Recenze

10 Majitel

Peugeot 406 Break 2,2HDI

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5 Peugeot 406 Break, foto 6 Peugeot 406 Break, foto 7 Peugeot 406 Break, foto 8
Peugeot 406 Break, foto 9 Peugeot 406 Break, foto 10 Peugeot 406 Break, foto 11 Peugeot 406 Break, foto 12 Peugeot 406 Break, foto 13 Peugeot 406 Break, foto 14 Peugeot 406 Break, foto 15 Peugeot 406 Break, foto 16 Peugeot 406 Break, foto 17 Peugeot 406 Break, foto 18 Peugeot 406 Break, foto 19 Peugeot 406 Break, foto 20 Peugeot 406 Break, foto 21 Peugeot 406 Break, foto 22 Peugeot 406 Break, foto 23 Peugeot 406 Break, foto 24 Peugeot 406 Break, foto 25 Peugeot 406 Break, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Jean Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:149000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 98 / 125 * kroutící moment [Nm]: 314 / 400 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 576 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 / 6.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "KUBBACHER".

Dovolím se představit, jsem automobilový fanoušek, který má rád auta, rád si v této sekci přečtu články majitelů obyčejných, nebo starých a zajímavých aut, se kterýma se denně potkávám na silnici.
To mě dovedlo k myšlence si sednout ke stolu a představit vám našeho plechového člena rodiny.
Než jí začnu odhalovat, tak trochu zabrousím zpět a to když jsem jako mladý svobodný kluk toužil po veliké káře. V té době jsem už byl naladěn na vlně Peugeotů a vzhledem k tomu, že Peugeot vyráběl a vyrábí i větší kočáry, nemohlo to dopadnout jinak než koupí 605ky.
Bylo to starší, ale velmi pohodlné, prostorné a elegantní auto, které má v sobě i po letech své kouzlo. Svou výbavou a pohodlím si mě natolik omotalo kolem prstu, že jsem přehlížel jeho nákladný provoz, cestu v oblacích ukončila prasklá hlava na motoru 2,5Td. Už před koupí jsem věděl, že tyto motory trpí tímto neduhem, ale chtěl jsem jí moc a takto se mi odvděčila. Auto jsem nechal opravit a prodal. Jel jsem v mnoha autech ať nových, velkých, drahých, rychlých, ale 605byla originální nezapomenutelná – zůstane mi v srdci dobře uložená.
Než došlo na jejího nástupce, tak jsem se stačil oženit a s ženou jsem vyženil Fábii 1,2htp, která nám dobře slouží dodnes. Asi po dvou měsících od mého rozloučení se s 605kou, jsem hledal rodinného kombíka, bezpečného, hlavně spolehlivého, diesela. Zvažoval jsem mezi Škodou Octávií Combi 1,9Tdi, nebo opět 406kou 2,2Hdi, zvítězilo srdce a hlavně i lepší výbava za nižší cenu a pohodlí ala France, na kterou jsem si hodně zvykl. Ale i tak uznávám kvalitu Octávií a nejen těch.
Přes inzerát jsem si vyhlédnul jednu z Jižních Čech, asi po týdenní mailové výměně, jsem jednoho, krásného dne vzal švagra nastartoval Fábií a jeli do Brna na Rendez Vous. Čekali jsme na parkovišti dokud nepřijede auto z Čech. Byl teplý letní podvečer, klesající slunce mi svítilo do zad a já před sebou viděl svůj zvětšující se stín, koukal jsem na příjezd k parkovišti a pozoroval přijíždějící auta, pořád nejelo nic co by alespoň připomínalo 406ku, hladina nedočkavosti začala klepat na limit a já začal pomalu vytahovat mobil z kapsy. Najednou jsem v dáli zpozoroval něco černého co neúprosně odráží sluneční paprsky, co se v zápětí změnilo na naleštěný černý kombík na širokých hliníkových kolech. „No konečně“ , říkal jsem si v duchu.
Tak tento dojem ve mně zůstal asi tak, jako by se to odehrálo včera, však to znáte.
Obchod proběhl ke spokojenosti všech stran a já vesele pádil plný dojmů a v očekávání na nějaké překvapení během cesty, domů. Autíčko vezlo svého spokojeného pána domu s Fábií v zádech. Domu jsme dorazili po jedné hodině noční, hned jsem vzbudil ženu a ukázal jí našeho nového služebníka. Samozřejmě žena to zhodnotila stručně svým ženským pohledem a šla spokojeně spát. To já jsem nechal ženu ženou a začal zkoumat co jsem to vlastně dotáhl do baráku.
Jednalo se o Peugeot 406 Break, rok výroby 2001, najeto 117. tis.km, výbava zřejmě ST Dinamique, el.zpětná zrcátka – vyhřívaná, 4x el. okna, el. přední sedačky, digitální klimatizace, palubní počítač, navigace, senzor stěračů, senzor světel, senzor couvání, ABS, imobilizér, posilovač řízení, orig. sound s ovládáním pod volantem, tempomat, pilový filtr, interiér v kombinaci kůže & látka, 4x airbag, brzdový asistent a možná jsem něco vynechal.
Podvozek – pneu 225/55 R16, jsem vyměnil za 205/55 R16 kvůli pohodlí, podvozek je snížený – Eibach, víc o podvozku nevím.
Motor : diesel - common-rail objem 2179cm3, 4 válec se 4 ventily na válec, výkon 98kw při 4000tis. ot./min., s maximálním točivým momentem314Nm při 2000tis. ot./min., jako bonus dostalo auto filtr pevných částic – FAP. Převodovka je manuální 5stupňová.
Karosérie – délka 4740mm, rozvor 2700mm, šířka 1765mm, výška 1455mm, objem zavazadlového prostoru 576litrů/1741litrů.
Pohotovostní hmotnost 1465kg, objem palivové nádrže 70l,

Auto nám slouží od léta roku 2007, během této doby jsem mu koupil přívěsný vozík, aby se nám lépe stavěl dům, doprovázel nás na dovolené a také do porodnice a zpět. Momentálně máme na tachometru 149. tis., ale časem jsem zjistil, že skutečnost je jiná. Upřímně řečeno mi to nevadí, poněvadž auto je spolehlivé a myslím, že i v dobré kondici. Auto jsem nechal načipovat na hodnoty uvedené nahoře v popisu. S tímto krokem jsem zatím spokojený, auto je živější a spotřeba klesla. Nicméně uznávám, že chip může mít negativní vliv na hnací ústrojí, spojku atd.
Motor 2,2Hdi má velmi kultivovaný, tichý chod i díky vyvažovací hřídeli, ve 406ce je velice svižný, od 1400ot./min. ochotný na změny plynového pedálu, rád tahá až do vysokých otáček, , ve vyšších rychlostech se auto chová stabilně, jízda v autě je pohodlná i přes snížený podvozek, max. rychlost jsem nezkoušel, ale 200km/h udělá bez problémů. Co mi však stále vadí na tomto motoru je jeho neochota se posbírat od volnoběhu do asi 1400ot./min., podobně to dělala i stará dva a půlka v 605ce, nejvíce to vnímám, když řídím Octavii Tdi jen s 66kw, která se zvedá prakticky hned. Sice Hdičko mi to vynahrazuje ve vyšších otáčkách, jenže taková jízda mě nebaví, raději využívám krouťáku než koní. Motor je zatím spolehlivý, olej se neztrácí, takže nedolévám, plním ho plnou sintetikou od Totalu co 15.tis km.
Podvozek je kupodivu dost odolný vůči naším cestám, prozatím jsem na něm nemusel nic měnit, akorát jsem zmenšoval pneu z 225/55 R16 na 205/55 R16 a rozdíl v pohodlí je poznat. Je trochu snížený pružinami od Eibachu, které tam již byly, ale na pohodlí to moc neubírá.
Auto na mě působí svěžím dojmem, sice je to už stará kára, ale vnějším designem se nemá za co stydět. Co se interiéru týče, je to Francouz, není sice tak propracován jako u německé konkurence, ale s funkčností a ovládáním jednotlivých prvků jsem spokojen. Materiály použité v interiéru ve mně vyvolávají dojem, že sedím v autě vyšší třídy, volant je potažen kůží, příjemný na dotyk, je nastavitelný, takže při dlouhých cestách neunavuje, sedačky v kombinaci látka & kůže jsou sice francouzský měkké, ale mají dobré boční vedení, jsou elektricky nastavitelné – každý si najde polohu a po absolvování delší cesty se mé záda cítí fit a odpočatě.
Ovládací prvky jsou přehledné a po ruce, kdo řídil Francouze nemá problém se orientovat, kdo v tom nejel musí si chvíli zvykat, ale tak to platí i o jiných značkách – holt jiný kraj, jiný mrav. Klimatizace pracuje přesně na pokyn uživatele, je jednoduchá na ovládání, akorát by mohla být při chlazení uvařeného interiéru v automatickém režimu progresivnější. Hudba je originál, rádio je od Clarionu, má ovládání pod volantem na což jsem si hodně zvykl, reproduktory jsou Harmann, celkově to není nic oslnivého, ale hraje to docela dobře. Velice si pochvaluji přítomnost tempomatu, jen škoda, že auto nemá automatickou převodovku, snad příště. Jediná věc, která mi moc chybí jsou xenonové světlomety a zajímavé je, že Citroeny C5 je už měly.


Závěr:
Peugeot 406 není žádná dokonalost sama o sobě, ale je dobrým, pohodlným, stále pohledným a spolehlivým služebníkem pro rodiny a u mě v garáži je vařený pečený!!!

Silné stránky

Motor
Spotřeba
Ochrana karosérie
Hbitost
Elegance
Pohodlí

Slabé stránky

Filtr pevných částic
Rok výroby
Líný jak Veš v nízkých otáčkách
Klesající ceny na trhu
Absence Xenonů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Případné problémy řeším s klukama z PeugeotClubu!!!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bylo to z inzerátu, takže přímo od majitele, což je asi nejlepší v případě ojetiny.

 


Další vozy Peugeot 406 Break



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím se drží

praktičnost
10

Hodně důléžitá část.

prostornost
9

Zátím stačí potřebám mé rodiny

jízdní vlastnosti
9

Na rodinné auto dobrý

jízdní komfort
10

Sladká Francie

provozní náklady
9

Zatím dobrý

náhradní díly
7

Ceny ujdou

výkon motoru
9

Nadbytečný

spotřeba
9

Pro mne solidní

hlučnost motoru
10

Moc o sobě nedává vědět

kvalita sedadel
10

Výtečné

brzdy
8

Mohly by být lepší

zavazadlový prostor
10

Zatím jsme do něj vše narvali






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…