Recenze

9 Majitel

Toyota Avensis 2.0 D-4D 93 kW Sol

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 8
Toyota Avensis, foto 9 Toyota Avensis, foto 10 Toyota Avensis, foto 11 Toyota Avensis, foto 12 Toyota Avensis, foto 13 Toyota Avensis, foto 14 Toyota Avensis, foto 15 Toyota Avensis, foto 16 Toyota Avensis, foto 18 Toyota Avensis, foto 19 Toyota Avensis, foto 20 Toyota Avensis, foto 21 Toyota Avensis, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Avouš Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:25000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mohinder".

Avensis zakoupen nový, modelový rok 2007. Rozhodoval jsem se mezi 1.8 benzinem VVTi 92kW pětikvaltem a tímto 2.0 D-4D 93kW šestikvaltem, nakononec jsem vzal naftaka - stejný výkon a cena vyšší jen o 20t (rozdíl = rychlost navíc + tempomat), takže prakticky za +- stejnou cenu. Výbava je Sol, druhá výbava z pěti, jak je u japonců zvykem, je tam vše (dual klima, tempomat, MP3 + 8 repro, vše v elektrice, 9 airbagů, mlhovky, vyhřívaná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko). Jedné co vlastně není jsou xenony, litá kola, CD changer, navigace a kožené sedačky - věci, bez kterých se obejdu. Volitelně jsem si nechal namontovat zámek zpátečky, parkovací asistent dozadu (Avensis je dost dlouhý na to, aby nebylo vidět dozadu) a velurové koberce. A příplatková barva (Black mica). Celková cena celkem 705t s DPH (cenikova cena cca 800t, dealer mi dal slevu 12%), bez leasingu, zadaný do výroby (čekal jsem na něj přes dva měsíce ...).
Co se týče barvy, černá se mi vžycky líbila a na velkých autech obzvlášť. jenomže je hrozně nepraktická, což jsem věděl samozřejmě ještě před koupí auta - každá špína a každý škrábanec je vidět. Takže jsem se rozhodl pro tmavě šedou metalízu. Jenomže se vyskytl problém s tím, že auto nestihnou vyrobit do termínu, do kdy platila sleva. Černá varianta už byla ve výrobě a ta se stihla - a tak mi černý Avensis říká pane, mám radost z krásného auta a černou barvu neřeším. Na ni to přeci jenom nejezdí.

Silné stránky

- na diesel má velmi tichý motor - většina pasažerů nepozná, že to není benzín - pokud předem neví, že je to diesel
- prázdný i naložený jede pořád stejně dobře, skvělá dynamika - na závodění to samořejmě není, ale na pohodovou jízdu velmi příjemné
- do interiéru se nijak nepřenášejí vibrace na volant, pedály ani řadičku
- kvalitní zpracování interiéru, slícování dílů, příjemné materiály
- velmi dobré odhlučnění motoru a podběhů kol
- pohodlný podvozek, ikdyž na naše cesty trochu tvrdší
- hodně prostoru na nohy vpředu i vzadu
- PP je pesimista - ukazuje 6.6 průměrnou spotřebu, reálná podle tankování je 6.2 - zajímavé, čekal bych to naopak
- audio hraje velmi dobře, tedy alespoň na moje uši
- ovladače na středové konzoli jsou dobře dostupné a přehledné, stejně tak ovladače pod volantem i na volantu
- taková drobnost - za zadnímy sedadly mám vertikální roletu, která není ve standardní výbavě, objevil jsem ji náhodou :-) - pro převážení většího nákladu výborné
- nezávislé topení - není potřeba čekat na zahřátý motor, po pár minutách jízdy sepne topení ikdyž je motor úplně studený, příjemná věc. Zajímavé je, že v návodu o tom není ani slovo ...

Slabé stránky

- jednička je hodně krátká
- podvozek je pohodlný ale na naše děravý silnice tvrdý, ale mě to vyhovuje
- řazení je mírně gumové, ale zlepšuje se to (teď už je to OK)
- MP3 nezobrazuje názvy adresářů ale jenom čísla, takže si to buď pamatovat nebo napsat :-( (prý to jde, vyzkouším ...)
- pokud je prázdný kufr, tak trochu rachtá dvojité dno
- světla se po nastartování rozsvítí automaticky, ikdyž je přepnínač na Vypnuto. Zřejmě daň za povinné svícení, nechám si vypnout v ŘJ neb mě to irituje, jednou je něco OFF tak to tak má zůstat
- zadní sedadla nejsou pro 3 lidi, prostřední sedadlo je opravdu nouzovka - v opěráku je sklopná područka která dost citelně tlačí do zad, prostřední sedadlo je maximálně na dětskou sedačku nebo pro kratší cestu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autocentrum Duba - velmi vstřícní a ochotní
- rachtající zadní roleta - opraveno vložením tlumící pěny mezi roletu a držák - opraveno v rámci záruky
- vrzání těsnění u dveří řidiče - seřízení zámku řidiče, opraveno dotažením zámku - opraveno v rámci záruky
- cvakání ve dveřích řidiče - přestalo samo ...
- vibrace skla ve dveřích řidiče - vyřešeno seřízením táhla okna - opraveno v rámci záruky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velmi vstřícný a ve všech přáních a požadavcích mi vyšel maximálně vstříc, jsem s ním spokojen.

Co dál ?

Uvažuji do budoucna nad litými koly, ještě nejsem rozhodnut jestli ponechám stávající rozměr nebo půjdu do 17'. Nevím, jestli to na naše rozmlácený cesty byde vhodné, takže ještě uvidim. Čipování neuvažuji, stávající výkon mi postačuje. Co se týče dalších doplňků, do kufru přijde plastová "vana" - výborná věc, pokud v kufru vozíte "bordel" jako zablacený turistický boty nebo kočárek.

 

Novinky v recenzi

29.1.2008 00:00

Tak dnes jsem jel na prohlídku po 15 000 km (tedy přesněji po 14 563 km ...). Jako i dříve jsem zavítal do Autocentrum Duba v Praze. Kromě standardní prohlídky jsem měl pár drobností, které jsem nechal v rámci záruky opravit:
- vibrace skla ve dveřích řidiče - reklamováno již dříve, nyní opraveno dotažením a seřízením táhla okénka, zatím to vypadá OK, konečně ...
- seřízení ruční brzdy - zabírala až nahoře, seřízeno
- vrzajici a viklajicí se loketní opěrka vpředu - dotaženo
- uvolněný plast na vnitřní straně D sloupku vlevo - opraveno
- mírný posun přístrojovky směrem dolů na levé straně - nedoporučeno opravovat - jak se do ní sáhne, tak bude vrzat ...
V rámci prohlídky mi byl doplněn olej (1,7 l), vyčištěny brzdy a dolita kapalina do ostřikovače. Rozpis je následující:
- vyčištění brzd: 60 Kč
- doplnění ostřikovače: 90 Kč
- doplnění oleje Shell Helix Ultra 5W-40: 905 Kč
- práce: 892 Kč
CELKEM PROHLÍDKA PO 15 000 Km: 1947 Kč s DPH

23.7.2007 00:00

Navštívil jsem Autocentrum Duba v Praze kvůli vrzání těsnění u dveří řidiče, cvakání ve dveřích a rachtání zadní rolety. Kromě toho cvakání opravili vše - to cvakání nechám až na roční prohlídku. Byla provedena kontrola všech kapalin, nebylo potřeba dolévat ani chladicí kapalinu, ani olej - ten byl na stejné hladině, jako z výroby. Super. Vše bylo provedeno v rámci záruky.
Jinak velmi vstřícný a ochotný personál tam mají ...

12.7.2007 00:00

Stav Avensise po 5000 km:
- aktuální spotřeba dle tankování ve dvou lidech a naloženým kufrem 5.8 l / 100 km při jízdě na 30% město, 40 % okresky a 30 % dálnice. Dlouhodobá spotřeba dle PP je 6.6 l / 100 km
- mírně vrže těsnění u dvěří řidiče, pravděpodobně bude třeba doladil zámek řidiče resp dotáhnout úchyt na dveřích
- mírně se viklá přední loketní opěrka
- jinak vše ostatní je OK
- motor se krásně zajíždí, je tišší a lépe táhne a nechá se víc vytáčet. Spotřeba oleje žádná
- taky jsem ho poprvé ručně umyl a navoskoval Turtle tvrdým voskem - tolik plechu zabralo 3 hodiny práce, ale vypadá(l) líp než nový ... Do doby, než jsem s ním jel 2 hodiny v dešti po dálnici :-) ...

7.5.2007 00:00

- aktuální spotřeba - 6,7/100 podle PP resp. 6,4/100 podle tankování, cca 50% město, 35% okresky, 15% dálnice. Styl jízdy - lehká noha a kde to jde, tak se jede tolik, kolik je potřeba ...
- do kufru jsem dal "plastovou vanu" - výborná věc, pokud vozíte v kufru cokoliv špinavého (turistické boty, kočárek v zimě ...) případně při každém větším nákupu něco nevydrží (samořejmě to nejvíce tekuté ...). Povrch je pogumován, takže věci položené do kufru necestují při průjezdu zatáčkou. Je lehká a snadno se vyndavá a dává zpět, takže není problém ji po "použití" jednoduše vyndat a umýt.

10.3.2007 00:00

- motor zatím nežere olej, hladina je po 1500 km záběhu pořád stejná
- motor se začíná pomalu sklidňovat, líp se nechává vytáčet
- gumové řazení se už krásně rozhýbalo


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 15 000 km je Avensis spolehlivy, zadne zavady se nevyskytly.

praktičnost
9

Z mého pohledu vše OK, jen není kam dát lahev s vodou :-( Kufr by mohl být širší, zasahují do něj podběhy.

prostornost
10

Místa všude spousta, kamarád 195 se v pohodě vejde dopředu a pak za sebe ...

jízdní vlastnosti
9

Dobře sedí, řízení je citlivé tak akorát.

jízdní komfort
9

Podvozek výborný, jen na naše silnice tvrdý. Sedadla tvrdší, ale alespoň pro mě pohodlná.

provozní náklady
10

Zatím jsem nic jiného kromě nafty nekupoval.

náhradní díly
9

Zatím drobné opravy na záruku, takže nemohu posoudit. Prvni prohlídka po 15 000 km vyšla na necelé dvě tisícovky ...

výkon motoru
9

Motor je OK, turbo zabírá tak od cca 1800 ot a umře něco přes 3000, nástup je plynulý bez žádného nakopnutí. Na normální komfortní jízdu to stačí, závodník to není.

spotřeba
10

Zatím jezdím za 6.2 - 50% město, zbytek okresky, občas dálnice. Lehká noha, když je třeba, tak na to šlápnu.

hlučnost motoru
10

Na dehet je to tichý a to i za studena.

kvalita sedadel
9

Po usednutí tvrdší, po chvilce se přizpůsobí tělu a jsou ok. Možná by mohli mít delší sedáky a více podepírat záda.

brzdy
9

Nejsou ze začátku ostré, při větším sešlápnutí brzdy zabírají dost. Chce si na to zvyknout, zpočátku mi to dělalo problém s odhadem ...

zavazadlový prostor
9

Mě dostačuje, mohl by být širší. Praktické schránky pod podlahou a na bocích jsou báječné, schová se tam všechen běžně vozený čurbes :-)






Blesk.cz

Covid a triky šéfů, exekuce, trable podnikatelů: Odborníci na telefonu Blesku už v pondělí!

Covid a triky šéfů, exekuce, trable podnikatelů:…

Covid bezohledně vtrhl do našich životů a často po něm nezůstal kámen na kameni. Ohrožuje zaměstnance,…

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu: Sado-maso duo způsobilo poprask!

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu:…

Tato dvojice je nepřehlédnutelná. A o to jí také přesně jde! V losangelském supermarketu vyfotil jeden ze…

 

iSport.cz

Ze sedmé řady i o 0,4 vteřiny. Ikonické výhry Hamiltona při cestě k rekordu

Ze sedmé řady i o 0,4 vteřiny. Ikonické výhry…

Historický milník pokořen. A jakkoliv to zní krutě: Michael Schumacher je už jen druhý! Novým rekordmanem…

Kde jsou Stramaccioniho sparťané? Ristič ve Francii, Čivič až na Camp Nou

Kde jsou Stramaccioniho sparťané? Ristič ve Francii,…

V létě 2017 se fotbalová Sparta pustila do mezinárodní přestavby kádru, které šéfoval italský kouč Andrea…

 

Reflex.cz

Vláda s námi jedná přesně tak, jak si zasloužíme. Kde není rozum, musí být příkazy a zákazy

Vláda s námi jedná přesně tak, jak si zasloužíme.…

Zůstaňte doma. Vyhýbejte se místům a situacím, kde hrozí šíření nákazy. Noste roušky, dodržujte rozestupy. Nemá…

Mrtvá divadla, mrtvé město: Druhá vlna covidu může být pro umělecký provoz likvidační

Mrtvá divadla, mrtvé město: Druhá vlna covidu může…

Je deset ráno a na jevišti Divadla ABC v centru Prahy se bourá dekorace. Divadla, na rozdíl od situace, která…