Recenze

L@lek (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 323 1.5i 16V

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323, foto 1 Mazda 323, foto 2 Mazda 323, foto 3 Mazda 323, foto 4 Mazda 323, foto 5 Mazda 323, foto 6 Mazda 323, foto 7 Mazda 323, foto 8
Mazda 323, foto 9 Mazda 323, foto 10 Mazda 323, foto 11 Mazda 323, foto 12 Mazda 323, foto 13 Mazda 323, foto 14 Mazda 323, foto 23 Mazda 323, foto 24 Mazda 323, foto 25 Mazda 323, foto 26 Mazda 323, foto 27 Mazda 323, foto 28 Mazda 323, foto 29 Mazda 323, foto 30 Mazda 323, foto 31 Mazda 323, foto 32 Mazda 323, foto 33 Mazda 323, foto 34 Mazda 323, foto 35 Mazda 323, foto 36 Mazda 323, foto 37 Mazda 323, foto 38 Mazda 323, foto 39 Mazda 323, foto 40 Mazda 323, foto 41 Mazda 323, foto 42 Mazda 323, foto 43 Mazda 323, foto 44 Mazda 323, foto 45 Mazda 323, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1489 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Opět zdravím všechny příznivce AUTO.cz.

Tentokrát chci psát o autu, které jsem koupil před několika měsíci a asi už teď tuším, že recenze nijak obsáhlá nebude, páč mě nenapadá moc věcí, které by stály za to zmínit u 13 let starého auta… V porovnání s vozy, které jsou teď k dostání ničím nějak extra nenadchne ale ani neurazí...

Jak jsem se k Mazdičce dostal…

Původní plán bylo koupit něco levného, spíše menšího, nenáročného na údržbu a provoz a zároveň také, aby se to člověk nebál někde nechat. Zkrátka, když by mu to nějaký blb vorval nebo jinak poškodil, tak aby nebyl tak na*ranej. Původně jsem se porozhlížel po Fiestě/121 nebo Swiftu první generace. Po několikadenním ježdění po bazarech a vysedávání na internetu jsem narazil na tuto, teď už mojí Mazdu 323 a co mi bylo od začátku podezřelé a vlastně dodnes je, za hrozně nízkou cenu a to dokonce po první majitelce. Na svůj věk i v pěkném stavu a to jak zevnitř, tak i zvenku. Jedinou malou pihou na kráse je trochu pomačkaný pravý přední blatník a pravý zadní načatý korozí :-(, který pokud chci, aby z auta něco zbylo, budu muset začít urychleně řešit. Při té příležitosti asi nechám vytáhnout a stříknout i přední. Myslel jsem, že mi to vadit nebude, ale jelikož je auto opravdu moc pěkné, tak mi to vadí docela dost… :-) Mazdička má na svůj rok výroby řekl bych i „docela slušnou“ výbavu:

-2x airbag

-posilovač řízení

-klimatizaci

-ABS

-rádio

-4x repro

-přední i zadní loketní opěrky

-výškově nastavitelné sedadlo řidiče

-nastavitelný volant

-centrální zamykání s DO

-4x poctivé švihadlo :-) (kličky oken)

Usednutí za volant…

Mazdička má i přes své stáří až na táhla ovládání topení a ventilace poměrně moderně vyhlížející interiér. Co mě velmi překvapilo, byl vnitřní prostor a pohodlí. Já se svými skoro 190 cm si za sebe bez problému sednu a nemám problém ani s prostorem nad hlavou ani před koleny, všude je ještě poměrně slušná rezerva. Další příjemné překvapení bylo zjištění, že má nastavitelný volant, sice jen v jedné ose, ale to se asi snaží suplovat zajímavé výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Sedadlo řidiče jako takové jde klasicky zvedat nahoru a dolu anebo s ním lze houpat jako s kolíbkou a v ideální poloze si ho zajistit. Takže pohodlnou pozici za volantem musí nalézt každý. Pohodlí je celkově kupodivu na vysoké úrovni a to hlavně díky sedadlům, která nejsou ani měkká ani tvrdá – prostě akorát. Jedinou výtku bych měl a to, že ve předu není skoro žádné boční vedení a také opěradla by mohla být o pár cm delší. Ergonomicky je vše naprosto v pořádku snad kromě ovládání rádia, které je utopené kdesi u řadicí páky, ale to bylo tenkrát u aut poměrně běžné. Další věcí, která mě překvapila, a u takhle starého auta bych jí nečekal, bylo ticho při jízdě. Motor si jen tak ševelí a do 3000 ot/min o něm nevíte, hluk od kol – do 120 km/h také žádný, aerodynamický hluk začíná dovnitř nepatrně pronikat asi cca od 130 km/h. Výhled z auta je celkově dobrý, protože sloupky jsou v porovnání s novými auty užší. Snad jen zmínit perfektní výhled vzad, kdy člověk přesně vidí, kam couvá a kde mu končí kufr – nízko položená hrana zadního okna.

Jak to vlastně jezdí..???

To bylo překvapení největší. Mazdička má motor 1.5i 16V (65 kW) (134 N.m.), což nejsou hodnoty nijak oslňující, ale autu propůjčují docela slušnou dynamiku a to i při zatížení, asi protože Mazdička moc neváží. Pokud není auto naložené, táhne hezky odspodu, pokud ho člověk zatíží, začne se něco málo dít až tak u 2000 ot/min. Jinak je to klasický japonec umožňující surfovat na vlně točivého momentu… :-) V případě Mazdy přichází největší vlna ve 3000 a pokračuje asi do 5000 ot/min, pak sice táhne taky, ale je cítit, že je to už trochu trápení… Na dálnici se mi zdá ideální cestovní rychlost vzhledem k hluku, spotřebě a stability auta mezi 140 – 150 km/h, kdy točí 4000 ot/min a tuto rychlost je schopna udržet kopec nekopec. Při plném zatížení je akorát na dálnici trochu problém s akcelerací, mezi 100 – 115 km/h je takové hluché místo, pak se až začíná něco dít… :-) Zajímavá je spotřeba, na dálnici žere ve 140 stejně jako ve 120 km/h a to 8 l. Ve městě je spotřeba hodně závislá na stylu jízdy, pohybuje se mezi 6,8 – 8,5 l. Já s ní po městě jezdím nejčastěji za necelých 8 l/100 km. Na okreskách to je jiný kafčo, tam se dá dostat i na 5 l… Řazení bych hodnotil docela dobře, je celkem přesné akorát páka se pohybuje po delších drahách a občas se stává, že nejde zařadit zpátečka ale to je běžný jev i u nových aut. Jediný větší nedostatek, který se ale projeví až na dálnici, jsou slabší brzdy. Přestože hned po koupi jsem je kompletně vyměnil za nové, na dálnici při prudším dobržďování z větších rychlostí bych ocenil lepší účinek. Co se dá dělat, bubny na zadních kolech jsou pořád jen bubny… :-) Podvozek je naladěn spíše komfortně, na nerovnostech se pěkně pohupuje a tlumí nerovnosti, ale v zatáčkách se nijak dramaticky nenaklání ani při ostřejší jízdě. Akorát při rychlém průjezdu zatáčkou, hlavně na mokru se musí mít člověk na pozoru, protože má celkem sklon k nedotáčivosti. Takže když to shrnu, svižnější jízda se praktikovat dá bez rizika, ostrá s určitou opatrností… Celkově autu ale spíše vyhovuje poklidnější jízda…
Hodnotit u takovéhoto auta design nevím jestli má smysl, protože je to věc názoru, 100 lidí, 100 názorů... Pokud můžu sám za sebe, jako celek se mi auto líbí, myslím si, že nějak výrazně staře rozhodně nevypadá, ale léta už samozřejmě vidět jsou.

Na závěr...

Mazdičku mám rok a za tuto dobu jsme spolu najeli přes 10000 km a musím říct, že jsem s autem naprosto spokojen, a protože jsem nikdy takhle staré auto nikdy nevlastnil, musím říct, že mě neustále přijemně překvapuje a dokonce mě s ní i baví jezdit. Sice to není taková zábava jako se Swištěm ale to je trochu jiná liga a hlavně obě auta jsou určena na úplně něco jiného. Myslím si, že vzhledem ke kvalitám auta je to na českém trhu neprávem přehlížená ojetina, protože nabízí za málo peněz dobrý motor, komfort a hlavně je nenáročná na údržbu.

Silné stránky

-Odolnost a trvanlivost: auto je po 13 letech provozu jako nové (krom orezlého lemu)

-Spolehlivost

-Komfort

-Na rok výroby slušná výbava

-Prostornost

-Živý motor

-Málo stárnoucí design

-Pohodlná sedadla

-Spotřeba




Slabé stránky

-Brzdy

-Zadní lemy náchylné ke korozi

-Umístění radia

-Slabé boční vedení na předních sedadlech a kratší opěradla

-Výkonová "díra" motoru projevující se hlavně při zatížení

-Chování auta při ostré jízdě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto mi servisuje kamarád, takže spokojenost.

Jinak hned po koupi jsem nechal kompletně vyměnit brzdy, seřídit motor, opravit výfuk, vyměnit filtry a všechny kapaliny, doplnit klimu a vydezinfikovat.

Takže dalo by se řici, že zatím jen běžná údržba...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupované od paní (první majitelka), jednání celkem slušné...

 

Novinky v recenzi

17.4.2017 22:21

Pár posledních fotek...

Našel jsem pár fotek, které byly pořízeny těsně před prodejem. Přidal jsem je a toto je už asi poslední příspěvek, který pod 323ku píši ;-)

21.11.2011 13:45

Prodáno

Tak se sem po delší době dostávám s informací, že Mazdice byla prodána a nahrazena stříbrnou Toyotou Yaris 1.33 Dual VVT-i 6M/T ve výbavě Terra Cool.

20.7.2011 09:49

Pár drobných závad...

Mazdice má k dnešnímu dni najeto 138 000 km a během uplynulého měsíce jsem řešil pár drobností... Byly třeba měnit brzdiče a dlouho se už snažím přijít na to, proč auto při akceleraci mírně cuká také začaly při puštěné klimě padat otáčky. Dal jsem proto auto do Mazdy, protože už jsem nevěděl a chtěl jsem při té příležitosti auto zkontrolovat. Vyčistili všechny klapky a ventily a je po problému, jinak je prý auto v naprostém pořádku, což mě těší... ;-)

15.4.2011 09:27

130000 km pokořeno ;-)

K příležitosti této "významné" události :-) namontován komplet nový výfuk + vyměněny svíčky, filtry a olej.

14.4.2011 12:49

Odvolání rozhodnutí magistrátu

Ač se mi to zdá zcela potupné a ani v nejmenším s tím nesouhlasím, odvolání proti rozhodnutí jsem kvůli pudu sebezáchovy nepodal, tudíž vstoupil v platnost rozsudek vinen. Protože mám v oboru řešení těchto věcí pár známých, kteří jsou celkem uznávanými kapacitami, předal jsem jim to s tím, že to nastudují a domluvíme se co dál a výsledek byl ten, že mi bylo od všech jednoznačně doporučeno se neodvolávat a porupně to přiznat. Pokuta a postih, který jsem dostal, je to nejmírnější, co jsem mohl dostat, takže to tak nebude bolet. V případě, že bych se odvolal, bylo by to o tom, že já bych musel dokázat svojí nevinu, což se shodují, že s tím, co mám, nemám šanci prokázat. Takže by to dopadlo tak, že by se přivzal soudní expert, který by nějaký jednoznačný verdikt dát nemohl, protože já mám auto již opravené, majitelka druhého vozu také, tudíž by vstoupilo v platnost předchozí rozhodnutí s tím, že já bych zaplatil veškeré výlohy soudního experta a práce úřadu, právníka, pokutu a to by bylo vše v desítkách tisíc Kč, k tomu by mi sebrali řidičský průkaz minimálně na půl roku. Zajímavou věcí, na kterou mě upozornili je, že v tom nějakým způsobem jede i policie nebo někdo z policistů, protože majitelka vozu nehodu nahlásila o týden později, to znamená, že ona musela vědět, že já jsem nehodu nehlásil, proto pár dní počkala, jestli nemám havarijku a jestli tak neučiním... Druhá věc je ta, že policisti, kteří v ten samý den, co to paní nahlásila dorazili ke mně domů se chovali tak, jako když mě přitom chytili za ruku. Po celou dobu prvního výslechu, který probíhal v jejich autě mně nebyli schopni říct, proč tu jsou, na čí popud, prostě nic a to jsem se jich ptal nesčetněkrát, dověděl jsem se to až na konci výslechu, kdy ze mě dostali to co potřebovali (že danou ulicí, kde to paní nafingovala jezdím každý den), aniž bych měl tušením, že jsem si vlastně tím, že říkám pravdu uškodil... A třešnička na dortu, mysleli jste si že má paní nějakou super káru a že tak chce uplatnit škodu aniž by jí to něco stálo..? Omyl !!! Paní má Ford Escort a podle protokolu její škoda bylo prasklé zadní světlo a pomačkaný blatník !!! Takže když to hodně přeženu škoda 10000 Kč a to jen v případě, že by světlo bylo nové a blatník šel do laku o čemž pochybuji, že to tak udělala, takže v reálu 3-5000 Kč... Takže všechno je to jedno velké divadlo a obrovksý podvod kvůli pár korunám a to, že v tom jede i někdo z policie, z toho je mi upřímně na blití...

23.3.2011 14:52

Vyjádření magistrátu k nehodě.

Takže včera navečer jsem převzal dopis z magistrátu a věřtě nevěřte, dospěli z nějakých mně nejasných příčin k závěru, že jsem vinen. Tudíž tedy já nejsem poškozený, ale způsobil jsem dopravní nehodu na místě, kde jsem v životě žádnou nehodu neměl. To všechno na základě toho, že jedna teta povídala, jiný důkaz než svědecká výpověď jisté slečny, která si pamatuje, že moje auto ve vysoké rychlosti odbočovalo do ulice a následně narazilo do zaparkovaného auta není. Jednou z opravdu mnoha zajímavostí je, že si slečna už ale nepamatuje ze které strany údajně to moje auto do ulice vjíždělo a také si moc nepamatuje, co se odehrálo bezprostředně po nehodě... Ví jen, že se všechno odehrálo velmi rychle a auto odbočovalo velmi rychle, vše se prý odehrálo do 20 sekund, kdy jsem se měl vřítit do ulice, nabourat auto, vycouvat, zastavit o kousek dál a vystoupit nebo se jen vyklánět z okna (to slečna taky neví jistě) a následně ujet. To vše za 20 sekund, že bych byl superman..? :-) Z toho všeho vyvodili tedy závěr, že nemají žádný důvod svědkyni nevěřit vzhledem k její jasné a logické výpovědi... :-) Jinak výpověď mé spolucestující matky je brána stejně jako moje jako zcela účelná a zavádějící, přestože naše výpovědi na chlup sedí a jsou zcela jasné a srozumitelné bez slepých míst, narozdíl od svědkyně a majitelky vozidla, protože já se podle nich snažím vyhnout odpovědnosti a následkům za spáchaný přestupek a moje máma vzhledem k tomu, že je ve vtahu osoby blízké, by mohla pociťovat postih jako újmu k sobě vlastní... Čistou náhodou jsem objevil v případu ještě další velmi zajímavé souvislosti, které tady vzhledem k tomu, že to teprve bude předmětem řešění uveřejňovat nemohu, nikdy nevíte, kdo by to tu mohl při mém štěstí číst a stopy případně zamést... Tak to pro ty, kteří se zajímali a podporovali, za což děkuji...

8.3.2011 16:33

Mazička konečně doma a opravená...

Reakce policie zatím nejsou žádné, ale auto už je aspoň doma a opět v perfektní kondici. Cenu opravy se snad ani nesluší zveřejňovat, protože bych byl vzhledem k zůstatkové ceně auta prohlášen za nesvéprávného jedince... :-)

14.1.2011 07:52

3. týden v servisu...

Tak příští týden to bude měsíc, co je Mazdice po nehodě v servisu. Včera jsem se na ní byl podívat a kapota byla již srovnaná, předek odstrojený a nyní se pracuje na zadním lemu, na kterém se začala objevovat koroze. Vzhledem k tomu, že jsem se po nehodě rozhodl auto neposlat na automobilový hřbitov a dát ho do kupy, tak auto čeká ještě pár procedur: kompletní ošetření spodku a dutin chemií, výměna výfuku, nové svíčky, výměna chladiče klimatizace, montáž denního svícení, promazání táhel v převodovce a výměna převodového oleje a nakonec podstoupí STK + EM... Asi jsem se musel zbláznit, když to teď po sobě čtu...

3.1.2011 12:51

Nehoda... :-(

Mazdu mi 13. prosince ráno nabourali. Přibrzdil jsem u trafiky, 10 min se zdržel uvnitř a při návratu k vozu mi spadla čelist, levý přední roh na sra*ku... Dlouho jsem váhal, zda budu auto vůbec opravovat, protože oprava vychází kolem 20 000 Kč bez práce, ale nakonec mi bylo auta líto, takže už je v procesu opravy. Nicméně ještě zajímavější je na věci to, že za cca týden od této události, přijela ke mně domů policie, že moje auto způsobilo na nábřeží dopravní nehodu a z místa nehody ujelo a že je na to svědek :-) Přitom mě to auto nabourali na Strahově, z čehož plyne, že ten kdosi, co tvrdí, že jsem ho naboural, musel jet za mnou od toho nábřeží až na ten Strahov a tam mě nabourat, protože já před tím, než jsem zastavil u té trafiky skutečně přes to nábřeží jel... Tam mě tedy naboural, ještě si s klidem napsal mojí SPZ a teď finguje, že jsem naboural já jeho na nábřeží a ještě si na to sehnal svědka (asi nějaký kamarád)... No a já mám na autě vlastně totální škodu a ještě jsem za to popotahovaný policií, která se zatím chová tak, jako kdybych to já skutečně udělal... Z toho plyne jedna obrovská rada pro všechny !!! Pokud vás takhle někdo nabourá a ujede, nemáte auto pojištěné ani v okolí není někdo, kdo něco viděl, VOLEJTE IHNED POLICII, VŠECHNO HLAŠTE !!! Teď mi možná hrozí, že mi seberou řidičák, za to, že mně nějakej čů*ák naboural auto, prostě dokonalý absurdistán...

17.8.2010 13:48

Obhlížení škod...

Tak z Mazdy se oficiálně stalo to, za jakým účelem byla původně koupena, a to otloukánek do města...:-( Nedělní kroupy zařídily, že by oprava kastle stála asi minimálně stejnou částku, jakou má auto hodnotu, takže už na jakékoliv kosmetické úpravy a vylepšováky kašlu a investovat se bude jen do toho nejnutnějšího, tzn. aby to spolehlivě a bezpečně jezdilo...

14.7.2010 10:09

Mazdička na dovolené...

Tak tento víkend s námi Mazdička absolvovala takovou měnší dovolenou po Slovensku, za 4 dny zvládla 600 km při plném zatížení (4 lidé + bagáž) a musím říct, že auto sice sedělo :-) ale jelo výborně a spotřeba opět do 8 l...to je prostě super ! :-)


Přidat názorDiskuse: Mazda 323 1.5i 16V

Další vozy Mazda 323



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Kromě nutné a běžné údržby nic...

praktičnost
10

Prostorné + velké = praktické...

prostornost
10

Naprosto dostačující...

jízdní vlastnosti
7

Podvozek moc nemá rád ostrou jízdu. Auto má sklon k nedotáčivosti.

jízdní komfort
9

Velmi dobrý, uvnitř panuje klid a pohoda.

provozní náklady
9

Zatím jen běžná údržba, takže OK...

náhradní díly
9

Po koupi jsem na autě kompletně vyměnil brzdy, seřídil motor, vyměnil všechny kapaliny, filtry a vydezinfikoval klimu... Z druhovýroby jsou díly za ceny na jakékoliv jiné auto stejného stáří...

výkon motoru
8

Řekněme dostačující, ale mohlo by to být lepší... :-)

spotřeba
8

Na velikost auta není špatná, když si vemu, že Octavia I. s motorem 1.6 bere po městě i 10 l a to je jen o několik málo mm větší...

hlučnost motoru
9

Do 3000 ot/min je to tichošlápek.

kvalita sedadel
9

Až na boční vedení jsou sedačky dobré, možná by neškodila delší opěradla...

brzdy
7

Do 120 km/h docela dobrý účinek, pří prudším brždění z větších rychlostí je to bída...

zavazadlový prostor
10

Naprosto dostačující...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…