Recenze
Peugeot 106 GTI
Technické info
Přezdívka auta Tadeáš Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:164398 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 87 / 91 * kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "106 GTI".
Po prodeji zlaté 106 GTI jsem utřel slzu a začal shánět jiné auto.
Cíl byl jasný Subaru Impreza WRX prostě auto pro zábavu, auto které mě při sešlápnutí plynu rozesměje od ucha k uchu, auto které se kupuje srdcem, auto se kterým si hraju a najede max 10 tisíc za rok takže u něj nemusím řešit spotřebu. Takže peníze našetřeny jen najít ten správný kousek.
Jak jsem tak prohledával různé inzerce a hledal narazil jsem i na inzerát peugeota 106 GTI zlaté barvy za opravdu neskutečně nízkou cenu. Napsal kamarádům z Peugeot clubu at se na ní někdo jede podívat, co když je to třeba zajímavej kousek když už takhle je tento model auta těžké sehnat a ještě horší aby byl ve slušném stavu. Ani mě nenapadlo že bych se o to zajímal dál já....:)
Asi po týdnu co jsem se byl na 2 WRX podívat a byl smutnej že nejsou přesně podle mých představ si říkám že se zajedu podívat i na toho piškota v jakém je stavu.
Po telefonické domluvě s majitelem jsem zjistil že auto je v Praze a bylo o něj prý dobře pečováno (udělána spojka,rozvody, repas převodovky, přetěsněný motor nová ramena, nové brzdy komplet a ještě nějaký drobnosti) Docela jsem byl napnutej a těšil jsem se jak asi bude auto vypadat v reálu.
Už z dálky když jsem se blížil bylo vidět že je auto středem pozornosti - opravdu překrásná ta zlatá metalíza. Dal jsem se s majitelem do řeči - kouknul na slabiny 106 tek (přeci jen už vím na co koukat) a zjistil že zadní náprava je KO jsou slyšet stabil tyčky, je zaseklá vnitřní cirkulace vzduchu a zrezlá koncovka výfuku, ale jinak vše originál at už sání výfuk a dokonce fungující ruční brzda:D což není obvyklé.
Po projížďce jsem věděl že si zase tuhle malou splašenou potvoru koupím:) zase si s ní pohraju dám do dobrého stavu a ušetřené peníze na WRX si schovám na pozdější dobu.
Fakt jsem byl překvapen nízkou cenou, takže jsem zjišťoval jak to že po 7 týdnech na inzerci si to ještě nikdo neodvezl - docela mě zarazila odpověd, spousta lídí jen zavolala, ale pak už se nepřijel nikdo podívat. Myslím že kdokoliv se o tyto auta zajímá viděl by ho tak neváhá a kupuje stejně jako já. Každopádně cena byla ještě o pár tísíc snížena takže spokojenost obrovská.
Skočil jsem do bankomatu vybral pár tisícovek ( připadal jsem si jak když si jdu koupit nějakou slušnější TV a ne auto ) a za pul hodky jsem si vezl GTI do garáže.
Neumíte si představit ten výraz doma, když jsem se ráno vzbudil a říkám že už mám nové auto ať se jdou podívat do garáže:-) Splašeně rodinka vlétla do garáže kouknout na WRX a hle ono tam stojí stejné auto jako tam bylo ani ne o měsíc dříve. Takže otázky proč jsem si koupil uplně stejné auto, když jsi ho nedávno prodal. Já jsem si taky připadal trošku divně protože jsem se těšil na WRX, ale prostě se to nedalo nekoupit...
Nejde tady o to že WRX je prostě uplně někde jinde a nedá se jízdníma vlastnostma srovnávat s tímto autem ale i tak je 106GTI super hothatch.
Takže mám zase opět doma "splašenou francouzskou krabičku" názvem PEUGEOT 106 GTI ( občas zvanou S16 nebo rally - odlehčená verze)poháněnou motorem 1.6 16V 87 kW (118 koníků) na nějakých 950 Kg
Je to 2 generace 106 tky která prošla modernizací a v roce 1996 a vyjela na svět kulatější trošku bezpečnější a vybavenější než v první generaci. Konkrétně tento kousek je až na pár drobností v plné výbavě(okna a zrcátka v elektrice, 2x airbag, posilovač řízení, dodělaný alarm na dálku, centrální zamykání, klimatizace, abs, 4x repro, dělená zadní sedadla 60/40, plnohodnotná rezerva,) nemá střešní okno, vyhřívané sedačky a kůži. Pořizovací cena tohoto kousku v této výbavě byla cca 600 tisíc a osobně bych chtěl vidět toho blázna co tuto sumu v 98 zaplatil..
Silné stránky
Kdybych vzal modelovou řadu 106 tak je to celkem prostorné auto vhodné předevěším do města a na nákupy max pro 2 osoby, ale to se nedá říct o nejostřejší verzi GTI, která má cíl uplně jiný a to zvednout adrenalin, pobavit, vykouzlit úsměv na tváři, zničit úsměv 80% ostatních účastníků provozu:D.
Nejsilnější stránka je prostě a jednoduše pod kapotou. Motor který má v sérii 118 koníků s autěm opravdu nemá vůbec žádný problém. Do cca 4 tisíc otáček se chová jako beránek, poslušně táhne a do této hranice stačí běžnému provozu a rychlostním limitům.
Ovšem jak se dostanete k hranici 4000 otáček z poslušného beránka se stane pěkná bestie vystřelí prudce vpřed a zarazí vás do sedačky. Omezovač je pěkně vysoko a to skoro na 7500 otáčkách. Dobré zpřevodování umožnuje už na 2 rychlost překročit 100 km. Na 3.stupen jede auto 150 na 4.stupen 190 a 5. rychlost je na udržování hranice 220 tachometrových:D zároven ale můžete zařadit v 50km 5 rychlost a využívat krouťák.
Zrychlení je taky velice slušné. Udávané je 8.7sec občas také 7.8 sec ale co jsem tak četl tak reálné je kolem 8 sec dle provozních podmínek.
Sériová zvládá 400m s pevným startem lehce na 15sec. Po drobných úpravách( sání a výfuk) se dá dostat po 15 sec a díky tomu se taky využívá často na sprinty kde odlehčená a s upravou vaček jezdí kolem 14 sec a dělá konkurenci parádním Hondám crx vtec.
Všeobecně se 106 velice dobře řídí a u GTI je výhodou i to že má sériově elektrohydraulický posilovač řízení a od dorazu k dorazu má jen 2.9 otáčky( standard 3.5otáčky ) a díky tomu velice dobře auto reaguje na sebemenší pohyb volantem a skvěle se s ním manévruje i ve velkých rachlostech.
Určitě překvapí spotřeba paliva. Dlouhodobě se dá jezdit kolem 7.5 litru s tím že často využívám potencionál motoru. Když se jdu opravdu jen svézt tak jsem tam na 9-10 litrech. Když bych jel na spotřebu dostanu se k 6 litrům. S porovnáním oproti motoru 1.4 je to skoro ta samá spotřeba ale nesrovnatelé svezení.
Slabé stránky
Určitě bezpečnost vozu - je to prcek a nechtěl bych v tom nabourat.
Zadní náprava PSA (jeličková ložiska doplněna torozní tyčí) - slabé místo kde repas vyjde na 5000,- , slabší brzdy i když jsou vzadu také kotouče, u většiny GTI špatná nebo nefunkční ruční brzda. Na našich silnicích odchází čepy na ramenou a stabil tyčky - ale nejsou to tak extra nákladné opravy. Pak ještě převodovka není zrovna nejpřesnější ale taky to je o tom jak se o ní člověk stará.
No o GTI se musí taky starat ne jen jezdit.
Když si někdo toto auto kupuje musí vědět co má očekávat a pak těch slabších věcí nění tolik - neřeším prostor pro víc lidí, kufr mě nezajímá, tvrdší podvozek ke sportovnímu autu prostě patří, nejezdím s ním v zimě takže mě nevadí že na sněhu hrabe i na pětku. Prostě není to jediné mé auto.
GTI je můj koníček moje zábava má stříkačka pro adrenalin.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Repas nápravy v Příbrami , spoustu věcí opravím sám nebo přes kamarády. Velkou pomocí je pro mě taky Peugeotclub - takže díky za něj:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenost jen a jen dobrá.Nedalo se nekoupit:D prohlédl jsem auto svezl se domluvil se na ceně - podojil bankomat a jel domů. Přistup byl parádní dostal jsem všechny věci k autu - servisní knížku, záruční listy od baterky, rádia. Faktury za opravy prostě vše co bych dostat měl.
Upravy vozu
Už když jsem koupil auto jsem věděl že budou následovat nějaké změny. Přeci jen první GTI jich mělo dost a díky nim auto mělo o dost lepší jízdní vlastnosti než tento kousek.
Zatím proběhla uprava motorového prostoru, zakoupil jsem z francie náporové sání + filtr KN(RU1760) tato úprava změní krásně zvukový projev motoru - lépe se autu dýchá a přidává to pár koníků.
Dále se přelakovalo pár dílů kolem motoru do černé mat a důladně se vše vyčistilo.
-vykreslil jsem si znak na kufru do barvy vozu - stříknul stěrače do černé mat.
-zakoupil světlý koberec nechal jsem si ušít koberečky a přečalounit interier( v lednu bych měl mít hotovo)
-koupil jiná kolečka a to Ouragany originál peugeot v rozměru 16" + nová pneu pirelli zero nero v rozměru 195/45/16
-nalakoval jsem brzdy do červené barvy
-sehnal jsem origo přídavná dálková světla, která jsou v nárazníku za super cenu 500 Kč ( nová vyjdou na cca 5 tisíc)
V plánu přes zimu je snížení vozu o 3.5cm zakoupení z UK komplet výfuku Ngroup + laděných svodů a nová zadní světla - krystal.
To je zatím vše. Až bude něco nového na autě dám jsem foto.
Novinky v recenzi
28.1.2010
zakoupena nová zadní světla Krystal přes kamaráda z ebay,
dále jsem si nechal ušít koberečky ( barva béžová + obšití koženkou)
poslední věc je zadní stěrač z fabie kombi - vypadá daleko líp než origo co tam byl....
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 106 GTI
- Re: Super kára! 16.07.2010 09:56
- Super kára! 15.07.2010 18:31
- Přední pružiny 06.07.2010 10:10
- Re: Dotaz proč znovu 106 GTI? 04.01.2010 11:00
- Re: Gratuluju! 04.01.2010 10:57
- Dotaz proč znovu 106 GTI? 01.01.2010 15:56 Thomasino
- Gratuluju! 31.12.2009 17:14 Ricardo
- Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 31.12.2009 10:11 m.z.
- Re: Re: Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 31.12.2009 03:14 FRPE
- Re: Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 31.12.2009 01:18 element5
- Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 31.12.2009 00:17 Thomasino
- Re: Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 31.12.2009 00:03 FRPE
- Re: No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 30.12.2009 23:59 Thomasino
- No vida a zase nám ,,vládne zlatá 106,, 30.12.2009 23:05 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotenie 30.12.2009 22:54
- Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotenie 30.12.2009 19:50
- Re: Re: Re: Re: Hodnotenie 25.12.2009 22:08
- Re: Re: Re: Hodnotenie 24.12.2009 23:23
- Re: Re: Hodnotenie 24.12.2009 15:06
- Re: Hodnotenie 24.12.2009 11:30 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Hodnotenie 24.12.2009 10:42
- Re: Re: Stejný 23.12.2009 20:56 Brandon Walsh
- Re: moc pekne... 23.12.2009 20:49 Erl
- moc pekne... 23.12.2009 20:17 Huben
- Re: Stejný 23.12.2009 20:15 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Stejný 23.12.2009 19:10 Brandon Walsh
- Stejný 23.12.2009 18:56 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- nostalgia 23.12.2009 18:40
- Re: Re: super 23.12.2009 18:32 OS
- Re: super 23.12.2009 17:52 pretekar
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 199 Majitel 9.67 Uživatelé