Recenze

Miisha24 (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Alfa Romeo MiTo 1.4T Distinctive

9.10 Uživatelé

Hodnoceno: 85× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo MiTo, foto 1 Alfa Romeo MiTo, foto 2 Alfa Romeo MiTo, foto 3 Alfa Romeo MiTo, foto 5 Alfa Romeo MiTo, foto 6 Alfa Romeo MiTo, foto 7 Alfa Romeo MiTo, foto 8 Alfa Romeo MiTo, foto 9
Alfa Romeo MiTo, foto 10 Alfa Romeo MiTo, foto 11 Alfa Romeo MiTo, foto 12 Alfa Romeo MiTo, foto 13 Alfa Romeo MiTo, foto 14 Alfa Romeo MiTo, foto 15 Alfa Romeo MiTo, foto 16 Alfa Romeo MiTo, foto 17 Alfa Romeo MiTo, foto 18 Alfa Romeo MiTo, foto 19 Alfa Romeo MiTo, foto 20 Alfa Romeo MiTo, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta mito Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:77000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Na podzim roku 2009 přišel táta s tím, že mu mailem přišla nabídka na otestování nové AR MiTo s tím, že je to auto jak vyšité pro mladé řidiče, kteří touží po svém prvním sportovním voze. Zpočátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale jen do doby, než se mitem opravdu poprvé projel. Táta, velký kritik aut a fanoušek mercedesů, BMW a maserati, přišel s tím, jak ho toto auto překvapilo a jak moc se mu zamlouvá. Nestačil jsem se divit. Po přečtení všech katalogů, které přinesl, a vyslechnutí jeho zážitků z testovací jízdy, jsem usoudil, že to musí být opravdu dobré auto, když už to chválí i táta. Od té doby jsem se o tento model italské automobilky začal více zajímat.

Sám jsem začal dělat autoškolu v zimě s tím, že 18 oslavím stejně až v březnu. Podle tátových reakcí, fotek a telefonátů s ostravským salonem AR jsem začal ale tušit, že by mito mohlo být jednou v naší garáži. Pořád to auto vychvaloval a mluvil o tom, jak skvělou nabídku mu teď udělali na model v bílé barvě - červenou, ani stříbrnou by nekoupil, na to už ho dobře znám, navíc bílá je opravdu nejpěknější. I když nové modely v hnědé, černé nebo modré metalíze jsou taky krásné

1.března, v den mých 18.narozenin, jsem v obálce dostal klíčky od auta, překvapivě se jednalo o bílé mito. V garáži jsem ho potom našel krásně naleštěné a s již drobnými úpravami, tedy spíš s lepší výbavou. Zatmavená skla, obrazovka s navigací a TV tunerem místo klasického rádia, reproduktor v kufru, zamknutí řadící páky a nádrže, vyhřívání sedadel, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneu - to je asi vše, snad jsem na nic nezapomněl.

V tu dobu už táta mito zajížděl, aby přišel na různé nedostatky apod. Při prvních jízdách na místě spolujezdce jsem hltal všechno, co se dalo. Táta s oblibou vytáčel motor do vyšších otáček a na jiný režim než dynamic myslím ani nejezdil. Představoval jsem si, jak se s ním budu prohánět, jen co dodělám řidičák. Posledního března jsem úspěšně zvládl zkoušky a zhruba od půlky dubna jsem začal jezdit v mitu. Samozřejmě, že ze začátku jen s tátou a bylo to horší než v autoškole. Ale časem jsem si začal víc věřit, i on začal více věřit mně a po odjetí zhruba 5000km v jeho společnosti, jsem konečně dostal auto ke svým rukám. Nyní je již auto zcela přepsáno na mě a mám ho k dispozici jen já.

Neříkám, že jezdím zrovna pomalu, ale nijak to nepřeháním, protože 155 koní je znát a auto by jelo furt a furt rychleji. Doufám, že mi auto bude ještě dlouho dobře sloužit, vždyť je to pro mě splněný sen a mít takové auto v 18 letech je trochu přepych.

Pokud se někdy potkáme na cestách, doufám, že nebudu vaší brzdou, ani pirátem silnic, vždyť nejdůležitější je přece v pořádku dojet tam, kam potřebujete. Jo a doufám, že se vám mé autíčko bude líbit. ;-)

Silné stránky

- celková image - hodně lidí se za autem otáčí :-)
- design (+ bílá barva s černými doplňky, skly apod.)
- motor, který opravdu tahá, a jeho zvuk
- pohodlné sedačky
- systém DNA
- krásný interiér (připomínající nějaké silné sportovní auto)
- vcelku prostorný kufr na tak malé auto
- bezrámová okna
- šestý řadící stupeň
- hill holder
- hodně airbagů
- USB port na flash disc s písničkami
- alfácké zdravení :-)))

Slabé stránky

- vyšší spotřeba (když si chcete trochu zablbnout s dynamicem...)
- tužší podvozek (ty naše silnice...)
- spolujezdcům chybí vrchní madlo, aby se mohli držet
- lepší a větší místo na odložení lahve s pitím
- nízký spojler (je třeba dávat bacha, když se parkuje apod.)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V Ostravě velmi vstřícní, ochotní, zatím vše klaplo tak, jak má.

20.10.2010 - Servisní prohlídka - 30000km - oprava tempomatu a vyhřívání sedačky spolujezdce. Dolití oleje a podobné prkotiny.

5.1.2011 - Oprava zadní mlhovky.

24.2.2011 - Oprava parkovacích čidel, nejspíše kvůli nárazu kamene.

23.9.2011 - 60000 km garančka, oprava levého zrcátka, lišty, blatníku a výměna naprasklého čelního skla a tlumičů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší, nejdříve byly 2 testovací jízdy a poté o dost vylepšil cenovou nabídku :-)

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím nic vážného, občas se vyskytnou menší chybičky, ale po znovu nastartování je vše ok. Jsou to Italové, no... Zbytek byl opraven v servise.

praktičnost
8

Je to 4-místné auto, na žádné velké stěhování to není. Kufr je ale i tak dost prostorný a když se sklopí zadní sedadla, tak je tam opravdu hodně místa. Vzhledem k tomu, že auto je hodně nízké, je třeba dávat velký pozor při parkování u patníků apod.

prostornost
8

Na zadních sedadlech místa zase tak moc není, ale dá se přežít i delší vzdálenost. I když člověk kolem 190 cm by se asi necítil nejlépe... Ale ten by se necítil nejlépe možná ani vpředu :-))

jízdní vlastnosti
10

Brzdy výborné, citlivé. Řazení celkem přesné, i když někdy - hlavně v zimě - jde některá rychlost zařadit hůř, než se auto zahřeje. Podvozek trochu tvrdší jak to u Italů bohužel bývá... Ale celkově super - vyblbnete se až až :-)

jízdní komfort
9

Sedačky jsou ve sportovním stylu a jsou celkem pohodlné, nevadí ani dlouhé cestování. Jen byla přikoupena opěrka na pravou ruku, jsem na to zvyklý. Jen ten tvrdý podvozek na našich cestách... Když trefíte nějakou díru, tak je to pořádně cítit! :(

provozní náklady
6

Čím dražší je benzín, tím lehčí nohu máte...

náhradní díly
5

Originály bohužel drahé - Alfa Romeo...

výkon motoru
9

Jedním slovem bomba, navíc na takový objem, auto tahá už od nízkých otáček a nevadí mu ani 6500 ot., turbo je tam opravdu znát :-) Se systémem DNA si navíc můžete vybrat, jaký styl jízdy preferujete.

spotřeba
7

Záleží, jak těžkou máte nohu. S dynamicem jde spotřeba k 10 litrům, naopak když jezdíte úsporně na normal a využíváte tempomat, můžete se pohybovat mezi 6-7 l. Průměr cca 7,7 l, což se dá.

hlučnost motoru
10

Někomu to možná může trochu vadit, ale mě se opravdu líbí, jak je motor slyšet už od 2300 ot. Připadám si potom jako v nějaké mnohem dražším sportovním voze :-) Může za to i speciální koncovka výfuku. I na volnoběh zní výborně!

kvalita sedadel
9

Velmi pohodlné, sportovního typu. Dlouhé vzdálenosti nejsou problémem.

brzdy
10

Velmi dobré, na citlivost si zvyknete hned.

zavazadlový prostor
8

Na tak malé auto je i 270 l docela dost :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…