Recenze

9 Majitel

Peugeot 406 Coupe

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Coupe, foto 1 Peugeot 406 Coupe, foto 3 Peugeot 406 Coupe, foto 4 Peugeot 406 Coupe, foto 5 Peugeot 406 Coupe, foto 6 Peugeot 406 Coupe, foto 7 Peugeot 406 Coupe, foto 9 Peugeot 406 Coupe, foto 10
Peugeot 406 Coupe, foto 11 Peugeot 406 Coupe, foto 12 Peugeot 406 Coupe, foto 13 Peugeot 406 Coupe, foto 14 Peugeot 406 Coupe, foto 16 Peugeot 406 Coupe, foto 18 Peugeot 406 Coupe, foto 20 Peugeot 406 Coupe, foto 21 Peugeot 406 Coupe, foto 22 Peugeot 406 Coupe, foto 23 Peugeot 406 Coupe, foto 24 Peugeot 406 Coupe, foto 25 Peugeot 406 Coupe, foto 26 Peugeot 406 Coupe, foto 27 Peugeot 406 Coupe, foto 28 Peugeot 406 Coupe, foto 29 Peugeot 406 Coupe, foto 30 Peugeot 406 Coupe, foto 31 Peugeot 406 Coupe, foto 32 Peugeot 406 Coupe, foto 33 Peugeot 406 Coupe, foto 34 Peugeot 406 Coupe, foto 35 Peugeot 406 Coupe, foto 36 Peugeot 406 Coupe, foto 37 Peugeot 406 Coupe, foto 38 Peugeot 406 Coupe, foto 39 Peugeot 406 Coupe, foto 40 Peugeot 406 Coupe, foto 41 Peugeot 406 Coupe, foto 42 Peugeot 406 Coupe, foto 43 Peugeot 406 Coupe, foto 44 Peugeot 406 Coupe, foto 45 Peugeot 406 Coupe, foto 46 Peugeot 406 Coupe, foto 47 Peugeot 406 Coupe, foto 48 Peugeot 406 Coupe, foto 49 Peugeot 406 Coupe, foto 50 Peugeot 406 Coupe, foto 51 Peugeot 406 Coupe, foto 52
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 406 Coupe Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2948 výkon [kW]: 152 kroutící moment [Nm]: 298 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Y2K".

Peugeot 406 coupe, rv. 2001, motor 3,0 V6 152kW (207 PS), design by Pininfarina

Este za mladych cias ked som takmer ani nevedel co to vlastne auto je sa mi ani neviem preco zapacila znacka PEUGEOT. Ten znak leva ma uchvatil. Neskor ked som videl film TAXI TAXI tak volba bola jasna, raz chcem mat PEUGEOT 406. Tak cas ubiehal a PEUGEOT pomaly starol a na trh sa dostali novsie kusy ako 406, ale to mi nebranilo aby som si takeho zadovazil. Ked som si pomaly zvykol na jeho velkost a jazdne vlastnosti nemohol som sa nabazit pocitu ze vlastnim moje vysnivane auto, ale stale som citil ze to nie je ono, chcelo to lepsie auto, nie ako ma kazdy druhy. Tak som sa zacal pozerat po nejakych coupe, to som este takmer nevedel ze nieco ako PEUGEOT 406 COUPE existuje. Raz mi ho kamarat spomenul a hlavne ukazal nazivo niekde v Taliansku...a vtedy sa to stalo...laska na prvy pohlad....nadherne "sportove" kupe a este aj moja znacka. Nebolo o com, rozhodol som sa ze take chcem mat. Volba samozrejme padla na 3,0 V6. Co ine by ste chceli v tomto aute mat. Ale v tom case este ako student to nebolo samozrejme mozne, tak som len tak hladal po nete ceny tychto aut a vsetko o nich....bolo to nadherne a zaroven sklucujuce ze si taketo auto nemozem dovolit.
No nastastie asi pol roka na to som sa zamestnal a zacal setrit korunky. Lenze vtom to prislo, zacalo sa prve hladanie na nete po ponuke tychto aut a neprijemne zistenie ze ich zas az tolko nie je. Po dlhych hodinach stravenych na internete a po prezreti par kusov na Slovensku a aj v Nemecku a okolitych krajinach moja nadej pomaly upadala, nakolko takmer kazdy kus bol burany, pripadne mal inu vadu alebo nesplnal moje poziadavky, ktore boli samozrejme spominany motor 3,0 V6, rok vyroby 2000 a mladsi, full vybava, stresne okno a nakoniec hlavny problem, zlta farba. Toto auto neexistovalo. Vtedy som zistil ze existuje jedna nemenovana stranka zaoberajuca sa znackou PEUGEOT. A tam som ho nasiel krasavca. Sice to trvalo takmer pol roka kym som od prveho zhliadnutia sa dostal az k jeho nadobudnutiu, ale stalo to za to. Nebudem tu opisovat co vsetko predchadzalo kupe, ale chcem podakovat 2 ludom ktori mi umoznili stat sa majitelom tohto nadherneho auta.

Trosku som sa rozpisal, ospravedlnujem sa, preto blizsie k vlastnostiam.
Uz na pohlad sa toto auto odlisuje od ostatnych na ceste, predsalen Pininfarina vedel co robi (nielen pri tomto aute) a ta nezamenitelna zlta farba mu dodava este vacsiu pompeznost. Ale vzhlad necham na kazdom nech posudi podla seba.
Myslim, ze iny motor ako V6 sa do tohto aute nehodi, nemam sice odjazdeny ziadny iny v nom ale aj tak 6-valec je proste 6-valec.
Vykon narasta pomaly ale presne a po dosiahnuti 3000 otacok ako keby nabral druhy dych a tiahne a tiahne. Tak ako kazdy PEUGEOT ma aj tento doost dlhe prevody takze linearny tah mozno vychutnavat doost dlhu dobu oproti inym podobnym autam. A to uz nevravim o nadhernom zvuku ktory vychadza z vyfukoveho potrubia pri tychto otackach. Podvozok je ovela tvrdsi ako pri verzii sedan ale je to pochopitelne, ako aj sedacky a celkovy pocit pri jazde, no zachovava si prijemnost a pruznost francuza, takze ziadnu kostitras nemozno ocakavat. Prejazd zakrut je presny a auto drzi velmi dobre stopu aj pri velkych rychlostiach, zrejme aj vdaka ESP. Po vypnut tohto systemu je na moje prekvapenie auto mierne pretacava aj napriek pohonu prednych kolies, ale da sa vsetko pekne korigovat. Najsilnejsou zbranou tohto auta su podla mna brzdy. 4-piestne Bremba pracuju tak ako maju, ich nastup je pomaly, ale pri poriadnom zasliapnuti brzdoveho pedala sa zakusnu a nepustia, a to aj vo velkych rychlostiach, spolujazdci ktory necakaju brzdenie maju co robit aby zostali na svojich miestach ked zacne auto nahle brzdit.
Auto je obute na pneumatikach GOOD YEAR EAGLE F 1, rozmer 215/55 R16.
Samozrejme danou za sportovu jazdu je aj spotreba, pri velmi lahkej nohe sa pohubyje okolo 8-9 l/100 km, ale akonahle sa pedal prisliapne nema problem sa splhat okamzita aj cez 30 (co uz palubak radsej ani neukazuje), ale v globale priemerka zatial vychadza tak na 11l/100km. Co podla ma nie je prilis vela, len si treba zvyknut na to ze na natankovanu nadrz sa neda prejst tolko km ako na inych "rodinnych" autach.

Co sa interieru tyka, tak ten je v ciernej kozi a nemozno mu nic vytknut, palubovka este aj teraz nestraca na krase a hlavne nevyzera tak chudobne ako u ostatnych znaciek tych cias a tie strieborne budiky....


Celkovo ma auto super jazdne vlastnosti a kultivovany chod.
Musim vsak podotknut ze som majitelom prilis kratko na to aby som hodnotil ostatne veci z dlhodobejsieho hladiska, takze vsetko bude priebezne aktualizovat

Silné stránky

+ stale nestarnuci a oku lahodiaci vzhlad
+ vazne super plynuly zatah hlavne od 3000 otacok vyssie (ono to nie je ziadne BMW a hlavne je to dost tazke auto, takze da to robotu)
+ super jazdne vlastnosti
+ podvozok maksi ako by sa dalo u "sportoveho" auta cakat ale vdaka tomu prijemne a presne zvezenie
+ super zvuk, hlavne tak pri 5000-6000 otackach
+ super vybava, chyba asi uz len parkovaci asistent (ktory mne osobne nechyba vobec), tempomat (pre mna zatial nedocenitelna hracka)
+ spickove audio, neskresluje ani pri vyssom volume
+ skoro som zabudol, bezchybne brzdy (neraz som ich vyuzil naplno)
+ pre mna srdcovka, bezramove okna...viem ze to ma takmer kazde coupe ale nemohol som to nespomenut :-)
+ plnohodnotne auto aj pre cestujucich vzadu
+ dostatocne velky batozinovy priestor

Slabé stránky

Aby som len nechvalil:

- rezervy motoru (podla mna by sa z neho dalo viac dostat)
- klepanie hydrovahatiek za volnobehu (tato jedina vec kazi celkovo ladny zvuk motora)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial som auto nikde neservisoval, bolo len na prehliadke a zda sa byt vsetko OK, este pojde na diagnostiku.
Jedine co ma mrzi troska je ze lakovnik opravoval kapotu a naraznik a nechytil odtien takze auto pojde este raz pod sprchu.
A zatial zistene zavady...nesvieti kontrolka zadnej hmlovky a nefunguje dazdovy senzor (vyzera to ze je senzor na skle v haji)
Inak vsetko v poriadku

Senzor opraveny. Iba netesnil na skle dobre.

Pokazena hadica klimy, opravene.

Vymena pokazenych hydrovahatiek.

Servis original Peugeot, trocha drahy na moj vkus.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predaj prebehol bez komplikacii a bez nejakych vyhrad, dokonca dovoz prebehol hladsie ako som cakal

Aktualizacie:

26.11.2009
Auto bolo 2 tyzdne v lakovni kde davali dokopy naraznik.
Nanestastie lakovnu vykradli zlodeji pricom znacne poskodili auto.
Skoda takmer na totalku, ale dava sa pomaly dokopy...

03.11.2009
Pridane foto...

27.10.2009
Bohuzial zrazka zo zajacom.
Predny naraznik, lava hmlovka, stredova mriezka narazniku, spodny kryt motora....vsetko na vymenu

30.09.2009
Vymena termostatu, teplotnych cidiel, hadic, nove ramena prednej napravy, gulove capy.
Nove letne gumy Good Year EAGLE F1 225/45 R17

12.05.2009
Dlho som sa tu neozval...
Ale medzicasom doslo k par zmenam na aute:
- duplex
- nove 17tky kola, cierne, zapisane v TP gumy Maxxis 225/45 R17
- lista na kufor
- drazkovane a dierovane brzdy, keramicke brzdiace dosticky EBC
- pruziny 40/40 Weitec
- vymena lambda sondy, 2x na vstupe
- repas volantu
- nater brzdovych kotucov na cierno, to co hrdzavelo
- este kopa veci na ktore som zrejme zabudol.
- pridam foto...

30.05. 2008
NEDA SA MI NEPODELIT
Proste mi to neda nenapisat moju skusenost.
V piatok som sa zastavil v jednom nemenovanom nakupnom stredisku v BA. Hned ako som zaparkoval a vystupil z auta, vsimol som si partiu "tunerov" ako obstavaju vytunenu Hondu Civic rv. asi tak 1994. A neunikli mi ani ich zavistlive pohlady. Ale ignoroval som to. Nakupil som, vratil sa k autu, nastupil a siel prec. V tom som postrehol "mobilizaciu" "tunerov". Jeden nasadol do auta a pri vyjazde z parkoviska sa za mna zavesil asi 5 cm. Z parkoviska viedla uzka asi 100m dlha vyjazdova cesta a potom odbocka vpravo na hlavnu. Hned ako sa sa trocha rozsirila cesta, "tuner" "stupil" na plyn a snazil sa ma dat zlava. Samozrejme dlhsia draha a nie zrovna jeho mala rychlost sposobila ze dostal nedotacavy smyk a narazil na obrubnik v strede hlavnej cesty. To uz nehovorim o jeho vyraze ked ma akoze predbiehal v zakrute a v tom ze samozrejme prednost na hlavnej mu nic nehovorila. No a smyk sa skoncil na obrubniku tak ze zlomil obe lave zavesenia naprav !
Tak mi teraz povedzte ci sa dakomu oplati taketo konanie. Neviem co si kto chcel kompenzovat ale dufam ze sa spoznal v tomto prispevku a teraz si tak akurat dobre hlavu bucha.



11.05. 2008
Vymena "vlastnorucna" oleja+filter, z oleja TOTAL QUARTZ 9000 5W40 na olej TOTAL QUARTZ 7000 10W40, filter FILTRON.
Vymena vzduchoveho filtra za "sportovy" JR.

Vymena oleja prospela hydrovahatkam, ktore odvtedy takmer nie je pocut.
Vzduchovy filter prispel vykonu, auto taha viac a motor je kludnejsi.

10.04.2008
Prezute na letne pneumatiky GOOD YEAR EAGLE F1 215/55 R16.

10.11.2007
Prezute na zimne pneumatiky KLEBER 205/55 R16.

2O.1O.2OO7
Vymenena hadica klimatizacie, klimatizacia naplnena, vsetko funguje tak ako ma. Odstraneny aj problem s diagnostikou.
Uz ziadne problemy, vsetko ide tak ako ma byt.

11.09.2007
Vymena pokazenych hydrovahatiek, prva velka investicia takmer 20 000 SK
Zistena pricina nefunkcnej klimatizacie, prasknuta hadica

04.09.2007
Odisla zapalovacia cievka, takze navsteva servisu
Doplnena znova klima

29.08.2007
Klima zasa nefuka

23.08.2007
Doplnena klima, vsetko ide ako ma

17.08.2007
Opraveny dazdovy senzor - vlastnorucne

15.08.2007
Prestala fukat klima

31.07.2007
Hura hura, napisal som recenziu....na prvy krat snad staci

31.07.2007
Pridane foto, zatial povodneho majitela, ja take pekne este nemam

31.07.2007
Nemam zatial cas na hodnotenie vozu, recenziu pridam neskor

 


Další vozy Peugeot 406 Coupe



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatial spolahlive, raz ked bolo viac vlhko zacala svieti diagnostika, co je vraj sposobene navlhnutim kontaktov, preto 8

praktičnost
10

auto sa podla mna vyrovna akemukolvek inemu rodinnemu autu, mozno len mensia manevrovatelnost na parkoviskach

prostornost
10

nijako nezaostava za svojou sestrou 406 sedan

jízdní vlastnosti
9

jazdne vlastnosti super, mozno troska malo ostre na sportiak

jízdní komfort
10

komfort super ako pri takmer kazdom aute znacky PEUGEOT

provozní náklady
8

Troska drahsie diely a nachylnost na vacsie investicie vzhladom na objem motora + viac na benzin

náhradní díly
8

trocha drahsie ako u normalu hlavne tier karoserske diely

výkon motoru
9

podla mna sa da z toho dostat troska viac a to klepotanie hydrovahatiek, preto 8 hydrovahtka trocha stichli pri vymene oleja 10W40

spotřeba
9

adekvatna vykonu, aj ked pre niekoho mozno vela

hlučnost motoru
8

motor tichy, avsak hydrovahatka kazia celkovy dojem, preto 8

kvalita sedadel
10

ovela lepsie ako u normal 406 sedan, tvrdsie, pre mna vyhovujucejsie

brzdy
10

brembo, nie je co dodat

zavazadlový prostor
10

na kupe dostatok miesta






Blesk.cz

5G pro každého i ve střední třídě? OnePlus Nord N10 ukazuje, jak na to

5G pro každého i ve střední třídě? OnePlus Nord N10…

Nord měl být možná původně jediný model čínského OnePlus ve střední třídě. Úspěch zařízení ale ukázal, že značka…

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s ní teď zkouší ve Francii

Lineární televize rozhodně není mrtvá. Netflix to s…

Netflix a jemu podobné služby mnozí považují za zabijáky klasické lineární televize s vlastní skladbou pořadů,…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dynamo - Plzeň 0:0. Trápení favorita a další ztráta venku

SESTŘIH: Dynamo - Plzeň 0:0. Trápení favorita a…

Fotbalisté Plzně v 9. kole první ligy remizovali v Českých Budějovicích bez branek, podruhé za sebou nezvítězili…

Maradona u míče? Byli jsme v pr... Kubík zažil jeho genialitu i zmizení

Maradona u míče? Byli jsme v pr... Kubík zažil jeho…

Bylo možné pokrýt Diega Maradonu v nejlepší formě? Luboš Kubík, někdejší hráč Fiorentiny, kroutí hlavou. Nešlo…

 

Reflex.cz

Drsný život v gulagu i v New Yorku. Čertův rypák i Tulipánek baví

Drsný život v gulagu i v New Yorku. Čertův rypák i…

Každoroční komiksová žeň je v plném proudu a nezastaví ji ani epidemie. Nakladatelé se na konci roku opět…

Kultovní festival ruských hippies nedaleko Moskvy: Každoroční orgie plné nahoty a opojení

Kultovní festival ruských hippies nedaleko Moskvy:…

Kdo by si byl býval pomyslel, že se v Rusku nedaleko Moskvy každoročně uskutečňuje festival, který dává…