Recenze

Armin (muž 32 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Marea 1.6 16V

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Marea, foto 1 Fiat Marea, foto 2 Fiat Marea, foto 3 Fiat Marea, foto 4 Fiat Marea, foto 5 Fiat Marea, foto 6 Fiat Marea, foto 7 Fiat Marea, foto 8
Fiat Marea, foto 9 Fiat Marea, foto 10 Fiat Marea, foto 11 Fiat Marea, foto 12 Fiat Marea, foto 13 Fiat Marea, foto 14 Fiat Marea, foto 15 Fiat Marea, foto 16 Fiat Marea, foto 17 Fiat Marea, foto 18 Fiat Marea, foto 19 Fiat Marea, foto 20 Fiat Marea, foto 21 Fiat Marea, foto 22 Fiat Marea, foto 23 Fiat Marea, foto 24 Fiat Marea, foto 25 Fiat Marea, foto 26 Fiat Marea, foto 27 Fiat Marea, foto 28 Fiat Marea, foto 29 Fiat Marea, foto 30 Fiat Marea, foto 31 Fiat Marea, foto 32 Fiat Marea, foto 33 Fiat Marea, foto 34 Fiat Marea, foto 35 Fiat Marea, foto 36 Fiat Marea, foto 37 Fiat Marea, foto 38 Fiat Marea, foto 39 Fiat Marea, foto 40 Fiat Marea, foto 41 Fiat Marea, foto 42 Fiat Marea, foto 43 Fiat Marea, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Marea / Mařena Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1581 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 145 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Takže... Co se lubriky "history" týče:

Fiat Marea se v roce 1996 stal zástupcem značky Fiat v nižší střední třídě, kde nahradil vůz Fiat Tempra.
Mařena stojí na podvozku z vozů Fiat Bravo a Brava (bych prostě řek, že přední půlku dělala jedna fabrika sériovkou pro všechny 3 typy),
takže celkově design bych šacoval na Centro Stile Fiat. Což jim přeci jen už moc práce nedalo, páč až po B sloupek je Mařena stejná jako Bravo a Brava,
tady startuje sedan nebo kombajn. Kombi je v duchu tradice fiatu vybaveno sklopným dílem zadního nárazníku, který usnadňuje manipulaci s nákladem
(hlavně to je mega praktický, protože né jednou jsem něco rozerval právě o tu hranu).
Vybavení a doplňky odpovídají její třídě (a původu z Ita) - klimatizace, el. ovládaná okna, airbag řidiče, 3bodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech,
a ABS byly již ve standardu.
A pokud jste pokoukávali italské Mařence pod sukni, tak jste našli zážehové 16V DOHC motory:
1581ccm (103hp)
1747 ccm (113hp)
20V pětiválec 1998 ccm (154hp)
a co se černokouřů týče:
1910ccm (75hp, nebo 105hp ve verzi JTD)
2387ccm (130hp).
Na některých trzích byl k dispozici přeplňovaný 20V 1998ccm motor pocházející z Coupé (220hp) nebo 12V čtyřválec 1370ccm (80hp) "FIRE"

Přední i zadní náprava typu McPherson s příčným stabilizátorem a nezávisle zavěšenými rameny v zadu.
Výroba byla ukončena v roce 2002 (vozy se vyráběli i v Brazílii od 1998 až do 2007)

Karoserie: sedan,kombi
Rozvor: 2540mm
Délka: 4391 mm
4490 mm (kombi)
Šířka: 1740 mm
Výška: 1420 mm
1535 mm (kombi)
Hmotnost: 1085-1385 kg

A kde že je to vařili?
Itálie: Mirafiori, Turín, Cassino, San Germano
Brazílie: Betim ,Minas Gerais
Turecko: Bursa, Tofas

Předem všem oznamuji že auto není moje, ale mámy, takže já se s ním projedu když potřebuju, ale není to můj šálek kávy...

No asi bych mohl napsat, jak jsme se dostaly k Fiatu Marea...
Já i mamča jsme ulítnutí na Itálii.. Už jsme v rodině měli 3x fiat uno, 2x Fiat tipo a 1x Fiat Croma (ten byl poté můj - je u mě na profilu). Předem říkám, že jsme to opravdu neměnili kvůli tomu že by se auta rozpadala nebo něco takového...
Nějak záhadně se nám však do rodiny vkradla Škoda Felicia 1.6MPi na plyn - je to divný, že z fiatů, ke škodovce, ale co už.. Stane se...
A když byloobjeveno za kolik jezdí na LPG(podotknu V TÉ DOBĚ 11,80kč/l - názorný příklad Praha -> Kroměříž ->Praha = 550Kč) tak už nechce nic jiného...
A hlavně chyběl fiat...Máma si "zamilovala" Mareu weekend na plyn(známý jí řekl "jedině 1.6 16V") a já začal hledat... No ale jak tomu bývá, tak když víte co hledat, tak to nikdy nenajdete... Buď špatný stav, jiná motorizace, nebo nebylo LPG... A jednoho dne jsem našel Mareu v sedanu se vším všudy, tak jsem jí ukázal mámě,ta na ni divně koukala, nebyla si moc jistá, ale jelikož byla dle představ a kombík v rodině zas až tak nepotřebujem, tak se zvedl telefon, dohodnula se prohlídka a jeli jsme se na ni podívat... No a mamču už z ní prostě nikdo nedostal :D

Poznatky:
Loketní opěrka je tvrdá (vypadá to divně, ale prostě v Cromě byla měkoučká, heboučká a tady je prostě tvrdá), řekl bych že docela i úzká a mohla by víc "vyčumovat" a o kousek vejš, ale co už...

Mě osobně vadí (opět otázka pouze toho přizpůsobit jízdu,ale zapomenu sem tam...) styl přepnutí na plyn - v okamžiku kdy auto dosáhne 3tis. otáček. V praxi to u mě občas zapříčiní to, že se někam akčně potřebuju dostat, tak plyn na zem, rozjezd, který vypadá i docela solidně, ale auto dosáhne na 3tis. ot./min. a přijde kopanec špatným směrem a akcelerace je ta tam...

Oproti tomu jako velké plus beru ovládání rádia na volantu, jelikož se nemusíte štrachat bůhví kde...

Boční vedení sedaček je (celkem pochopitelně) lepší než měla Croma, ale řekl bych že tu jsou asi blíž u sebe, jelikož když vezu dědu, tak při řazení 5-ky mu "drcnu" do kolena, kdežto v Cromě tomu tak nebylo...

Na recenzi se průběžně pracuje... :)





Silné stránky

Pohodlí
Spotřeba (i když.. vzhledem k tomu, že jí přícházím na zoubek a pomalu, ale jistě zjišťuji, jak jí rozparádit, tak ta spotřeba se přestává pohybovat v těch "super" číslech :D )

Slabé stránky

Výkon není to co bych si představoval (už se začínám chytat.. Ono to přijde..)
Je to 4-dvéř, takže mě osobně chybí zadní stěrač (to je asi jen otázka toho, že jsem se s tim eště nenaučil jezdit :D...)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nebyla kupována přes bazar, a pán byl slušný

 


Další vozy Fiat Marea



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nic se neděje...

praktičnost
10

tak jako stehovaci nejsme, z mamy je "profesionalni kosmeticka podlahovych krytin", a do auta se ji vše vleze (koste, mop, kybl, takovy to na okna a hromada dalsiho..)...

prostornost
9

Prostor... No...Dobrý, ale přecijen.. Mohlo by bejt na některejch místech líp...

jízdní vlastnosti
9

No... Zábava začíná 3500ot+, ale netrvá dlouho...

jízdní komfort
9

No komfort.. Oproti mé alfě je to limuzína :D

provozní náklady
10

Nic se neporouchalo a 0,9-1Kč/1Km... Je potřeba víc komentovat? :D

náhradní díly
10

Dobrý známý + pověst italských aut značně snižuje cenu dílů i aut samotných...

výkon motoru
8
spotřeba
10

viz. provozní náklady

hlučnost motoru
9

No.. Zvuk začíná bejt hezkej někde kolem 5tis ot... :D

kvalita sedadel
8

Na bocnim vedeni by se mohlo pridat a material.. Nvm, ale desne poti :D

brzdy
8

No.. Brzdí to.. Ale žeby nějak extrémně...

zavazadlový prostor
8

tak akorát...






Blesk.cz

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj sporťák: Prázdnými ulicemi se řítil jako šílenec!

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj…

Ulice New Yorku zejí prázdnotou, a tak si dolarový milionář Benjamin Chen (33) řekl, že trochu prožene své…

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez chemie! Tahle krása vám vyrazí dech

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez…

Letošní Velikonoce budou kvůli omezením, které jsou spojené s koronavirem, jiné... A možná právě nyní je čas…

 

iSport.cz

Koronavirus ONLINE: Menší plat i pro Vaclíka, české kluby mohou k penězům od LFA

Koronavirus ONLINE: Menší plat i pro Vaclíka, české…

Koronavirus paralyzoval sportovní dění na celém světě. Tlaku neodolali ani pořadatelé olympijských her a v Tokiu…

TOP 100 ligových fotbalistů: mistr přihrávek, formule 1 i rozvážný filozof

TOP 100 ligových fotbalistů: mistr přihrávek,…

POŘADÍ NA 50. - 26. MÍSTĚ | Počtvrté vyhlašuje exkluzivní společnost expertů Sport Magazínu nejlepšího ligového…

 

Reflex.cz

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny slušné Čechy

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny…

Pandemie nemoci covid-19 je na první pohled pěkná polízanice. Zdravotnická i ekonomická. Ale ve skutečnosti…

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji přivolali. A teď ji v hysterii z možného prohlubujeme

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji…

Poslední léta byla ve znamení vyhlížení krize. Obzvlášť naše takzvaná západní civilizace pádila dál a výš a víc,…