Recenze

8 Majitel

Volkswagen Polo LX

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Polo Rok výroby 1981 Koupeno ojeté najeto [km]:138789 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 889 výkon [kW]: 29 maximální rychlost [km/h]: 132 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Polo Rider".

Zdravím, tímto bych zde chtěl prezentovat své Polo, které jsem podědil po svém otci. Je to kousek vyrobený roku 1981 (tudíž pěkný stařík) a dovezený do našich krajů začátkem roku 1994. Auto bylo lehce bourané na pravý bok, ale nijak vážně - nic co by nedokázaly české ručičky spravit :D. S autem se jezdilo asi 3 roky dokud se neobjevila závada na motoru - rychle se přehříval a vůbec nejel. Po radách různých "odborníků" otec motor rozebral a zjistil že je vše OK, vadný byl pouze termostat...mezitím jsme ale pořídili další auto a Polo se tedy odbralo k téměř 13-ti letému spánku na kolébce v garáži. Oprášili jsme ho až z jara 2009 kdy jsem konečně obdržel svůj vytoužený řidičský průkaz. Od té doby jsme na autě po chvilkách pracovali a teď už konečně šlape jak má. :)

Trošku historie:

Audi 50

První předchůdce VW Polo byl tento vůz. Automobilka Audi jej vyvinula v roce 1974 a začala vyrábět typ 86 A01 jako Audi 50. Karoserie coupé s bohatým chromováním a benzínovými motory o objemu 0.9 1.1 a 1.3 litru se 4 stupňovou předovkou a různých stupních výbavy. Byl to třídveřový čtyřmístný hatchback s motorem vpředu a pohonen předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1093 ccm, vrtání 69,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,2, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 5800 ot./min., točivý moment 77 Nm při 3500 ot./min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2330 mm, rozchod 1296/1312 mm, vnější rozměry 3538x1559x1344 mm, hmotnost 685 kg, maximální rychlost 142 km/h, zrychlení na stovku za 15,4 vteřin, spotřeba 8,5 l/100 km. Audi 50 se vyráběl v letech 1974 až 1978, celkem postavili 180 812 vozů. Prodejní cena v době výroby 9915 DM (Německých marek). Audi 50 byl uveden na trh v roce 1974 jako ideální vůz v době energetické krize. Byl malý, měl nízkou spotřebu paliva a rozumnou cenu. Audi 50 byl prvním kompaktním německým vozem, vyráběl se ve Wolfsburgu. V březnu 1975 byl představen téměř shodný Volkswagen Polo.

Polo 1/ Derby 1

V roce 1977 převzala výrobu vozu Audi 50 továrna ve Wolfsburgu, ale již s názvem VW Polo. Zároveň se objevila ve výrobě další karosářská varianta, dvoudveřový sedan, který byl známý po označením VW Derby. Nabídka motorů zůstala opět stejná 0.9 1.1 a 1.3, tak jako u Audi 50, ale v roce 1979 se objevila i sportovní verze Polo GT.

VW Polo 1F | Derby 1F typ 86

V roce 1979 provedla automobilka VW modernizaci vzhledu (facelift). Vůz dostal plastové nárazníky a celoplastovou přední masku. Úpravu prodělala i verze Derby, tento vůz měl i jiné obdélníkové přední světlomety. Úpravou prošel i interiér a přístrojová deska. Nabídka motorů je opět stejná jako u modelu Polo 1. Avšak tento model měl moderní kompaktní karoserii s velkými dveřmi v zádi, pohon předních kol, prostorný interiér, na svou dobu špičkovou bezpečnostní výbavu. Volkswagen Polo startoval s čtyřválcovým motorem o výkonu 29 kW/40 k, který mu dokázal udělit rychlost až 132 km/h. Základní cena tohoto modelu činila 7500 DM. Skutečným bestsellerem se stal o něco dražší model Polo L s bohatší výbavou, prodávaný za 8325 DM.

Převzato z vw-polo.com

Silné stránky

-je to malé auto takže se s ním vlezu skoro všude
-spotřeba po správném seřízení karburátoru kolem 5,5 l
-díky nízké hmotnosti parádní ovladatelnost
-dobrá antikorozní ochrana

Slabé stránky

-docela nízký výkon - každé předjíždění=solidní dávka adrenalinu :D
-brzdy taky nejsou nic moc
-pouze 4 kvaltová převodovka

 


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
5
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
5
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se radují z nového člena rodiny!

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se…

Manželka písničkáře Tomáše Kluse (33) nyní zažívá krásné chvilky. Raduje se totiž z narození dítěte. Není to…

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava houstne,“ říkali si tehdy lidé

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava…

Červená, oranžová a zelená, pravidelné střídání barev na semaforu je pro řidiče samozřejmá věc. Vždycky tomu tak…

 

iSport.cz

Macík po Dakaru: Devět vyměněných pneumatik, otcovství i jedna krizovka

Macík po Dakaru: Devět vyměněných pneumatik,…

Před startem Dakaru 2020 v žertu redakci iSport.cz sdělil, že chce dojet mezi nejlepší čtveřicí. To pilot Martin…

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i tréninky na míru

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i…

Ze Slovenska přivezl řadu novinek, které nyní zavádí do plzeňské kabiny. Adrián Guľa se snaží zlepšovat hráče i…

 

Reflex.cz

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni neustálému tlaku, často jim jde doslova i o život

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni…

Psychická šikana, podmínky ohrožující vlastní zdraví či rizikové okamžiky plné strachu, v nichž se člověk bojí…

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než funkční mozek a prezident hospodských žvanilů

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než…

Dnešní Zpětné zrcátko se zabývá zdánlivě nesouvisejícími věcmi, ale jak známo – vše souvisí se vším. V minulých…