Recenze

10 Majitel

Opel Astra ASTRA F CARAVAN 1.6i LPG

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 39 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 41 Opel Astra, foto 53 Opel Astra, foto 54 Opel Astra, foto 55 Opel Astra, foto 56 Opel Astra, foto 57 Opel Astra, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta Piliňák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:429000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 1630 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Johnny006".

Opel ASTRA F caravan 1.6 1991. Motor zážehový osmiventil C16NZ 55kw.
Posledních cca 270 000 na LPG. Toroidní nádrž místo rezervy.

Jsem druhý majitel – (prvních 101tkm něm. firma TELENORMA)
Oplíka mám 15let a najel jsem 328tkm.

I dnes je ve slušném stavu nebojím se vyrazit do zahraničí. Astru si chci ještě několik let ponechat ale už teď jí uděluji titul „obyčejný ale neobyčejně odolný univerzální pracant :)“

Trocha nudné historie:
Třem řidičům byla prvním autem po získání řidičáku. Odvozil sem s ní veškerý materiál na celkovou rekonstrukci baráku, dodnes často plní funkci stěhováka zásobovače dříví (nejen na káru ale i do kufru se ho vejde dost po sklopení sedaček). Stále slouží 2 firmám a 5ti řidičům.
Auto bývá půjčované známým potřebujícím odvést něco většího, zároveň je rodinným autem - na dovolenou s kufrem naplněným po střechu a 5ti horskými koly na střeše. (V tomto případě to však do kopce moc nejede a o předjíždění ani radši nemluvím) S autem nikdo nejezdí v rukavičkách ani přes výmoly nebo 197 na dálnici (ovšem z prudkého kopce..), maximální náklad co se vezl – dříví na sice pár km ale byly to i s károu a lidma necelé 2 tuny.

Už bylo 9 drobných ťukanců z parkoviště apod, takže občas světlo/zrcátko, vyklepat blatník. Původní světlo je jen levé přední :) ale nárazníky i blatníky jsou původní. Často z poviného ručení zaplatili víc než stála oprava.

Silné stránky

Spolehlivost
Životnost motoru
Levný provoz
Praktičnost zvazadelníku
Odolnost (vůči hrubšímu zacházení)
Jednoduchost oprav

Slabé stránky

Bezpečnost
Koroze
Komfort
Výkon
Dojezd LPG
Parkování v podzemí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Během těch let jsem potřeboval 3x odtah (nakonec se ukázalo že to byla drobnost jako např palec rozdělovače) a několikrát jsem musel na cestě zaimprovizovat (např. drátkem prodloužit utržené lanko spojky).


Měnit bylo nutné hlavně díly podléhající běžnému provoznímu opotřebení:

Pneu, brzdové desky, svíčky, palec rozdělovače (2x!), manžety poloos a řízení, řemeny, uhlíky a ložiska alternátoru, termostat, výfuk hlavně zadní díl (nekvalitní - tak na 3-4 roky ale naštěstí se dá koupit za 700kč) zadní tlumiče, občas nějaké těsnění, plynové vzpěry 5. dveří, postupně několik mp3 autorádí (netýká se auta ale jedno rádio byl velký problém – za 3 dny stání vytlučená baterka, lanko spojky a náhon tachometru, simering na klice, čepy ramen, zkorodované kontakty na ECU – pomohl kontaktol, akumulátor, pročištění LPG „hnoje“ ze vstřiku, lanko ručky, těsnení olejové vany).

Kvůli množství cest na pár km bylo opotřebení pantů řidičových dveří takové, že při otevření klesly o dobrý 1,5cm. Vyřešily to dvě ocelové podložky pod panty řidičových dveří :)


Základní údržba kterou provádím:

Olej 10w40 + filtr 15-20tkm
Fridex cca každých 8let jinak kontrola
Rozvody (po každé třetí výměně i kladku a pumpu)
Povinná revize LPG 1x ročně
Stříkání dutin pravidelně každých 5 le nástřik podvozku zhruba po 7mi letech.
(Proto i na Fku je ta podlaha i původní prahy ok - mám jen nové lemy.)


Původní díly které již přesluhují:

přední tlumiče
ložiska - 1 už se ozývá
čepy řízení - trochu vůle
zadní brzdové obložení – vibrace při ručce
katalyzátor – dle LPG technika při posledním seřízení „emise má jak kdyby tam kat nebyl“


Původní díly které naopak překvapivě nejeví problém:

třmeny – nejsou zatuhlé a je tam pořád původní brzdovka
motor – vloni ještě vydržel 5l kanystr celý interval (dolévání cca litr /15tkm)
motor chytá pořád i v -20ºC bez problémů
baterka OPEL (už je sice dávno vyhozená ale byla tam 11let, ta další neorigo mi klekla po 4 letech)
LPG - nikdy žádný problém, roční revize zdarma - za body z čerpací stanice LPG - průměrná cena za poslední roky 12kč
tankuji nejradši v ONO - jsou levný, ale i v jakýchkoli i dost pofiderně vypadajících stanicích (LPG se tak snadno nemíchá s vodou jako benzín).


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Podle opotřebení interiéru a spojky nevylučuju stočené kilometry, Jinak ok.

spotřeba během 13ti let

Vedu průběžnou evidenci po celou dobu provozu. Už by to dalo na slušnou trilogii :)

čerstvě po koupi (110tkm):
dovolená Chorvatsko v 5ti lidech a klidné jízdě: 5,92l benzínu

dnes (přes 400tkm):
při stejných podmínkách jako tenkrát do Ch: lehce přes 7l benzínu,

jezdí se ale téměř jen na LPG a hodně po městě:
město 40%
mimo 60%

=> dlouhodobý průměr posledních 20tkm: 8,45l LPG/100km

 

Novinky v recenzi

14.1.2010 21:08

BOURAČKA :'(

Dneska muj tata prehledl neosvetleny kamion stojici za zatackou vyjezdu z dalnice. Sice tam stal blbe a nemel ani blinkry ale je to tatova chyba. Nevim nevim jak to s Piliňákem dopadne...
Byl v dobrem stavu, pocital sem s nim min na dalsich 8 let :(

26.12.2009 17:18

Nepotkalo se to.

Zapoměl jsem uvést do recenze jednu moc příjemnou věc, je to asi dva roky co mi praskl rozvoďák při cca 4000ot. a ventily přežily. Nevím jestli je to u motoru C16NZ dáno nepotkatelnou konstrukcí podobně jako třeba u C20NE, nicméně stejně vypadající C14NZ se potká skoro vždy.

25.12.2009 23:10

Ložiska OK, byly to jen kotouče

Měl jsem pouze zvlněné původní brzdové kotouče (6-7mm tloušťka minimum má být 9,7). Dal jsem tam zatím nějaké slušné co jsem měl z Kadetta. Šmajdání zmizelo, náboj zcela bez vůle. Časem koupím BREMBa.

!Původním ložiskům pořád nic není!

Výměna benzínové nádrže, holt po těch 18-ti letech začala nahoře (kde to není vidět) prosakovat. Dal jsem novou, nové bez vyndání nádrže špatně přístupné hadice a palivový filtr celkem 1800 Kč (Polsko) + práce, mělo by to být už "na doživotí" :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Viz podrobný rozpis výměn dílů v průběhu let.

praktičnost
9

Použitelné přihrádky, praktická lišta pro montáž zahrádky (montováno aspoň 150x), dělená sedadla, ještě kousek a už je z toho Zafira :)

prostornost
8

Pro lidi střední, v kufru velká.

jízdní vlastnosti
8

Ferárko to asi nebude, zvlášť při zatžení zadku velká tendence ke smyku ale chování odhadnutelné ne zákeřné.

jízdní komfort
5

Ani posilovač ani klimka dokonce ani centál... Při otevření pouze zadních oken nepříjemný hluk ve všech astrách f caravan.

provozní náklady
10

Dokonce nižšší než s předchozím vozem přímo z autosalonu: Škodou 125, která navíc byla jen o 2 roky starší. Staré škodovky přitom hodně lidí bere jako nejlevnější možnost obyčené dopravy autem z místa A do B.

náhradní díly
9

Dnes neorigo za hubičku, je jich všude dost. Dřív to ale bylo horší.

výkon motoru
4

Na kombíka 55kW minimum, spíš bych šel do C18NZ ale ještě se to dá přežít.

spotřeba
9

Dnes už je vyšší než dřív ale LPG mi už zaplatilo nejen vlastní montáž ale i cenu celého vozu. Teď už jen vesele plynem "vydělávám" na Zafirku.

hlučnost motoru
10

Tento nezvykle tichý i ve srovnání s 16v motorem v novějším oplíku se kterým sem mohl porovnat. V jednu chvíli dost pískal alternátor.

kvalita sedadel
9

No dnes bývají lepší ale na ten rok výroby...

brzdy
10

Náběh průměr ale životnost super. Nikdy nezatuhly, obyč plné kotouče vydržely 300tkm - proti věčnému rozhýbávání třmenů GM na Kadettu nádhera.

zavazadlový prostor
10

V tomto směru jeden z nejlepších kombi vůbec. Nízká nákladová hrana, žádný nepraktický rantl při vstupu do kufru. Převeze ledničku, stůl, kolo - cokoli. Praktičnost naštěstí neustoupila designu.






Blesk.cz

Legenda o sestrách Klenkových. Komu náhrobek na Olšanech patří, se už asi nikdo nedozví

Legenda o sestrách Klenkových. Komu náhrobek na…

Olšanské hřbitovy jsou největším místem posledního odpočinku v Praze. Odpočívají tu významné osobnosti české…

„Babiš je d*bil,“ ujelo Maláčové po natáčení s ČT, svedla to na emoce. Hamáček: Podraz!

„Babiš je d*bil,“ ujelo Maláčové po natáčení s ČT,…

Koronakrize přináší napjatější vztahy i ve vládní koalici. Jana Maláčová (ČSSD) se stala nechtěnou „hvězdou“…

 

iSport.cz

Ujčíkovo svědectví z demonstrace: Policejní provokace, ucpané východy

Ujčíkovo svědectví z demonstrace: Policejní…

Byl jedním z několikatisícového davu na nedělní pražské demonstraci proti vládním opatřením, která se zvrhla v…

Berbr kvůli kauze rezignoval na všechny funkce! Končí i Chovanec

Berbr kvůli kauze rezignoval na všechny funkce!…

Třesk v českém fotbale! První místopředseda FAČR Roman Berbr rezignoval kvůli korupční kauze na všechny funkce.…

 

Reflex.cz

Po proudu řeky Neretvy: Břehy muslimské i křesťanské, kde se po staletí střetávaly různé kultury a náboženství

Po proudu řeky Neretvy: Břehy muslimské i…

Neretva pramení v těžko přístupných horách na bosensko-černohorských hranicích. Uhání krajem a na své pouti k…

Před 65 lety Tolkien Návratem krále završil trilogii Pán prstenů. Nahlédněte do jeho magického světa

Před 65 lety Tolkien Návratem krále završil trilogii…

John Ronald Reuel Tolkien vystudoval na Oxfordu staroanglickou literaturu a jazyk a v témže oboru se stal…