Hyundai i30 (2008)
24.6.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "zello". Nový Hyundai i30 má zaútočiť na zákazníkov ktorý pomýšľajú nad kúpou auta segmentu C. Ako sa…
Hyundai i30 (zello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- i30 24.06.2008 20:28 mate59
- úúúúúúú 24.06.2008 22:09 foxypetoo
- tridsiatka 25.06.2008 13:36 Mexican82
- Zápory i30 25.06.2008 13:48 Stephen
- hyundaik 25.06.2008 13:48
- Autoradio - diakritka 25.06.2008 15:08 hruodolf
- gratulujem 25.06.2008 15:21 mehturt
- fotka - prvy tisíc 25.06.2008 18:13
- Francuzi, taliani out? 25.06.2008 22:36 Rysguf.
- AKO? 26.06.2008 02:25 Hory
- 10b 26.06.2008 16:30 Dave SK
- Brat 26.06.2008 19:39 petrzel1
- i30 27.06.2008 07:50 random
- pěkné auto 27.06.2008 11:07 radhro
- Pěkný ... 27.06.2008 19:35
- SZ 04.07.2008 00:58 THE KLF ™
- i3-cítka 11.08.2008 12:52
- krycí heslo TPMS 23.08.2008 00:27
- i30 11.10.2008 12:34 escorpion
- pohon kol 16.10.2008 19:19
- Podvozok 10.12.2008 14:03 coky69
- Nove auto 04.01.2009 19:33 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Výkon motoru 21.03.2009 20:05
- Přepínání tlumená/dálková 26.03.2009 22:06
- Otáčky motoru 1.6 CVVT 28.04.2009 20:00
- Špatná zkušenost s prodejcem. 23.05.2009 00:21
-
Stephen 25.06.2008 13:48
Zápory i30
Blahopřeji k zakoupení výborného auta a vítám v rodině HYUNDAIstů :-) . Měl bych dva malé komentáře k slabým stránkám o nichž píšeš. Světelný senzor není až tak k ničemu, i když je zavedené denní svícení. Pokud totiž necháš na auto namontovat světla pro denní svícení a propojíš je s tímto senzorem, tak se nemusíš o nic starat. Nastartuješ a rozsvítí se denní světla a až se světelné podmínky zhorší, tak se denní světla zhasnou a rozsvítí se potkávačky. A co se výměny žárovek týče, tak první dva roky jsou v záruce bez omezení kilometrů, takže výměnu zbouchá zadarmo servis a třeba Ti i do budoucna poradí, jak je vyměnit rychle a pohodlně ;-)až záruka skončí. -
hruodolf 25.06.2008 15:08
Autoradio - diakritka
Ahoj,
zobrazuje se vám správně slovenská (česká) diakritika při přehrávání mp3 nebo wma souborů?
Díky Ruda -
mehturt 25.06.2008 15:21
gratulujem
hyundai i30 je velmi podarene auto.. paci sa mi ta modra v interieri.. nech sluzi vela km -
Rysguf. 25.06.2008 22:36
Francuzi, taliani out?
Preco hned na zaciatok vypadli francuzske a talianske auta? Ak bol ten dovod taky, ze si niekde pocul ze...bla bla... tak je to smutne ;-)
Vynechat take klenoty nizsej strednej triedy v neskutocne lakavych cenovych akciach.
:-!
Dobra recenzia a este lepsie fotky :yes: 3x10 ;-) -
Hory 26.06.2008 02:25
AKO?
SHALOM, CHCI SE ZEPTAT, CO TO ZNAMENÁ "GOMBÍK"? UŽ SEM SLOVENČINU POSLEDNÍCH 15 LET NESLYŠEL, TAK JEN ABYCH VĚDĚL, VO ČEM TA RECENZE JE... JINAK V POHO AUTO, OSOBNĚ SE MI VÍC LÍBÍ KIA CEED. -
random 27.06.2008 07:50
i30
Hyundai i30 sa mi celkom paci. Aj ja som nedavno vyberal nove auto a tiez som zvolil znacku Hyundai ( este sa musim prinutit napisat recenziu ),aj ked je to len nizsi model ...
Nech bezproblemovo sluzi ;-) ... -
radhro 27.06.2008 11:07
pěkné auto
a dobrá koupě , myslím že lepší než ceed . Tak ať slouží bez problémů :-) :yes: -
"-- skrytý --" 23.08.2008 00:27
krycí heslo TPMS
Chtěl jsem se jen zeptati,souvisí krycí heslo TPMS s kontrolou tlaku v pneumatikách? Čili se speciál.ventilkem s čidlem? Když se zakoupí do například plecháčů na zimní gumy,asi se musí "připrogramovat další čidla do rozeznání na počítači v autě? Chápu to takto správně? -
escorpion 11.10.2008 12:34
i30
Je to nádhera. Máš krásne auto ( mám podobné :-) ). Dúfam, že nám bude dlho slúžiť bez problémov. Kupoval som i30 na 8-10 rokov. Zatiaľ som nadšený, ale až čas ukáže aké je to auto. Trochu som sa obával absolútnej novinky z roku 2007, tak ako u väčšiny automobiliek je prvý rok loto. Potom sa predsalen vychytajú "detské" chyby.
Majitelia prvých peugeotov 308 už píšu ako nemôžu naštartovať a museli ich odtiahnuť do servisu, pretože auto začalo štrajkovať. Rozmýšľal som aj o p308, ale som rád, že nakoniec padla moja voľba na hyundai i30. Francúza už nikdy !
So svojou i30 som nadmieru spokojný, snáď len ten palubný počítač mohol byť lepší...-
"-- skrytý --" 11.10.2008 12:46
« Re: i30
Ja som do toho nesiel s tym ze je to novinka, predsa len je to skoro totozna platforma so ceed-om a kedze su jeden koncern a i30 prisiel na trh neskor tak predpokladam ze tzv detske chyby ktore mal ceed na i30-ke odstranili este pred spustenim vyroby. Co sa tyka francuzov plne s tebou suhlasim, oni idu sice na max. bezpecnost pasazierov, ale snazia sa do tych aut davat kopec novych poriadne neodskusanych veci. A potom to dopadne ako s predchadzajucou generaciou laguny a nova sa im uz vdaka tomu nepredava aj ked je na tom kvalitativne mozno dobre.
A k palubnemu pocitacu, tiez ma mrzi ze tam nie je okamzita rychlost ale aj tak vsetkyinfo ktore zobrazuje maju byt len informacne. Ale klobuk dolu ze sa ti dari jazdit len jednu desatinu nad spotrebou ktoru udava vyrobca. Mne sa to nejako nedari. Tak nech ti to sluzi a vela stastnych kilometrov.-
escorpion 11.10.2008 13:17
« Re: i30
Hyundaiu ako značky som sa neobával. Na americkom trhu je to jedno z najlepších áut ( santa fe, tuscon ). Stačí trochu googlovať :-) a človek na to príde. Akurát u nás na to ľudia hľadia s predsudkami. Radšej si kúpia fábiu HTP ...
V robote sme mali služobné autá hyundaie H1. Každý si z toho robil posmech, že hnujdaj a podobne. Tieto autá kupodivu slúžili znamenite, iba pravidelný servis. Potom nám dali ople ( corsa, astra, vivaro ). A problémy nastali. Furt je niekto v servise.
Koľko ľudí na "zlatý" hyundai s nostalgiou spomína. Bolo to jedno výborné, praktické, bezproblémové auto. Za to opel ? Ja mám corsu a je to hrôza. Motoristicky je to ok, ale stále sa objavujú závady. To že po 10.000 km vŕzga celý interiér ani nebudem spomínať. Brzdy pískajú jedna radosť, tlačidlo elektrického ovládania okien na strane spolujazdca nefunguje od začiatku.
Pri pomere cena / úžitková hodnota je i30 najlepšie auto v triede. Focus, golf či nebodaj octavia ? Stačí preštudovať cenník a zistíme, že tieto autá sú niekde inde. Ale iba cenou, pretože jazdné vlastnnosti, komfort sú porovnateľné s i30. Nevraviac, že i30 má z týchto konkurentov najlepší motor.
S i30 sa dá naozaj jazdiť s prijateľnou spotrebou. Prečo nie ? Pre bežnú jazdu radíš pri koľkých otáčkach ? Ja pri 3000 a vôbec nie som brzdou premávky. Keď sa chcem občas zabaviť, tak tomu naložím až z výfuku ide čierny dym. Ale pri kombinovanej spotrebe to ukazuje 6,2 od začiatku čo mám auto ( aktuálne na pc 5,6 ). Nechápem, ako niektorí kritizujú vysokú spotrebu, vraj 8 litrov. Ako s tým jazdia ? Samozrejme dá sa jazdiť plyn-brzda, ale potom to skresľuje hodnoty spotreby tohto motora. Na Slovensku je povolená rýchlosť 60/90/130.-
"-- skrytý --" 11.10.2008 15:02
« Re: Re: i30
vlado ja jazdim s tym autom tiez zhruba 30 kilometrov do prace. Akurat ze u mna je z tych 30 asi 20 po dialnici. A aj ked tam jazdim tak do 120 co uz je okolo 3500 /min
tak citim ze tam ta spotreba ide proste hore. Tam proste citim ze tomu autu by prospela sestka. Mam kolegu co jazdi bravo2 1,4 ktore ma sestku a to sa neda porovnat, aj co sa hluku v interieri tyka a takisto aj spotreba>:-[] .
To je asi jedina vec ktora mi na tomto aute vadi.
Ale co som jazdil pocas dovolenky po okreskach fakt do tych 90 tak sa to dalo udrzat do tych 6,2. Ono mam pocit ze to auto celkovo zacina viac zrat od tych 110 vyssie. :-(-
escorpion 11.10.2008 16:00
« Re: i30
To je pravda, 6-tka tomu chýba. Do rýchlosti 100km/h je to v poriadku, ale pri dialničnej rýchlosti by sa zišla. Spotreba tak ide hore, to je evidentné. Ale s tým nenarobíme nič. Keď je na dialnici povolená rýchlosť 130, to neznamená, že takou mám ísť. Môžem ísť 90, 100-130. Pokiaľ viem, že pri 130 spotreba neúmerne rastie, tak idem 100-110. Vtedy je to ok. Však po dialnici cestuješ iba 20 km. Pokiaľ sa neponáhľam, tak medzimestom idem 80-90 km/h a obehujú má aj staré favority. S tým problém nemám.
Kam sa tí ľudia ponáhľajú ? Koľko času ušetria ? 5 minút ? Niekedy ma to však vytočí, dám trojku a favorit môže ísť do ... vidím v spätných zrkadlách ako sa vzdaľuje.
-
-
"-- skrytý --" 11.10.2008 17:06
« Re: Re: i30
Este sa vratim k tej spotrebe, ak s tym niekto chodi fakt ako so sluzobnym auto na dlhe trate po dialniciach okolo 140 a vyssie tak ta spotreba 8 litrov je asi tomu adekvatna. Mne ked som siel raz k rodicom a potom spat cca 500 kilakov plus este par krat do prace to vyliezlo na 7,4 a to som po dialnici fical 140.
A to ze Slovaci maju predsudky voci korejcom je svojim sposobom aj plus. Aspon sa tak nekradnu >:D
Ale hyundaiu ako korejcovi dost kazi meno Kia ktora ma s kvalitou o dost vacsie problemy. Takze asi tak-
escorpion 12.10.2008 05:43
« Re: i30
Nevravím, že netreba autu naložiť. Urobiť si občas radosť. Minule som sa najájal na dialnicu a zrýchľoval som až za hranicu 6000 ot. V druhom sa vedľa mňa statočne držala toyota avensis D-4D do rýchlsto cca 150 km/hod., ale potom som už nezrýchľoval tam ma predbehla.
Ako som prebral i30, tak na druhý deň som absolvoval s úplne novým autom, ktoré malo najazdených iba 50 km, trasu z Bratislavy do košíc. Keďže bolo v zábahu, tak som sa podľa toho správal. Na dialnici do Trnavy, potom na R1 do Nitry a tiež pr Novej Bani som išiel 100-100 km/h. Počas celej cesty som motor netočil viac ako 4000 ot. Spotreba počas trasy bola 5,3 litrov.
Tu nejde o šetrení paliva, ale o to, že sa dá s týmto motorov jazdiť ako deklaruje výrobca - 6,1 litrov. Na nemeckej dialnici ak ide niekto stále 160-180 km/h, tak priemer aj za 9.-
"-- skrytý --" 12.10.2008 14:08
« Re: Re: i30
ved o to ide ze ak s tym autom jazdis fakt okolo 100km/h tak sa dostanes mozno aj pod spotrebu udavanu vyrobcom. Ibaze pre mna je to utrpenie ist po dialnici 100km/h. Ja tam musim mat aspon 110 a to sa uz potom prejavi aj na spotrebe.-
escorpion 09.04.2009 20:36
« Re: Re: Re: i30
Ahoj Zello, vyskúšal som cestu po dialnici a spotreba bola okolo 7,5 l/100km. Po zapnutí klimatizácie som musel viac šľapať na plynový pedál, bolo citíť, že auto ide na hrane a zrýchľovanie mu trvá o niečo viac ako obvykle. Nie, žeby strácalo, ale predbiehanie na okreskách som si musel rozmyslieť. Keď som chcel predísť nejaké auto ( bol som plne naložený ), radšej som vypol klímu, aby auto malo odpich. Na bežnú jazdu stačí 1.4, ale nebol by som proti 1.6. Výkon a krútiaci moment sa musí prejaviť. Pri kúpe auta som bol limitovaný investíciou, keby som na to mal, tak beriem 1,6 85 kW CRDi. Možno aj CW ...
Ale som spokojný aj s 1.4-kou. Na moju jazdu to postačuje, dialnicu využívam asi 3-krát do roka.
Prajem príjemné prežitie Veľkonočných sviatkov. Všetko dobreé, ahoj.
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 16.10.2008 19:19
pohon kol
oprav si pohon kol. zadní to určitě není ;-) -
coky69 10.12.2008 14:03
Podvozok
Zello, mám i30 1,6 už rok. S recenziou súhlasím do bodky. Chcem sa ťa spýtať, čí si už dával zimné gumy a či sú to 15-tky. Plánujem kúpiť elektróny 16-tky, momentálne mám plechy 15-tky. Ide mi o to, či vieš porovnať komfort pruženia (hlavne zvukový) pri 15 a 16, lebo ten zle odhlučnený podvozok je hádam jediná vec, ktorá ma na aute štve.-
"-- skrytý --" 11.12.2008 10:37
« Re: Podvozok
coky uz som prezul. z letnych 16 palcovych elektronov som presiel na zimne 15 palcove plechy. A ak Ti mam povedat pravdu neviem ci nastal nejaky posun k lepsiemu tym ze som dal mensie disky. Prave naopak. pri prejazde nerovnosti ako su mostne spoje a kadejake platanice na ceste cez celu sirku vozovky mam pocit ako by to s tymi 15-kami bolo tvrdsie. Ale zrejme to dost zalezi aj na pneumatikach. Takze v globalepre mna ziadny rozdiel ci mam 15 aebo 16 palcov
-
-
TurboKluk(smazat hodnoceni) 04.01.2009 19:33
Nove auto
Závidím všem co maji nove auta že si mužou dovolit takhle vyfotit podvozek ja bych musel prvni dva dny čistit pak natírat a lakovat abych se nemusel stydět. :-) -
"-- skrytý --" 21.03.2009 20:05
Výkon motoru
Uvažuji o i30 1,6 CVVT. Nemám jasno ve výkonu a kroutícím momentu motoru. Hyundai uvádí 90 kW a 154 Nm, jinde zase 93 kW a 157 Nm. Vím, že se jedná o nepodstatné rozdíly, ale zajímalo by mne co je pravda.-
"-- skrytý --" 22.03.2009 13:36
« Re: Výkon motoru
Ja mam v technicaku napisane konkretne toto
Vykon 92,7kW /6300ot
krut. moment v technicaku nemam. Takze to co mam uvedene v profile je to co som nasiel na vacsine stranok s technickymi udajmi k tomuto motoru. Ale tam maju vsetky tie motory vykon 90kW.
Jedine na ceskom hyundai maju 157Nm a 93 kW. A nasiel som podobne udaje aj u slovenskej kie. Ale ta som nasiel dokonca udaj o 156Nm.
S urcitostou viem iba povedat ze sa robia dve vykonove verzie nepatrne odlisne. Z toho teda vychadzaju tvoje udaje o 90 a 93 kW. Co sa tyka krutiaceho momentu zjavne to zavisi od predchadzajucich vykonovych udajov.
Ale podla mna aj tak pokial s tym nepojdes na brzdu tak nikdy nebudes mat istotu ze aky vykonny motor mas vlastne v aute.
-
-
"-- skrytý --" 26.03.2009 22:06
Přepínání tlumená/dálková
Mám ještě jeden drobný dotaz. Jak probíhá přepínání světel (potkávací/dálková)? Je to stejné jako u europských aut, nebo je to "Korea". Sice jsem byl i30 projíždět, ale tohoto jsem si nevšiml. Docela mi vadí to neustálé "páčka k sobě, páčka od sebe", náhodně pak přepínám při pouštění blinkrů, jsem zvyklý na přepínač :-). -
"-- skrytý --" 28.04.2009 20:00
Otáčky motoru 1.6 CVVT
Má 1.6 CVVT stejnou převodovku jako 1.4 CVVT? Mám pocit, že mi moje i30 nějak moc točí. Na trojku při 60 km/h to je 3000 ot./min a při 120 km/h to je cca 4000 ot./min na pětku, což snad nemá ani ta 1.4ka. Jedině si říkám, že by ukazoval špatně tachometr nebo otáčkoměr. Nehrozí ve fabrice záměna převodovky? Přece jen ty motory se liší akorát zdvihem, jinak jsou identické.-
hruodolf 28.04.2009 20:07
« Re: Otáčky motoru 1.6 CVVT
Pokud budu předpokládat, že v Cee´du a i30 jsou pro shodné motory shodné převodovky, tak je převodovka pro 1,4 a 1,6 různá, viz. technická data cee´du na www.kiamotors.cz
edit: nelze sem dát odkaz na pdf :-(
edit2: 1,4 má na 5 při 100 km/h cca. 3000min-1, při 130 km/h cca. 3750min-1 a necelých 6000min-1 při 195 km/h ;-) (vše tachometrové rychlosti - reálné jsou o 6-8 km/h nižší) -
"-- skrytý --" 28.04.2009 20:28
« Re: Otáčky motoru 1.6 CVVT
Díky za odkaz. Od trojky to má stejné poměry, ale nevím co je stálý převodový poměr.-
"-- skrytý --" 29.04.2009 11:06
« Re: Re: Otáčky motoru 1.6 CVVT
Hruodolf ma pravdu. Su tam dve rozdielne prevodovky.
A co sa tyka toho staleho prevodoveho pomeru tak tu je to nazorne vysvetlene. Len je to v anglictine.
Final drive - calculating speed from gearbox ratios. It's important to note that in almost all vehicles there is also a final reduction gear. This is also called a final drive or a rear- or front-axle gear reduction and it's done in the differential with a small pinion gear and a large ring gear (see the section on differentials lower down the page). In the Subaru example above, it is 4.444:1. This is the final reduction from the output shaft of the gearbox to the driveshafts coming out of the differential to the wheels. So using the example above, in 5th gear, at 3000rpm, the gearbox output shaft spins at 4065rpm. This goes through a 4.444:1 reduction in the differential to give a wheel driveshaft rotation of 914rpm. For a Subaru, assume a wheel and tyre combo of 205/55R16 giving a circumference of 1.985m or 6.512ft. Each minute, the wheel spins 914 times meaning it moves the car (914 x 6.512ft) = 5951ft along the ground, or 1.127 miles. In an hour, that's (60minutes x 1.127miles) = 67.62. In other words, knowing the gearbox ratios and tyre sizes, you can figure out that at 3000rpm, this car will be doing 67mph in 5th gear.
Myslim ze je to velmi vystizne napisane.
-
-
-
"-- skrytý --" 23.05.2009 00:21
Špatná zkušenost s prodejcem.
Zajímavou špatnou zkušenost mám od VEROLD Strakonice. Připravené auto k předání klientu bylo bez technického průkazu a jednání prodejce bylo přímo otřesné. Se zákazníkem bylo zvýšeným hlasem jednáno jako s někým kdo prodejce svými požadavky a připomínkami obtěžuje 8-s 8-s :-( . Tohle bych v době automobilové krize opravdu nečekal. Já osobně bych se takovému prodejci asi raději vyhnul velkým obloukem. Pokud se prodejci Hyundai chovají takto tak bych snad i uvažoval o jiné značce a to se mi i30 moc a moc líbí.
P.S. Vedoucí autosalonu pro jistotu není k zastižení a nikdo jej v ten den nezastupuje.