Recenze

9 Majitel

Mazda 2 1.25i 16V zoom - zoom

9.65 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 2, foto 1 Mazda 2, foto 2 Mazda 2, foto 3 Mazda 2, foto 4 Mazda 2, foto 5 Mazda 2, foto 6 Mazda 2, foto 7 Mazda 2, foto 8
Mazda 2, foto 9 Mazda 2, foto 10 Mazda 2, foto 11 Mazda 2, foto 12 Mazda 2, foto 13 Mazda 2, foto 14 Mazda 2, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta eMdvojka Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.1 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "eRCecko".

Spolu s Hondou Jazz jeden z najlepsich reprezentantov malych MPV. Rozhodoval som sa najma medzi touto dvojicou, v prospech Mazdy nakoniec rozhodla cca o 50tis. skk nizsia cena v akcii (skoda ze Jazz isiel vyrazne dole az neskor). Chvilu som zvazoval aj Suzuki Swift vo vtedy aktualnej akcii alebo novy Hyundai Accent (diesel a plna vybava za cenu takmer rovnaku aku M2). V roku 2005 presla nenapadnym faceliftom - neviem ako dalsie vylepsenia ale uz nema dvojfarebny interier (ta svetlo seda farba sa mi v povodnej verzii vobec nepacila a posobila velmi lacno) a facelift vonkajsej casti zacal a skoncil pri svetlach.
Nejde uz zial o klasickeho japonca, vyroba bezi vo Valencii a motorizacia 1,25 16V od Forda, podvozok totozny s Fiestou (vo vseobecnosti v testoch pozitivne hodnoteny) a Fusion.
Vybava: manualna klima, ABS, EBD, 4x airbag, elektricke (len) predne okna, modularne audio s cd + 4x repro + ovladanie na volante, central s DO (vzhladom na triedu auta efektne vyrieseny skladaci kluc s tlacidlami centralu), imobilizer

Silné stránky

-Urcite vnutorny priestor (zvonku male=vnutri prekvapivo vela miesta),
-praktickost,
-neopozerany a pomerne svojsky dizajn - bud sa paci alebo nie (M2 u nas po cestach moc nevidat) a aj z neho plynuci vyssi posed a dobry vyhlad aj do stran,
-relativne tichy (zacal som tankovat carrera 95 alebo v-power a je pocut rozdiel v hlucnosti a rovnako trosku klesla spotreba) a zivy motor, dobry v meste ale bez problemov akceleruje aj na dialnici a nie je problem v pripade potreby predbiehat (v porovnani s konkurencnymi maloobjemovymi agregatmi je nesporna vyhoda aj v tom, ze ide o stvorvalec a 16V, co je oproti stale beznejsim trojvalcom nepochybne podstatny rozdiel),
-slusna vybava uz v zaklade(vid vyssie),
-prijemne spracovanie palubnej dosky,
-prekvapivo velky a dobre vyuzitelny batozinovy priestor pravidelnych tvarov (zdanie zvonku opat klame) a za zmienku stoji aj prakticka velmi nizko polozena nakladacia hrana, vlastne zarovno s podlahou v batozinovom priestore,
-slusne (ale drahe) tovarenske audio,
-prakticke ovladanie audia na volante (hoci clovek este zo zvyku obcas intuitivne siahne na stredovy panel)-podobne ako u suzuki swift a uz v zaklade,
-na dotyk prijemny trojramenny volant (vo vyssich vybavach v kozi),
-presne radenie (okrem obcas neposlusnej spiatocky a 1-2ky), miesto na zadnych sedadlach,
-ticho sa zatvarajuce dvere (ziadny hrkotajuci a plechovy zvuk),
-prakticke je osvetlenie zadneho priestoru vozidla - opat v zaklade (ak nieco hladate a vyberate z kufra v noci)

Slabé stránky

-SERVIS!!!
-miestami horsie spracovanie detailov - napriklad lista na okne na soferovej strane nie celkom dolieha (opravene v ramci zaruky),
-hlucnejsi motor nez sa zahreje,
-horsie odhlucneny (pocut dost odlietajuce kamienky) a tvrdsi podvozok (totozna platforma s fiestou a fusion), na priecnych nerovnostiach zvykne zadna naprava "poskakovat",
-imitacia hlinika na opierke dveri - kym na stredovej konzole neprekaza, tu sa bojim relativne rychleho poskrabania a osuchania,
-niekedy ide tazsie zaradit spiatocka (hlavne pri parkovani to nastve) a pri rozbiehani sa medzi 1 a 2 stupnom obcas pocut neprijemne cvaknutie,
-spotreba na objem 1,25 - ciastocne plynuca aj z absencie (a nemoznosti dokupenia!) palubneho pocitaca (na druhej strane je auto nove - za chvilu bude mat 3 mesiace a stale v zabehu - len nedavno padlo 2000 km),
-draha a obmedzena doplnkova vybava (to prve je uz typicke asi pre vsetky znacky, to druhe zase typicke pre japoncov) - v zaklade je len modul s radiom, neda sa pripojit radio inej znacky, modul s cd stal 11000 aj s montazou (aspon ze ma relativne slusny zvuk, podstatne lepsi ako seriove audio u skody) za modul s mp3 a menicom 6cd chceli 20000 SKK!!!!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial ziadne, coskoro sa chystam do servisu pre neprirodzeny hrkotajuci zvuk z motora pri stani na neutrale (taky typicky pre diesel), ide to z miesta hnacich remenov. uvidime podla navstevy servisu - importer a zaroven bratislavsky predajca nema prilis dobru povest

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

viacmenej bez problemov, akurat chvilami zarazilo (hoci nejde o nejaky lukrativny a exkluzivny model), ze predavajuca niektore zakladne udaje musela citat z papiera :-)

Resume

V zasade spokojnost za tu cenu. Proste pomer cena/vykon/vybava velmi dobry. Vhodne skor pre "normalnu" kludnu jazdu. Tuning neplanujem, zbytocnost pri takomto aute, objeme motorizacie a najma mojom pokojnom "tatkovskom" style jazdy :-) neskor mozno maximalne hmlovky a alu disky.

 

Novinky v recenzi

21.9.2008 00:00

Emdvojka je na predaj, najradsej by som ju nepredaval...ale dostal som sluzobne auto (Passat), takze volba je jasna. Ak by mal niekto zaujem, cena 250.000,- SKK vratane novych alu diskov, zimnych gum, mp3 prehravaca (komunikuje s ovladanim audia na volante ako cd menic) - USB alebo SD karta. Pripadne: 0904288915 alebo 0905885139

27.12.2007 00:00

Konecne odstranena zavada s hrkotajucim zvukom pri stani na neutrale. Novo otvorena pobocka Autopalace v Bratislave na Vajnorskej ochotne hladala riesenie a vymenila olej v prevodovke za hustejsi. Zdroj zvuku sa zrejme neodstranil, ale samotny zvuk sa v kazdom pripade podarilo utlmit.
Zacalo sa ozyvat vrzgani v lavom rohu palubovky pri okne. Okrem toho sa eMdvojke bude menit zadny naraznik. Stary pre pokriveny :(

1.10.2007 00:00

Zase prijemne prekvapila spotreba. Medzi poslednymi 2 tankovaniami vychadza 5,5 (5,4929....)na 100 km. A to na trase Bratislava (na bola D1 tradicna piatkova zapcha a absolvovali sme aj cestu krokom pre tradicnu piatkovu havariu - teraz 8 aut v sebe, za Nitrou klasicke kolony okolo Zl.Moraviec) - BB - Certovica (tu sa motor celkom zapotil, ale cestou dole zase suploval brzdy) - Hybe, Mengusovce (pri Svite), motanie sa po Tatrach od Strbskeho Plesa po Beliansku jaskynu (Belianske Tatry) a potom cesta spat: Poprad, Zilina, Bratislava - spolu nieco cez 700 km. Sice je to stale o 0,5 l viac ako v technicaku, ale aj tak spokojnost, kedze sme boli dvaja, mali plny kufor a rychlost sa pohybovala podla moznosti a predpisov od 90 do 120 km/h
A zasluzila by si umyt, navyse odporucam znacky od operencov umyt okamzite po objaveni...:-(

27.9.2007 00:00

Pridane foto podsvietenia palubovky. Spotreba sa posledne tankovania mota kolo 6,2 l/100 km. Pri jazde mestom mi zacina stale viac vadit zacvaknutie prevodovky alebo "spocitanie" zubov pri preradovani (ajked si davam pozor) z 1.stupna na 2.stupen (plati casto aj pri podradovani). Ma niekto podobnu skusenost?

16.8.2007 00:00

Spotreba s postupnym zabehom motora stale prijemne klesa (opat 3/4 jazd v meste), tento krat vychadza medzi dvoma tankovaniami a prejdenymi 668 km cca 5,9 l/100 km

2.8.2007 00:00

Dnes po poslednom tankovani potesila spotreba - dostal som sa medzi dvoma tankovaniami na 6,26 l/100 km a to pri 4/5 jazd v meste

7.7.2007 00:00

Prisiel mi od panov z Mazdy dotaznik k prieskumu spokojnosti zakaznikov. Nastastie sa da vyplnit aj online, takze som zhrnul skusenosti pri kupe i schopnosti servisu nieco opravit.

1.7.2007 00:00

Absolvovana dalsia navsteva servisu, pre uz spominany zvuk. Tento krat sa autom aj previezli a uznali, ze to nie je v poriadku. Auto bolo vyse tyzdna v servise, hrozilo, ze budu rozoberat prevodovku a pod. (super, najma ak mazda nedava automaticky nahradne vozidlo - a platit takmer tisicku denne, zvlast ak ma clovek na krku este leasingove splatky). Problem vyrieseny doliatim cca 2 dcl oleja do prevodovky, prijimaci technik sa so mnou pri prebierke ochotne previezol, zvuk nebolo pocut. Po dalsich 2 km do prace zo servisu vsetko po starom. Na druhej strane dany zvuk pocut uz len obcas... mozno si ta hrkotajuca vec nasla svoje miesto :) uvidime neskor.
Vcera absolvovana opat dlhsia cesta po nocnej dialnici, takze som trosku pretocil motor (po vacsine jazd v meste celkom k prospechu), slusna a plynula akceleracia az do cca 160 km/h na tachometri, hluk motora a podvozku prekvapivo nerusili.

27.5.2007 00:00

Absolvovana cesta Bratislava-Praha-Bratislava po D1 pri plnom obsadeni (5 osob+plny kufor). Vyssie zatazenie bolo citit na pruznosti motora, najma pri rozbiehani, ale od 80-90 hore to uz bolo lepsie. Ukazala sa tradicna slabina maloobjemovych agregatov - najma do kopca po spominanej D1 motor takmer vobec netahal (na tom ma podiel hlavne obsadenie vozidla, v dvoch-troch pasazieroch by to bolo lepsie), sem tam trebalo podradit az na 3. stupen. Tvrdsi podvozok o sebe dal na panelovej dialnici patricne vediet aj v interieri.

5.5.2007 00:00

Navstiveny servis pre vyssie spominany vibrujuci zvuk - pristup a komunikacia so zakaznikom na slusnej urovni, zial po prevzati auta som zistil, ze s problemom nic neurobili. Zdovodnenie bolo o netesnej nadrzke chladiacej kvapiliny, ktora kvapkala na remene a suvisiace rozvody. Vraj pretesnene a uz by to nemalo robit, co zial nie je pravda. Este urobim jeden pokus o opravu v tomto servise (cez znameho) a potom ostava uz len posledna nadej - navsteva najblizsieho rakuskeho servisu.

22.3.2007 00:00

neskor pridam viac foto (po najblizsom umyti, teraz je zase spinave - ako naschval sprchlo asi den po umyti a kto byva v meste, vie co si potom najde na aute) a povodne v lepsej kvalite (trochu som to prehnal pri komprimacii)


Další vozy Mazda 2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatial nic - nove auto a hoci to nie je plnokrvny japonec, snad to tak aj ostane.

praktičnost
9

bez problemov, par krat som v dvojici viezol lyze a potrebne vybavenie, sklopenie zadnych sedadiel vsetko vyriesilo.

prostornost
10

dostatok priestoru pre nohy a okolo hlav - clovek nema pocit, ze sedi v malom aute.

jízdní vlastnosti
8

hodnotit u takehoto auta absolutoriom, by asi nemalo zmysel. do mesta, okresky a na dialnice bez problemov, pre vyssiu karoseriu citlivost na bocny vietor, ale to nielen v zakrutach kompenzuje tvrdsi podvozok

jízdní komfort
8

tvrdsie naladeny podvozok - priecne nerovnosti daju o sebe v interieri vediet otrasmi, nastastie ziadne zvuky pukajucich plastov z palubovky

provozní náklady
7

zatial ok, zaruka je 3 roky, akurat mozno vyssie naklady na benzin a aj mensi dojazd kvoli motoru, ktory je stale v zabehu

výkon motoru
8

postacujuci, idealne auto pre dvoch alebo mensiu rodinu. V tomto obsadeni slusne akceleruje do kopcov i na dialnici od 100 do 160. Pri plnom obsadeni mu vsak velmi rychlo dochadza dych a rastie spotreba

spotřeba
6

6.8 mi pride na 1.25 dost, svoje robi absencia palubneho pocitaca ale najma este nezabehnuty motor. Vo vseobecnosti by mali mat emdvojky nizku spotrebu ajked v porovnani s 1.2 v Honda Jazz zaostavaju.

hlučnost motoru
8

nerusi ani vo vyssich rychlostiach, aj na dialnici (okrem D1) sa da bez problemov rozpravat, spat alebo pocuvat audio

kvalita sedadel
8

kratsie sedaky, pre osoby vyssieho vzrastu nemusi byt dlhsia cesta prijemna.

brzdy
9

ok, viac krat som bol nuteny na ne "dupnut" s okamzitou reakciou (+ABS)

zavazadlový prostor
9

papierovo maly, ale s nizkou nakladaciou hranou a pravidelnych tvarov. zatial sa mi ho nikdy nepodarilo uplne zaplnit






Blesk.cz

Týnský chrám a nyní kostel sv. Michala. Požáry svatostánků rmoutily Pražany také v minulosti

Týnský chrám a nyní kostel sv. Michala. Požáry…

V den vzniku samostatného Československého státu postihla Prahu tragédie. V Kinského zahradě shořel pravoslavný…

Jaká je ve skutečnosti chladná Natálka ze „Svatby“? Kromě meditace se věnuje modelingu!

Jaká je ve skutečnosti chladná Natálka ze „Svatby“?…

Nová reality show Svatba na první pohled výrazně zaujala diváky televize Nova. A není divu! Hned v prvním díle…

 

iSport.cz

Jemelka: Z výhry nad Bruggami jsem byl paf. Jak se v Belgii zabydluje?

Jemelka: Z výhry nad Bruggami jsem byl paf. Jak se v…

Kolem osmé ranní na stadion a až v pět odpoledne hurá za snoubenkou a tříměsíční dcerkou. Tak vypadá program…

Rada žádá restart ligy: Budu podávat balony! Řekl, o kolik má nižší plat

Rada žádá restart ligy: Budu podávat balony! Řekl, o…

Už je toho fakt plný, přesycený. Život bez fotbalu se Petru Radovi (62) zajídá. Jablonecký trenér nechápe, proč…

 

Reflex.cz

Petr Mach: Babišova éra končí. Co bude za rok? Česká politická scéna je zcela ideově vyprázdněná

Petr Mach: Babišova éra končí. Co bude za rok? Česká…

Babišova pozice na české politické scéně se zdála neotřesitelná. Jak už to ale na tomto světě bývá, přišla…

Tajné sesterstvo v sektě Nxvim: Brutální praktiky a sexuální otroctví řídila herečka ze seriálu Smallville

Tajné sesterstvo v sektě Nxvim: Brutální praktiky a…

Pamatujete si seriál Smallville a postavu Chloe Sullivanové? Do její představitelky, herečky Allison…