Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo MiTo

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo MiTo, foto 1 Alfa Romeo MiTo, foto 2 Alfa Romeo MiTo, foto 3 Alfa Romeo MiTo, foto 4 Alfa Romeo MiTo, foto 5 Alfa Romeo MiTo, foto 6 Alfa Romeo MiTo, foto 7 Alfa Romeo MiTo, foto 8
Alfa Romeo MiTo, foto 9 Alfa Romeo MiTo, foto 10 Alfa Romeo MiTo, foto 14 Alfa Romeo MiTo, foto 15 Alfa Romeo MiTo, foto 16 Alfa Romeo MiTo, foto 17 Alfa Romeo MiTo, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta MiTo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "arny23".

Nová Alfa Romeo MiTo je kompaktní třídveřový hatchback, který se začal vyrábět v roce 2008. Mezi konkurenci se řadí MINI Cooper, nebo chystaná AUDI A1. Jako inspirace byl použit supersportovní model Alfa 8C Competizione, příbuznost můžeme vidět na přední části vozu(světla,maska), boční linii oken a zadních svítilnách.
Jméno MiTo vzniklo jako zkratka názvů měst Milano a Torino. Symbolicky je tak zdůrazněn původ auta – v Milánu sídlí Alfa Romeo, v Turínu pak mateřský koncern Fiat a zároveň se zde bude MiTo vyrábět. Zároveň slovo mito znamená italsky mýtus.
Je prvním modelem automobilky, který je vybaven novým systémem DNA. Název je zkratkou tří režimů – Dynamic, Normal a All-Weather. Podle těchto režimů se přizpůsobují reakce motoru na plynový pedál, tuhost řízení a nastavení stabilizačního systému. Motor 1.4 TB má v režimu Dynamic točivý moment 230 Nm, ve zbývajících 206 Nm.
Příběh tohoto konkrétního vozu začíná již před delší dobou, kdy jsem přemýšlel o nějaké novější náhradě za můj Fiat Coupe 2.0 16V. Při výběru jsem kladl důraz na design, který je u mě rozhodující. Přemýšlel jsem zůstat věrný Coupátku a pořídit finální verzi Coupe 2.0 20VT Limited Edition. Ovšem u 20VT je nutno počítat s dosti velkými provozními náklady. U tak výkonného motoru je vysoká spotřeba paliva samozřejmá a při sportovní jízdě se bez problémů můžeme dostat až na 20 l/100km, což opravdu není málo. Také náhradní díly nejsou nejlevnější, například jenom spojková sada vyjde na nějakých deset tisíc korun. A další věcí také je, že už to pomalu bude desetileté auto a to začínají odcházet do věčných lovišť i díly které se běžně nevyměnují. Takže jsem měl trošku dilema, jestli tohle všechno hodit za hlavu a užívat si nekončícího zátahu 220 koňských sil, skvělých brzd BREMBO, výborného nestárnoucího designu karoserie a interiéru,... Nebo vsadit na zdravý rozum a pořídit nový vůz. Jenže jsem měl trošku problém si vybrat ze široké nabídky automobilek. Aby mě nové vozidlo uspokojovalo po designové i výkonostní stránce a abych se vešel do mého finančního rozpočtu.
Ovšem jednoho krásného dne jsem se dozvěděl o novince Alfa Romeo a MiTo si mě získalo hned na první pohled. Od té doby jsem v hlavě neměl skoro nic jiného, než myšlenky na krásnou červenou italku.
Při volbě motoru jsem měl jasnou představu, že to bude nejvýkonější 1.4 Turbo s výbavou Distinctive. Z příplatkové výbavy jsem vybral např. PREMIUM PAKET(aut. 2zonová klima,tempomat,zadní parkovací senzory,...), SPORT PAKET(čalounění,mlhovky,nárazníky,spoiler,kola 17",...), systém BlueMe(bluetooth handsfree s hlas. ovládáním,USB zásuvka),multifunkční volant, špičkový audiosystém BOSE(výkon 570W,10x repro,subwoofer,6-kanálový digitální zesilovač s výkonem 200W) a pár dalších zajímavých věcí(červeně lakované brzdiče, hliníkové pedály, zatmavená okna,...).
Po důkladném zjištování nejvýhodnější varianty přišel čas na objednávku,která proběhla koncem listopadu 08´.
Po více jak dvou měsících netrpělivého čekání od objednávky,jsem se konečně dočkal převzetí vozu.V tomto zimním období jako zázrakem zrovna vyšel krásný den plný slunce a já dostal do ruky krásný klíč ke splněnému snu.Co víc si přát... To jsem ovšem ještě netušil, že druhý den napadne sníh a já se budu muset vracet přez 100km domu na letních pneumatikách:-( Se staženým zadkem naštěstí vše dopadlo dobře.
Od prvních chvil jsem byl okouzlen úžasnými tvary karoserie a moderní technologií vozu.Při usednutí do perfektního sedadla jsem byl interiérem pohlcen a mohl se kochat jeho sportovním vzhledem a výborným zpracováním.První startování bylo plné napětí.Po pootočení klíčku do první polohy se ručičky tachometru a otáčkoměru proběhly po jejich stupnicích až na doraz. Krásný detail známý spíše ze silničních motocyklů. Že by trocha malé inspirace...
Při naskočení motoru se rozezněl typický alfácký zvuk a já mohl nadšeně vyrazit kupředu. Rozjezd byl lehce nervózní, ale už po pár metrech jsem se s MiTem dokonale sžil. Po lehkém seznámení nastal čas na plné sešlápnutí plynového pedálu a vozidlo vystřelilo vpřed za doprovodu svištění turba. Vysoký výkon motoru propůjčuje vozu skvělé zrychlení a jízdní dynamiku. Ve spojení s tvrdším nastavení podvozku je jízda požitkem. I když na našich často rozbitých silnicích je vůz trošku uskákaný a na větších dírách se od velkých kol s nízkoprofilovými pneumatikami ozve nepěkná rána. No aspoň že podvozek dělá z kličkování mezi díramy radostnou záležitost.
Z vozu jsem naprosto nadšený a plný spokojenosti. Ještě aby už ten sníh opadl a já se s ním mohl zase prohánět.
Další postřehy budou následovat.




Silné stránky

"Cuore Sportivo"
překrásný design
výkonný motor
jízdní vlastnosti
silné brzdy
pohodlný interiér
moderní technologie
bezpečnost

Slabé stránky

Pro některé Alfy Romeo by měla existovat výjimka pro umístění přední SPZ. Ten jejich překrásný čumák naprosto hyzdí na straně umístěná registrační značka. Je to hřích. Vím že to asi jinak nejde, ale jak říkam, Alfy by ji neměli mít vůbec.
Jako první ne moc příjemnou věc jsem zjistil nevhodné umístění USB zásuvky vedle madla ruční brzdy. Myslím si, že při nějaké kritické situaci např. v zimních podmínkách, kdy bude potřeba náhlé použití ruční brzdy, bude velmi překážet. Snad se mi nikdy nepodaří zasunutý flashdisk urazit. Řešením by mohlo být použití disku menší velikosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Snad nebude servis hodně dlouho potřeba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré,vozidlo bylo objednáno u ústeckého prodejce Fiat,předání proběhlo za udávané dva měsíce.

 

Novinky v recenzi

18.2.2009 21:33

SPZ

Tak už mám technický průkaz a registrační značky,i když tu přední bych tam nejradši vůbec nedával,ale bohužel to nejde,sakra.
Nové fotky a video bude brzy následovat.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jedná se o nový vůz,tak snad tam ta spolehlivost bude.

praktičnost
9

Jedná se o kompaktní hatchback,který se bude nejlépe cítit ve městě,ale ani delšího cestování se nezalekne.Snad jen ta věčně propíraná vysoká hrana zavazadlového prostoru.Ale u těchto stylovek se věci jako kufr moc neřeší.Viděli jste někdy kufr v MINI?...

prostornost
10

Na předních sedadlech mimořádná,vzadu se budou cítit pohodlně spíše lidé menšího vzrůstu.Kufr dostatečně veliký.

jízdní vlastnosti
10

MiTo se sympaticky málo naklání v zatáčkách a vypadá to, že má na tuhle třídu opravdu hodně stabilní záď, která nemá při změně zatížení tendenci k přetáčivosti.

jízdní komfort
9

Díky bezrámovým oknům dveří trošku hlučnější při vyšších rychlostech,ale ke klidné jízdě pomáhá špičkové audio BOSE.Na příčných nerovnostech a dlažebních kostkách malinko uskákané.Interiér jinak velmi pohodlný.

provozní náklady
10

Dá se říct,že nízké.

náhradní díly
10

Snad žádné nebudou dlouho potřeba.

výkon motoru
10

Moderní motor nabízí vysoký výkon z malého objemu s pomocí turbodmychadla.U takto lehkého vozu je udávaný výkon zárukou skvělé dynamiky a svižné jízdy.

spotřeba
10

Díky malému obsahu motoru je při klidné jízdě spotřeba velmi nízká(výrobce udává mimo město 5,3 l/100km).Ovšem při plné zátěži výkonného motoru je nutno počítat se spotřebou nad deset litrů.

hlučnost motoru
10

Myslím že hlučnost je tak akorát.Při nízkých otáčkách je motor klidný,na dálnici je díky šestému rychlostnímu stupni také celkem klid.Na plný plyn se hezky ozývá turbodmychadlo a motor produkuje správný alfácký zvuk.

kvalita sedadel
10

Nová sedadla s moderním designem mají výborné boční vedení a i po delší jízdě jsou stále pohodlné.

brzdy
10

Výtečné.Vpředu se čtyrpístkové brzdiče zakusují do chlazených kotoučů o průměru 305cm.Vzadu pak plovoucí dvoupístky svírají 251cm kotouče.

zavazadlový prostor
9

Dostačující s vyšší nakládací hranou.






Blesk.cz

Houbařka našla hříbek albín! Tohle vidím poprvé, přiznal mykolog

Houbařka našla hříbek albín! Tohle vidím poprvé,…

Pokud si myslíte, že vás šálí zrak, tak se pletete! Tenhle hřib smrkový je skutečně sněhově bílý! Houbu albína…

Nakrmila batole dezinfekcí! Babička si ji prý spletla s přesnídávkou!

Nakrmila batole dezinfekcí! Babička si ji prý…

Roztomilé balení s oblíbenými Trolly zmátlo babičku Logana (18 měsíců) z Manitoby v Kanadě. Myslela si, že jde o…

 

iSport.cz

Dvojčata Klímova: Sešla se v Hradci, chtějí do NHL. Jak pomáhá otec Petr?

Dvojčata Klímova: Sešla se v Hradci, chtějí do NHL.…

Kevin drží hokejku vlevo, Kelly napravo. Jinak od sebe dvojčata rozeznáte těžko. Klíma + Klíma, to je značka,…

Pakt bossů proti Slovanu. Rumuni si narychlo půjčují hráče na jediný zápas

Pakt bossů proti Slovanu. Rumuni si narychlo půjčují…

Zatímco Slovan Liberec se v Rumunsku chystá na zápas předkola Evropské ligy proti FCSB, šéf a majitel někdejší…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Právo na materializaci blbosti aneb Bez práce koláče

Marek Stoniš: Právo na materializaci blbosti aneb…

Na humanitní akademické půdě, a nejen té naší, to rovnostářstvím, socialismem a hovadismem všeho druhu jen…

Seychely s nízkým rozpočtem aneb Jak si cenově zpřístupnit dovolenou v ráji

Seychely s nízkým rozpočtem aneb Jak si cenově…

Seychely, souostroví 115 ostrovů a ostrůvků v Indickém oceánu, vyvolávají představu nejvyššího luxusu a značnou…