Recenze

9 Majitel

Peugeot 309

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 309, foto 1 Peugeot 309, foto 2 Peugeot 309, foto 3 Peugeot 309, foto 4 Peugeot 309, foto 5 Peugeot 309, foto 6 Peugeot 309, foto 7 Peugeot 309, foto 8
Peugeot 309, foto 9 Peugeot 309, foto 10 Peugeot 309, foto 11 Peugeot 309, foto 12 Peugeot 309, foto 13 Peugeot 309, foto 14 Peugeot 309, foto 15 Peugeot 309, foto 16 Peugeot 309, foto 17 Peugeot 309, foto 18 Peugeot 309, foto 19 Peugeot 309, foto 20 Peugeot 309, foto 21 Peugeot 309, foto 22 Peugeot 309, foto 23 Peugeot 309, foto 24 Peugeot 309, foto 25 Peugeot 309, foto 26 Peugeot 309, foto 27 Peugeot 309, foto 28 Peugeot 309, foto 29 Peugeot 309, foto 30 Peugeot 309, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Třistadevítka Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 109 maximální rychlost [km/h]: 170 / 180 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "309fun".

Je to moje první auto od doby,co jsem udělal řidičák.Narazil jsem na něj náhodou,vybíral jsem mezi Golfem a Fiestou,ale pak jsem narazil na do té doby mě neznámého Peugeota.Okamžitě mi padnul do oka a po projetí jsem ho musel koupit.Asi třetí den po přepsání vozu jsem s ním ale na dálnici dostal smyk (viz fotky)a naboural jsem ho na předek.Nechal jsem ho opravit,ale do dneska toho lituju,od té doby přední plechy pořádně nelícují a předek má jiný odstín.Auto je můj koníček a neustále se s v něm hrabu.
Motorově je to 1.4 označení motoru TU3M,jednobodové vstřikování Mono Jetronic 55kW 109Nm.Na 1.4 táhne krásně a skvěle se vytáčí,omezovač otáček je nastaven na 6200ot/min.309 je náchylná na odcházení převodovek,já sám už jsem jednou měnil.Jinak co do spolehlivosti,tak za 1,za tu dobu,co ho vlastním sem neměl s motorem žádný větší problém.Vytáhl jsem z něj 180km/h.
Karosérie je skvěle řešená,na svou dobu má moderní vzhled a s hmotností 950Kg auto krásně uhání.Ale jako u všech peugeotů této doby (205,309,405) je problém s měkkými plechy a promačkáváním plechů,i od tlačení na kapotu při zavírání jsou znatelné pomáčkliny.Hold nízká hmotnost má svou daň.Velikou výhodou jsou pozinkované plechy,které se používají od faceliftu v roce 1989,když okouknu své auto,tak ani po takřka 20 letech existence nenajdu zkorodované místo.Věc,co se mi na autě moc nelíbí je rezerva,která je umístěná pod autem,takže na ní jdou všechny nečistoty a střešní okapničky,které narušují tvar auta.
Podvozek auta je spíše tuhý,než komfortní,auto sice skvěle manévruje,ale při větší rychlosti má tendenci ustřelovat zadek.Ve předu je klasická náprava McPherson a vzadu kliková náprava se skrutnými tyčemi místo vinutých pružin.Právě zadní náprava je kámen úrazu u tohoto auta (stejně jako u 205 a 405).Ložiska v ramenech po čase odejdou a náprava je do A,repas stojí kolem 7tisíc.Zkušenějíší majitelé tuto závadu řeší navrtáním maznic do ramen a tím prodlouží životnost.Řízení je celkem přesné má průměrný raid.
Interiér je jedna z nejlepších věcí na voze,ne nadarmo je peugeot proslulý svým komfortem.Celý interiér je povedeně barevně sladěn a má příjemné tvary a povrchy.Palubní deska je z PVC plastu a je potažena gumovou koženkou.Budíky mají klasický,ale hezký tvar.Sedačky jsou měkké a i při delším cestování jsou pohodlné.Z interiéru se mi nelíbí řadící páka,koule je sice pěkná,ale páka je moc dlouhá,uvítal bych výše položenou kulisu a kratší páku a řazení,jinak s řazením není žádný problém,dá se řadit rychle a přesně.Kufr je prostorný a při sklopení zadních sedaček se dají do auta naskládat dost velké věci.

Silné stránky

+Spolehlivost
+Motor krásně táhne
+Vzhled
+Interiér
+Velký kufr
+Dostatek dílů

Slabé stránky

-Měkké plechy
-Ustřelování zadku
-Různé pazvuky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše jsem si dělal doma.
-Nové obě poloosy,ložisko pravého náboje,výměna převodovky,repas startéru,výměna gufer ventilů,nová rozvodová sada,nové čepy řízení,výměna a seřízení vstřikovací jednotky mono jetronic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem to od skoukromé osoby,bez problému.

Úpravy

Vyměnil jsem komplet interiér za GTI
-Přední sedáky s velkým bočním vedením
-Polokožené zadní sedáky
-Budíky s podsvícenými ručičkami a čísly a ukazateli na tlak a teplotu oleje
-Tříramenný volant z Peugeotu 405 MI-16
-Doma mám připravené nové zapecíry dveří,které jsou na elektrické stahování okýnek

-Nainstaloval jsem výfuk Remus racing
-Pracuji na přímém sání,LED diodových zadních světlech,zamračené kapotě s nasáváním a RS masce
-Příští týden budu dávat zadní kotoučovou nápravu,pokud to výjde

Po dlouhé době sem opět něco napíšu:
-Mám zase jiné sedačky,jsou příplatkové z GTI(ty nejlepší,co se tam dávali)
-Katalyzátor šel pryč a celý výfuk se upravil,aby přesně seděl v tunelu
-Udělal jsem repas přední nápravy

Teď mám na ponku rozdělaný motor 1.4,který kompletně přestavuju

 

Novinky v recenzi

16.8.2009 21:34

Po dlouhé době sem opět něco napíšu:

-Mám zase jiné sedačky,jsou příplatkové z GTI(ty nejlepší,co se tam dávali)
-Katalyzátor šel pryč a celý výfuk se upravil,aby přesně seděl v tunelu
-Udělal jsem repas přední nápravy

Teď mám na ponku rozdělaný motor 1.4,který kompletně přestavuju

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Peugeot 309



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Bezproblémové auto,zradilo mě jen jednou se startérem

praktičnost
10

Odvezu všechny a skoro všecho.Má to kouli,takže můžu jezdit s károu

prostornost
8

Mohlo být větší,5 lidí už se v něm docela mačká

jízdní vlastnosti
8

Poslouchá super,ale do zatáček se musí dávat pozor

jízdní komfort
9

Je to Peugeot...

provozní náklady
8

Něco to sežere a dílů už jsem taky měnil dost

náhradní díly
10

Skvělá dostupnost

výkon motoru
9

Na 1.4 jsem z něj nadšenej,motor má skvělej průběh

spotřeba
7

7.5

hlučnost motoru
9

Nadměrná,ale podle mě je motor lepší,než rádio :)

kvalita sedadel
10

Držím v nich jak přibitý

brzdy
8

Girling,brzdí dobře,ale žádné závodní to nejsou

zavazadlový prostor
10

Tam už se toho vešlo...






Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Arménie: Okouzlující země pod Kavkazem je domovem dobrosrdečných a pohostinných obyvatel a hluboké křesťanské víry

Arménie: Okouzlující země pod Kavkazem je domovem…

Vítejte na svérázném Kavkaze! Prožijeme cestu plnou přátelství, neočekávaných chvil a postsovětské nostalgie.…

Tomáš Zdechovský: Křesťané v Pákistánu čelí pronásledování a my rodinu pošleme zpět?

Tomáš Zdechovský: Křesťané v Pákistánu čelí…

Představte si, že opakovaně čelíte stupňující se šikaně a napadání kvůli své víře. Bratra pobodají, otce srazí…