Recenze

8 Majitel

Ford Puma

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Puma Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1689 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "SKIERek".

Jak jsem k němu přišel?

Přibližně od 15 let jsem pravidelně pokukoval po inzertních serverech a hledal auto, co si jako čerstvý osmnáctník koupím. Prvním kandidátem bylo samozřejmě BMW 3řady ( v té době letěla Kobra11 ), Audi A3. Po vystřízlivění v podobě brigád jsem zjistil, že tohle asi neklapne a začal pokukovat po naši "rodinné" značce a to byl Ford. Měli jsme doma Sierru D, Mondeo MK1 TD, Mondeo MK2 TD, Focuse Tddi, a služební Fusion TDCI a Focus 1.6i. Mé kroky tedy vedly k Focusu, pravidelně jsem sledoval vývoj cen na trhu a koketoval na Focus foru. Ani sám nevím jak k tomu došlo, ale začal jsem pokukovat po Pumě. Zaregistroval se na puma-forum.cz a koketoval i tam. Nicméně Pumu jsem opustil s tím, že se mi prostě nelíbila. Ale pak jsem zahlídnul na Puma-foru inzerát na Pumu po kroupech za 23 000,- - a Puma se mi najednou začla líbit mnohem více než předtím. Jenom dodám, že to bylo září a řidičák jsem dostal 3.1. Prostě jsem ji musel mít a tak se také stalo a jsem hrdým majitelem Pumy, auta který mi ve všech směrech vyhovuje a jsem rád, že zrovna mé první auto je Puma!

Motor
Moje Pumice dostala nejsilnější motor jaký se do ní dával a to je 1.7i 125HP což v kombinaci s cca 950kg autem dělá své :)
Ovšem nejúžasnější na tom je zvuk! Od 3 tisíc otáček se rozezní německá symfonie a není den, kdy by jsem si ho nechtěl poslechnout znovu a znovu. Zvuk nejde z výfuku, ale z motoru!

Jízdní vlastnosti
sedí jako přibitá, bohužel mi odešly zadní tlumiče a levnější bude koupit kompletní sportovní podvozek než nový originál. Uvidíme. Každopádně zadek lehce tancuje.

Spotřeba
Osobně jezdím za 8.1l/100km, kdyby člověk chtěl tak si troufnu říct ,že by se dalo jezdit lehce pod 7. Jenže já nechci ;)

V závěru bych jenom chtěl zdůraznit ,že tady nejsem kvůli honění hodnocení, jen jsem se chtěl podělit o zkušenosti a třeba taky někomu usnadnit koupi. Ja ji absolutně nelituji a jak už jsem zmínil, jsem rád ,že mám zrovna Pumu!

Silné stránky

-motor
-krásné auto

Slabé stránky

- !!!BRZDY!!! - 125 koní a vpředu bubny z Fiesty (238mm) a vzadu bubny?
-velikost (odvezl jsem vše co jsem potřeboval, ale občas je otravné jak někdo nastupuje za mě)
-pověst "babského" auta
-koroze
-šestka by se šikla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

hned po koupi provedena "antikorozní" oprava
-loupající se lemy předních blatníku (komplet lak, oprava krup - při rozebrání se mu rozpadly na dvě pulky, dole byly uhnilé. Vykitoval znovů a drží)
-prahy v katastrofálním stavu (Tlumex je slepil do kupy :) )
-prasklý lak na několika místech


poté následoval zbytek
-výmena oleje
- nová napínací kladka
- STK ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupováno od soukromníka, měl slzy v očích jak jsme odjížděli, ale bohužel ne všechno zlato se třpytí.

Tuning

od předchozího majitele
- 2 decentní křidélka WOLF - přesně podle mého gusta
- rozšířené lemy (z Golfu 2) - nelíbí se mi, nepraktické (kamínky) , nehodí se k autu.
- rozšíření vzadu o 8cm (2x2cm podložky na každé straně) se sportovním podvozkem budu muzet jednu vyndat..
- ode mě dostala 15" papuče Borbet s pneu Toyo
- bílé blinkry
- žluté třmeny a bubny

 


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

nikde mě nenechala

praktičnost
6

stěhovák to nění, ale 4 lidi na chatu odvezla :)

prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8

jsem takový rýpal co si vždy něco najde, takže podle toho taky vysoké provozní náklady

náhradní díly
8

kromě plechu, se dá vše vpohodě sehnat, ceny normální

výkon motoru
8

pár poníku by se ještě šiklo

spotřeba
8

spokojenost

hlučnost motoru
10

když chci, chová se jako šedá myš - když chci je uřvaná jak tygr

kvalita sedadel
8

bohužel recaro to nejsou, po 4 hodinách bolí záda

brzdy
4

katastrofa

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše věci! Právnička radí, jak se bránit

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše…

Má váš partner dluhy a hrozí mu exekuce? Pozor! I když mu ve vašem bytě nepatří ani kapesník, můžete o své věci…

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické scény a hrdinství po nehodě cisterny

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické…

Jeden mrtvý člověk a přes 10 zraněných! Taková je děsivá bilance nedělní dopravní nehody, ke které došlo…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech. Třinec prohrává s Lausanne

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech.…

Skupinová fáze Ligy mistrů finišuje! Plzeň ve svém posledním zápase základní skupiny B zvítězila nad švýcarským…

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily, trenéři riskovali až moc

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily,…

Když viděl, jak reprezentační kouč Jaroslav Šilhavý zatřásl proti Severnímu Irsku (2:3) se sestavou, měl obavy.…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…