Recenze

Mike_C (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Marea TD125 HLX

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Marea, foto 1 Fiat Marea, foto 2 Fiat Marea, foto 3 Fiat Marea, foto 4 Fiat Marea, foto 5 Fiat Marea, foto 6 Fiat Marea, foto 7 Fiat Marea, foto 8
Fiat Marea, foto 9 Fiat Marea, foto 10 Fiat Marea, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Marea Rok výroby 1998 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 265 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Mareu mám po taťkovi, který ji koupil v lednu 2005 jako ojetinu dovezenou z Holandska. Počítadlo kilometrů ukazovalo 132 845 km. Nepředpokládali jsme, že by to byly původní kilometry, což potvrdila diagnostika i přepájené celé počítadlo (ukázalo se při výměně žárovky osvětlení přístrojovky, zatím odešla jen ta jedna). Jezdila ale velice dobře a chytala bez problému na první nažhavení. Vše fungovalo na 100%.
Marea obecně se řadí do nižší střední třídy, stejně jako místní tahoun - Octavia.
Vnější rozměry:
Marea weekend Octavia I
Délka: 4,490 m 4,507 m
Šířka: 1,741 m 1,731 m
Výška: 1,500 m 1,457 m (u Marey i s hagusy)
Rozvor: 2,540 m 2,512 m

Rozdíly v rozměrech jsou tedy minimální, jen 48 litrový deficit zavazadlového prostoru Marea vrací znatelně větším místem na zadních sedadlech. Mě tahle kombinave vyhovuje (500 l "kufr").
Výbava HLX:
- čočkové světlomety
- litá kola (15")
- mlhová světla
- automatická klimatizace + vnitřní cirkulace
- el. výbava (okna,zrcátka + vyhřívání)
- dálkově ovládané centrální zamykání
- multifunkční volant v kůži (ovládání radia,cd)
- vnější teploměr
- original autoradio a přípravu na cd měnič
- 6 reproduktorů
- loketní opěrka s úložným prostorem
- loketní opěrka vzadu
- nastavitelná bederní opěrka u řidiče
- výškově stavitelné sedadlo řidiče
- nastavitelný volant
- čtecí lampičky vpředu/vzadu
Výbava navíc:
- cd měnič
- tempomat (mimo nabídku Fiat)
V nabídce bylo ještě vyhřívání předních sedadel, el. stavitelná výška sedadla řidiče, kožené čalounění.

Exteriér:
Marea si zachovává i po letech určité kouzlo. Samotnému se mi nikdy nelíbila, to bylo způsobené výskytem pouze "běžných" verzí Marey. Když jsem poprvé viděl naši, všiml jsem si několika odlišností. Byla očividně nižší, obutá do širších pneumatik a vyhlížela přísně černými čočkovými světlomety. Takový první a zároveň druhý dojem veskrze pozitivní. Design Marey zdatně maskuje vnější rozměry. Přední část se výrazně zužuje, zatímco blatníky se mohutně rozkračují. Na dieselových verzích zaujme veliký nasávací otvor v nárazníku, který ve zpětném zrcátku může budit docela respekt. Vtipným detailem jsou hagusy propojené s koncovými lampami. Utváří tak plynulý celek. Shrnuto a podrženo Marea je i po 14ti letech hezké auto s plynulými liniemi.

Interiér:
Po usednutí vždy pocítím rozměrné sedáky. Jsou to křesla, sezení zůstává pohodlné i po mnoha hodinách jízdy. Uvítal bych ale výraznější boční vedení, možná i stavbu "pro menší zadek" :-D Klasický čtyřramenný volant má příjemně tlustý věnec, přijatelný průměr a ovládání audia skvěle na dosah. Velké půlměsícové (podle mě hezčí než kulaté z FL) budíky jsou dobře čitelné, přístrojovka obsahuje i kontrolku pro prasklé žárovky, praktické. Palubní deska zůstala svěží i se zbytkem designu vozu, dodnes může oslovit, materiály nijak neurazí. Jsou použity výhradně měkké plasty, jejich nevýhodou je, že se poměrně snadno může vytvořit vryp. Na extrémně nerovné silnici si občas zadrnčí, ale při běžné jízdě je posádka pazvuků ušetřena. Potěší výdechy klimatizace pro zadní sedadla (uprostřed v loketní opěře, pod předními sedadly), loketní opěrky vpředu i vzadu, příjemně tvarovaná zadní sedadla (žádná lavička v parku), nadbytek prostoru nad hlavou i kvalitní mikroplyšové čalounění.

Jízda:
Místo za volantem si najde i člověk 2 m vysoký, já se svými 185 cm mám veškeré pohodlí. Vše je po ruce, loketní opěrka je umístěna vhodně. Posilovač řízení funguje dobře - po městě lze otáčet volantem jedním prstem, ve vyšších rychlostech mírně ztuhne, kamenný však není. Zpětná vazba od volatnu je mizivá, ale po nějaké době člověk dokáže odhadnout, kdy už kola přestávají držet na silnici. (Předchozí hvízdot záleží na pneu,takže to není ukazatel) Marea je tedy vzhledem k těžkému motoru nedotáčivá, pro nalezení téhle hranice ale doporučji sedět v autě sám, jinak oběsíte spolujezdce na pásu. Vše v kufru přeskládáte tak jako tak. Tím se dostávám k náklonům karoserie. Jsou nevýrazné, pro šťouraly Marea 2,0 a 2,4 mají o 15mm snížený podvozek, jiný stabilizátor atd. . Jízda je i na pneu 195/55 R15 pohodlná, přejíždění retardérů nedoprovází nijak výrazné rázy. Kočičí hlavy jsou tragedie. Karoserie je slušně odtlumená i proti aerodynamickému hluku a hluku a od motoru. Ve vysokých rychlostech může už otravovat šelest.
Výkon motoru 125k a 265 Nm není na objem 2,4l nijak výrazný, cvičí ale s autem spolehlivě. Zrychlení 0-100 trvá lehce přes 10s. Při předjíždění je nutné podřadit, protože motor se probudí až při 2100 ot/min.
Otáčky motoru:
- 50 km/h - 3. převodový stupeň 2000
- 90 km/h - 5. převodový stupeň cca 1900
- 130 km/h - 5. převodový stupeň cca 2700
Spotřeba:
- město: 7,5 - 9,5 l/100km
- mimo (100 km/h): 6,0 - 6,5 l/100km
- kombinace: 6,8 - 8,0 l/100km
Pohádky o spotřebě 5 l/100km při pedálu na podlaze jsou k smíchu :-) Záleží čistě na stylu jízdy. Nikdy jsem se nepokoušel o nějakou minimální spotřebu, tedy takovou hodnotu neznám. Naopak maximální, kterou jsem dosáhl byla 9,3 v zimě, 5 chlapů v autě, kufr po strop, hustý provoz, časté předjíždění.
Neškodila by šesti stupňová převodovka a výkon okolo 180k. Neměl jsem sice nikdy problém s předjížděním, nebo dálničními rychlostmi, ale ještě vyšší komfort a hbitost auta vždy udělá radost.
Automatická klimatizace udržuje nastavenou teplotu bez protestů a velký počet výdechů umožňuje vyhlazení interiéru, aniž by určité části těl posádky přecházely do pevného skupenství.

Silné stránky

- Vzhled
- Výkon (Jede opravdu dobře i s přívěsem)
- Prostornost (Odstěhoval jsem s tím zatím cokoli)
- Spotřeba (Vhledem ke stylu jízdy spokojenost)
- Výbava
- Brzdy (4x kotouče)
- Spolehlivost
- Radost z jízdy
- Zvuk pětiválce

Slabé stránky

- Převodovka (Chybí 6tý stupeň, řazení nemá ideální chod)
- Celkově technika zaostává za současnou (2,4 JTD M-Jet 200k)
- Čočková světla (svítí méně,než klasická i při kvalitních žárovkách)
- Zvuk zavírání kufru
- Málo tónovaná skla
- Silné A sloupky (Schová se za nimi i kamion)
- Praskající vnější kliky (Neomezuje funkčnost)
- Ostřikovače světlometů spotřebují až moc kapaliny
- Absence palubního počítače, xenonů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Prasklá hlava (u víceválcových motorů téhle doby klasika) (20 000)
- Prasklá baňka kapaliny ostřikovače (3500)
- Rozpadlá kulisa řadící páky (kompletní oprava 2000)
- Netěsnost kompesoru klimatizace (způsobené nulovou údržbou - měňte sušiče a nechávejte klimu čistit!!!)


Údržba:
Olej co 10 000km nebo rok (1500)
Přední náprava - ramena atd (8000)
Nová spojka Valeo premium (13000)
Čištění "domku" na převodovce (2500)
Žárovky Osram Nightbreaker (předchozí mi praskla, když jsem proletěl díru :( )
Rozvody (děláno s hlavou)


 

Novinky v recenzi

8.10.2013 11:15

Prodáno

S těžkým srdcem v dubnu prodaná. Stále jezdí a nemůžu říct, že se mi nezasteskne.

3.9.2012 13:48

Výpadky výkonu

Nedávno začala Marea ztrácet výkon - úplná želva. Ukázalo se, že všechno má na svědomí porucha EGR systému. Ten naneštěstí 2.4td nelze zaslepit - porucha pokračuje.
Rozebráno - netřeba čistit!, opraveny zpruchřelé hadičky a je opraveno. Cena: 0 Kč

9.2.2012 09:13

Údržba hotova

Před několika málo dny jsem vyzvedl Mareu v servisu a výsledek? Komplet nové brzdy (kotouče, desky, hadice, trubky, válec) + 2 čepy řízení. V součtu materiál cca 11 000, práce cca 8 000 včetně STK a Emisí
Naaditivovaná nafta startuje v klidu i při mrazech :-)

18.1.2012 20:48

Brzdy

Přišel čas na údržbu brzdné soustavy. Dneska jde Marea do servisu, takže nové kotouče, desky a možná ještě něco okolo :-)

3.10.2010 14:02

Postupně ještě doplním

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Marea



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Při správné údržbě téměř nezničitelné

praktičnost
10

Odveze vše, absolutně

prostornost
9

Vzadu by pár centimetrů neškodilo.

jízdní vlastnosti
8

Těžký motor zaručuje stabilitu, ne už tolik agilitu

jízdní komfort
8

Záleží částečně na stavu vozovky, o hlučnosti motoru snad ani mluvit nejde.

provozní náklady
7

Dražší pneu (195/55 R15), olej co 10 000km, aditiva..

náhradní díly
7

Díly specifické pro 2.4 td jsou dost drahé. Oproti 4-válcovým motorům i o polovinu dražší

výkon motoru
8

Výkonu není nikdy dost :)

spotřeba
7

Chybí 6-tý převodový stupeň

hlučnost motoru
10

Žádná hlučnost, hezký zvuk :-) (nejlepší Shell V-Power Diesel)

kvalita sedadel
9

Snesly by výraznější boční vedení, ale pohodlné

brzdy
10

Dobře dávkovatelné, ostré

zavazadlový prostor
10

500 l






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…