Recenze

10 Majitel

Mazda 323

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323, foto 1 Mazda 323, foto 2 Mazda 323, foto 3 Mazda 323, foto 4 Mazda 323, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta GTX Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:187000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1836 výkon [kW]: 122 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Zack".

Tento vůz v podstatě zapříčinil mou náklonnost k vozům značky Mazda. Bohužel už šla z domu, ale vzpomínky zůstávají, tak sem několik slov o mojí první autolásce napíšu.

Motor a projev:
To, že je to řadový zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem možná zní trošku zajímavě. Když se pak 1836 ccm ve válcích začalo plnit směsí vzduchu a benzínu a za pomoci svíček tato směs vybuchovala, znělo to mnohem zajímavěji. Jsem do Mazdičky zamilovaný doteď, takže nemůžu zaručit úplnou objektivitu, každopádně její zvuk je pro mě ve čtyřválcové třídě na samotné špici. Ne, že by snad ohrožovala ušní bubínky kolemjdoucích, ale naladění zvuku se soudruhům z Japonska rozhodně povedlo. A jak to vypadalo po rozjetí? Do 2000 otáček se nic moc nedělo, ale tam se přeci nejezdí. No a potom, se okolo 2500 otáček začalo do práce zapojovat turbo a já sem byl na sedadle spolujezdce vysmátý jako beruška, která je teda naprosto opojená dravým zvukem a brutálním tlakem sedadla do zad. Nádhera.Celé představení vyvrcholilo v 5500 otáčkách, kdy se u práce potkalo všech 166 trénovaných kobyl.

Jízda:
O přenesení síly motoru na vozovku se starala všechna čtyři kola. Díky tomu na asfaltovém podkladu prostě nebylo možné při rozjezdu zahrabat. A jestli objem nenahradí turbo, pohon 4x4 je v tom případě tuplem nenahraditelný. Na sněhu dá řidiči jistotu kontroly nad vozidlem a když je chuť, můžete se i hezky vyblbnout. S předohrabem prostě nezažijete chvíle, kdy se celé auto třese, jak všechna kola odhazují podklad.
Výborné byly také nechápavé pohledy okolních řidičů, když jsme je s tímto žihadlem předjížděli. Naprostá většina lidí by o tomto autě řekla, že to je normální staré auto, možná dobře udržované.
Jednou s vozem otec absolvoval hobby sprint na 200 metrů a vyhrál. Většina aut začala na startu hrabat, tudíž byl efekt hlavně zvukový, ale Mazda se slovy jednoho diváka “zvedla a valila jako prase”.:) Jela nenápadně a v cíli měla čas 9,519.

Silné stránky

Motor; jízda; hravost, na sněhu ještě umocněna, na vyřádění naprosto ideální auto; spotřeba při klidné jízdě; zvuk; prostě byla celá silná:-)

Slabé stránky

spotřeba při razantní jízdě; zavazadlový prostor; místo vzadu, ale hlavně fakt, že už se v ní nemůzu povozit:(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

výborné, staral se o ni soukromý automechanik

Jo tuning?

V době, kdy jsme ji měli jsem ještě docela tuningu fandil, ale časem jsem od toho začal upouštět a teď se mi líbí z tuningových kousků už máloco. Nicméně by Mazdičce možná prospěla větší kola, třeba 15ti palcová, ale když si ji prohlédnu, musím uznat, že vypadala i na těch čtrnáctkách impozantně...

 


Další vozy Mazda 323



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to přeci Mazda a ta jen tak nenechá ve "štychu".

praktičnost
4

Kufr byl malý, ale koho to u takového vozítka zajímá..:-)

prostornost
7

vpředu se sedělo královsky. Jednoznačně orientované na řidiče a spolujezdce.

jízdní vlastnosti
10

bez komentáře

jízdní komfort
3

poměrně dost "prkno".

provozní náklady
8

Kromě benzinu a takových těch běžných oprav nebylo potřeba ji sponzorovat.

náhradní díly
7
výkon motoru
10

Ač se to tabulkově nezdá, Mazdička jela jako drak. 122kW není nijak moc, ale při hmotnosti auta byla akcelerace více než dostatečná a byla schopna předjet o mnoho výkonnější vozy

spotřeba
6

Ale za 8 se dalo jet..Při ostřejší jízdě to bylo víc..O dost.

hlučnost motoru
10

ten zvuk stal za to..

kvalita sedadel
10

Mnoho tuningových aut používá sedadla právě z tohoto modelu. O zadní lavici raději nemluvím..

brzdy
9
zavazadlový prostor
5

Hodně mělké dno, vlivem pohonu a rezervy pod dnem zavazadláku.






Blesk.cz

Dívka (10) v Plzni vypadla z okna: Matka ji držela za ruce, popisují svědci a mluví o vážné nemoci

Dívka (10) v Plzni vypadla z okna: Matka ji držela…

Obrovská tragédie se odehrála ve středu v Plzni. Dívka (10) vypadla z okna a její matka následně skočila za ní.…

Královna zatrhla Meghan plány na zbohatnutí! A s Harrym je vykázala i z paláce

Královna zatrhla Meghan plány na zbohatnutí! A s…

Vévodkyni Meghan (38) zůstaly leda tak oči pro pláč. Královna Alžběta II. (93) si totiž dupla a překazila jí…

 

iSport.cz

Po 13 prohrách skalp Třince. Můj gól? Jako ráno při bagu, smál se Baránek

Po 13 prohrách skalp Třince. Můj gól? Jako ráno při…

Udělali zatím jen malý krůček, ale pro Litvínov to může být velký skok. Na Hlinkově stadionu se zase tleskalo a…

Breite mizí z Liberce. Jak ho po sporu s Hoftychem zlákala Olomouc?

Breite mizí z Liberce. Jak ho po sporu s Hoftychem…

Chtěl zmizet. I Slovan si to přál. Na chvíli se Radim Breite ocitnul dokonce v libereckém béčku, v prvním týmu…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Kupředu s Milionem chvilek pro demokracii, zpátky ni krok

Marek Stoniš: Kupředu s Milionem chvilek pro…

Spolek Milion chvilek pro demo­kracii pro mne znamenal od počátku paradox: spolek plný docela sympatických cílů,…

Hrát Petra Pitharta? Vždyť já jsem celej on, říká „prohnanej bankéř“ Tomáš Jeřábek

Hrát Petra Pitharta? Vždyť já jsem celej on, říká…

Tomáš Jeřábek (45) býval divokost sama, teď drží suchej únor. Předloni se jemu a herečce Halce Třešňákové…