Recenze

8 Majitel

Opel Frontera B 2.2 DTI Limited

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Frontera, foto 1 Opel Frontera, foto 2 Opel Frontera, foto 3 Opel Frontera, foto 4 Opel Frontera, foto 5 Opel Frontera, foto 6 Opel Frontera, foto 7 Opel Frontera, foto 8
Opel Frontera, foto 9 Opel Frontera, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Frontiér Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 154 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mkiihonzik".

Začal bych určitě tím, proč jsem si vlastně pořídil tohle auto. Není to tím, že bych často jezdil do terénu, či bydlel někde v horách ani k autům typu offroad a SUV nemám výraznější vztah. Zatím nemám ani rodinu, takže proč tak velký terénní auto. Je to proto, že se mi naskytla příležitost výhodné výměny za mojí Škodu Octavia SLX 1,8 20V rv 1997. Chvilku mi to dalo přemýšlení, ale rozum nakonec zvítězil a výměna byla na světě. Přece jenom, jedná se o auto dalo by se říct třídu výš. Frontera je z roku 2002, což si myslím je i poslední rok výroby tohoto modelu. Je ve verzi Limited což obnáší v podstatě maximální výbavu (klimatizace, kůže, navigace, rádio s CD, přední rám s přídavnýma dalkovýma světlama, tempomat atd.).

Od předchozího majitele jsem se dozvěděl všechny předchozí závady, takže jsem doufal, že již bude vše v pořádku. Namátkou - bylo měněno turbo, čepy, destičky, tlumiče atd.

Exteriér

Podle mě je karosérie Frontery pořád hezká a ve své době (od r. 1998) byla i dost nadčasová. Osobně se mi velice líbí předek auta, zadní část je v dnešní době přeci jen zastaralá a hranatá. Zastaralý vzhled zadní části jsem chtěl řešit výměnou zadních světel za světla s novějším designem, ale nenašel jsem firmu, která se zakázkovou výrobou zabývá.

Interiér

Tak u interiéru jsem se zarazil asi nejvíc. Na kůži už jsem si zvykl i v létě. Ale na co si asi nikdy nezvyknu je vyloženě předpotopní vzhled celé palubky. Materiály a ovladače jsou použity z nižších modelů např. Corsa atd., což u auta, které stálo nové skoro milion a půl je docela šok. Prostornost na předních sedadlech je dobrá, vyloženě pochvalu zaslouží jejich tvarovaní. Na zadních sedadlech je to už horší,není to úplně špatný jako v Octávii I, ale na to jak je auto velký je tam místa pomálu. Co se týče kufru, je to malá dodávka, a po sklopení zadních sedadel (skoro rovně s podlahou) jsem převezl všechno co jsem kdy potřeboval.

Jízdní vlastnosti

Tady jsem při prvních jízdách ucítil zklamání, jelikož výkon motoru silně neodpovídá velikosti a hmotnosti vozu. Pocit z jízdy samozřejmě dorovnává že sedíte vysoko a máte přehled, dál se auto příjemně pohupuje a tím překonává většinu nerovností, pokud samozřejmě není prázdný kufr. Pak vzhledem k tuhosti zadní nápravy Frontera na nerovnostích i pěkně poskakuje. Vzhledem k maximální rychlosti a zátahu auto není úplně vhodný ani na dálniční ježdění. Výkon je "cítit" maximálně do 3000 ot. a pak už to vyloženě brečí. Co se týče terénních vlastností, nemůžu je úplně popsat, protože většinu kilometrů najedu po Praze, nebo po běžných okreskách. Ovšem v zimě, když si zapnu redukci 4x4 tak cesta na sněhu není problém. Kombinovanou spotřebu mám 10l, ale s tím jezdím po Praze, mimo město spotřeba klesne na 8,5 - 9l.

Úpravy

Na autě není ani tak co upravovat. První věc co jsem udělal bylo zatmavení celého auta, jelikož jsem se cítil jako v akváriu vzhledem k velkým oknům. U předchozího auta jsem měl okna taky zatmavený, takže s viděním nemám problém. Druhá věc co jsem udělal je, že jsem komplet předělal ozvučení v autě. Původní repro bylo prostě strašný. Stačilo vyměnit 6 repro a hraje to moc hezky..:-) Bohužel nejde vyměnit rádio, jelikož je napojený na palubní počítač atd. Jsem tedy odkázán na hraní audio CD.

Závěr

I přes všechny zápory se tohle auto stalo dobrým dopravcem z bodu A do bodu B. Musím zaklepat, že mě ještě nikde nenechalo...

Silné stránky

- Robustnost a s tím spojený pocit bezpečí
- Stále dobře vypadá
- Průchodnost terénem - zimní provoz

Slabé stránky

-Zrychlení a výkon motoru
-Místo na zadních sedadlech
-Kvalita palubní desky

Doplněk

Kvůli síle motoru jsem už uvažoval o chiptuningu, který dle prodejce má zvýšit výkon o 25kW a kroutící moment o 65Nm, ale pořád přemýšlím jestli se to u tahle starýho auta vyplatí do toho investovat. Pokud má někdo zkušenosti, budu rád za radu..

 


Další vozy značky Opel



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
2
výkon motoru
5
spotřeba
7
hlučnost motoru
2
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…