Recenze

7 Majitel

Mazda 2 CE Pro

6.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 2, foto 1 Mazda 2, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 2 Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:11170 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1349 výkon [kW]: 55 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "docasny".

Zakoupeno červenec 2008 v Auto Palace Praha 4. Ve výbavě mech. klimatizace,v el. přední okna,dokoupeno -mlhovky, parkovací asistent zadní, autorádio audio kit. Celková cena 315.000,-Kč

Silné stránky

dobře odladěný podvozek, dobré jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami - vede dobře stopu i při vyšších průjezdních rychlostech.

Slabé stránky

neuvěřitelně vysoká spotřeba při popojíždění převážně se studeným motorem.(rekord při popojíždění při -15°C, 60 km za 9 l) Auto naprosto nevhodné pro ženy na popojízdění na krátké vzdálenosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. (po roce)garanční prohlídka v Auto Palace Praha 4 , 3.860,-Kč za výměnu mot. oleje, olej. filtru, prohlídku karosérie (nehorázná cena, rovněž tak i za olej 1l za 466,-Kč bez DPH)

Jak jsem se k autu dostal

Auto mi zůstalo loni v červnu po tátovi, který nečekaně zemřel. Rychle jsem musel řešit roční prohlídku, protože v té době dobíhal akorát jeden rok od koupě.(koupeno 7.7.) Mazda měla najeto 3 tis. km. Objednal jsem se na prohlídku, termín jsem dostal za 10 dní. Ráno v sedm auto přistaveno, odpoledne v 15 h vyzvednuto. Protože jsem nenašel k autu návod k obsluze, při návratu ze servisu jsem měl první nečekaný zážitek. Cestou jsem zastavil v zelenině a koupil meloun o váze necelých 6 kg. Spokojeně nasedl, meloun položil na sedadlo spolujezdce, rozjel se a začalo to. Houkání, které nehodlalo přestat. Kouknu na budíky před sebou a nic nesvítí, ale houkání pokračuje. Tak zastavím u krajnice, více se předkloním a na palubce u spolujezdce svítí kontrolka na nezapnuté pásy. Síla. Nenapadlo mě, že tlakový spínač je tak citlivý. Zapnul jsem pás přes meloun a pokračoval dále. Tentokrát byl v kabině už klid. Konečně nic nehoukalo a v klidu jsem dojel domů.
Protože jsem si auto nevybral, nesdílím prvotní nadšení z vozidla, jako když si auto vyberete a pak si ho koupite a máte radost z toho, že už ho máte. Moje zážitky, které budu postupně zveřejňovat budou spíše kritické, protože mě některé věci na novém autě překvapily.

 

Novinky v recenzi

9.1.2011 21:57

Dálkové ovládání

Po dvou a půl létech přestalo pomalu pracovat dálkové ovládání. Nejdříve to nešlo zamykat, za 14 dní přestalo fungovat úplně. Před Vánocemi jsem chtěl na opravu, v servisu mi řekli, že mně nevezmou, až v lednu, protože přecházejí na nový software a teď nikoho neberou. Tak se půjdu objednat až v lednu a napíšu co to bylo.

17.4.2010 17:49

Konstrukční nedostatky z pohledu uživatele

1. stěrače
a) přední – pravý je menší, takže nestírá na čelním skle pravý horní roh. To je obvyklé u všech aut, ale u tohoto nechá nesetřený prostor o šířce 43 cm. To je docela hodně. Když k tomu přičtu silný přední sloupek, tak se mi občas stane, že v něm a špinavém čelním skle, v pravém horním rohu, občas někoho nebo něco přehlédnu. Nějaké to auto nebo chodce.
b) zadní- je umístěný asymetricky, je posunutý více vpravo. Levý horní roh zadního okna rovněž nestírá. Je s podivem, že i zde nesetřená plocha má v nejširším místě 43 cm. Když k tomu rovněž tak přičtu i nezvykle silný-široký zadní sloupek, tak se stává, že rovněž tak při letmém pohledu vlevo vzad může člověk něco přehlédnout.

2. tvar karosérie (přes úžasně líbivý vzhled má nějaké nedostatky)
a) prolisy v bočních dveřích způsobují, že od předního kola se špiní přední dveře do ¾ šířky od prahu na rozdíl od ostatních aut, které mají špinavou pouze spodní třetinu dveří. Část špíny dosáhne až do poloviny zadních dveří (viz. foto v galerii). Má to jednu výhodu, nemusíte auto skoro vůbec umývat, protože za dva dny po umytí je opět špinavé jako před mytím.
b) tvar zadních světlometů, které mírně vystupují z roviny zadní karosérie,způsobuje při jízdě za sněžení, že když se sníh sesunuje po kapotě dolů, tak se na horní hraně zadních svítilen zachytí a začne postupně namrzat. Takže po určité době se stane, že u zadní svítilen přestane být vidět že svítit i když svítí. Namrzlý sníh je v podstatné části překryje.
c) sesouvající sníh u zadních dveří kufru, tím jak jsou zapuštěny do karosérie způsobí, že začne postupně namrzat na spodní hraně u nárazníku a postupně se na ní vrší. Pak se stane, že zadní dveře do kufru postupně zamrznou v důsledku přimrzlého sněhu na zadním nárazníku.
d) celkově navržený tvar vozidla při pohledu zevnitř ven z místa řidiče vzad – šířka oken u bočních zadních dveří postupně se zužující směrem dozadu, široké zadní sloupky a tvar okna ve dveřích od kufru, kdy dolní hrana okna má tvar v podobě písmene V – způsobuje řidičovu špatnou orientaci při couvání. Některé lidi dokonce nutí couvat šikmo. Zkoušel jsem to na několika lidech, kteří nikdy neseděli v Mazdě 2. Auto jsem jim půjčil, aby si vyzkoušeli zacouvat.

Další negativní postřehy z užívání Mazdy 2 někdy příště, až zase budu mít trochu času.


Další vozy Mazda 2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím vždy dovezlo na místo. Pouze jeden problém - v -19°C přestal navíjet pravý zadní bezpečnostní pás, v -15°C navíjel, ale nedovíjel posledních 50cm.

praktičnost
7

menší kufr na nákupy, vyšší spotřeba na kratší vzdálenost

prostornost
9

V autě vezeni dva volejbalisté 190 cm výšky za sebou, vešli se bez problému

jízdní vlastnosti
10

dobře odladěný podvozek, v zatáčkách dobře vede stopu

jízdní komfort
8

ve vozidle max. 4 hod v kuse, sedadla neutrální, ani tvrdá ani měkká, vyšší hlučnost od kamínku odražených v předních podbězích

provozní náklady
8

díky vyšší spotřebě zvýšené

náhradní díly
0

zatím nekupované

výkon motoru
7

průměrný

spotřeba
6

hodně vzdálená od udávané výrobcem

hlučnost motoru
9

prostor kabiny odhlučněn dobře, nad 140 km/h začíná stoupat

kvalita sedadel
7

neunaví, ale obzvášť pohodlné nejsou

brzdy
7

pro člověka, který je zvyklý na brzdy jenom ťuknout a brzdit, tak nastane překvapení. Při brždění nutno šlapat hodně.

zavazadlový prostor
5

průměrný, v roce 2010 již spíše podprůměrný






Blesk.cz

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení metálů bude chybět nejvyšší žalobce

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení…

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman zatím nedostal pozvánku na slavnostní udílení státních vyznamenání na…

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před „totálním nebezpečím“ a státním fondem

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před…

Žádná geniální penzijní reforma neexistuje a představy o státním penzijním fondu jsou nezodpovědné, varoval v…

 

iSport.cz

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč Slavia kondičně vyniká?

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč…

Celý víkend v českém fotbale byl poznamenán podivnými výkony a výroky rozhodčích. Nejčerstvějších přehmatů se…

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se nebojím ani s Barcelonou

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se…

Další ztráta Sparty, poločasové trápení slávistů proti Příbrami i třígólové představení Plzně. Žhavá víkendová…

 

Reflex.cz

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných dívek  a dokonalého bizáru ve stylu Mad Max

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných…

Festival Wasteland Weekend se koná každý rok v září už od roku 2010. Jubilejní desátý ročník, který rozvířil…

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá na pohádky cílí na ty nejmenší

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá…

Velké příběhy pro malé oči slibuje pásmo animovaných filmů pro nejmenší diváky Hurá na pohádky, které v těchto…