Recenze

Dundee_cz (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 406 Break

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5 Peugeot 406 Break, foto 6 Peugeot 406 Break, foto 7 Peugeot 406 Break, foto 8
Peugeot 406 Break, foto 9 Peugeot 406 Break, foto 10 Peugeot 406 Break, foto 11 Peugeot 406 Break, foto 12 Peugeot 406 Break, foto 13 Peugeot 406 Break, foto 14 Peugeot 406 Break, foto 15 Peugeot 406 Break, foto 16 Peugeot 406 Break, foto 17 Peugeot 406 Break, foto 18 Peugeot 406 Break, foto 20 Peugeot 406 Break, foto 21 Peugeot 406 Break, foto 22 Peugeot 406 Break, foto 23 Peugeot 406 Break, foto 24 Peugeot 406 Break, foto 25 Peugeot 406 Break, foto 26 Peugeot 406 Break, foto 27 Peugeot 406 Break, foto 28 Peugeot 406 Break, foto 29 Peugeot 406 Break, foto 30 Peugeot 406 Break, foto 31 Peugeot 406 Break, foto 32 Peugeot 406 Break, foto 33 Peugeot 406 Break, foto 34 Peugeot 406 Break, foto 35 Peugeot 406 Break, foto 36 Peugeot 406 Break, foto 37 Peugeot 406 Break, foto 38 Peugeot 406 Break, foto 39 Peugeot 406 Break, foto 40 Peugeot 406 Break, foto 41 Peugeot 406 Break, foto 42 Peugeot 406 Break, foto 43 Peugeot 406 Break, foto 44 Peugeot 406 Break, foto 50 Peugeot 406 Break, foto 51 Peugeot 406 Break, foto 52 Peugeot 406 Break, foto 53 Peugeot 406 Break, foto 54 Peugeot 406 Break, foto 55 Peugeot 406 Break, foto 56 Peugeot 406 Break, foto 57 Peugeot 406 Break, foto 58 Peugeot 406 Break, foto 59 Peugeot 406 Break, foto 60 Peugeot 406 Break, foto 61 Peugeot 406 Break, foto 62 Peugeot 406 Break, foto 63 Peugeot 406 Break, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 576 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Že moje první auto bude právě 406 v kombíku už jsem byl rozhodnutý více, jak 4 roky. Doma jsme ji od roku 2001 do roku 2008 měli a byli jsme s ní naprosto spokojení. Chtěl jsem bílou, ale z důvodu mých omezených financí jsem se "musel" spokojit s dostupnou barvou za rozumnou cenu a co nejlepším stavu. Mé nároky byly jasné - 406 Break 2.0 HDi 110HP a tato výbava, co mám (mimo rádia s kazeťákem, v takovémto autě z tohoto roku je to celkem trapné a mimoto rádio na CD se dávalo jako základní výbava). Po hledání na internetu jsem objevil zajímavou 406 za málo peněz. Mozek říkal je to blbost, ale srdce chtělo a tak se za ní jelo 250km. Po příjezdu už na těch týpcích bylo vidět že to asi nebude úplně ono. Ano, z odstupu vypadala dobře, ale při bližším zkoumání to byla šílenost. Rez kam se podíváš, propálený interiér od cigaret, motor očividně minimálně o 100 000 km stočený atd. No prostě hrůza. Takže nástup do auta a rychle domů. Sice smutně, že to nedopadlo, ale to opravdu nešlo. Už tak laciná snad neměla hodnotu ani poloviční. Takže shánění pokračovalo dál. Táta rozhodil sítě po známých, co tahají auta ze zahraničí a co se nestalo. Asi po dvou dnech se jeden ozval, že v německu jedna je, ale že to spěchá a potřebuje to vědět do 2 hodin jestli teda jo a nebo ne, déle že ji nepodrží. Byla v nějakém showroomu Fordu, kam ji předchozí majitel dal protiúčtem na nového Forda. Po domluvě, že teda jo, pro ni zrovna jel. Druhý den dopoledne už byla na technický, potom zaregistrování, značky a už se jen dávala do kupy. Po prvním shlédnutí bylo evidentní, že si s nějakou čistotou v interiéru předchozí majitel hlavu nedělal. Takhle špinavý auto jsem ještě neviděl. No nic, šla na vyčištění. Ovšem klobouk dolů, ta paní, co to čistila, opravdu umí a po nějaké špíně nejsou téměř památky a to jsem si říkal, jestli to vůbec půjde dolů... Po technické stránce je v naprostém pořádku. Museli jsme sice udělat pár změn ale všechno jen provozní věci. Vyměnili se přední gumy, zadní brzdové destičky, zadní stabilizační tyčka, filtry a už šla na geometrii. Nyní už se řešilo jen pár kosmetických věcí - urvaná loketní opěrka vyměněna za dobrou, nepoškozená poklice na přední kolo, víčko k nádrži dané funkční s nezlomenou pacičkou a koupeny nové stěrače. Při koupi měla najeto jen 109 000, takže snad ještě hezkých pár let poslouží.

Motor:
Objem: 1997cm3
Vrtání x zdvih: 85 x 88
Počet ventilů: 8
Výkon: 80kW ve 4000 ot/min
Točivý moment: 250 Nm od 1750 ot/min
Emise CO2: 156 g/km

Brzdy:
Přední: Kotouče chlazené 283mm
Zadní: Kotouče 290mm

Rychlosti na různé stupně a otáčky (tachometr, ne GPS)

2. 1000 ot. - 17 km/h
2. 2000 ot. - 35 km/h
2. 3000 ot. - 52 km/h
2. 4000 ot. - 70 km/h

3. 1000 ot. - 27 km/h
3. 2000 ot. - 54 km/h
3. 3000 ot. - 81 km/h
3. 4000 ot. - 108 km/h

4. 1000 ot. - 38 km/h
4. 2000 ot. - 76 km/h
4. 3000 ot. - 114 km/h
4. 4000 ot. - 152 km/h

5. 1000 ot. - 50 km/h
5. 2000 ot. - 100 km/h
5. 3000 ot. - 150 km/h
5. 4000 ot. - 200 km/h ???

Při rychlosti 190 km/h a plynu na podlaze motor papá 12 litrů na sto. :-) (snad by šel i na 200 po hóóóóóódně dlouhé rovince na dálnici a s příznivým větrem)

Naměřená pružnost:
60 - 100 na 3° - 7,6 s
60 - 100 na 4° - 8,8 s
80 - 120 na 4° - 10,5 s
80 - 120 na 5° - 13,4 s

Rozměry:
Délka: 4740mm
Šířka: 1765mm (bez zrcátek)
Výška: 1460mm (1505 i s lyžinami)
Světlá výška: 137mm
Rozvor: 2700mm
Přední převis: 936mm
Zadní převis: 1104mm
Rozchod př. kol: 1505mm
Rozchod zad. kol: 1495mm

Hmotnost:
Pohotovostní: 1514 kg
Zatížení: 561 kg
Max. hmotnost: 2075 kg
Max. hmotnost soupravy: 3275 kg
Nebrzděný přívěs: 700 kg
Brzděný přívěs: 1500 kg
Max. svislé zatíž. závěsného zařízení: 80 kg

Objem zavazadlového prostoru: 576/1741 litrů
Objem nádrže: 70 litrů (po víčko se vejde cca 80 litrů)

Vše o Peuegotu 406 naleznete na odkazu níže a přijde mi zbytečné tu o historii, motorizacích atp něco psát. Zde se budu zabývat tímto konkrétním mnou vlastněným autem.
http://www.auto.cz/peugeot-406-sarmantni-francouz-772

Silné stránky

Pohodlí
- člověk se tam hezky zavrtá, hodí ruku na opěrku, druhou položí na volant a opře o dveřní opěrku a jede se, nikdy bych už nechtěl auto bez loketní opěrky (funkční). Táta si v roce 2008 koupil Kiu Sportage po faceliftu a tam je právě opěrka nefunkční - je tam ale absolutně není možnost se o ní opřít

Spotřeba
- v létě na delší trasy není problém jezdit do 5 litrů (zatím rekord 125km za 4,6), na kratší a města do 5,5 litru. Teď v zimě jezdím 10 - 15 km a zpět a mám spotřebu do 6 litru. Když k tomu hodím cukačku po městě tak se vejdu do 7 litrů, zatím jsem nikdy neměl víc. A i v zimě když člověk jede někam dál aspoň těch 50 km jezdí se do 5,5 litru. Na relativně těžké auto a slabší výkon je to velice dobré si myslím.

Spousta místa
- vepředu je to normálka, vzadu je to lepší než třeba ve dvojkový oktávce a kufr je boží... :-)

Praktičnost
- velká, sedačky jdou sklopit do roviny a i se řidičovým sedadlem vzadu tam zbývá 185cm rovné plochy. Povolené zatížení auta je taky docela dobré - 561kg. Pochvalu také zaslouží nakládací hrana kufru, která je zároveň s vnitřkem kufru a má nerezový kryt, žádný hnusný černý laciný plast.

Výbava
- na rok 2001 bych řekl výborná, s drahými auty to samozřejmě srovnávat nejde ale má automatickou digitální klimatizaci, 4 airbagy, okna i zrcátka v elektrice, vyhřívání sedadel i zrcátek, dešťový senzor (ten je super, na stěrače člověk nemusí skoro šáhnout, sem tam se jenom někdy musí uklidnit když se rozvášní), sklopné loketní opěrky pro každého zvlášť, dobrý palubní počítač (u Kii třeba neukazuje aktuální spotřebu), kotoučové brzy i vzadu, polstrovanou přihrádku u spolujezdce, dřevěný dekor no a za příplatek by mohl ještě být cd changer, navigace a kožené čalounění včetně volantu, řadičky, ruční brzdy a výplně dveří.

Ovladatelnost
- výborná, v zimě se nejde moc do smyku a když se to povede tak se hnedka zadek vrací. Když se chce člověk trochu vyblbnout, tak je chování krásně čitelné a nezáludné. Pro jízdu ve městě je super vejký rejd, otáčí se jako menší auto.

Dobrá světla
- každé světlo má své žárovky takže žádné přepínání a při dálkových je to fajn, jelikož to nesvítí jenom do dálky (jako u zmiňované Kii) ale současně i na blízko před auto.

Odhlučnění motoru
- při stání na volnoběh není motor po zahřátí prakticky slyšet a i jinak je to na dobré úrovni. Ve stovce na pětku točí 2000 otáček a to je motor krásně tichý, víc je slyšet vítr a když má člověk puštěnou hudbu jako kulisu při komunikaci, ne nahlas, tak je slyšet jen hudba a řeč a jinak je ticho.

No a samozřejmě krásný vzhled!
- nadčasový design, jediné co trochu stárne jsou zadní světla u kombíku, tam se facelift mohl taky projevit ale jinak celkově vypadá skvěle i dnes po 14 letech (1999) od faceliftu, 17 letech od počátku výroby (1996) a ještě mu to hezkých pár let vydrží.

Slabé stránky

Bezpečnost
- už ve své době to nebyl žádný zázrak, spíš jen průměr, ale v porovnání s dnešními auty je to fakt bída... Aspoň ty airbagy to trochu zachraňují.

Na takhle těžké auto slabší brzdy, pomalejší nástup ale zase dobré dávkování
- brzdí dobře když potřebuje ale při této váze auta při ostřejší jízdě dostávají naprdel a rychle vadnou a nebrzdí. Na běžnou normální jízdu ovšem stačí bez problémů.

Výkon už není takový, co býval kdysi
- vyšší výkon by prospěl jak dynamice, tak i spotřebě, díky velké hmotnosti je líný a nad 150 km/h už zrychluje jen vlažně a nad 180 km/h záleží na rozmaru větru... :-D

Absence USB
- to je dáno rokem výroby, bohužel, před 12 lety to v autech běžné nebylo.

Dálnice a chybějící 6. rychlostní stupeň
- jednak vyšší aerodynamický hluk v rychlostech nad 120km/h a při rychlosti 130km/h motor na pětku točí 2600 otáček a to na dlouhodobou jízdu není pohodlné. Zpřevodování je super ale žalostně chybí "dálniční" šestka která by srazila otáčky ve 130 km/h na 2000 otáček, motor by na to měl.

Aerodynamický hluk je vyšší, než bych si přál. Není to nic, co by se nedalo snést, ale při porovnání s novými auty celkem zaostává.

Nemá automatické stahování všech oken ale pouze u řidiče.

Nemá klimatizovanou přihrádku u spolujezdce.

Zezadu se blbě vystupuje.

Vrzání plata s roletkou v kufru, často ho pro pohodlí sundávám.

Slabý příjem rádia.

Do dveří u řidiče se nevejde ani půllitrová petka, což je opravdu kritické.

No a ani ostatní odkládací plochy na tom nejsou líp, někdy docela tápu...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Běžné věci - destičky, stabilizační tyčky, čepy, filtry atd. Dělali se rozvody, řemen, vodní pumpa a nové kotouče. Budou se dávat nové přední tlumiče, levý už teče. Auto mě nikdy nikde nenechalo, všechno děláno během pravidelného servisu a je naprosto bezproblémové. Většině aut když věnujete péči, tak jsou v pořádku. Není to o tom jenom jezdit ale malinko se i o auto starat a zajímat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dotaženo z Německa, nebyl jsem tam, ale asi dobrý. :-)

 

Novinky v recenzi

24.9.2013 15:19

Dovolená

Na přelomu srpna a září jsme vyrazili na dovolenou. Poprvé jsme tankovali 75,51 litru a na nádrž ujeli přes 1500 km svižnou jízdou při spotřebě 4,8 litru/100km při váze kolem 2100 kg. No sedělo dost, viz foto. :-)

3.12.2012 11:59

Chladící kapalina

Tak byla konečně vyměněna chladící kapalina. 11 let starou jsem za 350 Kč konečně vyměnil a je klid. :-)

21.8.2012 22:15

Prasklé ABS kroužky na přední nápravě

Vyměněny za nové. 2x 250 Kč za kroužky plus 650 výměna.

23.7.2012 14:31

Nové přední gumy

Dnes mi přijely nové přední gumy Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 V91 tak jsem je zrovna vyměnil. Jedna z původních barumek ucházela a byly otrhané a sjeté tak šly pryč, teď jsou ještě na řadě zadní. Ani nevím jak tam ty přední byly dlouho a kolik na nich bylo nalítáno, přijelo to na nich z Německa.

18.6.2012 08:32

Technická a brzdy

Tak má za sebou druhou technickou a emise a naprosto v pořádku, dokonce ho na technický pochválili. Dal jsem mu nové gumičky do stěračů, nechal si na diagnostice Peugeot zrušit omezovač na 125 km/h a nechal udělat komplet nové brzdy (přední kotouče NK + destičky Barum 4048 Kč, zadní kotouče NK + destičky NK 2937 Kč).

2.6.2011 23:03

Servis

Tak, v úterý jsem byl v servisu a nechal jsem tam 8021 Kč. Má najeto 119500 a dávali se nové destičky dopředu, vodní pumpa, řemen, rozvodová sada, stabilizační tyčka PP kola a dolila se nemrznoucí chladící kapalina (zjistilo se, že má po 10 letech pořád původní z továrny, na podzim je v plánu její výměna).

26.4.2011 17:45

Nový rekord...

Tak jsem udělal nový rekord ve spotřebě a nejlepší na tom je, že jsem to neplánoval. :-D Jel jsem z Nového Města nad Metují do Hradce Králové a v Hradci jak jsem cukal po semaforech tak jsem proklikal PC a spotřeba po 44 km byla 4,1 na 100. :-D Mazec. :-)

25.9.2010 20:54

Oprava výfuku

Tak svařovat ho by nemělo cenu. Včera jsem ho vyzvedl z opravy. Vyměnil jsem střední díl výfuku a zadní tlumič. Cena i s prací jen 2550,-Kč. Samozřejmě to není Bosal ale měl by vydržet stejně.

21.9.2010 18:58

Koroze výfuku

Tak jsem si krásně frčel z Broumova a najednou slyším jak mi výfuk sem tam škrtne o silnici. Tak zastavím abych se na to mrknul a co nevidím - výfuk zlomený vejpůl co visí jen na gumách... Zítra zjišťuji, jestli půjde svařit, jinak budu muset kupovat nový...

23.5.2010 10:54

Spotřeba

No, tak už je spotřeba v pořádku. O víkendu jsem byl v Orlických horách, v Neratově atd. Najel jsem 166km a průměrná spotřeba byla 4,8 litrů. Prostě paráda. :-)


Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 Break

Další vozy Peugeot 406 Break



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Sem tam se něco objeví ale většina z toho jsou pouze spotřební díly.

praktičnost
10

Je to prostě kus auta, odveze co chcete.

prostornost
9

Vyhovuje ale šla by ještě zlepšit...

jízdní vlastnosti
9

Na takhle velké auto překvapivě dobré, hodně dělá výborný podvozek.

jízdní komfort
9

Citroen to není ale jinak se nedá skoro nic vytknout.

provozní náklady
9

Přijatelné.

náhradní díly
8

V dané třídě dobré.

výkon motoru
7

Pár koníků navíc by tomu prospělo. Se stejnou spotřebou by byl živější.

spotřeba
10

Parádní, 2.0 HDi, 1600kg, 2001 a dá se jezdit i do 5-ti litrů...

hlučnost motoru
9

Od 1200 do 1500 dost duní, v provozních od 1500 do 2500 o něm skoro nevíte a po 3000 začne s přibývajícími otáčkami docela hlučet, nelíbí se mu to.

kvalita sedadel
9

Velmi dobrá. Sportovní jízda se neočekává, takže boční vedení není tak výrazné, ale velurová sedadla pěkně drží a nekloužou.

brzdy
8

Jak už jsem psal, malinko bych je posílil.

zavazadlový prostor
10

Malý stěhovák. :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…