Recenze

10 Majitel

Hyundai Tucson

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Tucson, foto 1 Hyundai Tucson, foto 2 Hyundai Tucson, foto 3 Hyundai Tucson, foto 4 Hyundai Tucson, foto 5 Hyundai Tucson, foto 6 Hyundai Tucson, foto 7 Hyundai Tucson, foto 8
Hyundai Tucson, foto 9 Hyundai Tucson, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta hrošík Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1975 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 325 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ToKra".

Hyundai Tucson je model uvedený na trh v roce 2004. Byl vytvořen jako bratr o něco většího SUV Santa-Fe. Do Náší rodiny se dostal v září roku 2006.

EXTERIÉR:
Automobil působí svalnatým dojmem až neohrabaností ale je to jen převlek pro zastrašení ostatních. Tucson se tváří větší hlavně díky námi vybrané zlaté metalíze výrobcem nazvané M Bright Copper (W6), která je kombinována s černým oplastováním. Plasty nejsou jenom tak holé jak je známo z dřívejška u jiných automobilů, ale je ošetřen lakem s barvou pro dlouhověkost, takže se nestane, že ponějakém roce plast vybledne. V této výbavě byl vůz standartně vybaven podélnýmí střešními nosiči. zadní okna jsou výrobcem zatmavena přímo ve skle a ne nalepovací fólií jak je tomu u jiných automobilek.

INTERIÉR:
Tocson je v plné výbavě kromě střešního okna. Sedadla jsou čalouněna do pravé kůže s perforací na středovém dílu, takže se nepotí záda ani zadek. Na všech sedadlech je dostatek místa jak pro kolena tak pro hlavu. Na zadní lavici je dostatek prostoru pro tři cestující. Uprostřed zadní lavice je integrována loketní opěra s držáky nápojů. Opěradlo zadní lavice lze slonově nastavovat v několika sklonech. Kůží potažený volant je velice příjemný na omak. Klimatizace je automatická s digitálním ovládáním. Podsvětlení přístrojů je zelené s možností regulace intenzity takže neoslňnuje při dlouhé noční jízdě. Koberec v interiéru je sice s vysokým chlupem ovšem výborně se vysává a udržuje čistý. Zavazadlový prostor má objem 325 l což není mnoho ovše nákladová hrana je nízká a pod podlážkou kufru je plnohodnotná rezerva ke které se vejde veškerá povinná výbava vozidla a nejaké drobnosti pro údržbu vozu. Zavazadlový prostor lze jednoduše sklopit jedinnou páčkou do absolutně rovné plochy která se zvětší na 805 l. Přednímu sedadlu lze jednoduše sklopit zádová opětka, která lze použít jako stoleček nebo pro převoz ldouhých předmětů uvnitř vozu (lyže apod.). U pátých dveří lze samostatně otevírat okno.

TECNICKÉ ÚDAJE:
Tucson je osazen zážehovým řadovým čtyřválcem s vicebodovým vstřikováním o objemu 1975 cm3 se čtyřmi ventily na válec. Výkon je 104 kW při 6000 ot./min. což je 141 koní. Maximální točivý moment je 184 Nm při 4500 ot./min. kompresní poměr 10:1 Objem palivové nádržě je 58 litrů. Převodovka je manuální s pěti stupni. Maximální rychlost 174 Km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 11,7 s. Délka vozu je 4325 mm šířka 1830 mm, výška 1730 a rozvor 2630mm. Auto je vybaveno tempomatem s velice jednoduchým ovládáním, které je výborně po ruce.

BEZPEČNOST:
Auto je vybaveno stabilizačnív systémem ESP a brzdovým asistentem ABS s kotoučovými brzdami na všech kolech. Výhřívaným předním sklem pod stěrači amlhovými světly pro dobrou viditelnost. Tucson přichází plně vybaven z hlediska pasivní bezpečnosti. Přední nízkotlaké airbagy, boční a okenní vzduchové vaky slouží pro maximální ochranu při nehodě. Navíc přední airbagy a předpínače bezpečnostních pásů pracují společně. Tím se zabraňuje zranění od pásů. Je také vybaven stálým automatickým pohonem všech kol 4WD, kdy je možno tlačítkem na palubní desce aktivovat trvalý pohon všech kol ovšem jen do rychlosti 30Km/h, kdy se systém samočinně přepne do automatického módu.

Silné stránky

Prostorný, pohodlný, bezpečný vůz s výkonným motorem, který si s dvoutunovým autem dobře poradí. Výborný výhled z vozu díky vyššímu posezu.

Slabé stránky

Za svůj výkon si nechá zaplatit vyšší spotřebou. Průměrná spotřeba dle palubního počítače se pohybuje okolo 11l/100km na výrobcem uváděnou 8,2l/100km se nedá dostat. S konzultací s ostatními majiteli na fórech je tento motor opravdu žrout. Hůře se s ním parkuje na cestaři vyráběnými menšími a menšími parkovacími místy. Nelíbí se mi zapínání světlometů na páčce blinkrů, protože se mi pri odbočování podařilo světla nekolikrát omylem vypnout. Taky palubní počítač by mohl mít více funkcí, to by se hyundai mohl učit od škodovky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné poruchy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz byl zakoupen u prodejce Hyundai Opava (www.reprecar.cz) kde nás vzorně obsloužili a splnili nám každé přání.

 

Novinky v recenzi

9.12.2007 00:00

Tak se nám do Tucsona pustili hlodavci. Ožrali kus zvukové izolace na přepážce motoru. V servisu řekli, že oprava by stála 6400 bez práce. Taky jsem se dozvěděl, že auta značky Hyundai této havěti abnormálně chutná. Naštěstí na ně existuje odpuzovací sprej tak to snad pomůže ale musí se po třech měsících opakovat.

9.12.2007 00:00

Tak jsem onehda řešil kam zajet na první servisní prohlídku. Zjistil jsem, že první servisní prohlídka na Tucsona se pohybuje v rozmezí od 5500 až 9000 korun. Takže se vyplatí si obtelefonovat servisy a zjistit nejvýhodnější cenu v okolí.


Přidat názorDiskuse: Hyundai Tucson

Další vozy Hyundai Tucson



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím opravdu spolehlivé auto, bez poruch.

praktičnost
9

Torošku hůř se s ním parkuje na malých parkovištích. Jinak jízda na delší trasy jedna báseň.

prostornost
10

Místa je dost na všech místech :-)jen mohl být vetší zavazadelník, ovšem má jednoduše sklopné sedačky.

jízdní vlastnosti
8

Projde lehčím terénem, kdejaká díra vás nerozhodí. Trochu více se naklání v zatáčkách díky měkčímu pérování.

jízdní komfort
10

jízdní komfort je dobrý díky měkčímu naladění. Přední sedadla jsou pohodlná ale neuškodilo by jim lepší boční vedení. U řidičova sedadla lze nastavovat i výztuhu na zádech. Na zadních sedadlech je místa dost ve všech směrech, lze nastavovat i sklon opěrad

provozní náklady
6

Má trošku vyšší spotřebu. takže se do něj lije pořád jenom benzín. Asi se vyplatí investovat do dieselu u tohoto modelu.

náhradní díly
0

tatím jsme žádné nepotřebovali, a snad ani potřebovat nebudem.

výkon motoru
10

tento motor opravdu stačí. S autem umí docela zahýbat ale nechá si to zaplatit.

spotřeba
7

Při srovnání s údaji od výrobce a palubním počítačem je to žrout. Některým majitelům jejich Tucsoníci žerou i o 4l/100km více než podle výrobce. A to není ojediněl případ.

hlučnost motoru
10

Přede jako koťátko.

kvalita sedadel
9

Dobrá. Již jsem se zmínil v sekci jízdní komfort.

brzdy
9

brzdí hezky však má taky všude kotouče.

zavazadlový prostor
5

Zavazadlový prostor je trochu menší, ale na úkor velikosti interiéru. Lze jej zvětšit velice jednoduchým jedním pohybem slkopením sedadel. Přičemž vznikne zcela rovná plocha. Přední sedadlo spolujezdce lze taky sklopit a lze převážet velmi dlouhé předměty






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…