Recenze

10 Majitel

Land Rover Discovery 300Tdi

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Land Rover Discovery, foto 1 Land Rover Discovery, foto 2 Land Rover Discovery, foto 3 Land Rover Discovery, foto 4 Land Rover Discovery, foto 5 Land Rover Discovery, foto 6 Land Rover Discovery, foto 7 Land Rover Discovery, foto 8
Land Rover Discovery, foto 9 Land Rover Discovery, foto 10 Land Rover Discovery, foto 12 Land Rover Discovery, foto 13 Land Rover Discovery, foto 14 Land Rover Discovery, foto 15 Land Rover Discovery, foto 17 Land Rover Discovery, foto 19 Land Rover Discovery, foto 20 Land Rover Discovery, foto 21 Land Rover Discovery, foto 22 Land Rover Discovery, foto 23 Land Rover Discovery, foto 24 Land Rover Discovery, foto 25 Land Rover Discovery, foto 26 Land Rover Discovery, foto 27 Land Rover Discovery, foto 28 Land Rover Discovery, foto 29 Land Rover Discovery, foto 30 Land Rover Discovery, foto 31 Land Rover Discovery, foto 32 Land Rover Discovery, foto 33 Land Rover Discovery, foto 34 Land Rover Discovery, foto 35 Land Rover Discovery, foto 36 Land Rover Discovery, foto 37 Land Rover Discovery, foto 38 Land Rover Discovery, foto 39 Land Rover Discovery, foto 40 Land Rover Discovery, foto 41 Land Rover Discovery, foto 42 Land Rover Discovery, foto 43 Land Rover Discovery, foto 44 Land Rover Discovery, foto 45 Land Rover Discovery, foto 46 Land Rover Discovery, foto 47 Land Rover Discovery, foto 48 Land Rover Discovery, foto 49 Land Rover Discovery, foto 50 Land Rover Discovery, foto 51 Land Rover Discovery, foto 52 Land Rover Discovery, foto 53 Land Rover Discovery, foto 54 Land Rover Discovery, foto 55 Land Rover Discovery, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Lanďák Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2490 výkon [kW]: 83 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 29 / 32 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10 / 11.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Miky_CZ".

Land Rover Discovery se objevil v roce 1989, v roce 1994 prošel modernizací. Na první pohled se tyto vozy od sebe téměř neliší. Modely od roku 1994 mají poněkud větší světlomety, přehlednější palubní desku a tříramenný volant. V roce 1998 představena druhá generace.

Motor:
Přeplňovaný vznětový motor o výkonu 83 kW (113 k) a zdvihovém objemu 2,5 litru.
Téměř bez elektroniky, takže na spravení stačí kladivo a kleště:-D
Vzhledem k váze vozu(2050kg pohotovostní hmotnost) je výkon motoru nedostatečný. Je to znát hlavně při předjíždění. Ale s tím musí každý, kdo si chce pořídit takové auto počítat. Převodové stupně jsou velice krátké, takže ve městě je docela pružné. Ovšem maximální rychlost je někde u 140km/h. Holt to není to žádný dálniční polykač kilometrů.
Velké plus je přídavná převodovka, na redukci má auto dost síly takže v terénu není problém s nedostatkem výkonu, aspoň zatím na sériových gumách.

Karoserie:
Hliníková karoserie s aerodynamikou krabice od bot. Velkým problémem je koroze.
Hliník se prakticky nedá svařit, vyklepat a sůl mu taky nedělá moc dobře. Největší problém bývají přechody mezi hliníkem a ocelí např. zadní blatníky, podlaha kufru, podlaha u řidiče a podobně.
Dveře kufru se otevírají doprava, takže něco naložit z chodníku je docela problém, opět pozůstatek Anglie.

Interiér:
Interiéru nemám téměř co vytknout, každý kdo si koupí tohle auto se musí smířit, že bylo vyrobeno v Anglii a tudíž u řidiče bude míň místa. Pedály jsou daleko od sebe, takže není problém řídit v pracovních botech a podobně, ovšem není zde místo na levou nohu takže noha musí být pořád na spojce, ale na to se dá zvyknout, také na levou ruku není moc místa, ale na opření levé ruky skvěle poslouží rám okna, je v perfektní výšce. Můj lanďák má všech 7 sedadel v kůži. Sice jsem původně chtěl béžovou kůži, ale už tak sehnat tohle auto ve výbavě, ve které jsem chtěl byl téměř nadlický úkon, ale to až později. Sedačky jsou pohodlné, ovšem zadní sedadla mají krátké opěradla. Šesté a sedmé sedadlo je skládací a tudíž není nutné je nechávat doma a nijak nezabírají místo, nejlíp to je vidět z fotek.
Sedadlům chybí vyhřívání, je celkem nepříjemné sednout v zimě ráno do studených sedaček.

Topení topí krásně, ale až po dlouhé době, přece jenom tomu motoru trvá, než se zahřeje.
Klima je manuální, dvouokruhová, levý a pravý okruh to platí také pro topení.
Z výbavy dále el. zrcátka a všechny okna v el. včetně dvou střešních. Ovšem zadní střešní okno mám odpojené a zatmelené, protože teklo, je to častá závada snad všech Land Roverů.

Jízdní vlastnosti:
Obě tuhé nápravy, vysoké těžiště, pohotovostní hmotnost přes dvě tuny.
Tohle mluví za všechno. Nejhorší jsou příčné nerovnosti, na těch auto uskakuje, a kdo tohle nezná tak se lekne a strhne řízení. Proto jsem dostal radu při koupi: Nikomu nepůjčovat.
Do zatáček se auto celkem naklání ale slušně drží stopu, když se to v zatáčce přežene tak vás to jednoduše vynese, žádný smyk nic, prostě si to namíří po trajektorii ze zatáčky.

Jízdu na sněhu nemůžu moc posoudit, s jinýma autama jsem na sněhu moc nejezdil.
Na autě mám už docela sjeté univerzální gumy, takže netuším jak se to bude chovat na zimních ale i na těchto gumách auto dobře drží stopu ale téměř se nedá ubrzdit, nemám ABS ani ESP či jiné elektronické vymoženosti, a tak se s tím musím poprat sám, zatím jsem vždy dobrzdil.
Brzdy jsou slabé místo tohohle auta, není to auto pro nějakou bárbínu, na brzdy se musí opravdu slapat.


Terén:
V terénu zatím moc zkušeností nemám.
Redukce má obrovskou sílu, auto má pouze mezinápravovou uzávěrku, to znamená, že při prokluzu zabírá jedno přední a jedno zadní kolo. Nejdůležitější sou pneumatiky, až obuju nějaké MTčka tak se podělím o zkušenosti.
Ale i na sjetých univerzálech toho projede dost. Mám docela strach z náklonů, auto vypadá vysoké a úzké ale náklony zvládá pěkné, většinou je na hranicích možností řidič a ne auto.
Největší problémy v terénu mám s tažným zařízením, je celkem nízko a každou chvíli s ním praštím o zem. Na druhou stranu aspoň chrání nádrž a přece jenom to tažné něco vydrží, ale je to nepříjemný pocit.

Silné stránky

Robustnost – vydrží opravdu strašné zacházení, o to dražší je oprava když se to přežene.
Spotřeba – 9-11l/100km na 2.5l a víc než dvě tuny hmotnosti? Jedním slovem Paráááda
Náhradní díly – když víte kde a u koho nakupovat, tak jsou levné. Ovšem musí se na ně čekat
Úpravy – velké množství firem, hlavně v Anglii zabývajících se příslušenstvím a doplňky na tyto vozy a ceny ve srovnání s japonskou konkurencí taky o hodně menší.
Image značky
A v neposlední řadě lidi kolem LR, jsou to většinou nadšenci pro tuto značku a kdykoliv poradí s jakýmkoliv problémem.

Slabé stránky

Centrální zamykání – věčné problémy s centrálním zamykáním a imobilizérem. To se LR moc nepovedlo
Koroze
Náhradní díly – čekací doba
Poutá až moc pozornost, a na vesnici, kde bydlím to je i docela problém, když si 20 letý student jako já koupí takové auto
Olej olej a zase olej, o těchto autech se říká, že dokud z něho kape olej tak je to v pořádku, jak nekape….. došel.
Brzdy – brzdí dobře ale musí se na ně opravdu hodně šlapat
Špatný přístup na zadní sedačky, zadní dveře jsou malé a sedačky vysoko.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Od prodávajícího jsem dostal kontakt na fandu a mechanika LR ve Valašském Meziříčí a služby v tomto servise jsou na 1*
Zatím proběhla výměna rozvodů, klínového řemene, vodní pumpy, oleje v motoru převodovce přídavné převodovce, obou diferácích, všechny filtry zadní destičky, kotouče náboj kola gufero a ložisko. A to vše za cca 17000Kč Docela slušná cena na to kolik se toho vyměnilo.

Některé opravy zvládnu doma, auto je celkem jednoduché.
Rezerva na 5. dveřích způsobuje, že se dveře prověšují, ovšem oprava je na 15 minut.
Oprava ohnuté tyče řízení: vymontovat 5x s ní praštit o strom, namontovat a jedeme dále.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od fandy do LR v Praze, má také vrakoviště LR. Naprosto perfektní přístup, řekl přesně co s autem bylo jaké je jeho historie, všechno co věděl.
Ovšem při cestě z Prahy do Ostravy jsme přišli na závadu a to, že při rychlosti vyšší než 110km/h celé auto vibruje.
Ihned jsem volal prodávajícímu do Prahy, po domluvě jsem zajel k mechanikovi do Valmezu, ten zjistil, že je to zadní diferenciál a kardan, prodávající do týdne dopravil do Valmezu diferák a kardan a zaplatil také práci.
Takovýhle přístup se dneska jen tak nevidí.
Prodejce hodnotím také 1*

Úpravy

Po koupi vozu jsem provedl servis v podobě rozvodů atd, jako asi po koupi každého staršího auta. Takže moc peněz nezbylo.
První jsem namontoval přídavné světla na střechu.
Pevnostní nárazník s přídavnými světly, váha nárazníku 30kg.
A nechal jsem natónovat skla.
Chystá se plno úprav, budu dodávat foto a popis po provedení.

 

Novinky v recenzi

28.9.2011 18:58

novinky:

tak tentokrat sem se k aktualizaci dostal po roce a pul takze novinky na aute:

auto jsem komplet vyvařil, i když jsem svářečku držel v ruce poprvé v životě tak se to docela povedlo, při tom vyvařování jsem rovnou navařil pevnostní prahy s rock sliders vlast ní výroby

expediční zahrádka (taktéž vlastní výroby) a žebřík na zadních dveřích

přední pevnostní ARB narazník, s navijákem (4500kg), dva tlumiče řízení, nájezdový plech, kryt zadní tyče řízení, kryt diferenciálu

silikonové hadice k turbu, výfuk bez katalyzátoru, egr ventilu a posledního tlumiče, vyčištěn intercooler a celé sání, přidáno na čerpadle

repasovaná přídavná převodovka, přední diferenciál a startér

dvě 74Ah baterky, na jednu jede rádio, osvětlení, zásuvka atd, na druhou se startuje

zesilovač a 10 repráků

33 gumy (285/75R16 BFG MT)

kompet zrepasované brzdy (všechny brzdové hadice, trubky, kotouče, destičky, nové nerezové brzdové pístky, těsnění, prachovky

s autem jsem absolvoval plno srazů, pár závodů v rámci srazů, hendikemp na slovenské sahaře, 2x baltic land rover meeting u baltského moře kousek od slupsku, a výlet do rumunska

28.4.2010 21:41

další úpravy:

dve elektricke vrtule od klimy napojene na vypinac, jako pridavne chlazeni, hasičák, kryty zadnich svetel v narazniku, převařené disky, druhá sada disků otočená(ventilek navrtán z druhé strany), prodlouzene dorazy naprav, k&n filtr, odmontován egr ventil, bodylift 2,5cm, podlozky pod zadni pruziny 2cm

v nejblizsi dobe v planu: navijak(uz je v dilne, pracuje se na montazi), prvni dil výfuku bez katalyzatoru, dat pryc posledni tlumic vyfuku a vyfuk vyvest do boku a spousta dalsiho

28.4.2010 21:34

jízda na sněhu

neco malo jsem psal v recenzi, uz muzu napsat vic, porad sem se rozhodoval jestli koupit zimni gumy, prvni snih na MTckach me presvedcil ze je potrebuju, ty gumy brzdily az o pangejt, tak jsem poridil starsi sadu cooper discoverer m+s s nastrelenymi hroty, tyto hroty funguji na principu ze necouhaji ale vytahnou se odstredivou silou pouze jak se pneumatika protoci.
Nevim jak to funguje ale funguje.
Na ledu je to parada auto brzdi pekne, rozjezd na zledovatelem povrchu neni problem, je videt jak prskam led do vysky dvou metru jak ty hroty zaberou, na asfaltu jsou hroty trochu slyset ale pouze pri otevrenem okynku, na jizdnich vlastnostech to nejde poznat, na snehu se gumy chovaji skvele, jak na ujezdenem tak v 40cm hlubokem snehu, tam je sice uz nutne do kopce trochu prorazet ale i to se da.

28.4.2010 19:38

Úpravy:

rok se sesel s rokem no mozna i vic tak to zas trosku aktualizuju, upravy porad probihaji tak pro info"
o dva palce delsi pruziny a tlumice
Goodyear Wrangler MT/R 265/75
orezane blatniky a nanytovane gumove lemy
CBcko, folie na sklech, pridavne svetla, snorchel a spousta dalsiho, vic je patrne z fotek


Další vozy značky Land Rover



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Hodně se toho dá opravit na cestě

praktičnost
10

obrovský kufr, 7 míst, obrovská prostupnost

prostornost
8

u řidiče míň místa původ anglie tak je to jasné.

jízdní vlastnosti
9

Dobré, až na příčné nerovnosti

jízdní komfort
8

Hlučnější motor

provozní náklady
8

Větší než na osobák ale s tím se musí počítat

náhradní díly
9

Cená náhradních dílů srovnatelná s octaviou, když víte kde nakupovat, musí se na ně čekat

výkon motoru
7

není to žádný závodník, ale v terénu pomůže redukce

spotřeba
10

10l/100km a takovým tankem? paráda

hlučnost motoru
6

kadla kadla

kvalita sedadel
9

v kůži a pohodlná, chybí vyhřívání, a vzadu krátké opěradlo

brzdy
7

chce to hodně síly

zavazadlový prostor
10

žádná hrana nic skvěle se tam nakladaji věci a že se jich tam vleze






Blesk.cz

Přísný otec William zakázal Charlotte dárek k Vánocům: Na tohle je malá!

Přísný otec William zakázal Charlotte dárek k…

Vánoce se nezadržitelně blíží a i královská princátka vyslovila přání, co by ráda našla pod stromečkem.…

Několik dnů seděl mrtvý u stolu. Dcera Chalupáře Větrovce (†79) popsala jeho smrt

Několik dnů seděl mrtvý u stolu. Dcera Chalupáře…

Před sametovou revolucí jeden z nejprominentnějších herců, po roce 1989 osamělý muž, který nedokázal vyjít ani…

 

iSport.cz

Zlínská posila pro boj o záchranu. Vrací se bývalý kapitán Pazdera

Zlínská posila pro boj o záchranu. Vrací se bývalý…

Za devatenáct kol nasbíral Zlín jen osmnáct bodů, což aktuálně stačí na třinácté místo v tabulce. A to není nic,…

Naděje pro ochrnutého hokejistu. Poprvé od tragédie dokázal chodit

Naděje pro ochrnutého hokejistu. Poprvé od tragédie…

Šestitisícové kanadské městečko zažilo na začátku loňského dubna šok. Autobus týmu Humboldt Broncos narazil do…

 

Reflex.cz

Bordel budoucnosti: Sexuální robotky uspokojí každé přání svého zákazníka

Bordel budoucnosti: Sexuální robotky uspokojí každé…

Niky má vytrénované tělo. Kandě nesmaže orgastický výraz z tváře cokoliv, co s ní budete provádět. Ovšem Yoko…

Před 70 lety se stal Číhošťský zázrak. Komunisté spustili lavinu propagandy a nelidsky umučili kněze Toufara

Před 70 lety se stal Číhošťský zázrak. Komunisté…

Píše se 11. prosince 1949. Je třetí adventní neděle a v kostele Nanebevzetí Panny Marie v malé vsi Číhošť na…