Recenze

8 Majitel

Honda Prelude Honda Prelude 2.2 VTEC

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Prelude, foto 1 Honda Prelude, foto 2 Honda Prelude, foto 3 Honda Prelude, foto 4 Honda Prelude, foto 5 Honda Prelude, foto 6 Honda Prelude, foto 7 Honda Prelude, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Prelude Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2157 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 216 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 239 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cyborg".

Poslední face-liftovaná verze 4. generace Hondy Prelude s motorem H22A2, systémem 4WS a digitální palubovkou.
Když jsem auto vybíral, požadavek zněl: koupé, s co největším výkonem, rozumným obsahem, přijatelnou spotřebou, hlavně charisma a co nejmíň praktický :)
Rozhodoval jsem se nakonec mezi čtvrtou a pátou generací Hondy Prelude.

Po usednutí do interiéru do čtvrté generace bylo rozhodnuto :)
Sedíte opravdu nízko nad zemí (přitom je z auta dobrý výhled) digitální palubovka ala StarTrek a sedačky Recaro výroba pro Hondu mě prostě uchvátila. Takhle originální interiér prostě žádná jiná kára nemá. Buď se hned zamilujete nebo se vám to nikdy líbit nebude.
Interiér je poměrně pohodlný a útulný má to měkčené plasty, kožený origo volant.
Slušný sedačky (ale váží obě skoro 50kg, takže půjdou do světa ;) a boční vedení by na můj vkus mohlo být ještě krapek lepší.
Preludka je pro dva, vzadu se dá převézt i dva dospělé lidi, ale patřičně si to užijí :)
Nabízí 2 airbagy, 6 reproduktorů, elektrické zrcátka, klimu, i nějaké ty odkládací schránky tam jsou... prostě vše jak má být.
Kufr je podle mě na kupé slušně velký, s dírou na lyže. Pro dva úplně dostačující a zbytek dáte v nehorším na zadní sedačky :)

Co se týče jízdních vlastností...
Ač se to nezdá je to poměrně velký auto s hmotností kolem 1350kg.
Takže se svou váhou a velikostí se hodí spíše do kategorie "mini GT" nebo jak to nazvat než nějaké závodničky. Pokud chcete něco na sprinty a závodění volil bych určitě jinak.

V zatáčkách poměrně velkou váhu dohání skrze 4WS což je kapitola sama o sobě. Ve zkratce řiditelná zadní náprava +/- 6º , co se do určíte rychlosti (tipuju 50km/h) točí do protisměru předních kol. Od rychlosti vyší po směru.Ač narazíte na pomluvy o problémech s poruchami atd...není to pravda. Jednou ročně geometrie a konec.

V kombinaci s mírně předimenzovaným obutím 17" kola a gumy 215/40 a nechutně tvrdým podvozkem D2 racing se auto stává motokárou.
U tlumičů jde nastavit tvrdost ve 36 krocích a v docela velkém rozpětí i výška. Ovšem příště zvolím jinak (nejspíš TEIN) - i na nejměkčí nastavení je tohle fakt sado.

Je neskutečný co s Preludkou na kvalitní silnici můžete dělat. Zatáčky můžete projíždět bokem jak se zadokolkou a řídit plynem...prostě nádhera, limity signalizuje většinou přitelkyně ječením :))
I po překročení limitu, je Preludka neutrální spíše má tendence být mírně přetáčivá a můžete ji poměrně v klidu uvést do směru či stopy jakou požadujete..stačí ubrat plyn a korigovat volantem atd... Žádné ustřelení či nedotáčivost, prostě se pomalu sunete po tečně ven ze zatáčky...

Auto jede jak po kolejích, nekroutí se, je neuvěřitelně komunikativní...v každé chvíli víte přesně co se děje po čem jedete atd...
Bohužel evropský model nemá LSD(samosvorný diferenciál) takže to hrabe víc než by mělo...rozhodně to chce upgrade ;o)

Motor:
186 ihahá, nějakých 216 krouťák, VTEC - variabilní časování ventilů, točit se nechá do 7,5k otáček. Do 1.900 otáčk bída, od 2,5-5.000 docela svižná jízda a od 5.000 - po sepnutí na ostrou vačku začíná zábava :)
Motor je podlě mě docela dostačující, stovku tam máte něco přes 7sec. A dá se s ním jezdit za 8lit. když se hodně snažíte. Ale většinou to nevydržím.
Ve 140km/h tam máte cca 4.000 otáček, takže jezdit rychle po dálnici poznáte na peněžence.

Technické Parametry:
Motor: H22A2
obsah: 2157cm
výkon: 136kW
krouťák: 216Nm
DOHC 4 ventily na válec
kompresní poměr: 10:1
palivo: 95 a lepší ;)
nádrž: 60lit.
převodovka: manuální 5. rychlostní
brzdy: kotoučové (obě nápravy)

Tovární rozměry:
délka: 4440mm
šířka: 1765mm
výška: 1290mm

Na závěr:
Honda má suprovou fanouškovskou základnu, a člověk si na autě za pomocí skvěle udělaného manuálu, přístupnosti informací a logicky a dobře udělaný konstrukci dokáže udělat dost věcí sám.

Navíc na Honda-Clubu http://www.honda-club.cz/
Je opravdu spousta ochotných lidí vám poradit a pomoci.

Takže: HONDA FOREVER :)

Silné stránky

- podvozek
- interiér
- motor
-

Slabé stránky

- lemy časem reznou, je třeba se o to starat
- brzdy by mohly být krapek lepší.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

poruchy, zatím jen srnka a spotřební drobnosti. Opravdu, nic většího jsem po třech letech neřešil. Jen plánované úpravy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

od soukromé osoby - pohoda

nějaký ten tuzing

Někdo bude nadávat za změny v exteriéru proti sérii, ale mě se to takhle líbí.A zdaleka jsem s úpravami neskončil a pochybuju že někdy skončím :) Co se týče exteriéru, budou to do budoucna už jen drobnosti...jen trošičku výraznější zadní nárazník a prahy. Teď jsou na řadě brzdy, kola a takový menší refresh auta... různý drobnosti co zlobí atd... motor si asi nechám nakonec

Prozatím:
- karbonová kapota Invader
- lízátko
- přední jednodílné lampy Black 2
- D2 Racing tlumiče (Koni sem v Praze na kanálu urval :)
- short shifter
- koncový tlumič výfuku Netami Efex 2
- odlehčený setrvačník
- nějaké to audio
- iridiové svíčky
- rozpěra přední nápravy
...a další drobnosti

 


Další vozy Honda Prelude



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

jen spotřební věcy a pár drobností

praktičnost
5
prostornost
10

pro dva - pohoda

jízdní vlastnosti
8

ty brzdy je třeba doladit a pár koníku navíc

jízdní komfort
7

D2 tlumiče jsou fakt moc tvrdý

provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
7

i přes nový výfuk to bez katalyzátoru prostě trošku hučí no

kvalita sedadel
9
brzdy
8

nic moc, bude třeba je trošku upgradovat

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…