Recenze

10 Majitel

Ford Probe 2.5 V6, 24V

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Probe, foto 1 Ford Probe, foto 2 Ford Probe, foto 3 Ford Probe, foto 4 Ford Probe, foto 5 Ford Probe, foto 6 Ford Probe, foto 7 Ford Probe, foto 8
Ford Probe, foto 9 Ford Probe, foto 10 Ford Probe, foto 11 Ford Probe, foto 12 Ford Probe, foto 13 Ford Probe, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Probe řvoun Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 120 / 123 * kroutící moment [Nm]: 212 maximální rychlost [km/h]: 225 / 225 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 9 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Eiffel".

Až za sebou uslyšíte motorku, ale nikde nebude vidět jen jedno světlo, a potom vás předjede černá obluda, ano, právě tehdy vás minulo moje Probe.

Jeden z překladů, dle slovníku na seznamu, je že Probe znamená sondu a nebo průzkumníka. Dalo by se to vyložit i tak, že vlastník tohoto poměrně ne tak častého vozidla nemusí mít velký problém se sondáží do kalhotek náctiletých dívek u vesnických diskoték.

Probe je takové ferrari. Až vyroste, bude z něj opravdové. Majitel takového auta je čekatelem na vlastnictví supersportu typu lamba LP640, Modeny a nebo podobného skvostu.

Příslušníkem této skupiny se ale stanete jedině s tím motorem, jako mám já. Jedná se o motor, který je uspořádán do "V". S řadovým čtyřválcem nemáte žádnou šanci. To jen tak na upozorněnou.
Seriové Probe je celkem nudně tiché. Nejlepší je, dát na něj opravdu hlasitý výfuk. Ten bezvadně podtrhne design karoserie...

Tak a teď vážně.
Probe je coupé postavené na základě mazdy 626 a MX6, sdílí s ní agregáty, podvozek a v podstatě vše kromě karoserie.
MX6 byla pro ameriku příliš nudná a jelikož v době představení první generace měla většina sportovních vozů takzvané mrkačky, tak i druhá generace, koncernově spjatá s mazdou, má mrkací světla.
Probe bylo stavěné pro ameriku, ale jelikož Ford po Capri a jiných kupé neměl žádného zástupce, začalo se toto vozidlo exportovat i na starý kontinent.
Přímým nástupcem Probe je Ford/Mercury Cougar a později další generace Mustangu.

Motor 2.5 je překvapivě úspornější než řadový dvoulitr. Jízda s ním je i mnohem příjemnější.

Není problém se vejít v kombinovaném provozu do 8 litrů benzínu. Avšak při požadavku na velmi dynamickou jízdu vás nezastaví ani 15 litrová hranice. Motor je klasicky americký, chce hrubší zacházení pro vydolování výkonu.
Do 4000 otáček se projevuje celkem slušně, ale od 4000 do 6500 otáček je ve svém živlu. V tomto režimu si vezme zhruba 16 litrů benzínu a půl litru oleje na 100 km. Když se točí, olej mu chutná. Myslel jsem, že je to závada, ale na mazda foru jsem zjistil, že ve vyšších otáčkách je to naprosto normální.

Nedokážu jezdit uniformovaným autem jako je fabie a nebo něco takového. I z tohoto důvodu jsem hledal něco ne zcela obvyklého.
A po zkušenostech se slabými auty už jsem nechtěl ani malý objem a tudíž padla volba na minimálně šestiválec.

Největší chyba tohoto auta je celkem dobrá dostupnost v celkovém stavu. Ale dražší náhradní díly (exot), servis autům taky již moc nerozumí a také totálně vyplněný motorový prostor. Pro výměnu alternátoru například musí ven chladič.
Takže auta dostávají celkem "kouř", ale nedostává se jim péče. Dopadá to tak, že si mladý kluk přiveze celkem slušné auto z ciziny, pojezdí, a když se to začne sypat, hned s tím pryč. Pověst toto vozidlo předhání.

Celkově jsem s autem spokojený. Jezdí, přitahuje pozornost (někdy nežádoucí), a vím, že když po něm chci sportovní výkony (není to sporťák, je to GT), tak mu musím dávat náležitou péči.

Silné stránky

Subjektivně atraktivní vzhled

Spolehlivost (nesmíte natrefit na zanedbaný kousek)

Překvapivě příznivá spotřeba (pokud jedete v předpisových limitech a netočíte zbytečně motor)

Slušné jízdní vlastnosti (pokud je podvozek v dobré kondici)

Na rok výroby a cenu slušná výbava (za cenu slušné felicie máte auto, které se nebojí dálnice, má klimatizaci a běžné věci na alektrické ovládání)

Slabé stránky

Velmi snadno natrefíte na vylítaný a vybydlený kousek

Pokud chcete s autem jen jezdit, vyhněte se mu. Nechce přílišnou péči, ale potřebuje základní kontroly (olej, voda) po delší jízdě. Doporučím vám v tomto případě fabii.

Pokud máte těžkou nohu, spotřeba pro vás bude smrtelná.

Málokdo se s ním chce opravovat. Značkové servisy tato auta neznají a do neznačkového se ho bojím dát. Už jsem se spálil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

často nebude váš kousek dobíjet. Koupil jsem alternátor a vyřešeno. Klima si bere dost energie a tak je třeba mít i dobrou baterii.

Podvozek bude jistě vymlácený. Každý druhý s ním jezdí jako dobytek a naše cesty jsou samá díra. Podle toho to i vypadá.

Vyhněte se vozům které jsou po zásahu tunera. Takový člověk je schopný udělat díru kamkoli a i když dá spoustu peněz do "tuningu" (čti spoilery, nesmysly na karoserii a tak podobně) na základní věci jako rozvody, výměnu oleje, kontrolu vody a tlumiče ani nepomyslí.
Takové auto se už ani nevyplatí zachraňovat.

EDIT 11.1.2009: Takže dnes jsem po výměně převodovky (5.000,-), rozdělovače (8.000,-), prasátka na převodovce (1.500,-)
Snad už to bude spolehlivější auto

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě od soukromého majitele, vše jsem o autě věděl.

Styling a možná tuning

Airbox vyměněn za filtr sající studený vzduch zespodu vozu.

Výfukový systém vyhozen, nahrazeno trubkou a nakonec hozen rezonator.

Na kolech 15 mm podložky a obuto na pneu 225/40/18

tvrdší seriové tlumiče.

V plánu světla na denní svícení (vyklopené světlomety mají odpor zvyšující spotřebu přibližně o litr)

 

Novinky v recenzi

3.11.2010 19:00

Špatná zpráva

Na jaře mi auto ukradli a je nahrazeno. Tímto příběh s mým Probe končí

11.1.2009 00:00

Aktualizováno video z této soboty

2.4.2008 00:00

proběhl menší sraz v tescu eden http://youtube.com/watch?v=FcfauwRBLlY

25.1.2008 00:00

Přidávám video z garáží v edenu: Jak to zní v autě
http://youtube.com/watch?v=OoaK6lGJMIo
A jak zvenku:
http://www.youtube.com/watch?v=k4wVT64cwpU

17.1.2008 00:00

Zjistil jsem, že toto je verze Fallen Angel. Tyto vozy měly silnějši motor 170HP,cervene doplnky v interieru, červené brzdiče, barvu mely jen černou.
To vysvštluje linku na palubní desce. Bohužel vzhledem ke stavu původních tapecírů bylo skoro vše vyměněno za seriové a tudíž zbyla jen palubní deska :(

17.1.2008 00:00

Dodáno foto místa na zadních sedadlech, kufru, interiéru celkově a výfuku

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Probe 2.5 V6, 24V

Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

spolehlvost je dána péčí, jako u každého vozu

praktičnost
7

Pro mě to auto praktické je. Pro zahrádkáře to už bude horší

prostornost
10

Pro dva lidi prostornost skvělá. Tři v autě ještě jedou relativně pohodlně. Pro 4 už je malé. Kufr je na GT neobvykle velký, plus je možno složit zadní seddačky do ůplné roviny.

jízdní vlastnosti
10

Podvozek musí mít dobrou kondici a nic vás z cesty nedostane. Vše je o údržbě

jízdní komfort
8

Podvozek je tvrdší, ne každému bude vyhovovat

provozní náklady
9

Myslím že jsou v normě

náhradní díly
7

Dostupnost horší

výkon motoru
10

Dostačující

spotřeba
10

myslím, že majitelé HTP by se možná divili

hlučnost motoru
8

Motor slyšet není, ale výfuk ano. Moje chyba.

kvalita sedadel
10

někomu anatomy nesednou, mě se v nich sedí dobře

brzdy
8

asi by to chtělo větší kotouče

zavazadlový prostor
10

nadprůměrná velikost






Blesk.cz

Václav Kopta přiznal nemoc! Na slova o covidu reagovala řada kolegů

Václav Kopta přiznal nemoc! Na slova o covidu…

V poslední době rapidně přibývá lidí nakažených covidem-19 a tato nemoc se nevyhýbá ani známým osobnostem. Nyní…

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

 

iSport.cz

ŽIVĚ: Boje o play off i repríza jarního finále CS:GO! Sleduj 6. kolo, hrají Sampi s DTG

ŽIVĚ: Boje o play off i repríza jarního finále…

PRÁVĚ TEĎ | Základní část Sazka eLEAGUE CS:GO se blíží ke konci. Boje o přímý postup do semifinále a do play off…

Strach o Musu: po střetu brečel bolestí! Slavia ukázala díru v jeho noze

Strach o Musu: po střetu brečel bolestí! Slavia…

Vítězství 3:0, skvělý stoper Ondřej Kúdela a aspoň do neděle první místo v tabulce FORTUNA:LIGY. Slavia za sebou…

 

Reflex.cz

Setkávání omezíme na 10 nebo 20 lidí, řekl Prymula

Setkávání omezíme na 10 nebo 20 lidí, řekl Prymula

Ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) předpokládá, že ohlášené omezení volnočasových aktivit bude…

Po volbách se nevyhneme lockdownu. Loď se potápí a na palubě se pořád tančí

Po volbách se nevyhneme lockdownu. Loď se potápí a…

V Česku jsme se ocitli v jakési podivné časové smyčce. Na jaře celé Česko šilo roušky, míchalo dezinfekci a…