Recenze

10 Majitel

Mazda Premacy 1.8 i

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda Premacy, foto 1 Mazda Premacy, foto 2 Mazda Premacy, foto 3 Mazda Premacy, foto 4 Mazda Premacy, foto 5 Mazda Premacy, foto 6 Mazda Premacy, foto 7 Mazda Premacy, foto 8
Mazda Premacy, foto 9 Mazda Premacy, foto 10 Mazda Premacy, foto 11 Mazda Premacy, foto 12 Mazda Premacy, foto 18 Mazda Premacy, foto 20 Mazda Premacy, foto 22 Mazda Premacy, foto 23 Mazda Premacy, foto 24 Mazda Premacy, foto 25 Mazda Premacy, foto 26 Mazda Premacy, foto 27 Mazda Premacy, foto 28 Mazda Premacy, foto 29 Mazda Premacy, foto 30 Mazda Premacy, foto 30 Mazda Premacy, foto 31 Mazda Premacy, foto 32 Mazda Premacy, foto 33 Mazda Premacy, foto 34 Mazda Premacy, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 74 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vandrs".

Premacy nahradila ve vozovém parku naší rodiny v té době dosluhujícího Formana a doplnila tak Peugeot 806 jako menší a obratnější auto do města a místní silnice. Po dlouhém vybírání mezi nejrůznějšími kombi od Peugeotů 206, 307, přes C-Max, Octavii a další auta jsme dostali doporučení od známého na místního dealera Mazdy, které do té doby byly stranou našeho zájmu. Zvažování mezi tehdejší Premacy, MPV a 6 kombi dopadlo tak, jak dopadlo. Za několik týdnů jsme si domů odváželi novou Premacy 1.8i ve středním stupni výbavy.
Jedná se o mimořádně spolehlivé auto, které vždy dojelo do cíle. Velký prostor a ohromná variabilita sedaček, kdy je možné jednotlivá zadní sedadla buď sklopit, nebo je úplně vyndat a využít tak auto jako stěhovák. Spolujezdcovo sedadlo se dá navíc sklopit a je tak možné přepravovat uvnitř i velmi dlouhé předměty. I vzhledem ke spolehlivosti je auto velmi vhodné pro mladé rodiny s dětmi případně na dovolené i při plném obsazení, což se mi už mnohokrát osvědčilo.

Silné stránky

Prostornost
Zpracování
Vzhled
Spolehlivost
Motor (dokáže být úsporný i svižný)
Zavazadelník

Slabé stránky

Začínající koroze zadních blatníků (vinou pozdního nástřiku spodku vozu po zimě 2008/09, kdy byly prahy a hrany platníků kompletně opískové od štěrku)
Odhlučnění při vyšších rychlostech
Umístění tlačítek mlhovek a palubního počítače

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Garanční prohlídky pravidelně u dealera k plné spokojenosti. Včetně 2x nového předního
nárazníku od couvajících aut s koulí během prvního půl roku a nové páté dveře kvůli couvání s otevřeným kufrem proti zdi. Vše vždy rychle a seriózně.
Drobné opravy a údržbu - přezouvání kol atp. necháváme dělat v místních servisech (přecejen je to k dealerovi 40 km).
Velkým zásahem pak byla výměna spojky na podzim 2009 ve 120 tis., kdy to sice nebylo výrazněji znatelné, ale při prudkém rozjezdu měla tendence prokluzovat. Šlo tedy o výměnu spíš preventivní, ke které by stejně dříve, nebo později došlo a takhle vím, že dokud to auto budeme mít, tak nás spojka přežije.
V prosinci 2008 v přibližně 100 tis. došlo také na výměnu zadních stabilizátorů.
Jinak vše vždy ok.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jedná se o první auto od tohoto Jihlavského prodejce, ale vše proběhlo hladce bez problémů a do dnes tam jezdíme na garanční prohlídky. V současnosti jsem díky dlouhodobé spokojenosti a rozšíření nabídky značek koupili už druhý vůz - Hyundai Santa Fe a servisujeme zde i Tucsona, kterého máme 3 roky, ale od jiného prodejce, který bohužel zrušil místní pobočku.

 


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

I po šesti letech na velmi vysoké úrovni.

praktičnost
9

Obrovská variabilita prostoru díky vyndávacím sedadlům, ale nebyly by na škodu odkládací schránky např. na brýle apod., které u konkurence byly často vidění.

prostornost
10

Dostatečná i pro početnou rodinu a s rakví na střeše není problém jet na dovolenou v pěti i na velké vzdálenosti.

jízdní vlastnosti
9

Velmi, auto na silnici sedí jak přibité, ale je potřeba počítat kvůli vyšší stavbě karoserie s náklony při ostřejším průjezdu zatáček.

jízdní komfort
8

Auto je pohodlné i při jízde velké vzdálenosti, jediným záporem jsou malé pneumatiky a naladění podvozku, který přenáší rázy od kol do auta, což je znatelné například na okreskách při jízdě přes kořeny, nebo na D1 mezi Humpolcem a Brnem.

provozní náklady
8

Přiměřené velikosti a typu auta.

náhradní díly
9

Vždy originální až na 5. dveře (z vrakoviště). Cena dílů odpovídá kvalitě.

výkon motoru
8

Dostatečný pro běžnou jízdu s rodinou i pro svižnou jízdu na klikatých silnicích Vysočiny. Motoru dělá dobře vytáčení, ale nad 4000 ztrácí tah, stejně tak při naložení je třeba častěji podřazovat, ale i tak se dá v klidu předjíždět a udržovat rychlost.

spotřeba
10

Okolo 6,9-7,5 v létě a 7,5-8,5 přes zimu. Ideální rychlost mezi 110 a 130. Chorvatsko včetně jízd po pobřeží za 7,5 při plném obsazení. Zimní cesty na dálku se dají taky zvládnout do 8 litrů. Chce to cit a motor točit okolo 3 tis.

hlučnost motoru
6

Tohle je velká bolest auta, na kterou se ale dá zvyknout. Při běžné jízdě je vše ok, ale při rychlostech nad 100 km/h je potřeba zesilovat rádio. I když to není vyloženě zlé, dokáže to dost obtěžovat.

kvalita sedadel
10

Komu vyhovují tvrdá sedadla, tak si přijde na své. Díky rozělení jednotlivých sedadel, má každé místo v autě dobré boční vedení. Ani při dlouhých cestách nebolí záda a za volantem i na ostatních sedadlech si každý najde tu svoji pozici.

brzdy
9

Je třeba si na ně zvyknout. Jsou velmi jedovaté. Stačí letmý dotek při popojíždění a auto zhasne, což je ve městě dost nepříjemné, ale dá se na to rychle zvyknout a během jízdy se velmi dobře dávkují.

zavazadlový prostor
9

Velký, prostorný, variabilní, dobře přístupný, až na mírně vyšší hranu. Velkou výhodou je plastová vana usnadňující čištění, ale s málo drsným povrchem a tudíž klouzajícími předměty.






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…