši připlatit, ale dobré, dalo se to, stejně to použiji párkrát do roka a když budu chtít na střeše něco převézt rychle, stejně na to vezmu Megana.

Cestovali jsme tedy směr Chorvatsko v posádce 2 dospělí, jedno dítě, plný kufr až po strop a plný střešní box, bál jsem se, jak se to podepíše na dynamice a spotřebě a musím uznale říct, že.... VŮBEC !

Otočili jsme vzdálenost cca 2 500 km se spotřebou 7 litrů, přičemž náš poslední takový výlet do Španělska ve dvou byl nakonec za 6,8 litru, což je odchylka minimální.

V dynamice rozdíl také tak propastný nebyl, ano nad 140 je cítit, že vás něco brzdí, ale motor srdnatě táhnul dál až do 180ti, kde jakoby narazil na omezovač... no alespoň bych neujel hybridním Toyotám :D. Celou cestu jsem jel v rámci rychlostních limitů hlavně v Rakousku, ale v ČR i Chorvatsku jsem jel tempomatově 140-150 s občasným předjetím 160-180 dle situace.

Jsem už dost nakloněn tomu, že další rodinné auto bude benzín (ideálně čím větší objem, tím lepší), ale toto je prostě disciplína, kde nafta má pořád co říct, i kdybych jel za 8 na sto, pořád ten maličký francouzský R4 diesel nabídl suverénní dynamiku i v kopcích (na danou třídu), či na dálnici. Mondeo je těžký tahnoun, nikdy nevynikalo v rychlostních disciplínách, ale tohle jsou chvíle, kde jsem za ten neekologický pohon docela rád.

Velký mínus musím dát sedačkám, asi stárnu, ale po celém dni za volantem jsem chytal křeč do pravého stehna, protože mají krátký sedák a mít pořád nohu na plynu a brzdě, protože v provozu na tempomat moc jezdit nejde... není to nejlepší.

6.5.2021 11:37

Fix Or Repair Daily

Tak, jednou to přijít muselo, žejo :D Je to přeci jen Ford :D Přišlo zase jaro, plánovaná údržba motorového oleje a tentokráte poprvé i oleje v Powershiftu ( radši jsem zvolil interval po 42 tisících km namísto 60ti, protože už to bylo přes 3 roky na náplň).

Nejdříve má drahá polovička vypozorovala divný klepavý zvuk kolem 2500 otáček, po letmém zkoumání auta s kamarádem ale přišel na horší věc - únik chladicí kapaliny. Co teď ? Hadička, nebo těsnění pod hlavou?

Dal jsem auto do servisu, kam jezdím pravidelně, klepavý zvuk byl odstraněn trochou pěny (palivová hadička na podvozku klepe do kabiny, našel jsem návod na opravu na YT :D), ale únik vody nebyl nalezen ani po natlakování. Od servisu jsem ještě vyměnil víčko expanzky ( další tip, přes které tento únik mohl být způsoben a stojí to pár stovek). Od té doby 700 km a týden bez úniku.

Minulý pátek jsem přijel do autorizovaného servisu na olej do Powershiftu. Po přivítání mne pán oznámil, že na autě nejsou provedeny 3 svolávačky, že může shořet :D Skvělé ! Jezdím s tím 3 roky aniž bych to věděl (dle jejich informačního webu se žádná svolávačka netýkala mé konfigurace, ale chyba lávky !). Zmínil jsem se i o té vodě a pán mne okamžitě opáčil: " To je chladič, všem teče, je to vada z výroby"... super a na kulanci se to asi neřeší co? Ford...

Takže mám nový chladič za desítku... ale prý je auto a hlavně motor ve velmi dobrém stavu.

Ohledně svolávačky byla měněna nějaká krabička u autobaterie (to prý mohlo chytnout) a 2x upadte softwaru na motoru (něco kvuli oleji) a něco s DPF filtrem (aby mohl regenerovat kdy sem u zachce, prý :D)... jo Oktávkáři vědí, proč ho vyndavají :D

A perlička na konec. Když jsem se ptal, proč mne neobeslali dopisem, tak prý aby mne mohli zaregistrovat jako nového majitele auta, musím přijet na OFICIALNI servisní prohlídku, třeba na olej. Já olej dávám dříve, než je interval a i když servis oleje v PS je oficialně na seznamu, tak pry to neni servisní prohlídka a nemohou mne registrovat :D Miluju FORD! Skvělý přístup, jako vždy ! :D

Nemusím snad asi ani podotknout, že otec, který koupil 13let starého Yarise i bez jakékoliv servisní prohlídky přepsali a i po těch letech ho svolali na airbagy... :D

20.8.2020 14:49

NEPOJÍZDNÉ

Chystal jsem se udělat shrnutí po 2 letech provozu a 4,5 letech věku Mondea s cílem pochvalovat si jízdu zajíždění motoru, ale před týdnem, den před odjezdem na pár dní na dovolenou a cca 7 denním stání v garáži, jsem nasedl a nenastartoval. Objevily se hlášky ve smyslu Check Break system, Parking Break Fail, svítilo "grilované kuře" a po tlačítku start vše zhaslo.

Co teď ? To je brutální průser, nešlo ani zařadit N a když už se mi to povedlo, stejně bylo auto celé zabržďené. Začal jsem googlit a mezitím mi přijel na pomoc kamarád s velkou centrálou, která nahazuje nákladní auta a stroje..... Ano.... tenhle megaprůser způsobila vybitá baterka, takže po zapojení první pomoci auto naskočilo. Dal jsem auto na nabíječku do rána a i tak se situace opakovala, takže znovu oživení a výměna baterie. Auto je v pořádku, baterce bude 5 let, což je prý u moderních aut už po době životnosti a teď k problému, který jsem zjistil a z kterého si beru ponaučení.

Po konzultacích s kamarády znalými problému jsem zjistil, že Mondeo je vybaveno inteligentním dobíjením a výsledkem je snížená životnost baterií, protože se nedobijí pravidelně při jízdě, jako tomu bylo dříve, takže bez varování, jakmile poklesne napětí, auto nenaskočí. Kamarád takto prý nahazoval nová auta z okolí nejrůznějších značek a jediné, co pomáhá, je občas auto dát na nabíječku přes noc, což budu od teď dělat.

MK4 mi 2 roky signalizovala Low battery, až jednou nenastartovala, zde to přišlo zčistajasna, vlastně +/- po stejné době stáří originální baterie.

Nejděsivější je však to, že v případě, že bych neměl kamaráda s příslušenstvím, tak s autem nehnu, kabely se do garáže nenatáhnou a s autem nejde hnout, proto hlásilo chybové hlášky, bylo zabržděné a i přes neutrál nešlo tlačit, takže jedině original drahá odtahovka, nebo inženýr z Fordu, který na diagnostice odblokuje brzdy....nepříjemné, už chápu, že někomu chybí parkovací brzda s lankem :D.

Jinak auto slouží fakt perfektně, tohle vlastně nelze moc brát jako poruchu, spíše jsem měl uposlechnout manuál a baterku preventivně vyměnit, ale co nadělám, příště budu moudřejší.

Motor se začíná zajíždět, příjde mi, že i spotřeba lehce klesá, takže až bude mít 200 tisíc, bude nejlépe zajeté, jako MK4 :D

24.10.2019 10:56

SRAZ AUTO.CZ 9.11. 2019 Mnichovo Hradiště

Ahoj, pořádáme sraz na letišti v Mnichově Hradišti pod záštitou redakce ACZ, kdokoliv by se rád účastnil, prosím mrkněte na tento blog https://blog.auto.cz/neobjektivniridic/2019/10/acz-sraz-letiste/ , kde jsou podrobné informace + přihlášení, abychom měli ponětí o počtu účastníků. Díky moc :)

13.9.2019 09:46

Srovnávací test TDCi vs HEV

Koho by zajímalo, jak si naftové Mondeo vede ve srovnání s novým hybridním Mondeem, čtěte blog ! https://blog.auto.cz/neobjektivniridic/2019/09/mondeo-vs-mondeo/

Díky :)


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo MK5

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím :D Snad... napořád...

praktičnost
8
prostornost
7

MK4 byla větší uvnitř

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10

Na diesel hodně dobré

kvalita sedadel
6

MK4 měla větší sedák

brzdy
8

Ostré, ale na závodní jízdu to není, pak dostávají zabrat, auto je těžké

zavazadlový prostor
7

MK4 měla větší kufr






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…