Recenze

9 Majitel

Toyota Avensis Sol Wagon 1,8 VTTi 95 kW

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 13 Toyota Avensis, foto 14 Toyota Avensis, foto 17 Toyota Avensis, foto 18 Toyota Avensis, foto 19 Toyota Avensis, foto 20
Toyota Avensis, foto 21 Toyota Avensis, foto 22 Toyota Avensis, foto 23 Toyota Avensis, foto 24 Toyota Avensis, foto 25 Toyota Avensis, foto 26 Toyota Avensis, foto 27 Toyota Avensis, foto 28 Toyota Avensis, foto 29 Toyota Avensis, foto 30 Toyota Avensis, foto 31 Toyota Avensis, foto 32 Toyota Avensis, foto 33 Toyota Avensis, foto 34 Toyota Avensis, foto 35 Toyota Avensis, foto 36 Toyota Avensis, foto 37 Toyota Avensis, foto 38 Toyota Avensis, foto 39 Toyota Avensis, foto 40 Toyota Avensis, foto 41 Toyota Avensis, foto 42 Toyota Avensis, foto 44 Toyota Avensis, foto 45 Toyota Avensis, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Meda Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:61000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 95 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kuba1982".

Jedna se o Toyotu Avensis kombi, motor 1,8 VTTi, 95 kW, kupovano nove v AutoStyl Trutnov - sleva oproti ceske cenikove cene pres 100 tis. Kc. Vybava je Sol + lita 16´kola, navigace, stribrne listy okolo dveri, priplatkova cerna metaliza. Jedna se o verzi N1 s odpoctem DPH. Puvodne jsem chtel koupit Oktavku Combi, ale pote co jsem si spocital cenu za podobnou vybavu jako Avensis, tak jsem od tohoto zameru ustoupil. Preci jen Oktavka byla drazsi o 50 tis. a pritom je to stale o neco nizsi trida (kdo s tim nesouhlasi, budu se prit :)

Celkove auto stalo 669 tis. Kc + 30 tis. prepazka. s DPH.

Vybava - čelní airbagy na místě řidiče a spolujezdce, airbagy boční a hlavové pro přední a zadní sedadla, kolenní airbag, ABS, EBD(elektronická distribuce brzdné síly)VSC+TRC+BA(řízení stability vozu, řízení trakce vozu, systém podpory činnosti brzd), přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání, kožený volant a hlavice řadící páky, duální automatická klimatizace, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, palubní počítač, elektrický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání předních + zadních oken u řidiče sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, elektricky ovládané zpětné zrcátka, vyhřívané, sklopná v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, nárazníky lakované, rozměr pneu 205/55 R16 na hliníkových ráfcích + plnohodnotné rezervní kolo na hliníkovém ráfku, manuální 5-stupňová převodovka, velurové potahy sedadel, loketní opěrka s dvojitým odkládacím prostorem + loketní opěrka pro zadní sedadla, zadní sedadla dělená 40:20:40 s inteligentním systémem sklápění, dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor, hliníkové ráfky, audiosystém na CD+MP3 + grafický navigační systém TOYOTA + 8 reproduktorů a ovládání audiosystému na volantu.

Motor - nejsem odbornik, ale pokusim se napsat neco o motoru.
Kdyz jsem do nej poprve sednul, tak jsem byl mirne zklamany. Velke tezke auto, vubec to nejelo (v porovnani s TDi). Pak jsem zjistil, ze to bude tim, ze je to syrove a navic ze se snazim jezdit okolo 1500 - 1800 otacek. To je na tento motor malo.
Idealni tah a silu ma motor okolo 3500 - 4000 otacek. Nejlepe akceleruje na 3 stupen, kdyz mate zhruba 3200 otacek a slapnete na plyn. Okolo 4100 otacek preradit na 4 a tu tocit tak do 4900 - 5000, pak hodit 5 a razem je to pekne zihadlo. Co se tyce rychlosti, tak na 4 v pohode do 170 km/h. Idealni je na 4 tak do 140, pak hodit 5 stupen. Na tahlem kopci na dalnici se auto chova takto - pokud dojedete ke kopci na 5 a mate tam minimalne 140, tak auto v pohode zrychluje i do kopce az nekam ke 170. Pokud ale musite treba pribrzdit az na 100 - 120 a mate tam 5, tak to bude velmi line. To chce podradit na 4, auto pekne vystreli zhruba ke 150 a pak zase dat 5.

Spotreba - mimo mesto, jizda okolo 120 - 7,5 - 7,8 litru.
Ve meste (Praha) - 9 - 9,5 litru s moji TEZKOu nohou.
Kombinace (mesto 10 %, dalnice 70 %, mimo mesto 20 %) - 8,5 - 9,2 litru.

Silné stránky

- Interier (libi se me, je to subjektivni)
- Spotreba: s ohledem na muj styl jizdy a prostredi (dalnice, mesto) je to spotreba (okolo 9 - 9,5 litru max.) UPDATE: dlouhodoba spotreba (20 tis. km) ukazuje 9,4 litru na 100 km. Dokazu s autem jet za 7,8 litru (100 - 120 km v hodine). Nejmene si auto vzalo 7,1 litru na 100 km (mereno na useku 500 km), ale to uz nei ten pravy pozitek z jizdy. Pokud spotrebu neresite, tak si tento motor vezme 9 - 9,5 maximalne a muzete s mit na pedalu cihlu.
- Motor - kdyby to melo o 10 kW vice, dal bych mu 10 / 10. Takto je tak 8 / 10. Musi se tocit. Idealni cestovni rychlost je 160. 180 je jeste v pohode. Maximum je okolo 190 - 200 km/h. nad 200 uz to nejde, maximalne jsem jel 205 (nalozeno, 2 osoby).
- Obrovsky kufr
- Pohodli na zadnich sedadlech
- 9 airbagu = bezpecnost
- Audio system (8x repro, MP3/WMA, ovladani na volantu, navigace DVD)
- Destovy senzor funguje skvele
- Tichy chod (do 140 km), pak bohuzel kvuli stavu ceskych dalnic a vetru uz trochu hluku dovnitr pronika, ale proti Skode Octavia TDi to je lahoda :)
- Cena (v porovnani se Skoda Octavia Combi)
- Ulozne schranky
- Velurove potahy sedadel - prijemne, prakticke.
- Cteci lampicky na zadni sedadla v zakladu.
- Kozeny volant skvele padne do ruky.
- zadne pazvuky, ticho.
- stresni drzaky ve stribrne barve, hezky to vypada.

Slabé stránky

- Nekde vrzala zadni roleta (je to mirne cvakani). Nejak jsem si zvykl a ani to uz neni tak slyset. Jen pri prejeti nerovnosti.

- Neda se vypnout airbag spolujezdce. Ten kdo ma deti, muze to byt slaba stranka.

- Chybi vydechy na zadni sedadla. Klimatizace fouka vzduch pod prednimi sedadly, chtelo by to ale jeste neco jako ma Octavia ve stredovem panelu.

- Klicek - vypada jak z 80. let. Velky bajonet, neni sklapeci. Obsahuje 3 tlacitka - lock, unlock, kufr. Kufr neodskakuje, pouze se odemkne.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim bez poruch.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AutoStyl Trutnov - dali me velkou slevu, berou Toyoty z Nemecka (stejne jako treba Autocentrum Duba). Pece o zakaznika prumerna - umim si predstavit jeste lepsi. Bylo me receno, ze auto ma CD changer a ze se da vypnout airbag spolujezdce. Bohuzel obe informace byly mylne. Mozna to je tim, ze do vseho moc rypu, ale mam rad poradek v informacich.

 

Novinky v recenzi

31.3.2009 19:55

Tak cas s Toytkou je u konce. Jde do sveta :)

Prodavam Toyotku

19.6.2007 00:00

Po Praze s tezkou nohou - 9,6 l
Po Praze s lehkou nohou - 8,8 l
Mimo Prahu tezka noha - 8,6 litru.
Dalnice - pri mem stylu jizdy (co to da) - 9,8 az 10,3 litru.
Najeto uz mam 4800 km.
Vrze me predni sedadlo, napr. pri brzdeni. Snad odstrani v servisu.

11.6.2007 00:00

Takze nejake novinky - cvakani rolety se vyresit nepodarilo, cvaka to jeste vice :) takze jsem ji sundal a soupnul do kufru (je tam na to primo prolis, takze drzi:) Pojedu na montaz bocnich list (7 tis. Kc...ajaj) a senzoru, tak to necham opravit. Pry o tom vedi a je to otazka chvile.
Spotreba je (70 % Praha, 20 % dalnice, 10 % okresky) 9,6 litru. Pres 10 jsem se jeste nedostal. Zapnuta klima. Bez klimy a s lehkou nohou je spotreba v Praze okolo 8,5 litru.
Cim dal vice mam ten muj benzinacek rad :) bud jsem si zvyknul nebo zacal o neco lepe tahat v nizsich otackach.
Mam kompletne nove fotky, dam to sem behem tydne.

31.5.2007 00:00

Chci si na auto nainstalovat bocni listy - cena je pomerne vysoka, ale coz :) 6190 Kc + 714 Kc montaz (Autocentrum Duba)
Parkovací sensor /4-sensor/ 6130 + 4120 Kc montaz (Duba)
Vyresil jsem asi to cvakani od rolety. Vyndal jsem ji a na takove ty zobacky, kam se cela roleta nasazuje jsem nalepil cernou izolacni pasku. Po naslednem nasazeni rolety to uz necvaka (resp. mozna to cvaka, ale ja uz to neslysim :)
Drobne minus - neni osvetlen prostor, kde je cudlik na nastaveni zrcatek, tzn. vecer to je nepohodlne. Stejne tak musim spise popameti hledat cudlik na sklopeni zrcatek.


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim v pohode.

praktičnost
10

Idealni na delsi cestovani, pro rodinu.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

Je to velke a tezke auto. Do mesta to moc neni, na semaforech Vam to nanda i Fabia 1,2. Nicmene na dalnici je Avensis kralem.

jízdní komfort
9

Cvaka roleta a to muj komfort snizuje :) jinak tiche, pohodlne, mekky podvozek.

provozní náklady
7

Kdo si mysli, ze spotreba na 7 je moc, tak pro toho Avensis neni. Mimo mesto pri nalozenem aute si to vezme 7,5 litru, ve meste prumerne 8,8, na dalnici pri 150 - 170 km/h pocitejte tak s 9 litry. Nikdy jsme se nedostal pres 9,8 litru. Auto jeste zajizdim

náhradní díly
10
výkon motoru
8

10 kW by tomu sluselo, ale jinak to ma tah hezky. Neni to TDi, takze nekdo by mohl byt zklamany.

spotřeba
7

Viz provozni naklady.

hlučnost motoru
9

Do 140 km bez vyhrad. do 160 km/h uz je neco slyset. od 160 do 180 km/h uz je zvuk motoru slyset. Nicmene oproti TDi to je stale vice nez tiche.

kvalita sedadel
9

Me vyhovuji. Nekomu vetsimu (od 185 cm vyse) se mohou zdat uzke. Treba vyzkouset.

brzdy
10

Na brzdy nejsem odbornik. Proste to ubrzdi i tohle tezke auto. Navic auto disponuje mnozstvim ruznych zkratek (ESP, TRC atp.) takze se nebojim :)

zavazadlový prostor
10

Velky az obrovsky. Na 2 kocarky :) Navic dvojite dno je prakticke.






Blesk.cz

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a čtyři dospělí skončili v peřejích!

Drama na Vltavě: Převrhla se pramice, dvě děti a…

Tohle mohlo skončit obrovskou tragédií! S šesti účastníky každoročního svatováclavského závodu Přes tři jezy se…

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

 

iSport.cz

Plíšková: Na krásu se nehraje. Legíny? Nevím, co by muselo padat

Plíšková: Na krásu se nehraje. Legíny? Nevím, co by…

Poprchávalo, hrála bídně, na druhé straně sítě nadšeně bojovala egyptská kvalifikantka Majar Šarífová. Slečna ze…

Krmenčík to schytal! Minul prázdnou bránu, pak rozhodl exslávista

Krmenčík to schytal! Minul prázdnou bránu, pak…

Poprvé v sezoně odehrál celý zápas, ale zároveň se mu až v posledním zářijovém zápase nepodařilo skórovat.…

 

Reflex.cz

Streamer Agraelus vybral během pár hodin milion na charitu. Pomohl mu herní vývojář Dan Vávra

Streamer Agraelus vybral během pár hodin milion na…

V neděli 27. září se stala na českém internetu nevídaná věc. Vojtěch Fišar, známý jako herní streamer Agraelus,…

Rodina na prvním místě? 12 let neviděl svou dceru, ta teď odhalila pravdu a poslanec SPD dostal veřejně čočku

Rodina na prvním místě? 12 let neviděl svou dceru,…

Poslanci SPD Pavlu Křížovi, který ostentativně nosí tričko Rodina na prvním místě, se ozvala dcera, kterou 12…