Recenze

9 Majitel

Renault JM1R06 1,6 16V 82kW/110 k Ice

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 4 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12
Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 23 Renault , foto 24 Renault , foto 25 Renault , foto 26 Renault , foto 27 Renault , foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta mastodont Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:17500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 406 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mee".

koupeno v ČR březen 2008 od oficiálního dovozce, nové (ještě smrdělo od výroby)

Výbava
* Manuální klimoška, vnitřní cirkulace (kvůli jízdě za sraďochem)
* ABSka s EBV a asistentem brzd (snad se moc nevyužije)
* Airbagy řidiče, spolujezdce, 2 boční airbagy vpředu, okenní airbagy vpředu i vzadu (ty boční jsem nenašel)
* Pásy vpředu výškově nastavitelné s předpínačem a omezovačem síly, vzadu: s omezovačem síly na všech místech (odpojitelné)
* Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem (krapet přeposilovaný, ale umožňuje snadné parkování i pohodlnou jízdu)
* Volant s airbagem výškově i hloubkově nastavitelný (napasovat ho k poloze sedačky je vcelku kumšt)
* Palubní počítač v angličtině (tachometr, odo, palivoměr, otáčkoměr, ukazatel teploty chladíci kapaliny, ukazatel vnější teploty, hodiny, vzdálenost k tankování)
* Plnohodnotná rezerva v kufru pod deskou (od výrobce obuté Micheliny)
* Světlomety s dvojitou optikou (obrysovky LED, potkávačky s "lupou" - viz fotogalerie), přední mlhové světlomety
* Dvourychlostní stěrače s proměnlivým cyklováním (ramena stěrače před spolujezdcem jsou delší než čapí nohy, zadní stěrač je jak na motorku)
* Asférické zpětné zrcátko na straně řidiče, obě vnější zrcátka elektricky nastavitelná od řidiče, vyhřívaná společně se zadním sklem
* Karta Renault Keyless Drive s centrálním zamykání dveří a palivové nádrže (v podstatě dálkové ovládání)
* Elektrické ovládaní předních oken (samo že od řidiče ovládáte obě přední okna)
* 2stupňové otevírání 5. dveří (poloha mini a maxi - nepochopil jsem, proč není rovnou maxi, ale asi aby mohla dveře zavřít i žena)
* 2D polohovatelné sedadlo řidiče (nahoru a dolů, dopředu a dozadu)
* Sklopné stolečky na opěradlech předních sedadel (takže jsou před zadními krajními sedadly, něco jako v letadle či autobusu)
* Prostřední zadní sedačku lze sklopit jako stoleček, popřípadě vyndat a krajní sedačky přiděla blíže ke středu (pak na nich může jet cestující o proporcích do 200kg)
* Odkládací prostor v podlaze vpředu a vzadu (pod koberci), odkládací zásuvky pod předními sedadly (polstrované), odkládací prostor v palubní desce před spolujezdcem 17 l (osvětlený, chlazený); vzadu do podlahy a do všech kapes dveří se vejde velká PETka (samozřejmě plná)
* Pevná středová konzola s odkládacím prostorem mezi řidičem a spolujezdcem (jen taková nízká ohrádka na klíče, peněženku, svačinu a ostatní bordel)
* Kryt zavazadlového prostoru (dávám mu rok, maximálně dva, připadá mi dost papundeklově)
* Nárazníky v barvě karoserie (a celé z plastu v barvě karoserie, i boční "plechy" u kol jsou plastové)
* Přední, zadní a boční ochranné lišty tmavě šedé (černé by byly k naší barvě vozu hezčí, asi nejhorší designový problém)
* Látkové čalounění tmavě šedá (moc pěkně provedená, vypadá kvalitně a do auta sedí), výplně dveří - tmavé šedé
* Metalíza - maková červeň
* Autorádio 4x 15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem, 4+2 reproduktory (možnost zapnutí jen předních/ jen zadních repro a dalších vychytávek)

Silné stránky

prostornost
pěkná metalíza
airbacky v základu (8x)
netradiční vzhled, kterému musíte přijít na chuť
vychytaná sedadla
dobře slícované díly, žádné nepřesnosti jako u ScI
pohodový a líbivý vnitřek vozu (měkké plasty)

Slabé stránky

drahá doplňková výbava (slušné rádio s CD za 15kKc)
těžké auto - horší dynamika jízdy (lze odstranit silnějším motorem)
přední sloupky - přesně zakrývají auto zleva na kruhovém objezdu
* krapet nepřesné řazení - už jsem si zvykl, spíše jde o krátké vodící dráhy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce (Renault Příbram) vcelku OK. Jediné, co mě děsně dralo byla doba čekání na vůz - 4 týdny trvá, než je vyroben a dovezen do ČR (Lysá nad Labem, pravděpodobně jede po kolejích), 14 dnů doprava k prodejci (je to cca 100 km), týden příprava (instalace defendlocku). No jedinej fofr byl velký techničák, 3 dny po zaplacení a převzetí auta .c)

Dost mě překvapila předávací komedie. V autosalonu byl Scenic zakryty plachtou a my jsme si ho hezky před fotografem odkryli .c) Nejprve jsem byl nad tímto ceremoniálem skeptický, ale s odstupem času to bylo fajn (když jsme kupovali také nového yarise tak prostě nám dali klíčky a nashle).

Je vidět, že přesně tohoto typu vozu se moc u prodejce neobjeví - občas nevěděl kudy kam (otevírání kapoty), ale poradil si rychle

K.r.y

no a už mám první výživný škrábanec od nějakého paka, které závidí nové auto - fakt je nechápu :c(((

tak druhý škrábanec není tak hluboký, zato 3,5 metru dlouhý :c((((

 

Novinky v recenzi

12.9.2008 00:00

poprvé použito odtahové zařízení - odtahoval jsem favorita, masťa stále drží .c))
jen pozor, k auto chybí povinná výbava - jediné co je od výrobce z náhradních dílů a výbavy jsou pojistky a zvedák. Lékárničku, lano, trojúhelník a žárovky musíte dokoupit.


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím mě nikde nenechalo a provoz je bez problémů

praktičnost
9

pohodlně převezete psa, tři děti a manželku (pokud budou mít všechny tři osob na zadních sedadlech přes metrák, asi se budou drobet tlačit)

prostornost
10

u řidiče a spolujezdce mám nad hlavou 15 cm (měřím 190) a přitom sedím jak na židli | vzadu je místa právě o těch 15 cm méně - střecha tam je zlomená k zádi + posez výše než na předních sedadlech | šířka vepředu skoro gigantická

jízdní vlastnosti
9

výrazné naklánění jsem nepozoroval, prostě Scénic je vyšší auto a musíte s tím počítat a podle toho jezdit

jízdní komfort
8

pohoda, klídek, žádný spěch, klidný podvozek | silnice mají u nás dost děr, zatím mi podvozek přijde kultivovaný

provozní náklady
7

zatím jen koberečky a benzín, spotřeba okolo 9 litrů město / 6,5-7,5 mimoměsto | musím dokoupit koupit žárovky, nejsou ve výbavě od výrobce

náhradní díly
7

střešní nosič á 3KKč - vcelku pěkný

výkon motoru
7

1,6 benzín není lenoch ani kadet - nejezdíme závody, předjíždět se dá v pohodě .c)

spotřeba
7

nic moc, zatím jezdím hlavně město a jsem na 8l/100km | zajíždím motor .c) spotřeba se už nezlepší, ale zvykl jsem si, za ten komfort to stojí (náklady cca 2,50 Kč/ km)

hlučnost motoru
9

motor je dost tichý - žena neví, kdy zařadit vyšší rychlost (když uslyší motor, řadí - v 65 km/h na čtyřku .c) | hukot motoru se objeví při 4,5tis otáček - tzn asi při 150 na dálnici

kvalita sedadel
9

pohodlné, vysoký posez, boční vedení ok

brzdy
8

jako břitva, nesmíte o ně zavadit | pocitově problémy při dešti, první brzdění po delší jízdě na mokru

zavazadlový prostor
10

v kategorii OK, něco mezi fabií a fabií combi, mám pocit že se vejde stejně jako do staré fabie combi | překvapilo mě prosvítání osvětlení ze zavazadelníku do kabiny (samostatné zadní sedačky mají mezi sebou mezeru)






Blesk.cz

ONLINE: Poslední rozloučení s trampským guru Františkem Nedvědem (†73)

ONLINE: Poslední rozloučení s trampským guru…

Kolegové z umělecké branže i fanoušci, kteří si ho zamilovali díky písním Stánky, Valčíček či Růže z papíru, se…

Herec (38) si užívá polyamorii: Nejlepší kamarádku do vztahu přizval na přání manželky

Herec (38) si užívá polyamorii: Nejlepší kamarádku…

Vztah ve třech si užívá herec Justin Rupple (38). Poté, co mu jeho žena Katy (39) sdělila, že by ráda…

 

iSport.cz

Béčko Sparty začalo ve druhé lize výhrou v Chrudimi, uspělo i Ústí

Béčko Sparty začalo ve druhé lize výhrou v Chrudimi,…

Fotbalisté Sparty Praha B v 1. kole nové sezony druhé ligy přestáli penaltu i krátké oslabení a v Chrudimi…

Štvanice na Slavii. Sparta má dál rezervy, Krmenčík bude pod tlakem

Štvanice na Slavii. Sparta má dál rezervy, Krmenčík…

Slavia získá čtvrtý titul za sebou. Pokud bude v květnu příštího roku s mistrovským pohárem skotačit někdo jiný,…

 

Reflex.cz

Neznámá krása na dosah ruky. Před 110 lety bylo objeveno Machu Picchu

Neznámá krása na dosah ruky. Před 110 lety bylo…

„Pod lampou je největší tma,“ říká jedno z českých přísloví. V podobném duchu lze uvažovat nad objevením inckého…

Bohumil Pečinka: Piráti nemohou být tím, čím jsou

Bohumil Pečinka: Piráti nemohou být tím, čím jsou

Piráti v předvolebních průzkumech padají. Glosátoři na sociálních sítích a komentátoři v médiích nabízejí…