Recenze

9 Majitel

Fiat Marea Fiat Marea 2.0 20V 108kW

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Marea, foto 1 Fiat Marea, foto 2 Fiat Marea, foto 3 Fiat Marea, foto 4 Fiat Marea, foto 5 Fiat Marea, foto 6 Fiat Marea, foto 7 Fiat Marea, foto 8
Fiat Marea, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta talián Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:192000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 187 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Martin2705".

Dobrý den, vítám Vás na stránkách vozu Fiat Marea v provedení sedan.

Mareu mám asi 3 měsíce a rozhodl jsem se ji zakoupit jako náhradu za Škodu Felicia combi. Původně jsem o ní příliš neuvažoval, ale nakonec mě zaujala především cenou, která je většinou nižší než u konkurence. Vybíral sem mezi těmi to vozy: Opel Vectra, Renault Laguna, Ford Mondeo, Peugeot 406 a Fiat Marea. O Oktávce sem ani neuvažoval, protože se mi zdají předražené a líbí se mi na nich jen kufr (ale to místo pro nohy vzadu je směšné).

Jsem čtvrtým majitelem, auto bylo dovezeno v roce 2002 ze Švýcarska.

Recenzi jsem rozdělil do několika kapitol:


VÝBAVA

Moje auto je sedan ve výbavě HLX, tedy plná palba obsahující například:

- posilovač řízení
- airbag řidiče a spolujezdce
- elektrické ovládání předních a zadních oken
- imobilizér
- centrální zamykání
- mlhová světla
- atermická skla
- ostřikovače světel
- otáčkoměr
- digitální hodiny
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou
- bezpečnostní pásy s předpínáním
- výškově nastavitelný volant
- dělené zadní sedadlo 2/3 s loketní opěrkou
- zadní opěrky hlavy
- otevírání zavazadlového prostoru a palivové nádrže z místa řidiče
- třetí brzdové světlo
- vyhřívané zadní sklo
- nárazníky v barvě karosérie
- protipožární systém FPS
- halogenové světlomety, tzv. čočky
- ABS
- elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek
- výkonnější autorádio s kazetovou mechanikou, CD měnič na 6 CD, ovládáním na volantu a šesti reproduktory
- automatickou klimatizaci s pylovým filtrem
- dálkově ovládané centrální zamykání
- alarm + imobilizér s plovoucím kódem
- patnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15
- volant a řadící páku potaženou kůží v barvě interiéru
- boční ochranné lišty v barvě karosérie

MOTOR + PŘEVODOVKA

Motor je na tomhle autě jedna z nejlepších věcí. Stopadesát koníků plynule táhne v celém spektru otáček, po překročení cca 4 tisíc zabírá s velkou chutí a sílou. Nevýhodu jsou vyšší provozní náklady, ale vždycky při prožívání euforie ze zátahu mu to prominu. Předjíždění je otázkou okamžiku. Není to však motor na každodení polykání stovek kilometrů, proto jsou tu modely JTD.
Jako drobnou nevýhodu bych viděl krátké zpřevodování, které sice přispívá výbornému zrychlení, ale při vysokých rychlostech točí zbytečně hodně. Nicméně k charakteru vozu to patří a do cca 130 km/h to neí prakticky poznat.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jízdní vlastnosti jsou hodně dobré. Vůz drží zvolenou stopu velmi srdnatě, málo se naklání a celkově je jízda velmi plynulá. Vyhovuje mi zvolený poměr mezi tvrdým sporotvním a měkkým pohodlným podvozkem.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Zavazadlový prostor o objemu 430 litru je skladný, má relativně velký vstupní otvor. Sedan se nemůže rovnat kombíku, ale dle mého názoru je sedan elegantnější. Praktické jsou gumové úchytky po bocích např. na lékárnu a trojúhelník. Nelíbí se mi nečalouněné víko bez vnitřního madla.

INTERIÉR

Chválím zabudouvané rádio, nejen že vypadá krásně v interiéru, ale navíc odpadá neustálé vyndavání panelu. Dále se mi líbí trvanlivé čalounění sedaček a světlo nad zadními sedačkami. Chytrý je postor pod zadnímy sedáky, dá se využít např na drobné nářadí a CD měnič (tam ho mám já). Přední a zadní loketní opěrku považuji v této třídě za standart.

DESIGN

Auto vypadá velmi pěkně i po letech a vůbec na něm neni vidět věk. Kamarádka si dokonce myslela že je nové:-). Vzhled vozu předběhl dobu a zastarává jen velmi pomalu, tvary jsou italsky elegantní a přiměřeně dravé. S tímto autem můžete dopoledne závodit na okruhu a večer jet v obleku do opery.




ZÁVĚR

Zatím mám auto krátce, ale i tak si dovolím provést krátké zhodnocení. Za relativně slušné penáze dostanete silné a pohodlné reprezentativní auto. Líbí se mi, že je to formule a současně limuzína. Nemusíte mít jedno auto na zablbnutí na letišti a druhé na cestu k moři. Původně sem měl trochu strach (s mareou sem nikdy předím nejel a přeci jen mýtus o nespolehlivosti Fiatu je v každém z nás) ale kupovat nyní znova, šla by se mnou opět...

Silné stránky

Obsáhlá výbava
Motor
Zvuk (pětiválec)
Design - auto je elegantní a nevypadá na svůj věk
Slušný vnitřní prostor
Dobré jízdní vlastnosti
Integrované rádio
Brzdy (4x kotouče)
nižší ceny
shodnost mnoha dílů s bravo/brava -> dostupnost na vrakovištích
skvělý klub www.fiatmarecklub.com

Slabé stránky

Vyšší náklady na provoz - dvoulitr něco sežere, ale vzhledem k výnonu adekvátní

Častější drobné problémy např. s elektroinstalací - dle mého všechna starší auta

Nepatrně horší dílenské zpracování - VW to neni, ale na druhou stranu vypadá auto vevnitř krásně a ne jako kus plastu

Špatný přístup ke všemu v motoru (velký motor)

Dojezdová rezerva

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

SERVISNÍ DENÍK

Předchozí majitel provedl během 20tkm (06-07) tyto opravy:

výměna rozvodů, svíček, filtrů, benzínové čerpadlo, vyměnil přední ramena, čepy řízení a nechal repazovat zadní ramena

Já zatím vyměnil olej a pylový filtr,termostat.

Zprovoznil sem ostřikovače trysek (byl zarezlý motorek a zanesené trubičky, použil sem motorek z favorita co sem měl doma:-) ) a opravil nefunkčí DO k centrálu.

3/2008Chystám se naplnit a vydezinfikovat klimatizaci - HOTOVO

4/2008Přiděláno madlo do kufru, velmi praktická věc

4/2008vyměněn vytahaný silentblok výfuku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jel sem pro něj přes 200 km. Prodejce mi nebyl moc sympatický, ale auto bylo zkouknuto mechanikem z fiatu (tímto mu ještě jednou děkuji) a bylo doporučeno, takže sem ho vzal. Nekupuji prodavače, ale auto.

 


Další vozy Fiat Marea



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Sem tam nějaká drobnost nefunguje tak jak má, vychytám mouchy a uvidíme

praktičnost
9

Sedan nemůže být nikdy moc praktický, ale ze sedanů je na tom marea dobře. Sklopné dělené sedačky, velký otvor.

prostornost
10

Velký sedan uspokojí i potřeby rodiny, vzadu slušně místa pro dva cestující, loketní opěrka vpředu i vzadu.

jízdní vlastnosti
10

Výborné, auto drží stopu dlouho, pak přechází do nezáludného čitelného smyku

jízdní komfort
9

Velmi dobrý

provozní náklady
7

Dvoulitrový motor vybírá svou daň vyšší spotřebou, ale jinak to není tak hrozné

náhradní díly
8

Průměrná cena, spousta dílů na vrakovištích (shodné s fiaty bravo/brava)

výkon motoru
10

Excelentní, krásný zátah v celém spektru otáček, nádherný zvuk pětiválce

spotřeba
6

Mohla by být nižší, ale vzhledem k váze vozu a výkonu adekvátní

hlučnost motoru
9

Motor je ve vyšších otáčkách hlučnější, ale nejedná se o "hluk", motor má krásný syrový "závodní" zvuk.

kvalita sedadel
9

Slušná, dostačující boční vedení, bederní opěrka pro řidiče, trvanlivé čalounění

brzdy
9

Velmi dobré, 4x kotouče s ABS

zavazadlový prostor
9

430 litrů věšinou stačí






Blesk.cz

Nové atrakce na matějské? Výhled i adrenalin! Jan Tůma (31) s Bleskem pět z nich otestoval

Nové atrakce na matějské? Výhled i adrenalin! Jan…

Matějskou pouť o víkendu navštívily davy lidí. V sobotu je nalákalo sluníčko a v neděli je neodradilo větrné a…

Boj Trumpových soupeřů: Socialista Sanders hravě zvítězil v Nevadě, Biden zaostal

Boj Trumpových soupeřů: Socialista Sanders hravě…

Vermontský senátor Bernie Sanders podle předběžných výsledků jednoznačně zvítězil v americkém státě Nevada ve…

 

iSport.cz

Liverpool válcuje i baví! Proč? Víra, algoritmy i sociální inteligence Kloppa

Liverpool válcuje i baví! Proč? Víra, algoritmy i…

Dvaadvacet bodů přede všemi v Premier League. Triumf v Lize mistrů. Prvenství na světovém šampionátu klubů. FC…

Kotal po premiéře: Máme na čem pracovat, mrzí mě standardní situace

Kotal po premiéře: Máme na čem pracovat, mrzí mě…

Premiéru na lavičce prvního týmu Sparty si jistě představoval jinak. Trenér Václav Kotal udělal pro duel v…

 

Reflex.cz

Ivan Fíla: Chtějí mi vzít můj film, ale nikdy neustoupím, Kriegel by se otáčel v hrobě. Donutil už kvůli roli hubnul

Ivan Fíla: Chtějí mi vzít můj film, ale nikdy…

Komunista František Kriegel odmítl po invazi sovětských vojsk podepsat moskevské protokoly. Neustoupil, i když…

Kde jedete? Hentam! Jak nám nářečí může zamotat hlavu i při úplně běžných otázkách

Kde jedete? Hentam! Jak nám nářečí může zamotat…

Všichni, kdo mluvíme česky, si sice rozumíme a nakonec se vždycky nějak domluvíme, na druhou stranu ale v…