Recenze

7 Majitel

Peugeot 406 Break

7.31 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta mladá mu říká Autíko Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:133000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "veena".

Peugeot 406 Break
1,8i 16v 81kw - 110k
výbava - ABS, senzor opotřebení destiček, otáčkoměr, manuální klimatizace, 2 airbagy, elektrické stahování předních oken, elektrická vyhřívaná zrcátka, polohovatelný volant ve dvou osách, stavitelné sedadlo řidiče, dešťový senzor, zadní stěrač, mlhovky, centrál, imobilizér, vnitřní teploměr, hodiny, hagusy, zapalovač - zásuvka 12v, rádio Sony mp3

Velké auto. Před 406 jsem měl Polo. Docela dlouho mi trvalo, než jsem se naučil parkovat :) párkrát jsem si ťuknul vzadu, ale zvykl jsem si a dnes mi to nečiní problém zaparkovat i do "malé skuliny". Tam se ocení velký rejd. Stejně jako je velká záď, velký je i předek. Haubna je solidní kus plechu (na hydraulických vzpěrách)a motor 1,8 se pod ní trochu ztrácí. Super je, že je motor akusticky izolován od všeho ostatního, takže v autě je klid. Třeba na poslech rádia (mé Sony) přes originál reproduktory. Mám jen čtyři, nicméně ty ve dveřích hrají skvěle basy. Pro normálního posluchače až moc dobré, pro tunera nebo fandu dnb není problém umístit subwoofer do obrovského kufru. Ležel jsem v něm na fesťáku, po sklopení sedaček, mimochodem velmi jednoduchá manipulace, jsem se pohodlně natáhl. Všude je prostoru na rozdávání. I na zadních sedadlech. Měkých... všechny jsou francouzky "peřinová" a to hlavně vzadu. Je to taková sofa, žádná tvrdá německá lavice. Všechno je děláno na pohodlí. Ticho v interiéru, sezení, prostor, pohupování přes nerovnosti...

A možná nezvykle na konec popisu - design - auto se zdá být vpředu hodně nízké, tato "rozpláclost" se táhne až dozadu, jde to znát i na nižším posezu, kdy se koukám ostatním skoro na spodní hranu uken. Člověk má pak pocit a to hlavně při pohledu ze strany, že jde o něco velmi rychlého, co snadno řeže vzduch. Auto má na karoserii minimálně křivek a proto vytváří velmi čistý dojem bez narušení. 406 se mi však nejvíce líbí zezadu a to hlavně u metalických laků (stříbrná, zlatá). Má modrá není bohužel příliš atraktivní a 406 by si zasloužila i velká hliníková kola...

Silné stránky

Prostor, pohodlí, ND za slušnou cenu, elektrická výbava v základu, pohodlí i ve vysokých rychlostech, mega nádrž, stále atraktivní palubovka, a vlasně komletní design - pěkný zadek :)

Slabé stránky

Vyvstávají pouze v porovnání s novými auty. Lepší by mohlo být řazení, které je pologumové, někdy se tam pětce ani nechce. To je však problém francouzů i dnes. Kromě toho by autu výrazně pomohla šestá rychlost a to nejen kvůli spotřebě, ale i komfortu. Pak tu máme volant - takový PVC volant, věčně upocená věc. Na pohled moc hezký s velkým kovovým logem, ale v létě je s ním utrpení pracovat. Kufr je potažen podivnou šedivou plyší. Dnes se dělají auta úspornější. Mou vinou byly v zimě na autě malé gumy (foto), takže 406 se zapadlými koly připomínala tramvaj :)

navíc větší byt se déle uklízí... u velkého auta platí to samé :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Často odcházejí žárovky v předních světlech. Odloupává se mi gumové obložení na prazích a na folii, která kreje středové sloupky, se dělají bubiny, které praskají. Uprostřed střechy se odlípl lak ve velikosti pětikoruny (bude to pokračovat?). Nyní mě čeká výměna výfuku (neznačková koncová část za super cenu 1500,- Kč), výměna stabilizačních tyčí (výměna po 100 000 km), novinkou je jednou za měsíc signalizace problému s airbagy. Brzdové desky na předek mě vyšly na 2000,-. Bohužel byly na autě disky ne z 406 ale z 206 - 14 palců, za které se nové desky nevešly (kola se prostě neotáčela). Teď pozor - dle dealera Peugeot se v té době v Čechách nedalo koupit, nebo objednat ani jedno originální plechové kolo na 406! Mám jezdit na bicyklu? Dále mám problémy s ostřikovači (malý tlak), klima má malý výkon. Před měsícem mi ho nějakej kretén obešel klíčem... celou stranu od světlometu ke světlometu... :( naštěstí to půjde zaretušovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil před rokem v obrovském autobazaru. 406 byla z Itálie. Ihned mě oslovila tím, že v celé řadě čtyřiceti aut přečuhovala na obě strany o několik desítek cm. Krásný lak, vypulírovaná, jdu do toho. Za korozi výfuku byla sleva 4000,- Kč. Nebyla třeba uplatnit reklamace. Jediný problém byl při výměně pneu, kdy z jedna už neměla vzorek a druhá byla jako jediná na autě s duší(!).

 

Novinky v recenzi

7.6.2008 00:00

Auto je k prodeji.
Jde o posun vpřed. Nikdy mě 406 nezradila, proto ji upustím se šrámem na srdci :) Dalšímu majiteli bude dál skvěle sloužit. Slyšel jsem, že 406 je nejlepší auto, které Peugeot kdy vyrobil.
A teď je k mání za 85 000,-


Další vozy Peugeot 406 Break



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Elektrika, hlavně žárovky předních světlometů párkrát za rok vyměním. Také jde vidět, že auto nebylo garážované, začíná odcházet gumové obložení na prazích, lak. Zatím jde však o drobnosti. Auto je pozinkované, rez nemá šanci.

praktičnost
9

Prostor, jednoduchá práce se sedadly, rovný kufr, velké dveře.

prostornost
9

Mega prostor pro všechno dlouhé i široké. Po skušenosti s 406 si již nikdy nekoupím malé auto. Stěhovali jste v osobáku válendu? Bez posunutí řidiče a se zavřenými dveřmi... no problem.

jízdní vlastnosti
8

Délka auta předurčuje k plavné, pohodlné jízdě. Ale umí jet i rychle. Ve čtyřech lidech se trochu potí, ale na dálnici je to i vplném obsazení expres. Auto je nedotáčivé, určitě pomůže dobré obutí. Řízení průměrné. ABS zasahuje trošku "dřevorubecky".

jízdní komfort
9

Typicky pohodlný francouz. Je jasné, že dnešní auta jsou dál, ale pokud poměřím auta té doby (například Opely), málokteré auto napomáhá lepšímu dojmu z jízdy a vůbec pocitu, když v něm člověk sedí.

náhradní díly
7

Přeci jen to není Škodovka, ale i tak jsou díly k mání za slušné ceny. Škoda těch žárovek :)

výkon motoru
7

81kw - 110k, zpřevodování nenapomáhá sportovní jízdě. Do dvou a půl tisíc otáček se prakticky nic neděje, při plném obasazení to platí dvounásob. Pokud však nepůjde jen o zrychlení, auto atakuje na dálnici dvoustovku.

spotřeba
7

8,5l N95 při svižné jízdě, pokud se však chci pořádně svézt, spotřeba se vyšplhá k dvanácti litrům. Šetřílci umí i za šest.

hlučnost motoru
9

Motorová část je příkladně odhlučněna, do stovky je prakticky slyšet jen hukot pneumatik. Stará se o to "zvukotěsná" vrstva v motorové části. Hluk se dere dovnitř až přes dálniční rychlost.

kvalita sedadel
9

Francouzky pohodlná a rozměrná, žádná tvrdá německá lavice. Žádný sport. Nyní je však na "první posed" jasné, že řidičovo místo pomalu ztrácí tvar. Nejlepší posezení je vzadu - proč mi vždycky všichni spolucestující usnou?

brzdy
7

Kousavé ABS, auto je těžké, slušely by větší a silnější brzdy. Brzy jsou cítit.

zavazadlový prostor
10

Na čtyři pší boudy, mám labradorku Marty, ona ví moc dobře :) Při sklopení zadní lavice vzniká rovný prostor, na nocleh ideální.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…