Recenze

10 Majitel

Opel Senator Senator B 3.0 24V CD

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Senator, foto 1 Opel Senator, foto 2 Opel Senator, foto 3 Opel Senator, foto 5 Opel Senator, foto 6 Opel Senator, foto 7 Opel Senator, foto 8 Opel Senator, foto 9
Opel Senator, foto 10 Opel Senator, foto 12 Opel Senator, foto 13 Opel Senator, foto 14 Opel Senator, foto 16 Opel Senator, foto 17 Opel Senator, foto 18 Opel Senator, foto 19 Opel Senator, foto 20 Opel Senator, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Senda Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 256 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Senda".

Senator B spatřil světlo světa v roce 1987, Opel chtěl tímto modelem vstoupit do segmentu luxusních vozů, po bok automobilů BMW, Audi a Mercedes Benz, do vývoje tohoto modelu investoval hodně financí, bohužel se Senator mezi Elitu nikdy nedostal, navzdory svému vysoce kvalitnímu zpracování, výbornému odhlučnění interiéru ,silným ,odolným a spolehlivým motorům a luxusní výbavě, která zahrnovala všemožné komfortní prvky, Opel nezvládl antikorozní úpravu a tak většina Senatorů začala rychle rezivět,což většinu potenciálních zájemcu o vůz odradilo, a tak se navzdory modernizaci a novému motoru 3.0 24V koncem roku 1989 vyrobilo kolem 60 000 vozů! Výroba byla ukončena koncem roku 1993 bez náhrady...

Motory:
25NE(103kw/205Nm) 210km/h
30NE(130kw/240Nm) 227km/h
C26NE(110kw/220Nm) 215km/h
C30LE(115kw/230Nm) 217km/h
C30NE(130kw/230Nm) 227km/h
C30SE:-)

Motor C30SE:
Zážehový řadový šestiválec, s rozvodem DOHC,
rozvody poháněné odolným řetězem!
Elektronicky řízené vícebodové vstřikování paliva spolu se zapalováním Bosch MOTRONIC.
Výkon 150Kw/204 PS při 6000ot/min
Točivý moment:270Nm při 3600ot/min
Palivo Natural 98.
Zrychlení 0-100-7.6s
Předepsaná maximální rychlost pro automatickou převodovku je 235 km /h, pro manuál 240km/h, moje maximum je 256km/h, je to sice tachometrová rychlost,ale i tak si tohoto údaje moooc vážím!!!

Převodovka:
Automatická elektronicky řízená se třemi provoznímy režimy:
-ekonomický
-sportovní: převodovka udržuje motor neustále ve vyšších otáčkách a rychleji reaguje na sešlápnutí plynu, při akceleraci řadí až před zásahem omezovače:-)
-zimní: auto se rozjíždí na druhý převodový stupeň, řazení je obzvláště měkké, tento režim,se vypíná po dosažení rychlosti 80km/h, nebo kick Downem!

Dále je možno volit mezi stupni:
P-parkování
R-zpátečka
N-neutrál
D-automatika
A konečně 3,2,1 a to pro případ,že potřebujete brzdnou sílu motoru, jedete v zatáčkovitém úseku a nechcete aby převodovka zbytečně přeřazovala, nebo když chcete využít maximálních otáček motoru, například při zařazeném stupni 3,převodovka automaticky řadí do tohoto stupně,ale čtyřku nikdy nezařadí!!
Bezpečnostní pojistka umožňuje vůz nastartovat pouze, když je volič v pozici P,nebo N! Sice logické a primitivní,ale ne pro každého..
Kolikrát jsem se divil,proč se po otočení klíčku v zapalování nic neděje:-)...

Při poruše převodovky se musí stupnice 1,2,3užívat jako nouzová, protože při zařazené automatice a poruše,znamená zařazená automatika 4rychlostní stupeň a na ten se autu moc zrychlovat nechce:-)(znám z vectry)

Brzdy:
Kapalinové,dvoukruhové s podtlakovým posilovačem,standardně osazené systémem ABS od firmy BOSCH.
Vpředu odvětrané kotouče o průměru 297mmm, vzadu masivní kotouče.

Exteriér:
Karoserie je odvozena od Omegy A, rozvor náprav činí 2730mm, s omegou jsou shodné pouze přední dveře, část střechy, a podvozkové díly, všechna kola jsou nezávisle zavěšena, což zaručuje perfektní jízdní vlastnosti a precizní ovládání, Přední poměrně těžkou kapotu zvedají dvě plynové vzpěry, rovněž víku zavazadelníku pomáhá vzpěra.
Čelní a zadní okna jsou lepená, všechna skla jsou probarvená, u většiny Senatoru je v čelním okně zalitá anténa rádia, Rozpoznávacím prvkem nejsilnějšího motoru 3.0 24V je přítlačný spoiler na víku kufru a také dvojitá obdélníková koncovka výfuku.

V nabídce Opelu byly pouze dvě varianty výbavy a to základní a CD

Už základní výbava obsahovala plastové kryty prahů, elektricky nastavitelná zrcátka s vyhříváním, nárazníky i zrcátka v barvě vozu, v závislosti na rychlosti tuhnoucí posilovač řízení SERVOTRONIC (při stání na volnoběh působí řízení dojmem,že snad volant není s ničím spojen a klouže jen v nějakém ložisku), ABS, otáčkoměr, elektronicky řízenou teplotu interiéru nezávisle pro levou a pravou polovinu interiéru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrky na předních sedadlech, centrální zamykání, mlhové světlomety v předu i v zadu, přídavné dálkové světlomety,Stereo rádio včetně 6ti reproduktorů,paket osvětlení interiéru a zadní tlumiče automaticky udržující světlou výšku vozidla nezávisle na zatížení.

Vrcholná verze CD navíc obsahovala automatickou převodovku, Tempomat, klimatizaci s možností vychlazování schránky před spolujezdcem, elektricky ovládaná okna s dojezdy a pojistkou proti přivření prstů, LCD přístrojový panel, výškově nastavitelný, kůží obšitý volant a sedadlo spolujezdce, luxusnější čalounění z mikroplyše, vyhřívaná přední sedadla, dřevěné obložení, dvojvrstvý metalický lak, kožený paket interiéru, prahové lišty s hliníkovým dekorem, výkonnější audio systém, Palubní počítač včetně kontrolního systému, hlídajícího veškeré provozní kapaliny a vnější osvětlení vozidla, vyhřívaně trysky vstřikovačů,litá 15ti palcová kola pavučinového designu, vysokorychlostní pneumatiky 205/65 ZR15 a systém RIDE CONTROL umožňující měnit tuhost podvozku ve třech stupních:

-Comfort, opravdu velmi měkký podvozek, žehlící jakékoliv nerovnosti, tento režim elektronika toleruje do rychlosti 90km/h po překročení automaticky přepne do režimu:
-Medium, středně tuhé odpružení, dalo by se říci: standardní tlumiče, tento režim může být nastaven do rychlosti 120km/h po překročení elektronika přepíná do nejtvrdšího režimu:
-Sport, podvozek je opravdu dost tuhý a auto perfektně sedí v zatáčkách

Zbývalo si připlatit za elektrický šíbr (1820 DM) což naštěstí většina kupujicích udělala:-), dále pak za kožené čalounění(2161 DM), závěsné zařízení(981 DM), vyhřívání zadních sedadel, roletku zadního okna(171 DM) a za stírače a ostřikovače světlometů(686 DM)…



Sendu jsem koupil na jaře roku 2006 od kamaráda z Mladé Boleslavi-od Rendy, věděl jsem, že má k autu velice dobrý vztah a pečlivě se o něj stará a do prodeje se mu moc nechce, přesto se mi podařilo jej umluvit a auto jsem koupil, má jasný původ, bylo koupeno nové v Zurichu, má servisní knížku pečlivě vedenou do konce roku 2001, původní manuál k obsluze, na autě není nic co tam nepatří, pouze kola momentalně používám jiná, jinak je vše naprosto původní, dokonce i audio systém na CD...
Motor 3.0 24V byl nejsilnějším sériově montovaným motorem, jde o řadový šestiválec,se čtyřmi ventily na válec se systémem proměnlivého sání tzv.DUAL RAM, který zaručuje neobyčejnou prožnost! Senda je v naprostém pořádku,garážovaný, bez koroze, pravidelně konzervován... -dalo by se říci jako nový:-) Verze CD značí plnou výbavu jak už jsem popsal na začátku článku... Veškteré díly kupuji na objednávku u Opela z německa... Auta si moc vážím, používám ho jen příležitostně, protože jich bohužel už moc na silnicích nepotkáte, takže ročně najedu sotva pár set kilometrů,ale každý kilometr je naprosto jedinečným zážitkem, už po otevření dveří na mě pokaždé dýchne luxusní kouzlo 90tých let, sedadla jsou stále jako nová, zavření dveří charakterizuje tiché cvaknutí, po zapnutí zapalování se rozzáří LCD panel, po jeho zhasnutí ještě otočím o jednu polohu klíčku a spouštím krásný dunivý zvuk motoru, jízda je kapitolou sama o sobě... Tento vůz stál ve své době 79800,-DM + el.šíbr, roleta zadního okna a stírače světel...
S původním majitelem Rendem jsem ve spojení a veškteré věci ohledně auta řešíme spolu, tímto mu chci poděkovat za vše, co pro mě dělá!!! Je to vlastně takový můj osobní dodavatel super aut, poradce a velmi dobrý kamarád:-) Také zdravím Misa z Bratislavy, se kterým jsem prodiskutoval přez ICQ pekných pár hodin ohledně našich Oplíků:-)

Silné stránky

Originální design
Prostornost
Silný a kultivovaný motor
Plynule řadící převodovka
Bohatá výbava
Perfektní odhlučnění interiéru
Pohodlná sedadla
Výborné brzdy
Zpracování(ani po 16ti letech v autě nic nevrže)
Relativně nízká spotřeba

Slabé stránky

Drahé náhradní díly, například za přední pár tlumičů OPEl požaduje 23040Kč... za přední ramena 11000Kč... Snad to do léta schrastím:-)
Pokud máte někdo Senatora a poškodíte si dřevěný dekor na středovém tunelu, shánějte na internetu použitý, výrobce za něj totiž požaduje přez 32 000Kč! No,ale tím vás tady nebudu trápit,každý špás jak známo něco stojí:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pro veškteré díly jezdím do Opelu do Brna, zatím jsem se nesetkal s problémem, možná je to tím,že jsem ještě nepotřeboval nic opravit:-) více poznám z jara,chystám se totiž na výměnu předních tlumičů a ramen...

 

Novinky v recenzi

10.7.2009 00:01

Tak v létě 2008 jsem nechal vyměnit všechny čtyři elektronicky nastavitelné tlumiče, ramena a obul jsem nové pneu Continental Premium Contact na originál alu kola, změna v jízdě je neuvěřitelná, měl jsem Omegu MV6 teď mám Vetru V6 2001 a se senatorem se nemůže rovnat jízdnímy vlastnosti ani firemní Mercedes C 220CDI:-) Je sice pravdou, že generálka podvozku mě stála přez 60 000Kč plus šedivé vlasy ze servisu BS Auto BRNO, kteří vůbec netušily jak elektronicky nastavitelný podvozek funguje, i když se při přijímání sendy tvářili jako nechytřejší lid pod sluncem! Když jsem podepsal fakturu a vyjel ze servisu po výměně tlumičů, svítila mi na palubní desce kontrolka diagnostiky podvozku,takže jsem jen servis objel dokola a vrátil se po dvou minutách na reklamaci, což mě nechalo v klidu, když mě ale technici ujišťovali,že svítící kontrolka signalizuje funkčnost systému, nevěděl jsem,jestli se mám smát,nebo brečet, po hodině, kdy byl senda na dílně a technici chodili kolem auta jsem vykouřil krabičku cigaret a dožadoval se vstupu do dílny, když mě to bylo konečně umožněno, zjistil jsem,že celou hodinu hledají Diagnostickou zástrčku tu jsem jim ukázal,ale nebylo to nic platné... nakonec jsem zůstal u auta sám s jediným mladým mechanikem,který se mi snažil pomoct,ale nevěděl jak, sám jsem si vyblikal kódy závad,technik na mě koukal jak zjara co to vlastně dělám a jak to funguje:-(... ještě jsem jim je přeložil do češtiny ale auto tam stejně zůstalo skoro dva měsíce:-( za ty dva měsíce z německa přišly tři páry tlumičů, až ty poslední byly funkční,technici stihly poškrábat červeně lakovaný kryt motoru, budiš pravda, že to vedení přiznalo a v rámci reklamace byl nově nalakován, takové štěstí ale neměl kryt dveří, který mě po druhém převzetí vypadl odlomený po otevření dveří,stejně jako volant,který je od té doby na křivo, než bych ale auto vrátil na reklamaci s křivým volantem, rači ho nechám tak a budu hledat pečlivější servis!!! takže v kostce, BS už nechci ani vidět!!! Teď jsem si ještě vzpoměl jak mě umaštěný mechanik ležel v kufru a čalounění po něm jsem čistil suchou pěnou na třikrát! FUJ! Letos jsem sendu ještě nepřihlásil ale chystám se na to koncem července a moc se těším!

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Opel



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jsem maximálně spokojen, no moc toho nenajezdím,tak ještě aby ne... :-)

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

I na dnešní dobu vynikající, všechna kola nezávisle zavěšená, takž e paráda

jízdní komfort
10

Zatím jsem nejel v pohodlnějším autě...

provozní náklady
5

No ty jsou trošku horší,ale za všechno se platí!

náhradní díly
3

Náhradní díly jsou největší slabinou, než seženu originální díl, hodně se najezdím a protelefonuju a to v lepším případě, v tom horším díl vůbec sehnat nelze:-(

výkon motoru
10

Naprosto dostačující!!! 204 koníku je celkem dost i na tak velké auto

spotřeba
9

Příjemná jestliže se jedná o motor 3.0 :-)

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se výrazně ochladí

Praze bude vládnout slunný podzim. Ke konci týdne se…

V úterý 22. září nastane v Česku podzim. Tento den by měl být také nejteplejším dnem za posledních 11 let a…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Rohan napodobí tátu, má medaili i Tokio: Můžeme se plácat po ramenou, ale...

Rohan napodobí tátu, má medaili i Tokio: Můžeme se…

Na olympijských hrách závodil už jeho táta, teď má i Lukáš Rohan jistotu, že se představí pod pěti kruhy.…

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl precizním výkonem

Dvořák podruhé triumfoval v UFC! Soupeře přemohl…

Parádní vítězství! Český bojovník David Dvořák předvedl v souboji proti Jordanu Espinosovi v Las Vegas prakticky…

 

Reflex.cz

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i odreagování pro vojáky

Erotické pohlednice z 1. světové války: Platidlo i…

Vojáci si za 1.světové války procházeli očistcem. Na západní frontě se bojovalo především v zákopech. To bylo…

Simon Wiesenthal: V životě legendárního lovce nacistů hrála důležitou roli Praha

Simon Wiesenthal: V životě legendárního lovce…

Nebyl prorok ani světec. Občas jste v jeho přítomnosti měli pocit, že příliš mluví a vy ho ani trochu…