Recenze

8 Majitel

Ford Puma

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Puma Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1689 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "SKIERek".

Jak jsem k němu přišel?

Přibližně od 15 let jsem pravidelně pokukoval po inzertních serverech a hledal auto, co si jako čerstvý osmnáctník koupím. Prvním kandidátem bylo samozřejmě BMW 3řady ( v té době letěla Kobra11 ), Audi A3. Po vystřízlivění v podobě brigád jsem zjistil, že tohle asi neklapne a začal pokukovat po naši "rodinné" značce a to byl Ford. Měli jsme doma Sierru D, Mondeo MK1 TD, Mondeo MK2 TD, Focuse Tddi, a služební Fusion TDCI a Focus 1.6i. Mé kroky tedy vedly k Focusu, pravidelně jsem sledoval vývoj cen na trhu a koketoval na Focus foru. Ani sám nevím jak k tomu došlo, ale začal jsem pokukovat po Pumě. Zaregistroval se na puma-forum.cz a koketoval i tam. Nicméně Pumu jsem opustil s tím, že se mi prostě nelíbila. Ale pak jsem zahlídnul na Puma-foru inzerát na Pumu po kroupech za 23 000,- - a Puma se mi najednou začla líbit mnohem více než předtím. Jenom dodám, že to bylo září a řidičák jsem dostal 3.1. Prostě jsem ji musel mít a tak se také stalo a jsem hrdým majitelem Pumy, auta který mi ve všech směrech vyhovuje a jsem rád, že zrovna mé první auto je Puma!

Motor
Moje Pumice dostala nejsilnější motor jaký se do ní dával a to je 1.7i 125HP což v kombinaci s cca 950kg autem dělá své :)
Ovšem nejúžasnější na tom je zvuk! Od 3 tisíc otáček se rozezní německá symfonie a není den, kdy by jsem si ho nechtěl poslechnout znovu a znovu. Zvuk nejde z výfuku, ale z motoru!

Jízdní vlastnosti
sedí jako přibitá, bohužel mi odešly zadní tlumiče a levnější bude koupit kompletní sportovní podvozek než nový originál. Uvidíme. Každopádně zadek lehce tancuje.

Spotřeba
Osobně jezdím za 8.1l/100km, kdyby člověk chtěl tak si troufnu říct ,že by se dalo jezdit lehce pod 7. Jenže já nechci ;)

V závěru bych jenom chtěl zdůraznit ,že tady nejsem kvůli honění hodnocení, jen jsem se chtěl podělit o zkušenosti a třeba taky někomu usnadnit koupi. Ja ji absolutně nelituji a jak už jsem zmínil, jsem rád ,že mám zrovna Pumu!

Silné stránky

-motor
-krásné auto

Slabé stránky

- !!!BRZDY!!! - 125 koní a vpředu bubny z Fiesty (238mm) a vzadu bubny?
-velikost (odvezl jsem vše co jsem potřeboval, ale občas je otravné jak někdo nastupuje za mě)
-pověst "babského" auta
-koroze
-šestka by se šikla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

hned po koupi provedena "antikorozní" oprava
-loupající se lemy předních blatníku (komplet lak, oprava krup - při rozebrání se mu rozpadly na dvě pulky, dole byly uhnilé. Vykitoval znovů a drží)
-prahy v katastrofálním stavu (Tlumex je slepil do kupy :) )
-prasklý lak na několika místech


poté následoval zbytek
-výmena oleje
- nová napínací kladka
- STK ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

kupováno od soukromníka, měl slzy v očích jak jsme odjížděli, ale bohužel ne všechno zlato se třpytí.

Tuning

od předchozího majitele
- 2 decentní křidélka WOLF - přesně podle mého gusta
- rozšířené lemy (z Golfu 2) - nelíbí se mi, nepraktické (kamínky) , nehodí se k autu.
- rozšíření vzadu o 8cm (2x2cm podložky na každé straně) se sportovním podvozkem budu muzet jednu vyndat..
- ode mě dostala 15" papuče Borbet s pneu Toyo
- bílé blinkry
- žluté třmeny a bubny

 


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

nikde mě nenechala

praktičnost
6

stěhovák to nění, ale 4 lidi na chatu odvezla :)

prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8

jsem takový rýpal co si vždy něco najde, takže podle toho taky vysoké provozní náklady

náhradní díly
8

kromě plechu, se dá vše vpohodě sehnat, ceny normální

výkon motoru
8

pár poníku by se ještě šiklo

spotřeba
8

spokojenost

hlučnost motoru
10

když chci, chová se jako šedá myš - když chci je uřvaná jak tygr

kvalita sedadel
8

bohužel recaro to nejsou, po 4 hodinách bolí záda

brzdy
4

katastrofa

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Opičáci mají velké koule: Je radost si s nimi hrát! Recenze Super Monkey Ball Banana Mania

Opičáci mají velké koule: Je radost si s nimi hrát!…

Populární párty série s prvky logického rychlíku Super Monkey Ball se vrátila s novým titulem k příležitosti…

Testovali jsme toaletní papíry: Tři hrozí ucpáním trubek, zjistila laboratoř! Který se vyplatí?

Testovali jsme toaletní papíry: Tři hrozí ucpáním…

Potravinový Sherlock vám přináší unikátní, nepotravinový test! Pod lupu si vzal třívrstvé toaleťáky a jejich…

 

iSport.cz

Každého baví dávat góly, škoda neudržené nuly, řekl sparťan Wiesner

Každého baví dávat góly, škoda neudržené nuly, řekl…

Týden snů pokračuje. Minulé pondělí si Tomáš Wiesner zahrál za reprezentaci proti Bělorusku. V neděli pak jedním…

Florbalisté jsou před MS ve formě! V Plzni senzačně skolili Švédy i Finy

Florbalisté jsou před MS ve formě! V Plzni senzačně…

Generálka se nadmíru vydařila! Česká florbalová reprezentace zamíří na šampionát do Helsinek posílena zisky…

 

Reflex.cz

Vláda sebevrahů: Aby Fialův kabinet neskončil jako Topolánkův. Ten doběhly globální trendy

Vláda sebevrahů: Aby Fialův kabinet neskončil jako…

Máme po volbách a mně situace dost připomíná éru Topolánkovy vlády. Ta také přišla do globálně ekonomicky…

Cestovatelský děs: Šestihvězdičkový hotel v Severní Koreji má horší služby než vězení

Cestovatelský děs: Šestihvězdičkový hotel v Severní…

O TripAdvisoru, největším cestovatelském webu na světě, se nedá říci, že by byl nějak předpojatý. Ostatně mnoho…