Diskuse

Škoda Felicia (2000)

26.7.2009

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Volf-M". Tak jak jsem se k Felicii vlastně dostal? Abych řekl pravdu, nebylo to zrovna moje auto snů.…

 

Škoda Felicia Combi (Volf-M)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.10  22:57

    « Re: Re: Re: Pohon

    To by si chelo niečo malo otom počitat, keby diff rozdeloval silu pol na pol tak by tvoje auto takmer nezatacalo to dokaze len uzatvoreny diff a ten mavaju len poctive offroudy, využiješ to len v terene ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.10  22:51

    « Re: Re: Pohon

    Já jsem d*e*b*i*l už to chápu, když zatočíš volantem, tak se přece jedno kolo musí točit pomaleji :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.10  22:48

    « Re: Pohon

    Tak já právě myslel, že otevřený diferenciál přenáší na každé kolo pořád půlku točivého momentu bez ohledu na to, jestli jedno prokluzuje nebo ne. Mě se zdá, že se občas začne točit jen jedno kolo a druhé nic - prostě jentak stojí. No protiprokluzový systém? Takovej luxus moje Felicie nemá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.10  22:39

    « Pohon

    Pohon
    Občas se mi zdá, že na sněhu zabírá jen jedno kolo. Prostě jedno hrábne (na sněhu) a druhé stojí. Vůbec netuším, co by to mohlo být.

    Odpoved: je to otvorený diferenciál ;-) pokial nieje samosvorny (to nemas určite) alebo protipreklzovy system takže bud v klude je to prirodzene..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.09  20:56

    « Re: Nazdar

    Tak na recenzi ještě někdy o dlouhých zimních večerech pořádně zapracuju. Jinak kdybych Felicii trošku zamaskoval (přejel leštěnkou a vyčistil plasty) tak ji musím prodat za 2x tolik co jsem ji koupil, když vidím jak jich většina vypadá. Možná by ale v bazarech nedělal dobrý dojem ten počet najetých kilometrů. Škodovku jsem sice nechtěl, ale teď jsem rád za nízké provozní náklady. Cena a dostupnost dílů je bezkonkurenční. Samozřejmě, že kvalita je taky nižší než u prémiových značek, takže je to něco za něco. Prostě do Felicie musíš investovat vždycky, do pořádného auta podle toho jak se povede.
  • 00 Reagovat !

    foto Chobot

    Chobot 19.09.09  21:25

    « Nazdar

    Tak ti to jdu jako již mnohým ohodnotit.
    Auto 9b. Používam jen 9 za ´auta´ a 10 za ´srdcovky´.
    Recenze 9b. Chtělo by to na tom ještě trochu zapracovat a především vyplnit zkratkama v pravém sloupci k bodům nějaké to slovo k vozu.
    Fotky 10b. Vše co vyhledávám.

    Jinak k recenzi. Ono je to na pováženou s těma cenama aut. Třeba u škodovek je dlouhodobě vidět, že si tu cenu drží, tudíš na tom v podstatě neprovaříš, protože sice dráž koupíš, ale pak i dráž prodáš, takže ve výsledku si furt na svém.

    Nechť ti slouží dlouho a dobře :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.09  08:49

    « Re: Tak mě napadlo...

    Víčko tam totiž moc nedrží, ta těsnící guma kolem je dost volná. Prostě to vypadá tak, že časem díky vibracím motoru víčko vypadlo.
  • 00 Reagovat !

    foto Special-line

    Special-line 31.08.09  23:21

    « Tak mě napadlo...

    Jestli třeba nemáš někde přicpanou hadičku odvzdušnění klikový skříně že ti to víčko vypadlo. Některý lidi si tam dělaj z plechu šprajc, třeba už mají zkušenosti s tím že jim někdy vypadlo, ale myslím že při normálních podmínkách by nemělo a ani mě se to nikdy nestalo...
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 13.08.09  17:40

    « Felda

    Felda je pro mně už auto bez duše, kterou Favorit měl. Nicméně na svůj tachometrový stav vypadá relativně dobře, proto 9 bodů. Na fotkách ještě zapracuj, nejsou špatné, ale trochu málo, ale chápu, že máš auto krátce, proto hned jak přidáš fotky, tak přehodnotím. ;-) Recenze je krátká, takže 8. Doufám, že tě mé hodnocení neurazilo, kdybys měl připomínky napiš soukromou zprávu nebo do mé diskuze. Přeji mnoho šťastných km
  • « 00 Reagovat !

    foto Konwi

    Konwi 08.08.09  22:18

    « Re: Re: Vibrace

    Jsou některé typy pneumatik, které ani vyvážit pořádně nejdou. Ujede se pár tisíc kilometrů a hazí to zase. Úplně nejvíc bezva byly pneumatiky, které jsem z úsporných důvodů kdysi navlékl na mé první auto. Pneu značky Global o rozměru 165/65/R13, nejlepší bylo, jak do sebemenší zatáčky pištěly jak v americkém seriálu z osmdesátých let.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.09  22:01

    « Re: Vibrace

    Je to přesně tak jak říkáš, u mě se to objevuje někde mezi 105-120 km/h pak už zase nic. V pondělí zkusím zajet kola vyvážit a uvidím.
  • 00 Reagovat !

    foto Konwi

    Konwi 08.08.09  21:56

    « Vibrace

    Jestli to dělá jen při určité rychlosti, tak to budou nejspíše gumy. Také u Focusu objevuji lehké chvění mezi 120-125 Km/h, pod nebo nad to není. Gumy by se měly správně každých 10tkm vyvažovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.09  01:42

    « Re: Re: Re: zachovalá ale...

    Tak kufr ve feldě v kombi je opravdu velký o tom žádná ;) Co se týče mě tak ačkoli se mi kupéčka líbí nechtěl bych je, neboť nerad vylézám z auta jako otrok, když chce vystoupit člověk za mnou :-) [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.09  00:52

    « Re: Re: zachovalá ale...

    Tento týden jsem jezdil každý den na brigádu 10km tam a zpět v Oplu Corsa B 1.2 (33kW), které patří mé matce. Co se týká výbavy tam má oproti mojí Feldě navíc posilovač řízení, airbag, elektricky ovládaná přední okna a nějaké ty další blbosti :-) Pohodlněji se mi s ní ale nejezdí. Kromě velmi nízkého výkonu motoru, který komfort jízdy hodně snižuje mi přišla Corsa až nepřirozeně měkce odpružená, dále má moc měkké sedačky, "divné" dráhy řadící páky (to má asi každý starší Opel, jezdil jsem i Zafirou a tam to bylo to samé), příliš měkká a špatně čitelná je i spojka. Co musím na Corse pochválit, nikde nic nevrže-neskřípe i aerodanicmický hluk je nižší. Hluk motoru taky není tak vysoký jako ve Felicii, přesto působí nepříjemně.

    Felicii si podle situace plánuju nechat rok nebo dva. Kombi mi začalo vyhovovat, což mi trošku dělá v hlavě bordel - chtěl jsem na příští léto sehnat Porsche 924/944 ale na to bych si asi nezvyknul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.09  17:33

    « Re: zachovalá ale...

    Zastaralá felicia na svou dobu nebyla??? Měl jsem Combi s new xichtem edici Safe Line (4bagy, ABS, centrál)
    rok výroby 1999. [odkaz]

    - na pohled byla opravdu krásná ...jenže...byla to felície...- odhlučnění otřesné to co tam dávali snad nebylo ani odhlučnění... Plasty tvrdé nekvalitní, často vrzaly, zpracování a slicování otřesné, karoserie se kroutila, já tam měl naštěstí vzpěru už od výroby, ale i tak nic moc, zadní náprava sice nesmrtelná, ale jízdní vlastnosti jako lavor plný vody na balónu. Navíc to celé vibruje jako obrovský mega penís na baterky. Komfort v tom autě prakticky žádný nebyl. Felice jsem různé řídil 3 a ve všech byly stejné podmínky a vibrátor efekt. Ať už jsem sednul do ušmudlaného punta nebo clia, corsy, tak vždy minimálně komfort v těch autech byl o řadu výše. Naučil jsem se, že auta nelze posuzovat jen podle vzhledu, felda je totiž opravdu pěkné auto.

    Co se týče spolehlivosti v zimě nešly otvírat zadní dveře, prostě si kliky řekli, že v zimě se otvírat nebudou ať za ně tahá třeba sám Herkules, řadící páka měla vlastnosti jako vařečka ve svíčkové, na nerovnosteh drnčel kloub řazení (jako santovy sobi s rolničkama), termostat ten se pomalu měnil jako spotřebák, zamykání zpátečky si taky zničeho nic řeklo, že mu můžu políbit p**el, kouzelné bylo zavírání kapoty ačkoliv auto nebylo nikdy bourané, tak pokud se s kapotou netřísklo z metru tak se nezavřela. No a rez, ta byla taková ta třešnička na lejnu, do toho auta jsem narval peněz a peněz (byl jsem mlád a hloupej a chtěl mít auto v luxusním stavu, ke konci i opravdu bylo) jakmile jsem vyřešil většinu technických problémů, tak na mě vykvetl lem pak druhej, pak práh, pak jsem viděl na netu (FK) fotky jak vypadá felicie pod předníma blatníkama - mimochodem kompletně zhnitá - lekl jsem se, tak jsem se podíval na ty moje samozřejmě to samé, naštval se, auto prodal koupil o 4roky starší, ale pořádné. Teď mi řekni, které auto roku výroby 1999 má tyto vlatnosti ??? Jinak mou feldu jsem prodal s najetýma 140 000km. Auto co mám teď má, teď už 200 000km a absolutně bez problému - vše z výroby pořád funguje, vyměnil jsem jen pár těsnění (pod víčkem oleje apod).

    Pokud máte svou feldu opravdu rádi, nesedejte do ničeho jiného, jinak jí mít rádi přestanete. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.09  12:07

    « Re: Re: Re: Re: zachovalá ale...

    Nedávno jsem měl možnost projet se v Seatu Cordoba s podobným počtem najetých kilometrů jako mám na Felicii. Motor - klasická 1.4 (ne 16V) s výkonem 44kW mi připadal výkonem zhruba stejný, možná šel trošku ochotněji vytáčet, avšak charakterem mi byl tak nějak bližší. Naproti tomu Škoda Fabia 1.2 THP (stará verze 40kW) je sice pružnější, ale díky "nepravidelnému chodu" nebo jak to nazvat se nedá jet ve městě běžně na čtvrtý převodový stupeň, což zase zvyšuje spotřebu. Když to ale shrnu, je na tom motor Škody Felicie v porovnání s podobnými auty dobře. Můj úsudek je ovlivněn zkušenostmi s japonskými vozy, kde jsou na tom motory trošku jinak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Petr408

    Petr408 28.07.09  10:23

    « Re: Re: Re: zachovalá ale...

    V jednoduchosti je síla, k čemu vymýšlet jiné motory, aby bylo více starostí a poruch ????
    Kamarád má Škodu Felicii 1.3 GLXi 50 kW. Při velkých otáčkách jede parádně. Otec automechanik opravoval favority, felicie, octavie......a z téhle motorizace vytáh přes 160 km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.09  15:51

    « Re: Re: zachovalá ale...

    k tej zastaranosti: ABS aj EDS a 4xAirbag vo Feliciach bolo možné mať, ale za príplatok - tak isto ako i u konkurencie v tomto segmente, práve pasívna bezpečnosť je v teste felície na tomto webe chválená: [odkaz]

    Antikorózna ochrana je dosť často pri Feliciach hrôza to je fakt!

    K motoru, jediná "zastaranosť" je ventiloví rozvod OHV inak to s motorom z 1000MB nemá nič spoločné(až nato že je to 4vlec 8ventil čo je milión ďalších aut) práve naopak, v niektorých ohľadoch je ten motor na svoju dobu a triedu moderný - má hliníkoví blok aj hlavu, viacbodové vstrekovanie MPI, elektronický plyn, zapaľovací modul alebo teda zapaľovaciu lištu - nie klasický starý rozdeľovač s káblami ku sviečkam ako pre niekoho modernejšia 1,6 MPI... prosto je to pol na pol ale zastaraný motor to nieje a ani auto.

    Myslím si, že sa treba na auto pozerať očami doby a segmentu do ktorých patrí, Felicia patrí do deväťdesiatich rokov a vtedy bola ok, je jasné že na súčasné autá už nemá, ale to je tak pri každom aute - len môj názor nevnucujem ho nikomu ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.09  14:08

    « Re: zachovalá ale...

    V dobrém stavu je zejména díky pravidelným prohlídkám v autorizovaném servisu. Samotné zpracování automobilu mě překvapilo - nečekal jsem, že dokáže najet takový počet kilometrů bez vážnějších zásahů.

    Jako zastaralé jsem auto označil z důvodu použité motorizace - její základ je někde ve Škodě 1000MB, dále pak absence ABS a nízké pasivní bezpečnosti. Také antikorozní ochrana nepatří mezi silné stránky vozu. Budu se ale co nejvíce snažit jí předcházet. Za co jsem rád je chybějící posilovač řízení, právě ve Felicii se mi s ním zdá řízení nepříjemné a málo kontaktní.

    Co se týká toho motoru, jsem asi moc zmlsaný z Mazdy 323 o které se taky chystám něco málo napsat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.09  13:28

    « zachovalá ale...

    ahoj, tvoja Felicia vyzerá na fotkách v dobrej kondícii, vzhľadom na ten počet najazdených kilometrov... niektoré sú polorozpadnuté pri polovičke z toho čo ma tvoja za sebou...

    Len by ma zaujímalo čo vidíš také zastaralé na tej Felici?
    Na svoju dobu ani zďaleka zastarala nebola, podľa mňa to bol taký štandard - síce nič moc ale zastaralá nebola.

    Inak k tomu motoru, píšeš že ho nemá zmysel točiť lebo aj tak nejde, má toho veľa za sebou, ale tie 1,3ky práve v otáčkach naberali na pružnosti a sile (o rok novšiu feldu v 1,3 MPI 50Kw máme doma takže necucám z prsta, v rozmedzí 3500-5000,5500 ot/min to ide citeľne lepšie než v bežných 2000-3000ot/min) opakujem že môže to byť aj počtom najazdených kilometrov, ale tieto 1,3ky sú niekedy pružnejšie než klasické 1,4ky (NIEKEDY!)

    inak prajem nech dobre a spoľahlivo slúži ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…