Recenze

10 Majitel

Ford Puma Ford ECT 1,7

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1 Ford Puma, foto 2 Ford Puma, foto 3 Ford Puma, foto 4 Ford Puma, foto 5 Ford Puma, foto 6 Ford Puma, foto 7 Ford Puma, foto 8
Ford Puma, foto 9 Ford Puma, foto 10 Ford Puma, foto 11 Ford Puma, foto 12 Ford Puma, foto 13 Ford Puma, foto 14 Ford Puma, foto 15 Ford Puma, foto 16 Ford Puma, foto 17 Ford Puma, foto 18 Ford Puma, foto 19 Ford Puma, foto 20 Ford Puma, foto 21 Ford Puma, foto 22 Ford Puma, foto 23 Ford Puma, foto 24 Ford Puma, foto 25 Ford Puma, foto 26 Ford Puma, foto 27 Ford Puma, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Puma Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1700 výkon [kW]: 92 / 95 * kroutící moment [Nm]: 157 / 160 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 / 8.7 * maximální rychlost [km/h]: 203 / 203 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 7 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vožel".

Po odchodu myšáka moje 2 auto a zároveň můj splněný sen. Vždycky jsem chtěl malýho sporťáka a to se mi podařilo.

Po zkoumání internetu se objevil odkaz ve Stráži u Liberce, dohodli jsme se s tátou a vyrazili s rodinným Daewoo a šli zkoumat tuhle Rudou kočku za dobrou cenu :-) s naběhanými 92000 kilometry. Hned na první pohled si už s ní někdo pohrál, měla na obou dveřích černý název Puma se znakem a na víku kufru bylo pěkný na pumu přímo padnoucí křídlo. Další plus nebylo tam klasické rádio ale nové od Blaupunktu. Mám s pumou spoustu plánů a úprav směrem k tuningu tak mě uchvátila už jak byla základně upravená.

Koupě proběhla 13.srpna a od té doby jsem jejím šťastným vlastníkem. Měla několik drobností, ale svěřil jsem jí po 2 týdnech do rukou kamarádovi ve Strupčicích a ten už se o to postaral.

Motorově je nyní puma 100% v pořádku, proběhla kompletní výměna brzd krom pedálů jsou brzdy úplně nové, ložiska, čepy a ještě pár drobností. Jediné na co už nezbyly finance jsou tlumiče, ty tam teď nejsou moc kvalitní ale jen co budou nějaké peníze tak výměna proběhne. Náhradní díly stály dohromady s opravou na stejnou částku co koupě. Najednou už puma má dvojnásobnou hodnotu (víc než jsem čekal a trochu-úplně mě to vyčistilo kapsy) a pro mě už po pár projížďkách už několikanásobnou- stala se z ní moje kočka.

Nedávno se mi podařilo sehnat koncovku výfuku a díky díře v tlumiči co se mi objevila proběhla koupě podobného koncového tlumiče a instalování široké ale zároveň decentní koncovky, nechtěl jsem agresivním výfukem přebít krásný pumácký zvuk motoru. K vánocům jsem dostal nový žárovky, nechtěl jsem xenony a hledal a vybral si nový halogeny do dálkových a silně svítivé žárovky do potkávacích a je to hodně znát. Už konečně něco za deště ve tmě vidím.. :-D u Fordů mi přišlo zbytečně složité vyměňování žárovek, je potřeba sundání přední masky a vyndání celého světla. Přidám to do fotek pro porozumění.

Puma je závislost, ale krásná. Radost s ní jezdit :-)

Více fotek: http://Vozel.rajce.idnes.cz

Silné stránky

- Motor
- Jízdní Vlastnosti
- Spotřeba
- není špatná dá se jet hodně pomalou jízdou se dá dostat až na nějakých 5 litrů, ale popravdě, kdo dokáže jet pomalu se sporťákem.. ale v průměru se jezdí za slušných 7,5 dravá jízda s plným plynem spolkne max 11-12 litrů. což není špatný na ten objem.
- příjemný vzhled + interiér
- sportovní tvrdý podvozek

Slabé stránky

české špatné silnice dávají podvozku silné čočky..
cena + shánění náhradních dílů - originál od Forda šíleně drahej, servis naštěstí mám šikovného mechanika co to zvládá..

SVĚTLA - monstrózní nedostatek u pumy!! xenony jedině!!
Puma není vůbec na praktičnost.. ať se s ní cokoliv stane tak se to musí řešit složitě, zpracování je jednoduché ale opravy složité..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Soukromý servis

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V bazaru vše vyřídili, a poslali papíry po 5 dnech jen jsem zašel na magistrát, dostal jsem značku a Puma byla oficiálně moje :-)

Vylepšení proti originálu..

Zatím hotové:
Decentní křídlo
Koncovka výfuku z Golfu VR6
Kvalitní nové žárovky
Odlehčená spojka od Sachse (udělala vír v peněžence)
Závodní pruhy(zlepšili vzhled pro mě o 100procent)

Budoucnost:
vyřešení lehkého problému koroze(13let starý auto..)
muzika
Sportovní podvozek(Weitec nejspíš)
Tribal na bok auta :-)
Vertikální dveře :-)

 

Novinky v recenzi

2.7.2010 16:27

Nové Pneu

TOYO T1-r agresivně vyhlížející gumy.. vzorek: >>>> a asi 5-7mm rozměr 195/50 r15. Vím jsou měkké že vydrží agresivní 2 sezony..

2.7.2010 16:27

21.6.2010 Pruhy..

V horkém pondělí proběhlo lepení dvou pruhů od předu dozadu :-) učim se.. dělal jsem to na sucho a ještě to budu muset dotáhnout.. je tam pár bublinek a i čárky.. až bude vedro tak to budu ještě vyhlazovat.. :-) ted scháním ovladače na el. okýnka.. to bude asi další novinka..

25.3.2010 13:03

Nová vize je nedaleko

Naskytla se mi možnost a jestli seženu dost peněz tak puma dostane novou tvář. Nápisy puma půjdou ze dveří dolů a přes kapotu se budou až na záď táhnout 2 bílé pruhy ve stylu Ford. :-) doufám že to bude brzy, lidi jsou, materiál se objedná,, teď už jen sehnat peníze. A není potřeba hodně.

25.3.2010 13:03

21.3.2010 oprava el. ovládání motůrku.. Mám opravdu štěstí..

v neděli jsem se vrhnul na nefunkční pravý okno. Motůrek jsem kupoval přes Aukro a za 2 dny byl doma. Práce byla rychlá, rozebraní dlouho netrvá a motůrek byl za chvilku vyměněn.. ale po chvilce přestal fungovat i ten nový.. tak se rozebrala komplet elektrika - všechny dráty ve dveřích a zkoušečkou se všechny otestovali.. dráty byly v pořádku, tak se vypojil ovladač v pravých dveří a pomocí 2 drátků jsme propolili natvrdo konektor aby šlo okno dolů -> hned fungovalo a nahoru taky bez problémů. Tak s téhle operace vzniklo vlastně to že motůrek za 7 stovek mam do rezervy a sháním ovládání jak k řidičovi(origo 950,-) a spolujezdce(o. 560,-). Bylo to krásný zjištění tak zas musím sehnat peníze a budu pokračovat dál.

15.3.2010 21:41

Světla

15.3.2010
Musím uvést jednu věc na pravou míru.. silné žárovky které jsem tak pracně sháněl s 50% vyšší svítivostí jsou mi stejně k hovínku.. jakmile je silnice jen trochu mokrá tak nevidím že svítím. ty světla nejsou ke svícení ale jak odrazky u kola abych byl vidět.. :-( což je silnej nedostatek. musím šetřit na xenony

3.2.2010 16:23

Oprava po malé kolizi

V půlce ledna jsem si špatnému úhybu, špatném řešení situace - svojí chybě mi v pravotočivé zatáčce před kopcem (ve vesnici) vběhnul pes a ve snaze se mu vyhnout jsem uhnul vlevo a v 50km/h jsem najel na led a zklouznul po ledu a ještě to vykorygoval a narazil zadním levým kolem na obrubník -> ráfek ko, náprava ohnutá, čep ohnutej, ložisko ko, tlumič ohnutej.. shánění dílů.. z Kladna.. po 40 tis km náprava, čep, zadní tlumiče, nový ložisko.. oprava celkem za 10 000,,(jinak origo náprava 15 000..) teď už zase brouzdáme s pumou světem a hltáme další a další kilometry :-)


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bezproblémová

praktičnost
5

Po městě, k našim na vesnici, po horách i dlouhé cesty.. všude jsem projel i na horách kde neprojela Škoda Yeti jsem projel.. :-D

prostornost
4

vpředu výborná - vzádu špatná výsledná 5

jízdní vlastnosti
10

ve své kategorii špičkové (nelžu hodnocení TG to potvrzuje)

jízdní komfort
9

Záleží na povrchu když je dobrý super.. těch je v Čechách málo..

provozní náklady
9

Olej je plná syntetika ale to je jen jednou za čas.. tak je to dobré..

náhradní díly
3

Špatně se shánějí, a jsou drahé.. pokaždé dobré zkusit Eltona na Ford-puma klubu, jinak špatné.. Spojka odlehčená od Sachse za 15k..

výkon motoru
10

1,7, 125 koní na 1111 kilo = úžasný zážitek mrštnosti a síly.

spotřeba
9

7 mimo město, 9 ve městě, dá se i 5,5 na dálkách 10 až 12 na max výkon..

hlučnost motoru
10

laděná koncovka ale jinak puma na nízkých otáčkách opravdu tichá poté po přesahu 4000 ot. začne projevovat nádherným zvukem svojí sílu :-)

kvalita sedadel
9

standart sedadla s bočním vedením jsou max pohodlná

brzdy
9

mám nové a jsem s nimi zpokojen

zavazadlový prostor
10

Hluboký kufr se opravdu nezdá když se sklopí sedadla objeví se 710 litrů prostoru (vešlo se 7 beden od banánů. na fotkách ukážu co se do pumy vešlo..






Blesk.cz

Narozeninová oslava v časech karantény? Dívky sdílely fotografie z utajené párty uprostřed lesa!

Narozeninová oslava v časech karantény? Dívky…

S pokračujícími dny v karanténě může být stále těžší dodržet její striktní pravidla. Skupina mladých dívek…

Táta na mateřské: Jak jsem omylem vyrobil domácí pískoviště a odnaučil dítě hrabat v kytkách

Táta na mateřské: Jak jsem omylem vyrobil domácí…

Pražský redaktor Blesk.cz Jiří Marek od ledna vyměnil ruch novinařiny za zdánlivý klid domácnosti, aby se…

 

iSport.cz

Úžasná finta z florbalu je v hokeji hit. V NHL se jako první nachytal Rittich

Úžasná finta z florbalu je v hokeji hit. V NHL se…

Když nevíš co s pukem, vystřel. Ale co když jsi zrovna za brankou? Tak vystřel taky! Hokejovým světem se v…

Juliš pálí, Havelka je klíčový. Jak si vede DEVĚT půjčených sparťanů?

Juliš pálí, Havelka je klíčový. Jak si vede DEVĚT…

Jeden pálí na Hané, druhý se rve za Klokany a třetí zase nakopává kariéru v Uherském Hradišti. Celkem je jich…

 

Reflex.cz

Irský tanec: Fenomén, jehož historie sahá až ke starým Keltům a druidům

Irský tanec: Fenomén, jehož historie sahá až ke…

Hezké slečny v krátkých šatech ladně pohupkávajíc z jedné strany pódia na druhou. Jednotlivci, páry i skupiny…

Ve školkách metrové rozestupy a „mytí ruků“? Nebojte, Babiš to nemyslí vážně. On jen plká

Ve školkách metrové rozestupy a „mytí ruků“?…

Schválně jsem si dal denní odstup, abych psal tenhle komentář s chladnou hlavou. Asi jsem i trochu doufal, že TO…