Recenze

8 Majitel

Renault R19 1.4e E6J PH2

8.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R19, foto 1 Renault R19, foto 2 Renault R19, foto 3 Renault R19, foto 4 Renault R19, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Pekáč Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:127200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 108 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dráťák".

Mýho Rendu 19 sem dostal od souseda na basu plzní s tím že on ho chtěl nechat sešrotovat .. Zůstal napsanej na něj abych nemusel platit 10 000,- na přepis (nemá kat.). Rok stál bez povšimnutí a ještě než sem dostal řidičák tak se na něm muselo udělat celkem hodně oprav a výměn. Teď už ale celkem v pořádku. Pár bolístek ale ještě má. Centrál otvírá pouze přední dveře, nefunguje otáčkoměr, plast krycí zadní světelný panel je prasklý ale tyto věci už nejsou tolik potřebné. Každopádně je podvozkově naprosto zdravý a jedinou rez na autě najdeme na pátých dvěřích pod světlem kde je to trochu ťuklé a malou tečku na levem zadních blatníku :))
PRVNÍ KONTAKT
Při prvním kontaktu s R19 si všimnete vyvážených proporcí a dynamického pojetí s postupným zkosením přes páté dveře. Neobvyklé je řešení zadních světel které jsou sdruženy v jednom panelu a matně černým plastem což vypadá oproti všem ostatním autům tě doby originálně a nadčasově.
INTERIÉR
Při pohledu do interiéru si všimneme zásadních změn oproti Phase 1. Především palubní deska již není vyvedená v retro běžové barvě, středový panel už není učebnicově "hranatý" a volant nepřipomíná staré modely (R5,R11). Tvar volantu už je ucelenější a připomíná spíše volant ze Škody Felicie (dvouramenný bez airbagu). Plasty jsou vyvedeny v černé (dolní část z tvrdého plastu) a šedé barvě (horní měkčená část). Přístrojová deska je přehledná a oranžové podsvícení je příjemné a neruší při jízdě v noci. Dominují zde dva kruhové budíky. Vlevo se nachází rychloměr cejchovaný do 220 km/h s 6ti místním hlavním měřičem kilometrů a v dolní části rychloměru s denním počítadlem. Vpravo se nachází otáčkoměr končící na 7000 ot/min přičemž červené (bílé) pole začíná na 6000 ot/min. Mezi těmito dvěma hlavními budíky se nachází ještě tři čvtrtkruhové ukazatele. Odshora jimi jsou palivoměr, teploměr chladící kapaliny a ukazatel stavu oleje v motoru spolu s ukazatelem napětí v akumulátoru. Před spolujezdcem se nachází prostorná úložná schránka s vylisovanými držáky na kelímky. Před radící pákou je popelník a zapalovač. Bohužel na u řadící páky není žadný prostor na odložení drobností. Malým zacelením této chybičky je pár odkládacích přihrádek na kazety. Pár slov k sedadlům. Vlastně to nejsou sedadla ale pohodlná křesla ve kterých se doslova utopíte. Jsou nadměrně komfortní ale nadruhou stranu bohužel nenabízejí žádnou boční oporu a v zatáčkách vás absolutně nepodrží . Při rychlejším průjezdu tak nejspíš políbíte boční okénko :D. Ale co si budem povídat .. kdo si kupuje R19 jako sportovní náčiní :).
PROSTORNOST
Vzhledem k mé výšce 169cm si za mě sedne bez problému i nadprůměrně vysoký člověk. Ale ani standartně vysokému muži s výškou okolo 180ti cm nebude dělat problém sednout si za sebe. Místa je zde dost i na šířku, takže vaše kolena budou mít dostatečnou volnost a ani vzadu se nebudete (pokud nejste vzpěrač) mlátit rameny. Prostornost je opravdu silnou stránkou R19 a s nabízeným prostorem by se nemusel stydět ani o třídu výš. Dnešní automobily jsou přecpané čalouněním, výztuhami, deformačními zónami a airbagy a tím pádem je prostornost značně omezená. Zářným příkladem je Škoda Octavia I, ktreá se tváří jako velké auto ale na zadních sedadlech je málo místa pro nohy. Objem zavazadlového prostoru je nadstandartních 400 litrů a díky liftbackové konstrukci je využitelnost maximální. Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha o délce okolo 160cm takže se zde dá ve 2 lidech celkem pohodlně přespat. Vzhledem k tomu že občas převážím celou bicí soupravu a aparaturu tak se mi takto praktický kufr hodí. Pro představu .. tvarem i velikostí připomíná např. Škodu Forman.
PODVOZEK
Přední náprava je řešená klasickým způsobem, tudíž vzpěrami Mc Pherson s vinutými pružinami a tlumiči pérování. Rozdíl oproti ostatním autům je ale v zadní nápravě. Zde jsou ocelové pružiny nahrazeny zkrutnými tyčemi ve spojení s vlečenými rameny. Podvozek je odladěn na komfortní jízdu a právě s takovým účelem sme byly torzní tyče montovány. Měkké odpružení podpořeno již zmíněnými křesly a 13ti palcovými koly zajištuje to že je Renault přes nerovnosti doslova přehupuje a vaše pozadí neutrpí jedinou újmu. S úzkými penumatikami 165/70 R13 ale opravdu pozor.. R19 se rád naklání a uzoučké pneumatiky vas nepodrží takže především na mokrém povrchu vzniknou problémy velmi rychle. Pokud chcete jezdti ostřeji, tak doporučuji např. Dunlop SPS Sport 185/60 R14 .. to už je o něčem jiném :).
MOTOR
Pod kapotou mýho R19 se krčí malý motůrek o objemu 1.4. Nejde ale o starou verzi se 43kw a rozvody řetězem ale o novější typ Energy s hliníkovým blokem i hlavou, rozvody řemenem a disponujícím 57,5kw a 108 newtonmetry. Je to jeden z posledních modelů ještě s dvoukomorovým karburátorem a manuálním sytičem. Zde ještě Pár čísel na začátek . Výkon 57,5kw je dostupný v 5750 otáčkách a "krouťák" 108 n.m. v 2750 ot/min. Z klidu na 100km/h spurtuje za 12,2 a maximální udávaná rychlost je 173 km/h. Jak tohle všechno ale vypadá v praxi ? Při studeném startu je potřeba vytáhnout sytič alespon do poloviny a motor po otočení klíčku okamžitě naskočí. Chce to trochu cviku hlavně s "napolo" ohřátým motorem a vědět jak sytič vytáhnout aby startování nebylo dlouhé a elektricky náročné. Po nastartování slyšíme v kabině tichoučké ševelení motoru a na volnoběh se trochu klepe a přenáší vibrace do řadící páky. Vibrace ale ustanou s rozjezdem, kdy se motor stává neslyšným společníkem. Po rozjezdu v letních měsících můžeme hned sytič vypnout. Auto párkrát při přidání plynu pocuká ale po chvilce je vše v pořádku. Po ohřátí motoru se můžeme vrhnout na testování charakteru tohodle drobečka :). Je to sice drobek ale umí se pěkně rozběsnit :). Při normální jízdě mezi 1800 a 2200 otáčkami si jen tiše ševelí a taky nic moc nepředvádí. Od 2500 se začíná zlehka probírat .. po překročení 3500 následuje rychlá rozcvička aby okolo 4500 mohl pěkně vystřelit :) . V praxi to znamená na 2ku v 60ti .. a na 3ku okolo 90ti.. ale je svižný v celém spektru otáček .. s malými hmotami motor rychle reaguje díky absenci řídící jednotky jede hned jak sešlápnete plyn a nemusíte čekat než se škrtící klapka nastaví do správně polohy ... To mě na renaultu baví .. že kontakt s motorem je pěkně surový a přirozený. S lehkou karoserií ( pouze 948kg) si 80 koníků při nezatíženém celkem pohrává ale platí tu že každá další zátěž je cítit. Už ve třech lidech je to znát ale pořád je dynamika v pohodě a i v 5ti lidech jsem dosáhnul 140 km/h a to byala rovina ani ne 1km.

Silné stránky

- Hodně místa a dobrý přístup(5dv), velký kufr, velká nádrž
- Živý motor 1.4e s dobrou spotřebou do 7l/100km
- Pohodlné sedačky a komfortní podvozek
- Nízká hmotnost (948kg) a tím pádem dobrá dynamika
- Bohatá přístrojová deska s přehlednými budíky
- I po 19ti letech pěkný design a celkem sportovní vzhled :)

Slabé stránky

- Prakticky nulová výbava (pouze centrál)
- Motor by mohl o něco lépe táhnout z nižsích otáček
- Absence vstřikování (Mohlo by snížit spotřebu a nemusel bych karburátor ovládat manuálním sytičem)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po obdržení rendy (basa plzní cca 400,- :D) jsem musel docela investovat .. zde jsou vsechny věci co jsem kupoval :
- Střední tlumič výfuku (před tím to mělo zvuk jako WRC a netáhlo to:D) - 2300,-
- Díl spojující střední díl a svody - 600,-
- Povinné ručení - 2200,-
- Olej Castrol (50% sleva) 5l - 525,-
- Olejový filtr - 64,-
- Vzduchový filtr - 152,-
- Palec rozdělovače - 90,-
- Víčko rozdělovače - 396,-
- Držáky na výfuk - 76,-
- Zapalovací kabely - 472,-
- Spona na výfuk - 137,-
- Svíčky - 298,-
- Prasátka do bubnů - 2*714,-= 1428,-
- Soustružení kotoučů + obložení - 1000,-
- Rozvodový řemen - 400,-
- Práce u mechanika - 1000,- (známej no ;-) )
- Seřízení ventilů + oprava lanovodů ruční brzdy - 800,-
- Pneumatiky Matador 165/70 R13 - 4000,-
- Poklice Le Mans - 500,-
- Měření emisí - cca 300,-
- Technická kontrola - 1000,-
- Víčko nádrže - 320,-

Co musím ještě udělat?
Zprovoznit centrál
Zprovoznit otáčkoměr
Sehnat plast na světelný panel
Nechat udělat nový držák předního nárazníku (urezlý)
Obrousit rezavá místa a stříknout ... Potom bude jak novej ;-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soused si to nechá přepsaný na sebe ... má pojišťovnu kde platím jen 2200,- což je luxus :)

 


Další vozy Renault R19



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Mám naježděno pouze 500km a vyměněno spoustu dílů takže zatím paráda :) .. Doufejme že to tak zůstane

praktičnost
9

v 5ti dvěřovém uspořádání je to super praktik :)

prostornost
10

Místa je tu hromada (kam se hrabe Octavia I) a sedačky jsou sklopit téměř do jedné roviny.

jízdní vlastnosti
8

Sice nemá posilovač ale tím pádem je kontakt s vozovkou krásně přirozený a vím kam auto jede :). Parkování je ale trochu posilka :):/

jízdní komfort
6

Podvozek je měkký a komfortní ale v kombinaci s 165kovými pneumatikami se radši řezání zatáček vyhýbám :)

provozní náklady
8

Spotřeba zatím okolo 6,8-7 litrů a vzhledem k tomu že je to karburátor sem spokojený :)

náhradní díly
8

Všechny díly jsem kupoval s tátou který má kontakty v obchodu s díly takže jsem měl většinu dílů s 30% slevou :))

výkon motoru
8

Není to žádnej trhač ale zato je to velmi tichý a živý motor :). V kombinaci s téměř muší váhou je příjemně svižný a dá se dobře vytáčet :) . Myslím že kdejaká 1,6ka felina by měla vážný problémy :P

spotřeba
8

do 7l

hlučnost motoru
9

Motor je velmi tichý .. vlastně až moc :P .. takže ted když mi nefunguje otáčkomět musím ztlumit radio a poslechnout jestli se to do kopce nedusí :P :)). Každopádně při vytočení si umí pěkně zařvat :))

kvalita sedadel
9

To nejsou sedadla ale spíše křesílka :)) Zapadnu do jich jak v obýváku :P

brzdy
10

Mám nový destičky i pakny + osoustružený kotouče a nový prasátka takže to brzní suprově

zavazadlový prostor
0

Kam se hrabou hatche typu golf,306ka,Xsara,Astra :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…