Recenze

9 Majitel

Ford Escort 1.8 16V XR3i Cabrio

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Hellride:D, Modrý sršeň:D Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 96 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "drazic".

K autu jsem se dostal přes kamaráda, kterého jsem měl tu čest poznat na dovolené ve Francii.. Dali jsme se do řeči a padlo slovo o tom, že má escorta v kabriu a jen tak nadhodil, jestli bych o něj neměl zájem. Coby student jsem byl bez peněz, nicméně rozhodl jsem se, že se pojedu na auto podívat. Jakmile jsem jej viděl, navíc se staženou střechou, v modré metalíze a na krásných 15" elektronech, byť jsem si to nechtěl hned přiznat, bylo vše jasné:) Auto jsem si půjčil na víkend, že s ním trocha pojezdím a dám vědět..

Jedná se o model Ford Escort Cabrio XR3i s motorem 1,8 16V o výkonu 96 kW/130 hp. Motor měl neskutečný zátah a samotné auto kouzlo. Mělo pár vad na kráse (v ohybu roztrhlou střechu, teklo servo, atd..), ale to jako každý, kdo se do auta zblázní, neřeší:) Samo, že se už původnímu majiteli nevrátil a já začal svou dlouhou cestu radosti a neustálého opravování tohoto krasavce..

Asi týden jsem s ním lítal, užíval si tu jízdu a kroutící moment, a nastala kontrola u známého v servise. Měl jsem prasklé manžety a přední tlumiče + kulové čepy taky moc života nevykazovaly. Pneumatiky to samé, a jelikož jsem musel s autem na technickou, muselo se vše vyměnit. Díky tlumičům a kulovým čepům se notně zlepšila stabilita vozu a řízení. Jak to u staršího auta bývá, následovala v průběhu tří let, co toto auto mám, pěkná řádka oprav.

Další štací byla střecha, se kterou se bohužel nedalo jezdit v dešti, jelikož zatékalo do karoserie. Po domluvě s čalouníkem jsem k němu na týden odstavil auto a ten dal vše do pořádku. Auto bylo v jakž takž slušném stavu a vydržel jsem s ním jezdit asi rok. Poté se ozvaly zadní tlumiče. Auto neskutečně plavalo a zadek si dělal co chtěl. Koupily se tedy nové, namontovaly a auto najednou sedělo jak přibité. Nicméně při autě na zvedáku jsem byl upozorněn na hnijící výfuk, který vydrží max do švestek.

U výfuku jsem měnil středový a koncový díl. Auto rázem začalo "mluvit" o poznání tišeji a spotřeba se taky snížila. Opět jsem s autem jezdil nějakou chvíli a loni si nechal spravit puchýře na dveřích a vyhnilý zadní blatník. Nechal jsem umýt motor (rázem začalo fungovat čidlo teploty:)), přestříkat levé dveře, zadní blatník, utěsnit servo, vyměnit olej, filtry a mohlo se dál lítat.

Následně odešla vodní pumpa, a jak to tak bývá, měnilo se vše, pumpa a rozvody, takže příjemný vánoční dárek:) Na jaře mi kamion dal další záminku na vložení peněz do auta, a to v podobě prasklého čelního vyhřívaného skla, které nové stálo cca 6 tisíc, tudíž jsem sáhl po nevyhřívaném, které bylo o dost levnější. Samozřejmostí investice byly také gumy a provozní kapaliny. Jako poslední se na autě měnily kulové čepy a těsnící gumy u stabilizátorů.

Myslím, že jsem zde vyjmenoval snad všechno, co jsem na autě opravoval.

O prázdninách proběhla repase zadních brzd, ruční i kotoučových, takže je to paráda.

Auto mě baví, tak snad ještě vydrží nějakou dobu a bude mi dělat radost:)

Silné stránky

Určitě je to vzhled auta. Je staršího data ražení, ale když se umyje, vyleští a sundá se střecha, pořád dokáže oslnit a lidi se za ním otáčejí. Po motorové stránce si na něj taky nemůžu stěžovat, motor má najeto skoro 200 tisíc a krom rozvodů jsem na něm nemusel, musím zaklepat, měnit nic. Šlape jako hodinky a snažím se mu nevyvracet tento stav, tudíž jízda s ním je poklidná. Ovšem sem tam se stane, že člověk dostane chuť vymáčknout z něj co se v něm ukrývá, a jak říká můj táta, je třeba raz za čas vyčistit ty ventily od sazí a dalšího bordelu:D

Slabé stránky

Slabou stránkou je věk auta, kdy už nelze očekávat nic jiného, než že auto půjde pomalu do kytek, čemuž se snažím (úspěšně) zabránit. Spotřeba už takový děs není. Z 10 litrů na 100 km jsem ji časem (a novým výfukem + rozvody) stáhl na v průměru 8-8,5 litrů benzínu. Je to holt 1.8 16V a ten si už něco vezme. Navíc má krásný zvuk a pocit síly pod plynovým pedálem dokázal už nejednou strhnout k ostřejší jízdě. Obouvám jej na 195/50 R15 pneumatiky, které v zatáčkách skvěle sedí, tudíž ostřejší jízda a vyšší spotřeba paliva je někdy na každodenním programu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se dá, opravuju si sám, baví mě auto rozebírat, hrabat se v motoru a mám dobrý pocit, když se mi povede něco samostatně spravit. Nicméně na stěžejní věci mám dva kamarády, Martina a Martina, z nichž jeden dělá automechanika a druhý je karosář. Martinovi a Martinovi tudíž patří můj velký neskonalý dík při neustálých opravách mého klenotu:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil od kamaráda, prodej proběhl bez sebemenších problémů. Dokonce i s penězi počkal, než jsem je posbíral:), auto ochotně zapůjčil na víkend a už jej nikdy neviděl (obrazně):D Jsme v kontaktu a je na něm vidět, že mu auto chybí, nicméně muselo ustoupit něčemu většímu díky navýšení počtu členů rodiny:)

Tuning

Tuning neplánuji, maximálně jsem přemýšlel o original ford křídle s brzdovým světlem na víko kufru, jako decentní záležitost a výhodu ve třetím brzdovém světle.

Bude-li Vás něco zajímat, kontaktujte mne, rád se o své zkušenosti a další zajímavosti auta podělím.

Snad se vám bude líbit, fotogalerii budu průběžně rozšiřovat.

 


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Na svůj věk na mne působí celkem spolehlivě, na vady se musí nahlížet s ohledem na věk. Jsem fanda, takže i spolehlivost je tolerována.

praktičnost
6

V autě jezdím sám nebo s přítelkyní, tudíž na praktičnost v podobě obsahu kufru atp. moc nehledím.

prostornost
6

Dá se, když se shodí střecha, je prostor vzhůru neomezený:D

jízdní vlastnosti
9

Jezdit s ním je opravdová radost. Auto sedí, je ale třeba dávat pozor na koleje na silnici, jak do nich auto vjede, kopíruje je.

jízdní komfort
8

Nízké gumy, tvrdší pružení a karoserie udělaly své, nicméně pro mě je jízda požitek a komfort, který auto dává, k němu prostě patří. Jezdící gauč nečekejte.

provozní náklady
8

Nižší spotřeba a nemám si na co stěžovat:)

náhradní díly
9

Skvělá dostupnost + přívětivé ceny, nic předraženého.

výkon motoru
8

Příjemný plynulý zátah. Ještě spravit váhu vzduchu a pojede to ještě líp:)

spotřeba
7

8,5 litrů v průměru, s lehkou nohou. Při prudší jízdě spotřeba plynule roste. Ale co si budeme nalhávat, tohle auto nebylo na spotřebu stavěné, je to sporťák.

hlučnost motoru
8

Díky výfuku hlučnost ustala, na neutrál motor spokojeně ševelí kolem 750ti otáček.

kvalita sedadel
10

Anatomické sportovní skořepiny, nemám si nač stěžovat, nejlepší sedadla, v jakých jsem v autě seděl.

brzdy
10

4x kotouče, ABS, skvělé jízdní a brzdové vlastnosti.

zavazadlový prostor
8

Moc neřeším:)






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil klíčovou penaltu

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil…

Omonia Nikósie s českými fotbalisty Janem Lecjaksem a Michaelem Lüftnerem v sestavě prohrála v úvodním utkání 4.…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…