Hyundai i30 (2008)
24.6.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "zello". Nový Hyundai i30 má zaútočiť na zákazníkov ktorý pomýšľajú nad kúpou auta segmentu C. Ako sa…
Hyundai i30 (zello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 23.05.09 00:21
« Špatná zkušenost s prodejcem.
Zajímavou špatnou zkušenost mám od VEROLD Strakonice. Připravené auto k předání klientu bylo bez technického průkazu a jednání prodejce bylo přímo otřesné. Se zákazníkem bylo zvýšeným hlasem jednáno jako s někým kdo prodejce svými požadavky a připomínkami obtěžuje 8-s 8-s :-( . Tohle bych v době automobilové krize opravdu nečekal. Já osobně bych se takovému prodejci asi raději vyhnul velkým obloukem. Pokud se prodejci Hyundai chovají takto tak bych snad i uvažoval o jiné značce a to se mi i30 moc a moc líbí.
P.S. Vedoucí autosalonu pro jistotu není k zastižení a nikdo jej v ten den nezastupuje. -
"-- skrytý --" 29.04.09 11:06
« Re: Re: Otáčky motoru 1.6 CVVT
Hruodolf ma pravdu. Su tam dve rozdielne prevodovky.
A co sa tyka toho staleho prevodoveho pomeru tak tu je to nazorne vysvetlene. Len je to v anglictine.
Final drive - calculating speed from gearbox ratios. It's important to note that in almost all vehicles there is also a final reduction gear. This is also called a final drive or a rear- or front-axle gear reduction and it's done in the differential with a small pinion gear and a large ring gear (see the section on differentials lower down the page). In the Subaru example above, it is 4.444:1. This is the final reduction from the output shaft of the gearbox to the driveshafts coming out of the differential to the wheels. So using the example above, in 5th gear, at 3000rpm, the gearbox output shaft spins at 4065rpm. This goes through a 4.444:1 reduction in the differential to give a wheel driveshaft rotation of 914rpm. For a Subaru, assume a wheel and tyre combo of 205/55R16 giving a circumference of 1.985m or 6.512ft. Each minute, the wheel spins 914 times meaning it moves the car (914 x 6.512ft) = 5951ft along the ground, or 1.127 miles. In an hour, that's (60minutes x 1.127miles) = 67.62. In other words, knowing the gearbox ratios and tyre sizes, you can figure out that at 3000rpm, this car will be doing 67mph in 5th gear.
Myslim ze je to velmi vystizne napisane.
-
hruodolf 28.04.09 20:07
« Re: Otáčky motoru 1.6 CVVT
Pokud budu předpokládat, že v Cee´du a i30 jsou pro shodné motory shodné převodovky, tak je převodovka pro 1,4 a 1,6 různá, viz. technická data cee´du na www.kiamotors.cz
edit: nelze sem dát odkaz na pdf :-(
edit2: 1,4 má na 5 při 100 km/h cca. 3000min-1, při 130 km/h cca. 3750min-1 a necelých 6000min-1 při 195 km/h ;-) (vše tachometrové rychlosti - reálné jsou o 6-8 km/h nižší) -
"-- skrytý --" 28.04.09 20:00
« Otáčky motoru 1.6 CVVT
Má 1.6 CVVT stejnou převodovku jako 1.4 CVVT? Mám pocit, že mi moje i30 nějak moc točí. Na trojku při 60 km/h to je 3000 ot./min a při 120 km/h to je cca 4000 ot./min na pětku, což snad nemá ani ta 1.4ka. Jedině si říkám, že by ukazoval špatně tachometr nebo otáčkoměr. Nehrozí ve fabrice záměna převodovky? Přece jen ty motory se liší akorát zdvihem, jinak jsou identické. -
escorpion 09.04.09 20:36
« Re: Re: Re: i30
Ahoj Zello, vyskúšal som cestu po dialnici a spotreba bola okolo 7,5 l/100km. Po zapnutí klimatizácie som musel viac šľapať na plynový pedál, bolo citíť, že auto ide na hrane a zrýchľovanie mu trvá o niečo viac ako obvykle. Nie, žeby strácalo, ale predbiehanie na okreskách som si musel rozmyslieť. Keď som chcel predísť nejaké auto ( bol som plne naložený ), radšej som vypol klímu, aby auto malo odpich. Na bežnú jazdu stačí 1.4, ale nebol by som proti 1.6. Výkon a krútiaci moment sa musí prejaviť. Pri kúpe auta som bol limitovaný investíciou, keby som na to mal, tak beriem 1,6 85 kW CRDi. Možno aj CW ...
Ale som spokojný aj s 1.4-kou. Na moju jazdu to postačuje, dialnicu využívam asi 3-krát do roka.
Prajem príjemné prežitie Veľkonočných sviatkov. Všetko dobreé, ahoj. -
"-- skrytý --" 26.03.09 22:06
« Přepínání tlumená/dálková
Mám ještě jeden drobný dotaz. Jak probíhá přepínání světel (potkávací/dálková)? Je to stejné jako u europských aut, nebo je to "Korea". Sice jsem byl i30 projíždět, ale tohoto jsem si nevšiml. Docela mi vadí to neustálé "páčka k sobě, páčka od sebe", náhodně pak přepínám při pouštění blinkrů, jsem zvyklý na přepínač :-). -
"-- skrytý --" 22.03.09 13:36
« Re: Výkon motoru
Ja mam v technicaku napisane konkretne toto
Vykon 92,7kW /6300ot
krut. moment v technicaku nemam. Takze to co mam uvedene v profile je to co som nasiel na vacsine stranok s technickymi udajmi k tomuto motoru. Ale tam maju vsetky tie motory vykon 90kW.
Jedine na ceskom hyundai maju 157Nm a 93 kW. A nasiel som podobne udaje aj u slovenskej kie. Ale ta som nasiel dokonca udaj o 156Nm.
S urcitostou viem iba povedat ze sa robia dve vykonove verzie nepatrne odlisne. Z toho teda vychadzaju tvoje udaje o 90 a 93 kW. Co sa tyka krutiaceho momentu zjavne to zavisi od predchadzajucich vykonovych udajov.
Ale podla mna aj tak pokial s tym nepojdes na brzdu tak nikdy nebudes mat istotu ze aky vykonny motor mas vlastne v aute.
-
"-- skrytý --" 11.12.08 10:37
« Re: Podvozok
coky uz som prezul. z letnych 16 palcovych elektronov som presiel na zimne 15 palcove plechy. A ak Ti mam povedat pravdu neviem ci nastal nejaky posun k lepsiemu tym ze som dal mensie disky. Prave naopak. pri prejazde nerovnosti ako su mostne spoje a kadejake platanice na ceste cez celu sirku vozovky mam pocit ako by to s tymi 15-kami bolo tvrdsie. Ale zrejme to dost zalezi aj na pneumatikach. Takze v globalepre mna ziadny rozdiel ci mam 15 aebo 16 palcov -
coky69 10.12.08 14:03
« Podvozok
Zello, mám i30 1,6 už rok. S recenziou súhlasím do bodky. Chcem sa ťa spýtať, čí si už dával zimné gumy a či sú to 15-tky. Plánujem kúpiť elektróny 16-tky, momentálne mám plechy 15-tky. Ide mi o to, či vieš porovnať komfort pruženia (hlavne zvukový) pri 15 a 16, lebo ten zle odhlučnený podvozok je hádam jediná vec, ktorá ma na aute štve. -
escorpion 12.10.08 05:43
« Re: i30
Nevravím, že netreba autu naložiť. Urobiť si občas radosť. Minule som sa najájal na dialnicu a zrýchľoval som až za hranicu 6000 ot. V druhom sa vedľa mňa statočne držala toyota avensis D-4D do rýchlsto cca 150 km/hod., ale potom som už nezrýchľoval tam ma predbehla.
Ako som prebral i30, tak na druhý deň som absolvoval s úplne novým autom, ktoré malo najazdených iba 50 km, trasu z Bratislavy do košíc. Keďže bolo v zábahu, tak som sa podľa toho správal. Na dialnici do Trnavy, potom na R1 do Nitry a tiež pr Novej Bani som išiel 100-100 km/h. Počas celej cesty som motor netočil viac ako 4000 ot. Spotreba počas trasy bola 5,3 litrov.
Tu nejde o šetrení paliva, ale o to, že sa dá s týmto motorov jazdiť ako deklaruje výrobca - 6,1 litrov. Na nemeckej dialnici ak ide niekto stále 160-180 km/h, tak priemer aj za 9.