Recenze

8 Majitel

Volkswagen Polo LX

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Polo Rok výroby 1981 Koupeno ojeté najeto [km]:138789 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 889 výkon [kW]: 29 maximální rychlost [km/h]: 132 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Polo Rider".

Zdravím, tímto bych zde chtěl prezentovat své Polo, které jsem podědil po svém otci. Je to kousek vyrobený roku 1981 (tudíž pěkný stařík) a dovezený do našich krajů začátkem roku 1994. Auto bylo lehce bourané na pravý bok, ale nijak vážně - nic co by nedokázaly české ručičky spravit :D. S autem se jezdilo asi 3 roky dokud se neobjevila závada na motoru - rychle se přehříval a vůbec nejel. Po radách různých "odborníků" otec motor rozebral a zjistil že je vše OK, vadný byl pouze termostat...mezitím jsme ale pořídili další auto a Polo se tedy odbralo k téměř 13-ti letému spánku na kolébce v garáži. Oprášili jsme ho až z jara 2009 kdy jsem konečně obdržel svůj vytoužený řidičský průkaz. Od té doby jsme na autě po chvilkách pracovali a teď už konečně šlape jak má. :)

Trošku historie:

Audi 50

První předchůdce VW Polo byl tento vůz. Automobilka Audi jej vyvinula v roce 1974 a začala vyrábět typ 86 A01 jako Audi 50. Karoserie coupé s bohatým chromováním a benzínovými motory o objemu 0.9 1.1 a 1.3 litru se 4 stupňovou předovkou a různých stupních výbavy. Byl to třídveřový čtyřmístný hatchback s motorem vpředu a pohonen předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1093 ccm, vrtání 69,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,2, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 5800 ot./min., točivý moment 77 Nm při 3500 ot./min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2330 mm, rozchod 1296/1312 mm, vnější rozměry 3538x1559x1344 mm, hmotnost 685 kg, maximální rychlost 142 km/h, zrychlení na stovku za 15,4 vteřin, spotřeba 8,5 l/100 km. Audi 50 se vyráběl v letech 1974 až 1978, celkem postavili 180 812 vozů. Prodejní cena v době výroby 9915 DM (Německých marek). Audi 50 byl uveden na trh v roce 1974 jako ideální vůz v době energetické krize. Byl malý, měl nízkou spotřebu paliva a rozumnou cenu. Audi 50 byl prvním kompaktním německým vozem, vyráběl se ve Wolfsburgu. V březnu 1975 byl představen téměř shodný Volkswagen Polo.

Polo 1/ Derby 1

V roce 1977 převzala výrobu vozu Audi 50 továrna ve Wolfsburgu, ale již s názvem VW Polo. Zároveň se objevila ve výrobě další karosářská varianta, dvoudveřový sedan, který byl známý po označením VW Derby. Nabídka motorů zůstala opět stejná 0.9 1.1 a 1.3, tak jako u Audi 50, ale v roce 1979 se objevila i sportovní verze Polo GT.

VW Polo 1F | Derby 1F typ 86

V roce 1979 provedla automobilka VW modernizaci vzhledu (facelift). Vůz dostal plastové nárazníky a celoplastovou přední masku. Úpravu prodělala i verze Derby, tento vůz měl i jiné obdélníkové přední světlomety. Úpravou prošel i interiér a přístrojová deska. Nabídka motorů je opět stejná jako u modelu Polo 1. Avšak tento model měl moderní kompaktní karoserii s velkými dveřmi v zádi, pohon předních kol, prostorný interiér, na svou dobu špičkovou bezpečnostní výbavu. Volkswagen Polo startoval s čtyřválcovým motorem o výkonu 29 kW/40 k, který mu dokázal udělit rychlost až 132 km/h. Základní cena tohoto modelu činila 7500 DM. Skutečným bestsellerem se stal o něco dražší model Polo L s bohatší výbavou, prodávaný za 8325 DM.

Převzato z vw-polo.com

Silné stránky

-je to malé auto takže se s ním vlezu skoro všude
-spotřeba po správném seřízení karburátoru kolem 5,5 l
-díky nízké hmotnosti parádní ovladatelnost
-dobrá antikorozní ochrana

Slabé stránky

-docela nízký výkon - každé předjíždění=solidní dávka adrenalinu :D
-brzdy taky nejsou nic moc
-pouze 4 kvaltová převodovka

 


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
5
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
5
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá tanečníka! Máme k sobě blízko, připustila

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá…

Víc než tanečním krokům se na parketě oddávají vášni! Radka Třeštíková (38) a Tomáš Vořechovský (26) se líbají v…

Tetovaná poslankyně Kořanová chápe u ČT útoky na Dvořáka. Co řekla o poplatcích?

Tetovaná poslankyně Kořanová chápe u ČT útoky na…

Potetovaná poslankyně ANO Barbora Kořanová uspořádala seminář o nezávislosti médií. A trefila se zrovna do doby,…

 

iSport.cz

Tesař, co to dotáhl až do LM. Škoda, že to byla jen Barcelona, vzpomíná Pavlík

Tesař, co to dotáhl až do LM. Škoda, že to byla jen…

Tuzemské gólmany, kteří by mohli říct „chytal jsem proti Messimu“, byste spočítali na prstech jedné ruky. Jedním…

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno procházelo

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno…

V neděli v Mladé Boleslavi to byl šlágr jako víno. Emoce na ledě, v hledišti, všude okolo. Přijel Jágr… Ve více…

 

Reflex.cz

Čeští středoškoláci rozjeli ekologický start-up: Prodávají brčka z cukrové třtiny nebo trávy

Čeští středoškoláci rozjeli ekologický start-up:…

Slaměných, nerezových nebo bambusových brček je v kavárnách a na festivalech plno od doby, kdy se rozšířilo…

Japonsko má nového císaře: Naruhito byl oficiálně uveden na trůn, obřadu se zúčastnil i Babiš

Japonsko má nového císaře: Naruhito byl oficiálně…

Nový japonský císař Naruhito byl oficiálně uveden na trůn. Při slavnostní ceremonii se zavázal plnit povinnosti…