Recenze

9 Majitel

Opel Astra 1.8 16V 85 kW 100edition

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 50 Opel Astra, foto 60 Opel Astra, foto 70
Opel Astra, foto 75 Opel Astra, foto 80 Opel Astra, foto 90 Opel Astra, foto 110 Opel Astra, foto 114 Opel Astra, foto 115 Opel Astra, foto 120 Opel Astra, foto 130 Opel Astra, foto 140 Opel Astra, foto 141 Opel Astra, foto 144 Opel Astra, foto 150 Opel Astra, foto 160 Opel Astra, foto 170 Opel Astra, foto 172 Opel Astra, foto 174 Opel Astra, foto 176 Opel Astra, foto 177 Opel Astra, foto 180 Opel Astra, foto 190 Opel Astra, foto 192 Opel Astra, foto 200 Opel Astra, foto 210 Opel Astra, foto 215 Opel Astra, foto 220 Opel Astra, foto 230 Opel Astra, foto 240 Opel Astra, foto 250 Opel Astra, foto 270 Opel Astra, foto 289 Opel Astra, foto 290 Opel Astra, foto 300 Opel Astra, foto 305 Opel Astra, foto 310 Opel Astra, foto 320 Opel Astra, foto 407 Opel Astra, foto 408 Opel Astra, foto 410 Opel Astra, foto 411 Opel Astra, foto 412 Opel Astra, foto 420 Opel Astra, foto 425 Opel Astra, foto 430 Opel Astra, foto 435 Opel Astra, foto 436 Opel Astra, foto 437 Opel Astra, foto 438 Opel Astra, foto 440
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Astra Caravan Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 170 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".

Kecy okolo:
Jedná se o Astru 2. generace, označovanou "G". Géčková řada se vyráběla od roku 1998, přičemž se nahrazovala předchozí model označovaný "F". Ten se však vyráběl až do roku 2002.
Mezi jeho hlavní konkurenty patří VW Golf IV, Ford Focus. I dnes se v bazarech prodávají tyto modely ve stejné cenové relaci.
V nabídce jsou tři typy karoserie:
tří a pětidvéřový liftback (objem kufru: 370 l)
sedan (o.k.: 460 l)
kombi - označovaná Caravan (o.k.: 480 l)
kupé i cabrio

Motorové varianty jsou velice rozmanité
Benzínových je nepřeberné množství
1.2 16V 48 kW; 1.6 a 1.6 16V 62 a 74 kW; 1.6 CNG 71 kW; 1.8 16V 85 a 92 kW; 2.0 16V 100kW; 2.0 OPC a 2.0 Turbo 118 a 141 kW; 2.2 16V 108 kW

Naftové
1.7 TD a DTI a CDTI 50 a 55 a 59 kW; 2.0 16V DI a DTI 60 a 74 kw; 2.2 16V DTI 92 kW

Jednotlivé typy motorů samozřejmě na sebe navazovaly podle roku výroby. Vznětový motor nepatřil k silným stránkám Opelu, ale pokud opravdu toužíte po nafťáku, tak minimálně série DTI.


Životopis
1998: Představena druhá generace modelu. Motory 1,4i 16V (66 kW), 1,6i 16V (74 kW), 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (100 kW) a 1,7 TD (50 kW).
1999: Představen kabriolet a nové turbodiesely s přímým vstřikováním - 1,7 16V DTI (55 kW) a 2,0 16V DTI (60 kW).
2000: Nové motory 1,2i 16V (55 kW) a 1,6i 8V (62 kW). Výkonnější verze 2,0 16V DTI (74 kW). Nové sportovní kupé.
2001: Drobná modernizace. Motor 1,8i 16V nyní s výkonem 92 kW, 2,0i 16V nahrazen novým 2,2i 16V (108 kW).
2002: Nový turbodiesel 2,2 16V DTI (92 kW), motor 1,4i 16V (66 kW) vyřazen z nabídky.
2003: Motor 1,7 DTI (55 kW) nahrazen novým 1,7 CDTI (59 kW)
2004: Příchod nové generace, původní vyráběna nadále pod názvem Astra Classic.





Jak jsme se setkali...

Mé auto snů byl Peugeot 406. Sny se mají plnit, a proto jsem si jej pořídil ihned jak to bylo možné. Bohužel jsme si spolu moc neužili. Našel se dobrák, který mě ho zbavil.
Řidič protijedoucí C3ky nechtěl vjet do díry tak ji objel, na čerstvém snížku dostal smyk, a objevil se u mně v protisměru. Srážka byla neodvratitelná, i když jsem to strhl do škarpy.
Výsledek: obě auta na odpis.

Po peripetiích s pojišťovnou a leasingovkou, kdy jsem nevěděl jestli peníze dostanu já nebo leasingovka jsem začal vybírat. Vždy jsem byl na francouzská auta, tak volba padla na C5 po faceliftu v dieselu. Přečetl jsem si pár věcí o nutných servisních úkonech a ceně dílů a změnil názor. Nicméně servisní ceny byly cca shodné s ostatními modely v cenové relaci 140 - 170000.-
Nikdy jsem nechtěl německé auto v kombíku, nikdy benzíňák. Ale i tak padla volba na Audi A4 Avant 1.8T. Servisní ceny stejné, kvalita úplně někde jinde.
Pak přišel další zvrat. Peníze za škodu jsem dostal já. Poprvé jsem se podřídil ekonomickým myšlenkám, a začal se rozhlížet po voze za cenu, kterou mi vyčíslila pojišťovna jako škodu, tedy do 85.000,- Byl jsem překvapen kolik možností díky "krizi" má člověk za tak málo peněz. Osud tomu chtěl, že v bazaru kde jsem kupoval Peugeota, měli Opela, dovezeného z Německa po prvním majiteli, v suprové výbavě. A tak jsem nad ním začal přemýšlet, pak následoval můj rituál při koupi. Týden obhlížení, pár zkušebních jízd, prohlídka s mechanikem, složení zálohy. Nekonečné čekání na vyřízení českého TP a SPZ, a konečně odvoz domů.



A teď k výbavě:

Výškově i podélně nastavitelný kožený volant
Interiér čalouněný v kůži
Výškově nastavitelné sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou u řidiče i spolujezdce
Vyhřívaná sedadla
Vyhřívaná elektricky ovládaná zrcátka
4x elektrická okna
4x airbag (přední a boční)
Klimatizace
Posilovač řízení
4x kotoučové brzdy
ABS
ASR
Autorádio na CDmp3 (Sony CDX-GT 310)
6x repro
Venkovní teploměr
Loketní opěrka vzadu, s otevíratelnou přepážkou pro převoz dlouhých úzkých předmětů

Rozměry
4288x1709x1465 mm
Rozvor
2611 mm


Jako super věc bych označil pneumatické vaky na zadní nápravě. Pokud hodně naložíte auto, nebo vezete přívěs, je možné si zadní nápravu "dofoukat" a zvednout tak světlou výšku zadní části auta.
Plní se zevnitř, za zadním světlometem, kde je klasický autoventilek ;-)

Silné stránky

Příjemně naladěný podvozek, ani měkký ani tvrdý. Díky kombinaci 16ti palcových pneumatik na nízkém profilu a podvozku auto drží v zatáčkách. Dobře tvarovaná sedadla s dobrým bočním vedením vás z koženého sedla nenechají vyklouznout. Stehenní část předních sedadel vysouvatelná pro větší pohodlí. Dobré brzdy.
Dobrý tah motoru až do 6000 ot/min
Solidní spotřeba

Slabé stránky

Mezi první slabější stránku bych zařadil, spínací skříňku. Bohužel je to Opelovský problém, a budu si muset zvyknout. Stejně špatně to jde i v jiných Opelech s kterýma jsem měl tu čest.

Gumová kulisa řazení

Problémové otevírání 5. dveří (u většiny Caravanů)
vyřešeno "poopravením" zámku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádný servis nebyl třeba, a doufám že ani nebude.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Po předchozích zkušenostech a náhodě, že právě tady to auto stálo v bazaru kde mé poslední, jsem jej koupil opět u nich. Jejich suprové jednání se nezměnilo. Auto mi odemčeli, a dosytosti jsem mohl kontrolovat, prolézat, zkoumat... Žádné prudění. Při čtvrté návštěvě jsem se projel a bylo rozhodnuto.

 

Novinky v recenzi

18.11.2010 21:54

Zimní gumy

Dnes přezuto na zimní gumy. Pořídil jsem protektory Pneu Vraník 205/55 R16. Za tu cenu nešlo odolat. Uvidíme jak se osvědčí. První negativní projev protektorů: 530 Kč za vyvážení. Celkem přezutí bačkor přišlo na 1300,- Tak to je palba....

14.5.2010 18:07

opět jsem na CB

Tak a auto se konečně začíná podobat obrazu mému ;-) Namotnoval jsem CBčko, nasadil anténu a vše funguje. Jen mi ještě nikdo neodpověděl :-( Tak nevím jestli je někde problém, nebo se nikdo se mnou nebaví. Každopádně v éteru: PETR - OPAVA

11.5.2010 16:58

DRL světla

Tak jsem konečně přidal fotky namontovaných denních světel. A srovnání i s halogenem.

7.5.2010 17:03

DRL světla

Namontoval jsem LED světla na denní svícení, s homologací, atestem, se vším všude podle předpisů;-) Svítí báječně, Foto co nejdříve přidám

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za celou dobu co ho mám, žádná oprava.

praktičnost
10

Obrovský kufr, po složení sedadel, ještě větší... Mřížka do nákladového prostoru. Pes z kufru nevyskočí, a náklad nezabije

prostornost
10

Velký vnitřní prostor. Bez problémů si za sebe sednu a ještě mám fóra ;-)

jízdní vlastnosti
10

Dobře drží na silnici, nadbytečně se nenaklání. Dostatečně zrychluje

jízdní komfort
10

Pohodlná kožená sedadle. Nikdy jsem nechtěl kůži, ale poprvé jsem se do ní posadil a bylo jasno.

provozní náklady
10

Ceny dílů nejsou strašné, míň nutných servisních úkonů než u dieselového motoru

náhradní díly
9

Při srovnání dílů několika automobilek.

výkon motoru
10

Dobrý tah motoru, dostatečný výkon

spotřeba
7

cca 9 většinou po městě; 6,5 na meziměsto... já jezdím tak za 14 !!!

hlučnost motoru
10

Před zahřátím ostrý zvuk, a po zahřátí, radost...

kvalita sedadel
10

Bederní opěrky, výškové nastavení, kůže....

brzdy
9

zatím dostačující... výměna nutná

zavazadlový prostor
10

Obrovský






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…