Recenze

9 Majitel

Renault JM1R06 1,6 16V 82kW/110 k Ice

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 1 Renault , foto 2 Renault , foto 4 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12
Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 23 Renault , foto 24 Renault , foto 25 Renault , foto 26 Renault , foto 27 Renault , foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta mastodont Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:17500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 406 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mee".

koupeno v ČR březen 2008 od oficiálního dovozce, nové (ještě smrdělo od výroby)

Výbava
* Manuální klimoška, vnitřní cirkulace (kvůli jízdě za sraďochem)
* ABSka s EBV a asistentem brzd (snad se moc nevyužije)
* Airbagy řidiče, spolujezdce, 2 boční airbagy vpředu, okenní airbagy vpředu i vzadu (ty boční jsem nenašel)
* Pásy vpředu výškově nastavitelné s předpínačem a omezovačem síly, vzadu: s omezovačem síly na všech místech (odpojitelné)
* Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem (krapet přeposilovaný, ale umožňuje snadné parkování i pohodlnou jízdu)
* Volant s airbagem výškově i hloubkově nastavitelný (napasovat ho k poloze sedačky je vcelku kumšt)
* Palubní počítač v angličtině (tachometr, odo, palivoměr, otáčkoměr, ukazatel teploty chladíci kapaliny, ukazatel vnější teploty, hodiny, vzdálenost k tankování)
* Plnohodnotná rezerva v kufru pod deskou (od výrobce obuté Micheliny)
* Světlomety s dvojitou optikou (obrysovky LED, potkávačky s "lupou" - viz fotogalerie), přední mlhové světlomety
* Dvourychlostní stěrače s proměnlivým cyklováním (ramena stěrače před spolujezdcem jsou delší než čapí nohy, zadní stěrač je jak na motorku)
* Asférické zpětné zrcátko na straně řidiče, obě vnější zrcátka elektricky nastavitelná od řidiče, vyhřívaná společně se zadním sklem
* Karta Renault Keyless Drive s centrálním zamykání dveří a palivové nádrže (v podstatě dálkové ovládání)
* Elektrické ovládaní předních oken (samo že od řidiče ovládáte obě přední okna)
* 2stupňové otevírání 5. dveří (poloha mini a maxi - nepochopil jsem, proč není rovnou maxi, ale asi aby mohla dveře zavřít i žena)
* 2D polohovatelné sedadlo řidiče (nahoru a dolů, dopředu a dozadu)
* Sklopné stolečky na opěradlech předních sedadel (takže jsou před zadními krajními sedadly, něco jako v letadle či autobusu)
* Prostřední zadní sedačku lze sklopit jako stoleček, popřípadě vyndat a krajní sedačky přiděla blíže ke středu (pak na nich může jet cestující o proporcích do 200kg)
* Odkládací prostor v podlaze vpředu a vzadu (pod koberci), odkládací zásuvky pod předními sedadly (polstrované), odkládací prostor v palubní desce před spolujezdcem 17 l (osvětlený, chlazený); vzadu do podlahy a do všech kapes dveří se vejde velká PETka (samozřejmě plná)
* Pevná středová konzola s odkládacím prostorem mezi řidičem a spolujezdcem (jen taková nízká ohrádka na klíče, peněženku, svačinu a ostatní bordel)
* Kryt zavazadlového prostoru (dávám mu rok, maximálně dva, připadá mi dost papundeklově)
* Nárazníky v barvě karoserie (a celé z plastu v barvě karoserie, i boční "plechy" u kol jsou plastové)
* Přední, zadní a boční ochranné lišty tmavě šedé (černé by byly k naší barvě vozu hezčí, asi nejhorší designový problém)
* Látkové čalounění tmavě šedá (moc pěkně provedená, vypadá kvalitně a do auta sedí), výplně dveří - tmavé šedé
* Metalíza - maková červeň
* Autorádio 4x 15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem, 4+2 reproduktory (možnost zapnutí jen předních/ jen zadních repro a dalších vychytávek)

Silné stránky

prostornost
pěkná metalíza
airbacky v základu (8x)
netradiční vzhled, kterému musíte přijít na chuť
vychytaná sedadla
dobře slícované díly, žádné nepřesnosti jako u ScI
pohodový a líbivý vnitřek vozu (měkké plasty)

Slabé stránky

drahá doplňková výbava (slušné rádio s CD za 15kKc)
těžké auto - horší dynamika jízdy (lze odstranit silnějším motorem)
přední sloupky - přesně zakrývají auto zleva na kruhovém objezdu
* krapet nepřesné řazení - už jsem si zvykl, spíše jde o krátké vodící dráhy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce (Renault Příbram) vcelku OK. Jediné, co mě děsně dralo byla doba čekání na vůz - 4 týdny trvá, než je vyroben a dovezen do ČR (Lysá nad Labem, pravděpodobně jede po kolejích), 14 dnů doprava k prodejci (je to cca 100 km), týden příprava (instalace defendlocku). No jedinej fofr byl velký techničák, 3 dny po zaplacení a převzetí auta .c)

Dost mě překvapila předávací komedie. V autosalonu byl Scenic zakryty plachtou a my jsme si ho hezky před fotografem odkryli .c) Nejprve jsem byl nad tímto ceremoniálem skeptický, ale s odstupem času to bylo fajn (když jsme kupovali také nového yarise tak prostě nám dali klíčky a nashle).

Je vidět, že přesně tohoto typu vozu se moc u prodejce neobjeví - občas nevěděl kudy kam (otevírání kapoty), ale poradil si rychle

K.r.y

no a už mám první výživný škrábanec od nějakého paka, které závidí nové auto - fakt je nechápu :c(((

tak druhý škrábanec není tak hluboký, zato 3,5 metru dlouhý :c((((

 

Novinky v recenzi

12.9.2008 00:00

poprvé použito odtahové zařízení - odtahoval jsem favorita, masťa stále drží .c))
jen pozor, k auto chybí povinná výbava - jediné co je od výrobce z náhradních dílů a výbavy jsou pojistky a zvedák. Lékárničku, lano, trojúhelník a žárovky musíte dokoupit.


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím mě nikde nenechalo a provoz je bez problémů

praktičnost
9

pohodlně převezete psa, tři děti a manželku (pokud budou mít všechny tři osob na zadních sedadlech přes metrák, asi se budou drobet tlačit)

prostornost
10

u řidiče a spolujezdce mám nad hlavou 15 cm (měřím 190) a přitom sedím jak na židli | vzadu je místa právě o těch 15 cm méně - střecha tam je zlomená k zádi + posez výše než na předních sedadlech | šířka vepředu skoro gigantická

jízdní vlastnosti
9

výrazné naklánění jsem nepozoroval, prostě Scénic je vyšší auto a musíte s tím počítat a podle toho jezdit

jízdní komfort
8

pohoda, klídek, žádný spěch, klidný podvozek | silnice mají u nás dost děr, zatím mi podvozek přijde kultivovaný

provozní náklady
7

zatím jen koberečky a benzín, spotřeba okolo 9 litrů město / 6,5-7,5 mimoměsto | musím dokoupit koupit žárovky, nejsou ve výbavě od výrobce

náhradní díly
7

střešní nosič á 3KKč - vcelku pěkný

výkon motoru
7

1,6 benzín není lenoch ani kadet - nejezdíme závody, předjíždět se dá v pohodě .c)

spotřeba
7

nic moc, zatím jezdím hlavně město a jsem na 8l/100km | zajíždím motor .c) spotřeba se už nezlepší, ale zvykl jsem si, za ten komfort to stojí (náklady cca 2,50 Kč/ km)

hlučnost motoru
9

motor je dost tichý - žena neví, kdy zařadit vyšší rychlost (když uslyší motor, řadí - v 65 km/h na čtyřku .c) | hukot motoru se objeví při 4,5tis otáček - tzn asi při 150 na dálnici

kvalita sedadel
9

pohodlné, vysoký posez, boční vedení ok

brzdy
8

jako břitva, nesmíte o ně zavadit | pocitově problémy při dešti, první brzdění po delší jízdě na mokru

zavazadlový prostor
10

v kategorii OK, něco mezi fabií a fabií combi, mám pocit že se vejde stejně jako do staré fabie combi | překvapilo mě prosvítání osvětlení ze zavazadelníku do kabiny (samostatné zadní sedačky mají mezi sebou mezeru)






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o tom nechce slyšet

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o…

Potlesk pro jabloneckého Tomáše Čvančaru. Přiznal se k faulu a pomohl odvolat gól v duelu proti Opavě (4:1). Tak…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…