Suzuki Swift (2007)
30.8.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AmmRam". Rozhodoval jsem se si poridit sve prvni vlastni auto, predtim jsem jezdil ve smes pujcenym…
Suzuki Swift (AmmRam)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
BigFoot007 31.08.07 23:20
« Taka srandovnma recenzia
toto som niekde vystrachal...celkom pekne
Nehovořím tu jako žena, ale jako řidič s třináctiletou zkušeností. Už jsem seděla v mnoha typech aut, ale když jsem si letos v červnu koupila nové Suzuki Swift 1,3 GL/AC (původně jsem toužila po Ignis), dodnes na něj nemohu říct jediné křivé slovo... Exteriér je nadherný, interiér nepotřebuji mít ze zlata a pokud si někdo chce koupit sportovní vůz a očekávat od něj sportovní výbavu a sportovní interiér, musí jinam. Swift nebyl navržen jako sportovní vůz a podle mne splňuje absolutně všechny představy o rychlém, svižném autíčku s nízkou spotřebou, dostatečným prostorem pro 4 nebo 5 cestujících (dle varianty Swiftu) a naprosto vyhovujícím obsahem kufru! Mám ho tři a půl měsíce, najeto něco málo přes 13 tisíc km, spotřeba se pohybuje od 5 do 7 l na 100 Km podle toho, jezdím-li víc po městě nebo po dálnici. Nesouhlasím jen s jedním údajem, a to s max. rychlostí, která je ve velkém TP stanovena na 175 km/h ve verzi 1,3. Já na něm využila na dálnici maximální kapacitu tachometru, který nabízí rychlost do 200 km/h. Pravda, při téhle rychlosti se mi už malinko třásl volant pod rukama, nicmémě to neubralo Swiftu ani drobet na stylu jízdy a přilnavosti k vozovce... Jezdí jak drak, řekla bych... Možná jezdím jak drak já, to je také možné. Co se týče obsazenosti, vozím vzadu dětskou autosedačku, v ní dítě, vedle velmi prostorově výrazného manžela a občas i někoho dalšího vpředu. Slyšela a četla jsem jinde názory, že vzadu není už místo pro někoho dalšího, ale není to pravda. Nikdy, a to bych chtěla zdůraznit, nikdy jsem neslyšela jedinou stížnost na to, že by někdo neměl kam dát nohy nebo že by se cítil nepříjemně, když se mnou jel. Jestli někdo před sebou potřebuje metr prostoru, doporučuji, aby si koupil mikrobus, protože v autech typu Citroen C3, Nissan Micra, Swift a dalších podobných malých autíčkách, nikdy nenajdete vzadu nějak extra přemrštěný prostor na to, aby se tam dala hrát třeba flaška! Mně se na sedadlech sedí příjemně, pěkně do nich zapadnu, plně mi vyhovuje díky mé menší postavě 260cm výškově nastavitelné přední sedadlo a také nastavitelný volant. ve zpětných zrcátkách při správném nastavení vidím absolutně vše kolem svého auta do posledního milimetru. Volant dobře sedí v rukou, koupila jsem si na něj ještě v barvě vozu masážní obal a teď je to absolutně dokonalé. Spousta přihrádek, všechno po ruce (akorát mě překvapilo, že tu chybí něco jako odpadkový koš, byla jsem na to zvyklá v jiných vozech). Co se jízdy týše, vyzkoušela jsem ho snad na všech typech terénu. Na dálnici jsem pro většinu řidičů jen mizející modrá šmouha (z toho mám vždy největší radost !), dobře reaguje na brždění, když nějaký idiot před vámi si myslí, že vidí srnku a dupne na brzdu. To nadávám jak dlaždič, ale auto v klidu. Ve městě reaguje na jakékoliv překvapení, především když zabrzdím, stojí fakt na místě. Nevyplatí se být nepřipoutaný. Za prvé hlásič řve stejně min. 20 minut a za druhé bych si jinak vyrazila zuby, reakce brzdového pedálu na moji klesající nohu je víc než okamžitá. Když potřebuji rychle reagovat a někoho předjet, auto vybočí skoro dřív než já stočím volant! Samozřejmě trochu přeháním, ale chci říct, že je velmi ovladatelné. Špatný terén zvládá také velmi dobře, samozřejmě po něm člověk nesmí jezdit 120. Ten podvozek zas tak vysoko není, ale bez problémů, hlavu jsem nikdy o strop otlučenou neměla, má velmi dobré pružení. Jednou jsem jela z Tachova a vidím před sebou přejezd, z dálky bylo vidět, že je krásně srovnaný se silnicí, žádné hrbolky, vyžadující malou rychlost při přejíždění, bylo vidět na obě strany široko daleko, silnice a okolí téměř bez stromů a tak nebyl důvo brzdit, kór když byla kromě mé přítomnosti úplně prázdná silnice. Důvod, proč jsem ještě přidala plyn, byl fakt, že ten přejezd bal na vrcholku kopečku a já miluji ten pocit při sjíždění, kdy žaludek máte až někde v krku, ten stav beztíže... Jenže až těsně na vrcholku, kdy se kola setkala s kolejemi, jsem si všimla, že ten kopeček není až tak mírný a ten sešup že je opravdu sešup. Takže v rychlosti cca 100 km /h jsem přelítla přejezd a asi na jednu sekundu se ocitla ve vzduchu. I v tak krátké době mi hlavou přelítla spousta věcí, kromě jiného také obava o to, co se stane, až to auto plnou svou vahou dosedne na vozovku, co všechno se na něm ze spodu oškrábe, kolik mne bude stát oprava a kolik jisker mi od spodku odlítne, jak škrábnu o silnici a zda-li vůbec udržím volant, když v té rychlosti dosednu, jak se vyrovnám se smykem... Člověk by řekl,to je na čtvrt hodiny přemýšlní... Přátelé, nejen, že auto dosedlo na vozovku jako do peřin (třikrát chvála za všechna péra a tlumiče v autě!), ale já se ani vláskem nedotkla stropu auta, a za třetí, auto v řízení ani nepoznalo, že chvíli letělo, sedělo při dosedu na silnici dál jako přilepené a dál si to fičelo svou stovkou na okresce... Jela jsem v něm i při hodně silném větru a na boční vítr reaguje velmi dobře, je tvrdohlavé a přilepené na silnici jako slimák. Co se zavazadlového prostoru týče, vlezly se mi tam dva velké kufry, jeden střední, pár tašek. Když jsem sklopila zadní sedadlo (těch 60%), vezla jsem v něm i nábytek, prostě geniální... Zvenku by člověk nikdy neřekl, že je tam uvnitř TOLIK místa... Co se digitálního ukazatele spotřeby týče, mám doteď podezření, že si ze mne dělá spíš legraci.... Ukazuje momentální spotřebu, laickým okem bych řekla, že to auto je pěkně nenasytné a že ujedu tak 300 km a budu muset zase načepovat... Houby... Už jsem zažila při odpichu i maximální momentální spotřebu 99,9 l/100 km, ale to byla sekunda. Nejlíp se to počítá, když natankuju úplně plnou nádrž, ale úplně plnou, tzn. že při vypnutí pistole ji vytáhnu z hrdla nádrže a pomalu dotankuju jen do ústí před hrdlem pomalým tempem zbytek tak, dokud bude benzín odtékat do hrdla. když odtékat přestane, znamená to, že má auríčko fakt plné bříško... Teprve pak zavřu nádrž. Tohle dotankování dokáže pěkně zahýbat se spotřebou. A když si vynujuli čítač, ujedu těch cca 500 km a v okamžiku, kdy na mně začne mrkat hladové oko, zase dotankuji, pak si krásně odečtu celkovou spotřebu podle ujetých kilometrů a dotankovaného benzínu. Nádrž 45 L, takže to fakt jde. Fascinuje mne ještě jedna věc, když to hladové oko začne blikat, tak ujedu min. ještě dalších 150 km, než je nádrž fakt prázdná. U nového vozu by se na rezervu jezdit nemělo, alespoň mi to v autosalonu tak říkali, ale já tehdy jako na sviňu nemohla po cestě potkat jedinou benzinku! A když už byla rafička někde mimo ciferník a já si říkala, že snad musím už jet jen na výpary, a dojela jsem na benzinku, dotankovala jsem, a zjistila, že přesto v nádrži ještě tři litry byly!Prostě, co dodat. Je to pohodlné, krásné, levné, dobře vybavené, svižné a rychlé (Praha-Prostějov za 1,5 hod.) autíčko, skvěle sedí, jezdí i brzdí a má neuvěřitelně nízkou spotřebu. Už jen při vzpomínce na tu trasu Prostějov-Praha, kdy jsem potřebovala být fakt rychle tam i zpět, tak mi celou cestu ukazatel na tacháči neslezl pod 160, spíš jsem se pohybovala pořád někde kolem 180 až 190, vyjímečně i těch 200, a brala jsem pak benzín, tak jsem měla spotřebu 8 l!!! Což při téhle rychlosti si myslím je naprosto geniální... Jsem ráda, že jsem nekoupila Ignis, ale nový Swift.Jestli tedy někdo chce slyšet můj názor, pak říkám FAKT SUPER, jsem spokojená na maximum. Možná jediné, co bych chtěla tomu dráčkovi vytknout je, že nejezdí ještě rychleji!
Denisa Borzová
Měl sis koupit maďara,tam bys to měl nastříkaný stříbrným sprejem....