Recenze

9 Majitel

Peugeot 309

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 309, foto 1 Peugeot 309, foto 2 Peugeot 309, foto 3 Peugeot 309, foto 4 Peugeot 309, foto 5 Peugeot 309, foto 6 Peugeot 309, foto 7 Peugeot 309, foto 8
Peugeot 309, foto 9 Peugeot 309, foto 10 Peugeot 309, foto 11 Peugeot 309, foto 12 Peugeot 309, foto 13 Peugeot 309, foto 14 Peugeot 309, foto 15 Peugeot 309, foto 16 Peugeot 309, foto 17 Peugeot 309, foto 18 Peugeot 309, foto 19 Peugeot 309, foto 20 Peugeot 309, foto 21 Peugeot 309, foto 22 Peugeot 309, foto 23 Peugeot 309, foto 24 Peugeot 309, foto 25 Peugeot 309, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta 309 - en français crème Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Heinss".

Chtěl bych Vám představit své auto,i když tento model již asi všichni znáte.Jedná se o Peugeot 309,rok výroby je 1991 tak že auto je již po tzv faceliftu.Mé auto bylo dovezené v roce 1999 z německa po prvním majiteli v suprovém stavu a bylo koupeno rodiči jako "druhé auto do rodiny",tak že nákupní taška:D Když jsem dostal řidičák,rodiče se rozhodli koupit auto novější,tak že jsem si nakonec nechal 309ku já.Motorově je to 1,6 65KW,tak že jízdní vlastnosti jsou dostačující.První půlrok jsem si užíval čerstvých papírů a na autě neproběhlo moc změn,jen jsem předělal přední masku,dal laděný výfuk,vyměnil alu kola a dal nějakou muziku,ale po čase se mi zachtělo odlišit své auto od ostatních,protož je 309 stále docela rozšířený model a běžně se nechá potkat na našich silnicích.Auto se tedy odstavilo na rok a začalo se pracovat na jeho vzhledu,původní barva byla Grafitová metalíza.Barva to byla pěkná,ale na autě už se nacházelo nemálo dolíků a oděrek způsobených většinou parkováním u super-hypermárketů a podobně,což se mi vůbec nelíbilo.Začalo se s kitováním a broušením nerovností,zavařili se dirky po odstranění otěrochých GTi lišt na bocích vozu,zahladili se kufrové dveře a místo zámku nainstaloval odskok ovládaný z místa řidiče.Pak jsem začal komunikovat s kamarády z neměckého fun-clubu 309 a začalo se s úpravami většího rázu.Jak jsem psal již nahoře,výbava auta byla SX,tak že bylo na pohled hodně podobné verzi GTI (lišty,nárazníky,přídavná světla),tak že jsem nemusel shánět nebo nedej bože dopasovávat žádny laminátový přední nárazník protože je to tak trochu rarita sama o sobě.Přední nárazník se zavařil,zahladil a připravil na lak,zadní nárazník je dopasovaný a přizpůsobený z Peugeotu 306.Poté se mi znelíbila přední světla,tak se lehce zamračila,ale stále to nebylo ono.Začal jsem tedy tvořit přední čirou optiku,podařilo se mi sehnat čiré překrytí světel a rozbité světla typu Angeleye"s z P306,tak že práce byla docela snadná a dokonce světla normálně fungují (neoslňují,svítí kam mají) a to včetně xenonů místo žárovek.Prahové nástavce pocházejí původně z Felicie,ale po lehkých úpravách se mohli použít na moje auto.Poté se auto připravilo pod lak a mohlo se jít vybírat barvu,do které se auto nalakuje.Původně jsem chtěl čistou černou,nebo sněhovou bílou,ale nakonec mi padla do oka krémová.Světla a pár doplňků se nalakovalo do černé barvy.Poté se naskytla možnost koupě kol RSL Cult v rozměru 7,5x15 která jsem již dlouho sháněl,tak jsem po nich rychle sáhnul a pustil se do jejich renovace která mi dala dost zabrat,hlavně leštění límců.Nakonec se pod přední nárazník nastěhovalo lízátko z Renaultu Laguna I před faceliftem.V nejbližsí době chci auto postavi na sportovní podvozek a interiér potáhnout do kůže,tak snad se brzy zadaří...

Silné stránky

Pozinkovaná karoserie,dobrá spotřeba a jízdní vlastnosti,levné a snadno dostupné náhradní díly,cena ojetin,pružný motor a u lepších verzí i výbava (na svou dobu)

Slabé stránky

Slabší brzdy,nedodávala se klimatizace,musí se udržovat a kontrolovat zadní náprava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím vše šlape jak má,a když se něco pokazí,za pár korun se to nechá opravit doma na koleně:D

Peugeot 309 - en français crème

Co se týká úprav na mém voze (já osobně tomu neříkám tuning),v přední části je zahlazená a prodloužená přední kapota,čirá optika a blinkry vlastní výroby,zahlazený originální GTI nárazník nalakovaný do barvy karoserie a lízátko z Laguny MK.I.V boční části jsou zahlazené tzv. otěrové lišty,prahové nástavce původně pocházející ze Škody Felicie upravené na délku mého auta a v plánu jsou nějaká hezčí zpětná zrcátka.V zadní části je nárazník upravený z Peugeotu 306 Sedan s vyvedenou oválnou koncovkou výfuku,zahlazené dveře kufru a křídlo originál Peugeot 309 GTi které je na autě od výroby.Motoru se lépe dýchá pomocí sportovního filtru,dále je v něm snížena hlava,sportovní svíčky Denso Iridium a co se týče estetiky,motorový prostor je nalakován do čokoládové hnědé.Motor jako takový je lakován do stříbrné,víko ventilů,sání a pár detailů jako úchyty hadiček a kabelů,štítky a podobně jsou ručně přeleštěny a šroubky,objímky,kryty rozvodů a podobně jsou lakovány do zlaté barvy.Vnitřky dveří,B sloupky a vnitřky kapot kufru a motoru jsou lakovány jako motorový prostor do čokoládové a zámky a šroubky opět ve zlatě:D V interiéru zatím není snad ani nic co by stálo za řeč,ale ještě letos bych chtěl potáhnout interiér kompletně do kůže,tak snad se povede:D Na konec bych chtěl prozradit,že auto jsem stavěl sám dle vlastního návrhu a není na něm ani milimetr laminátu,je na denní užití a není děláno za účelem vystavováním na tuningových nebo jiných akcích,ale práce se mi myslím docela povedla za což vlatně také vděčím také všem kamarádům co přiložili ruku k dílu nebo jen pověděli svůj názor nebo přidali svůj nápad na stavbu vozu....

 


Další vozy Peugeot 309



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě nikde nenechalo

praktičnost
7

Kvůli úpravám šla dolů,jinak docela dobrá

prostornost
7

Pro 4 lidi super,ale pro pět už nic moc

jízdní vlastnosti
8

Při širších kolech dobré vlastnosti

jízdní komfort
7

V zimě parádní,v létě při stažených oknech to je taky dobré

provozní náklady
7

Dle těžké nohy

náhradní díly
9

Skvělá dostupnost i ceny

výkon motoru
7

Plně dostačující k normálnímu ježdění

spotřeba
8

Dobrá

hlučnost motoru
6

Mohlo by to být tižší

kvalita sedadel
8

Pohodlná (v případě anatomů)

brzdy
6

No,nic moc teda

zavazadlový prostor
8

Na muziku akorát:D






Blesk.cz

ONLINE: Poslední rozloučení s trampským guru Františkem Nedvědem (†73)

ONLINE: Poslední rozloučení s trampským guru…

Kolegové z umělecké branže i fanoušci, kteří si ho zamilovali díky písním Stánky, Valčíček či Růže z papíru, se…

Herec (38) si užívá polyamorii: Nejlepší kamarádku do vztahu přizval na přání manželky

Herec (38) si užívá polyamorii: Nejlepší kamarádku…

Vztah ve třech si užívá herec Justin Rupple (38). Poté, co mu jeho žena Katy (39) sdělila, že by ráda…

 

iSport.cz

Béčko Sparty začalo ve druhé lize výhrou v Chrudimi, uspělo i Ústí

Béčko Sparty začalo ve druhé lize výhrou v Chrudimi,…

Fotbalisté Sparty Praha B v 1. kole nové sezony druhé ligy přestáli penaltu i krátké oslabení a v Chrudimi…

Štvanice na Slavii. Sparta má dál rezervy, Krmenčík bude pod tlakem

Štvanice na Slavii. Sparta má dál rezervy, Krmenčík…

Slavia získá čtvrtý titul za sebou. Pokud bude v květnu příštího roku s mistrovským pohárem skotačit někdo jiný,…

 

Reflex.cz

Kontroverzní běžec Emil Zátopek: Komunisty jednou tvrdě podrazil, později už je velebil. Měl z nich strach?

Kontroverzní běžec Emil Zátopek: Komunisty jednou…

V porovnání s jinými státy jsme malá země, přesto máme spoustu sportovců a mnoho z nich skutečně skvělých. Jen…

Neznámá krása na dosah ruky. Před 110 lety bylo objeveno Machu Picchu

Neznámá krása na dosah ruky. Před 110 lety bylo…

„Pod lampou je největší tma,“ říká jedno z českých přísloví. V podobném duchu lze uvažovat nad objevením inckého…