Recenze
Renault Clio Williams 2.0 16V IE
Technické info
Přezdívka auta Iron Pussy Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 110 / 124 * kroutící moment [Nm]: 185 / 195 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 / 5.9 * maximální rychlost [km/h]: 220 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 12 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vili.s".
Vždycky jsem měl vysokooktanový benzín v krvi a tak když jsem zdědil po tátovi Fiat Punto 1.1,tak mi vydržel cca 1 měsíc!bylo to fajn auto se slušným podvozkem..prostě pohoda,ale žalostně tomu chyběla dymamika a já věděl,že musím mít něco docela jiného!Punto šlo z domu..tak to byl můj začátek!Čas běžel a já se přez Mini Cooper,Polo GTi a Uno Turbo dostal k otázce,co dál?O Williamsu jsem četl již dříve,ale vzhledem k tomu,že jsem přečetl,co se dalo,nemohlo mi uniknout,že se také velice těžko schání!Vypustil jsem ho z hlavy až do doby,kdy jsem náhodou objevil jeden exemplář!Srdce se mi skoro zastavilo(poprvé)!Hned po práci jsem šel do banky a druhý den jsem si už jel pro tohle malé modré autíčko!Když jsem ho uviděl a následně se svezl,mé srdce se zastavilo podruhé!jezdil jsem v leccěm,ale tohle auto mne vzalo za srdce v prvních vteřinách!Ten úžasný nenapodobitelný,brutální a syrový zvuk!!Ať mi nikdo netvrdí,že francouzi neumí sportovní auta!Možná teď někoho urazím(je to jen můj subjektivní názor)ale na ten zvuk jsou všechny Hondy a jim podobní prostě krátcí!Dynamika je úchvatná a když se auto ještě trochu odlehčilo a jemně se sáhlo na motor..vyloženě mne baví na sprintech,nebo nějaké okresce ukázat namachrovaným mladíkům,co mají na víkend auto od tatínka podnikatele,že jejich kára za tři miliony na sprinty v tomto připadě prostě nestačí:-)navíc už nepočítám případy,kdy jsem potkal nějakého nezasvěceného známého,který se s vážnou tváří dotazoval,jestli v to mam 1.4 a po mé odpovědi "2.0 16V" skoro upustil tažky s nákupem:-)Na dálnici tohle auto prostě není(kvůli krátké převodovce)ale v zatáčkách jsem zase na koni a upravené oktávky RS,bavoráky(samozřejmě kromě M..) a jim podobné prostě po pár kilometrech nemají šanci!Mám tohle auto lehce přez dva roky a kdykoli si jdu zajezdit..tím myslím né na nákup..tak se po návratu ještě pár minut jemně chvěju!je to prostě zážitek a nekonečná zábava!Kámen úrazu nastane ve chvíli,kdy mám hluboko do kapsy a potřebuji jet spořivě!Za prvé mě to neustále nutí šlapat na plyn a tak celou cestu zápasím sám se sebou..a za druhé je to trochu nenasyta!po odstranění katalizátoru a středového tlumiče..se pohybuji mezi 10-18 litry!Ale kdykoli se mě někdo zeptá,jak můžu mít takového žrouta,tak se jen pousměju,protože oni nevědí..stačí se jet projet a když cítím na limitu v zatáčce,jak se mi předek začíná jemně hrnout ven,stačí mírně ubrat plyn a auto zase chytne stopu!je to neuvěřitelně zábavné a intuitivní!ovšem stává se to jen na samém limitu a na něj není úplně jednoduché se dostat,protože auto má opravdu potenciál,nejen výkonostní!Všechno ovšem něco stojí a za exklusivitu se platí..a tak vzhledem k tomu,že jsou v republice tyto auta v běžném provozu cca 2,nebo 3,dovedete si jistě spočítat,že údržby někdy stojí dost peněz..vše závisí na šikovnosti mechanika a štěstí na díly..do budoucna jsem se rozhodl,že se vrhnu do Hobby rallye(dá-li bůh a peněženka),protože tam nejsou tak přísná pravidla a předpisy,rallye byl vždy můj sen a v neposlední řadě na to mám skvělé auto!Je pravda,že si tato modrá perla žádá trochu péče a pozornosti a já budu muset také teď zainvestovat(kamarádi vědí:-),ale jsou to investice,které za to cv každém případě rozhodně stojí!kolikrát jsem řešil srovnání s Peugeotem 306 S16,205 GTi,Opel Astra a Kadet GSi..ale věřte,že toto auto je prostě jiná liga!je předpřipraveno na rallye a je to při soupeření s těmi ostatními zmiňovanými žiletkami znát!Samozřejmě mluvím o schopnosti na silnici,protože taková S16 je jistě luxusnější a pohodlnější,navíc se nemusí Williams nutně všem líbit..Nicméně já jsem se nakazil a bohužel,léčit se to nedá!
Silné stránky
Zrychlení
Podvozek
Exkluzivita
Schopnost porážet nesrovnatelně silnější soupeře
Zvuk motoru
Váha(cca 990 Kg série pohotovostní)
...
Slabé stránky
Dražší díly
Horší dostupnost některých dílů
Poskakuje na větších nerovnostech(torzní tyč)
Návykovost => Velká spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto šlape dobře,ale má svá léta a začínají se objevovat postupně klasické závady,což je ovšem problém všech starších aut,jen u tohoto je to občas trošku dražší!Jinak některé věci si kvůli pocitu a chuti dělám sám..když není čas,nebo je to složitější,mám skvělého mechanika!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přišel jsem,viděl jsem,koupil jsem..a udělal jsem DOBŘE!
Úpravy
Zatím nic závratného..
7x16 kola s Toyo Proxes T1R 195/45/R16(semislicky od Markgum)
Do modra lakované brzdiče
Kit sání Green Power flow
Svíčky Denso Iridium Power
Výfuk je od svodů trubka až na konec,kde je tlumič Remus
Sedačka Sparco Sprint s držáky Speedpro
Pás Sabelt 4 bod
Hasicí přístroj
Okna pryč krom předního(budou z plastu)
Interiér je odstrojen až na plech(krom palubní desky)
Ampérmetr v interiéru místo origo hodin
Zahlazené lišty na bocích a zadní stěrač(nedodělané)
...
Plán v nejbližší budoucnosti..
Dodělat okna
Hydraulická ruční brzda
Podvozek H&R se stavitelnou tuhostí a výškou
Děrované kotouče a závodní destišky
Rám dle přílohy J
Rozpěra motoru
Chip od firmy BitPower
Závodní těsnění pod hlavu
Výfuk na zakázku i se svody
Regulátor tlaku paliva
Tvrdší silentbloky
Spojka sk. N
Vzdálená budoucnost..
Dostat se na výkon cca 240 koní
Dostat se na hmotnost cca 850 kg i s rámem
Bodykit Clio Maxi
Kola Speedline 7x17
...
Novinky v recenzi
Tak auto nikdo asi nechtel a ja se dostal k penezum, takze se momentalne neprodava, zato se na nem soustavne pracuje, aby se zmenilo do podoby rallye specialu! dalsi na radu prisla okna a sedacky..vse je pryc, misto toho se nastehuje makrolon a zavodni skorepiny sparco
Auto je stále k mání! cena je 65tis. a při rychlém jednání výrazná sleva!!!
Dnes jsem se 5 hodin potýkal a Williamsem..včera jsem si zajezdil v Sosnový na okruhu se závodní fiestou a navíc se mi neozívá kupec, který složil zálohu na auto..no prostě se to ve mě zlomilo a dnes jsem auto kompletně vykuchal kromě palubovky až na plech! a je to skvělý, mám z toho dobrej pocit! Nezdá se mi, že bych ho ničil, ale naopak! To auto je závoďák a já se mu to snažím připomenout :-D
Takže oprava mého autí stála 11.000,- ale už vyšlapuje, jak má!!! usazovali se ventily, zabrušovala hlava, vyplachoval se olej kvůli vodě, měřily se tlaky, koupilo se několik dalších čidel, rozpohyboval se ventilátor motoru, dávalo se nové těsnění hlavy a ventilového výka..a já jsem ještě opravoval hadice na přívod paliva do lišty vstřikovačů, protože už byly špatný..no bylo toho dost, ale jsem rád, že už to zase vyšlapuje :-D
Auto bylo dlouho v servisu..prostě začalo špatně startovat, až jednou už nenastartovalo vůbec! Koupil jsem nové svíčkové kabely a těsnění pod víko ventilů dle rady mechanika..ale ouha, pravda byla ještě zákeřnější! Verdikt: Prasklá hlava, nebo těsnění! Doufal jsem v těsnění, ale mechanik se čím dál víc přikláněl k té druhé možnosti! Uběhl nějaký čas a auto pořád v servisu, tak už jsem snad ani nedoufal, že se ještě někdy svezu.. ..až do tohoto pátku, kdy mi zavolali, že je to nakonec jen těsnění a že už je vše zařízeno a objednáno a tak už pucuju garáž, aby se v ní williams cítil co nejlépe! Zase se projedu
Tak pár nezbytných oprav: Novej klíňák,olej s filtrem,termostat a nádobka na kapalinu..příští měsíc pujdou komplet kotouče a desky..pokud si pro Willíka někdo zatím nepřijde!
Modrásek je na PRODEJ!!!! I kdyz mi to muze srdce utrhnout..
Na naléhání ostatních ,a kvůli slabému hodnocení za fotky jsem byl donucen konečně doplnit několik obrázků! Snad se budou líbit :-)
Přidat názorDiskuse: Renault Clio Williams 2.0 16V IE
- . 06.06.2010 07:58
- zdarec... 19.05.2009 10:35 Huben
- Závidim 03.05.2009 00:25 Martin_Happy
- 10 06.04.2009 13:06
- Správná volba 11.12.2008 14:17 KucharTom
- Re: můj nesplněný sen 10.03.2008 19:53
- Re: williams 14.02.2008 07:47
- williams 13.02.2008 21:45
- pro srovnani 04.02.2008 09:15
- Re: New Twingo Renaultsport 04.02.2008 09:09
- Premiéra cca za měsíc v Ženevě,1.6 133ps,nejdůležitější bude váha-zatím neuveřejnili,věřím,že bude zábavné:) 03.02.2008 17:36
- Re: Re: můj nesplněný sen 03.02.2008 17:11
- Re: můj nesplněný sen 03.02.2008 16:58
- New Twingo Renaultsport 03.02.2008 16:53
- Re: Vize 03.02.2008 16:23
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 20:25 tobi
- Parada !!!! 02.02.2008 19:38 Enthusiastic.driver
- Re: Re: můj nesplněný sen 02.02.2008 12:51 Dylan McKay
- Já žádné námitky a připomínky nemám, 02.02.2008 12:48 Poustnik
- Vize 02.02.2008 12:36
- Re: můj nesplněný sen 02.02.2008 12:34
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 12:30 Fremen
- Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 12:27 Fremen
- můj nesplněný sen 02.02.2008 12:12 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 10:51
- Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 10:03
- Po jednotce g.N"by Renaultsport" 02.02.2008 09:22
- Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 09:18
- Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 09:05
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije nástupce R5 Turbo! 02.02.2008 09:04
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (1996) Majitel: Huben
Přidáno: 15.12.2009 3610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Clio (1994) Majitel: Š!mon
Přidáno: 6.10.2009 1710 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel:
Přidáno: 28.3.2010 259 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Renault Clio (1995) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 10.9.2013 159 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Renault Clio (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.5.2009 3310 Majitel 9.32 Uživatelé