Recenze
Opel Astra ASTRA F CARAVAN 1.6i LPG
Technické info
Přezdívka auta Piliňák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:429000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 1630 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Johnny006".
Opel ASTRA F caravan 1.6 1991. Motor zážehový osmiventil C16NZ 55kw.
Posledních cca 270 000 na LPG. Toroidní nádrž místo rezervy.
Jsem druhý majitel – (prvních 101tkm něm. firma TELENORMA)
Oplíka mám 15let a najel jsem 328tkm.
I dnes je ve slušném stavu nebojím se vyrazit do zahraničí. Astru si chci ještě několik let ponechat ale už teď jí uděluji titul „obyčejný ale neobyčejně odolný univerzální pracant :)“
Trocha nudné historie:
Třem řidičům byla prvním autem po získání řidičáku. Odvozil sem s ní veškerý materiál na celkovou rekonstrukci baráku, dodnes často plní funkci stěhováka zásobovače dříví (nejen na káru ale i do kufru se ho vejde dost po sklopení sedaček). Stále slouží 2 firmám a 5ti řidičům.
Auto bývá půjčované známým potřebujícím odvést něco většího, zároveň je rodinným autem - na dovolenou s kufrem naplněným po střechu a 5ti horskými koly na střeše. (V tomto případě to však do kopce moc nejede a o předjíždění ani radši nemluvím) S autem nikdo nejezdí v rukavičkách ani přes výmoly nebo 197 na dálnici (ovšem z prudkého kopce..), maximální náklad co se vezl – dříví na sice pár km ale byly to i s károu a lidma necelé 2 tuny.
Už bylo 9 drobných ťukanců z parkoviště apod, takže občas světlo/zrcátko, vyklepat blatník. Původní světlo je jen levé přední :) ale nárazníky i blatníky jsou původní. Často z poviného ručení zaplatili víc než stála oprava.
Silné stránky
Spolehlivost
Životnost motoru
Levný provoz
Praktičnost zvazadelníku
Odolnost (vůči hrubšímu zacházení)
Jednoduchost oprav
Slabé stránky
Bezpečnost
Koroze
Komfort
Výkon
Dojezd LPG
Parkování v podzemí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během těch let jsem potřeboval 3x odtah (nakonec se ukázalo že to byla drobnost jako např palec rozdělovače) a několikrát jsem musel na cestě zaimprovizovat (např. drátkem prodloužit utržené lanko spojky).
Měnit bylo nutné hlavně díly podléhající běžnému provoznímu opotřebení:
Pneu, brzdové desky, svíčky, palec rozdělovače (2x!), manžety poloos a řízení, řemeny, uhlíky a ložiska alternátoru, termostat, výfuk hlavně zadní díl (nekvalitní - tak na 3-4 roky ale naštěstí se dá koupit za 700kč) zadní tlumiče, občas nějaké těsnění, plynové vzpěry 5. dveří, postupně několik mp3 autorádí (netýká se auta ale jedno rádio byl velký problém – za 3 dny stání vytlučená baterka, lanko spojky a náhon tachometru, simering na klice, čepy ramen, zkorodované kontakty na ECU – pomohl kontaktol, akumulátor, pročištění LPG „hnoje“ ze vstřiku, lanko ručky, těsnení olejové vany).
Kvůli množství cest na pár km bylo opotřebení pantů řidičových dveří takové, že při otevření klesly o dobrý 1,5cm. Vyřešily to dvě ocelové podložky pod panty řidičových dveří :)
Základní údržba kterou provádím:
Olej 10w40 + filtr 15-20tkm
Fridex cca každých 8let jinak kontrola
Rozvody (po každé třetí výměně i kladku a pumpu)
Povinná revize LPG 1x ročně
Stříkání dutin pravidelně každých 5 le nástřik podvozku zhruba po 7mi letech.
(Proto i na Fku je ta podlaha i původní prahy ok - mám jen nové lemy.)
Původní díly které již přesluhují:
přední tlumiče
ložiska - 1 už se ozývá
čepy řízení - trochu vůle
zadní brzdové obložení – vibrace při ručce
katalyzátor – dle LPG technika při posledním seřízení „emise má jak kdyby tam kat nebyl“
Původní díly které naopak překvapivě nejeví problém:
třmeny – nejsou zatuhlé a je tam pořád původní brzdovka
motor – vloni ještě vydržel 5l kanystr celý interval (dolévání cca litr /15tkm)
motor chytá pořád i v -20ºC bez problémů
baterka OPEL (už je sice dávno vyhozená ale byla tam 11let, ta další neorigo mi klekla po 4 letech)
LPG - nikdy žádný problém, roční revize zdarma - za body z čerpací stanice LPG - průměrná cena za poslední roky 12kč
tankuji nejradši v ONO - jsou levný, ale i v jakýchkoli i dost pofiderně vypadajících stanicích (LPG se tak snadno nemíchá s vodou jako benzín).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Podle opotřebení interiéru a spojky nevylučuju stočené kilometry, Jinak ok.
spotřeba během 13ti let
Vedu průběžnou evidenci po celou dobu provozu. Už by to dalo na slušnou trilogii :)
čerstvě po koupi (110tkm):
dovolená Chorvatsko v 5ti lidech a klidné jízdě: 5,92l benzínu
dnes (přes 400tkm):
při stejných podmínkách jako tenkrát do Ch: lehce přes 7l benzínu,
jezdí se ale téměř jen na LPG a hodně po městě:
město 40%
mimo 60%
=> dlouhodobý průměr posledních 20tkm: 8,45l LPG/100km
Novinky v recenzi
BOURAČKA :'(
Dneska muj tata prehledl neosvetleny kamion stojici za zatackou vyjezdu z dalnice. Sice tam stal blbe a nemel ani blinkry ale je to tatova chyba. Nevim nevim jak to s Piliňákem dopadne...
Byl v dobrem stavu, pocital sem s nim min na dalsich 8 let :(
Nepotkalo se to.
Zapoměl jsem uvést do recenze jednu moc příjemnou věc, je to asi dva roky co mi praskl rozvoďák při cca 4000ot. a ventily přežily. Nevím jestli je to u motoru C16NZ dáno nepotkatelnou konstrukcí podobně jako třeba u C20NE, nicméně stejně vypadající C14NZ se potká skoro vždy.
Ložiska OK, byly to jen kotouče
Měl jsem pouze zvlněné původní brzdové kotouče (6-7mm tloušťka minimum má být 9,7). Dal jsem tam zatím nějaké slušné co jsem měl z Kadetta. Šmajdání zmizelo, náboj zcela bez vůle. Časem koupím BREMBa.
!Původním ložiskům pořád nic není!
Výměna benzínové nádrže, holt po těch 18-ti letech začala nahoře (kde to není vidět) prosakovat. Dal jsem novou, nové bez vyndání nádrže špatně přístupné hadice a palivový filtr celkem 1800 Kč (Polsko) + práce, mělo by to být už "na doživotí" :)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Astra ASTRA F CARAVAN 1.6i LPG
- Re: Re: Astra 25.12.2009 21:38 Vette
- Re: Astra 25.12.2009 21:35 JOB
- Re: Astra 25.12.2009 20:30
- Astra 25.12.2009 20:20 Vette
- Re: máš to tam taky??? 25.12.2009 18:43
- máš to tam taky??? 25.12.2009 13:20
- Re: Drzak 23.12.2009 14:39
- Re: Je to lepší 23.12.2009 14:33
- Je to lepší 23.12.2009 14:00 FRPE
- Drzak 22.12.2009 23:26 krovakus
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2010 239 Majitel 9.80 Uživatelé